Tässäkkin tapauksessa tullenee johtopäätelmäksi että moottoripyörän tilannenopeus oli liian suuri mikä taas johti autoilijan virhearvioon tai autoilija ei havainnut moottoripyörää laisinkaan kääntymistä aloittaessaan. Siinä vaiheessa kun taksikuski lähti kääntymään mitään ei ollut enään tehtävissä vaikka hänellä olisi ollut Vatasen kädet. Oliko taksikuskin mahdollisella kännykällä osuutta asiaan selvinnee kyllä sekin aikanaan.
Pyörä moottoripyora.orgin mukaan Beta RR 2t 125cm3, oliko kurit paikalla ja paljonko vauhtia oli selviää kyllä tutkinnasa.
Puolituttu pääsi hengestään aikanaan Tampereella ja tutkimuslautakunnan tutkimusten mukaan vauhtia oli taajamassa pikkaisen toista sataa jolloin autoilijan oli täysin mahdoton havaita pyöräilijää ennen kolmion takaa liikkeelle lähiessään, alle sekunnin päästä sitten kolahti.
Kauempaa nopeasti lähestyvän kohteen erottaa helpommin, lähellä kuskin katse taas voi kiertää justiinsa niin että kohteesta katsotaan täysin ohