Ex-ulkoministerimme Ike Kanerva

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Annetaan nyt kuitenkin Stubbille mahdollisuus. Jostain se on ihmisen aloitettava. Stubb tosin on nyt jo aloittanut "jostakin", mutta Suomen poliittisessa elämässä toivotan hänelle mitä parhainta jatkoa.

En ole hänen ihailijansa. En ole samanlaisista lähtökohdista. Tilaisuus näyttää osaamisensa pitää silti antaa. Onnea hänelle ja uralleen. Oliko muuten Ilkka Kanervakaan köyhälistöstä kotoisin? Tuskin. Epäilikö kukaan hänen kykyjään luotsata Suomea ulkoministerinä (ammatillisessa mielessä)?

Toivokaamme, etteivät A. Stubbin sormet liiku turhan vilkkaasti virkakännykän näppäimillä virka-aikaan viran ulkopuolisille tytöille. Tuskin!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Ailar kirjoitti:Annetaan nyt kuitenkin Stubbille mahdollisuus. Jostain se on ihmisen aloitettava. Stubb tosin on nyt jo aloittanut "jostakin", mutta Suomen poliittisessa elämässä toivotan hänelle mitä parhainta jatkoa.
Ulkoministeriksi valitaan yleensä henkilö, jolla on jo koeteltua kykyä ja kokemusta työhistoriassaan, se ei ole mikään aloituspaikka.

No, toivon minäkin, että Stubb pärjäisi, todellakin.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

No herrammajjumala! Lähes kuka tahansa on parenpi kuin Ilkka Kanerva. Nyt täytyy vetää pää käteen, käviskö joku muu?

Lähettelen viestejä; antaisitko hississä? Vesihiisi sihisi hississä!
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

joey kirjoitti: En myöskään tajua, minkä takia suurikokoinen hammasrivistö aiheuttaa ihmisissä niin vahvoja mielipiteitä. Että Stubb olisi "joka paikassa virnuilemassa".
Kateeksihan se käy huonohampaisempia.
Siinä varmaan syy.
Kyllähän noilla kehtaa hymyillä. :D
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^
Haha, Tiina :D Arvasin että tässäkin oli kateutta takana!
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

suuren uhrauksen joutuu stubb tekemään isänmaan puolesta: palkka tippuu 20 000 eurosta vaivaiseen 9 000 euroon kuukaudessa. kuinkahan se nyt selviää näin pienillä tuloilla? noteerataanko sitä enää mitenkään euroopan metropolien pintaliito-yökerhoissa? ja kuinka käy hampaiden hoidon? mä jostakin syystä suhtaudun pessimistisesti uuteen ulkoministeriin. sen olemus hehkuu sellaista ylimielisyyttä.. "palkka tippuu alle puoleen, mut hei! mitä mä en suomen eteen tekis!" ja tän kommentin perään kuuluu se virne -> :mrgreen:

puistatus kulkee selkäpiissä. noh, odotellaan ja katsellaan..
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
anneli1
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

esmes- kirjoitti:suuren uhrauksen joutuu stubb tekemään isänmaan puolesta: palkka tippuu 20 000 eurosta vaivaiseen 9 000 euroon kuukaudessa. kuinkahan se nyt selviää näin pienillä tuloilla? noteerataanko sitä enää mitenkään euroopan metropolien pintaliito-yökerhoissa? ja kuinka käy hampaiden hoidon? mä jostakin syystä suhtaudun pessimistisesti uuteen ulkoministeriin. sen olemus hehkuu sellaista ylimielisyyttä.. "palkka tippuu alle puoleen, mut hei! mitä mä en suomen eteen tekis!" ja tän kommentin perään kuuluu se virne -> :mrgreen:

puistatus kulkee selkäpiissä. noh, odotellaan ja katsellaan..
Ihan veit jalat mun suustani, Esmes!

Tasan samaa mieltä, och samma på svenska, juu!

"Kun isänmaa kutsuu, silloin mennään.." onko toi Stubbin lausahdus jotain pilkkaa, sotaveteraaneja tässä ei kai sentään halvenneta..
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008040 ... 8_uu.shtml

Sponsorirahat ihmetyttävät
3.4.2008 4:33

Verottaja kiinnostui kohukaunotar Johanna Tukiaisen rahapuheista.

Ministerinvirasta erotetun Ilkka Kanervan tekstiviestien kohteena olleen Johanna Tukiaisen ansiotulot olivat viime verotietojen mukaan nolla euroa, pääomatuloja hän sai reilut sata euroa. Omaa tanssiryhmää luotsaava Tukiainen on yksityinen elinkeinonharjoittaja, jonka työn tulos näkyy henkilökohtaisissa, julkisissa verotiedoissa.

Kalliista elämäntyylistään tunnettu, paljon matkusteleva nainen on kertonut useissa Iltalehden haastattelussa, että hän pärjää nollatuloilla muun muassa sen vuoksi, että hänellä on ollut parisuhteita, joissa häntä on "sponsoroitu hyvin paljon taloudellisesti". Tukiainen ei elä avioliitossa eli hänellä ei ole puolisoa, joka olisi elatusvelvollinen.

Kiinnostaako tapaus verottajaa?

- Toki verottajaa kiinnostaa aina se, onko henkilöllä tuloja ja jos niitä ei ole, millä tämä asiakas on elänyt. Tällaiset asiat tutkitaan kyllä aina. Yksittäisiin tapauksiin emme ota kantaa, nimettömänä kommentoiva verohallinnon ylitarkastaja kertoo.

Lue torstain Iltalehdestä mitä muuta ylitarkastaja sanoo lahjaverosta.

SARI HANNIKAINEN
[email protected]
Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008040 ... 1_uu.shtml

Kiinnostunut politiikasta
"Minulla on ihan hirveästi mielipiteitä!"

3.4.2008 4:39

Johanna Tukiainen saattaa vielä pyrkiä kunnallisvaaliehdokkaaksi.

Satakunnan Kansa kertoi verkkosivuillaan maanantaina, että Johanna Tukiainen saatettaisiin nähdä ehdokkaana ensi syksyn kunnallisvaaleissa. Tukiaisesta ajatus kuulostaa täysin mahdolliselta.

- Olen erittäin kiinnostunut politiikasta, olen ollut aina. En tosin tiedä vielä, että olenko ryhtymässä ehdokkaaksi nyt vai myöhemmin, Johanna kertoo Iltalehdelle.

Aiemmin kohutanssijan puolueen uumoiltiin olevan SDP. Neito kuitenkin korjaa asian ja heläyttää kannattavansa kokoomusta.

- On hassua, että olen juuri kokoomuksen kannattaja. Minua on aikaisemmin, siis ennen tätä kaikkea kohua, epäsuorasti vähän sieltä päin kyseltykin, Johanna paljastaa.

Toiseksi mahdolliseksi puolueeksi Johanna nimeää kristillisdemokraatit.

- Voi olla, että se olisi tosin minun show-ammattini vuoksi vähän hankalaa, hän empii.

Ohjelmassa lapset ja mielenterveyspotilaat

Tukiainen kertoo, että häntä on kosiskeltu politiikan riveihin jo nuoresta pitäen.

- Minulla on ihan hirveästi mielipiteitä. Ehdotuksia on tullut useita, mutta olen tällä hetkellä niin stressaantunut, että kunnallisvaalit ovat vähän taka-alalla.

Tukiainen uskoo, että hänellä saattaisi olla paljon oikeanlaisia avuja poliittista uraa ajatellen.

- Minulla on hyvä kielitaito, olenhan asunut ulkomailla, hän muistuttaa.

Nainen löytää heti myös useita korjausta vailla olevia epäkohtia.

- Suomen yhteiskunnassa on paljon sellaisia porsaanreikiä, joihin haluaisin puuttua. Erityisesti sydäntäni ovat lähellä mielenterveyspotilaat, lapset, nuoret ja vanhukset.

INKA NURMISTO
[email protected]
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

joey kirjoitti:Se, että henkilö itse ei ole koskaan kuulunut niihin kaikista huonompiosaisiin, ei tarkoita sitä etteikö hän osaisi ottaa näitä asioita huomioon. Tässä tapauksessa ei voi sanoa muuta kuin että aika sen näyttää.
En tiedä kuka täällä on sanonut, että pitäisi olla huonoista oloista lähtöisin, jotta kykenisi ottamaan huono-osaiset huomioon poliittisia päätöksiä tehdessä. Mä se en ainakaan ollut. Ehdotin, että jokaisen eturivin poliitikon tulisi asua pari kuukautta jossain vapaavalintaisessa betonilähiössä ja sen jälkeen kuukausi jossain yömajassa tai rappukäytävissä. Se nimenomaan toisi sitä kaivattua perspektiiviä huono-osaisimpien jokapäiväisten ongelmien ymmärtämisen suhteen.

Nyt kaikki eturivin poliitikot ovat täysin vieraantuneet tästä väestönryhmästä. Enkä puhu vain oikeistolaisista joilla tämä ongelma on räikeimmillään, vaan myös ns. vasemmistoedustajista.
Lisäksi, Suomessa on edelleen muitakin kuin työttömiä.
On totta kai. Mutta heikoimpia ihmisiä tulee auttaa ensin eikä vain siirtää yhteiskunnan tuloja enemmän ja enemmän rikkaimmalle väestönosalle. Näin täällä toimitaan juuri siksi, ettei ymmärretä eikä edes uskota, että Suomessa todella olisi valtava määrä huono-osaisia ja köyhiä ihmisiä. Tämä taas johtuu juuri siitä, että poliitikot ovat täysin vieraantuneet tästä todellisuudesta. Jos parikymmentä vuotta on nostanut jotain lähes 10000 euron kuukausiliksaa on ihan selvää, että pian sitä on vieraantunut aivan täysin niiden ihmisten arjesta, jotka joutuvat joka päivä laskemaan vähiä kolikkojaan ja miettimään, että ostavatko välttämättömät lääkkeet itselleen vaiko sittenkin vähän ruokaa.
En myöskään tajua, minkä takia suurikokoinen hammasrivistö aiheuttaa ihmisissä niin vahvoja mielipiteitä. Että Stubb olisi "joka paikassa virnuilemassa".
Stubb nyt vaan näyttää niin vitun urpolta ja silkkimunaselta kaverilta, että kai se nyt väkisinkin naurattaa. Katainenhan sano ihan samaa. Että kun vaan näkeekin Stubbin, niin rupee hymyilyttämään. Ei tota kaveria vaan yksinkertaisesti voi ottaa vakavissaan. Palikka mikä palikka.

Ailar kirjoitti:Annetaan nyt kuitenkin Stubbille mahdollisuus. Jostain se on ihmisen aloitettava. Stubb tosin on nyt jo aloittanut "jostakin"
"Annetaan Stubbille mahdollisuus" ja plaaplaa. Se on jo nähty mikä tää jäppinen on poikiaan. Stubbin ainoa huolenaihe läpi uransa on tuntunut olevan vain se, että Suomen rikkaat ihmiset eivät ole vielä niin rikkaita kuin muualla Euroopassa.
Oliko muuten Ilkka Kanervakaan köyhälistöstä kotoisin? Tuskin. Epäilikö kukaan hänen kykyjään luotsata Suomea ulkoministerinä (ammatillisessa mielessä)?
No vittu TODELLAKIN epäili! Miten musta tuntuu, että suurin osa tänne kirjoittavista ei edes tiennyt kuka oli Suomen ulkoministeri ennen tätä tekstiviestipaskanjauhantaa?

Ja miten niin oliko Ilkka Kanervakaan köyhällistöstä kotosin? Kuka muu sitten on/oli?
Tiina kirjoitti:
Kateeksihan se käy huonohampaisempia.
Siinä varmaan syy.
Kyllähän noilla kehtaa hymyillä. :D
Kateeksi käy huonohampaisempia?? Ööö, mitä?

Toi jatkuva virnistely saa Stubbin näyttämään siltä kuin se ois:

A) kesto-essoissa
B) pikku nulikka
C) idiootti

Mä kallistuisin noista vaihtoehdoista A:n, B:n, ja C:n kannalle...
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

95% Suomalaisista elää suurimman osan elämästään suupielet alaspäin ja jos joku, joka on vielä Suomea edustamassa maailmalla kehtaa olla suupielet ylöspäin, niin onhan se perkele väärin ja ihmeellistä!!
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Elias
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Elias »

otus kirjoitti:
Hallitus saa minulta täydet pojot
Sori mutta :lol: , sellaista vaan ei tapahdu..
Miten niin ei tapahdu :?:
Ja mikä ei tapahdu?
Ainakin täysien pisteiden antaminen tapahtui jo.
Minähän juuri annoin(tuossa lainaamassasi viestissä) täydet pisteet hallitukselle.
Vaikka oikea kohdehan(täysien pojojen antamiselle)oikeastaan olisi Jyrki Katainen.

Sitäpaitsi päätän kyllä ihan täysin itsenäisesti siitä kenelle annan täydet pojot.
Siihen ei yhdelläkään otuksella tai elukalla ole mitään sananvaltaa

Eli mitä h-vetin sönkkäämistä tämmönen "sellaista ei vaan tapahdu.."- viesti oikein on?
joey
Angus MacGyver

otus kirjoitti:95% Suomalaisista elää suurimman osan elämästään suupielet alaspäin ja jos joku, joka on vielä Suomea edustamassa maailmalla kehtaa olla suupielet ylöspäin, niin onhan se perkele väärin ja ihmeellistä!!
:lol: :lol: Näin se mitä ilmeisimmin on nähtävä.
katupoika
Theo Kojak

Ehkä teidän pitäis äänestää lisää missejä eduskuntaan. Nehän kans jaksaa hymyillä vaikka aamusta iltaan. Eikä ne sen tyhjäpäisempiä voi olla kuin tää meidän pikkupoika-Stubb. Joten miten ois?
joey
Angus MacGyver

katupoika kirjoitti:Ehkä teidän pitäis äänestää lisää missejä eduskuntaan. Nehän kans jaksaa hymyillä vaikka aamusta iltaan. Eikä ne sen tyhjäpäisempiä voi olla kuin tää meidän pikkupoika-Stubb. Joten miten ois?
Se, että mun mielestä edustava ulkonäkö ei ole ministerintyössä pahitteeksi, ei tietenkään tarkoita sitä että pitäisin edustavaa ulkonäköä ministeriyteen riittävänä ominaisuutena, kuten varmaan ymmärsit jo siitäkin, että liitin tuonne aikaisempaan kommenttiini Stubbin CV:n. Joka on siis hyvin erilainen, kun näillä viisi aivosolua omaavilla misseillämme.
katupoika
Theo Kojak

joey kirjoitti:liitin tuonne aikaisempaan kommenttiini Stubbin CV:n. Joka on siis hyvin erilainen, kun näillä viisi aivosolua omaavilla misseillämme.
Mistäs sen tietää? Ja täytyyhän missienkin saada jostain aloittaa. Miksei vaikka pääministerin hommista - tai sisäministerin? Aika sitten näyttäisi mihin heistä olisi. Kaikille täytyy kuitenkin antaa mahdollisuus näyttää kykynsä.

Vai ovatko suomalaiset kuitenkin niin kateellista ja melankolista kansaa, ettei hymyileville ihmisille haluta antaa mahdollisuutta? Miksi missejä vihataan eikä heidän älynlahjoihinsa uskota? Vaadin vastauksia tai rupean rettelöimään!
Vastaa Viestiin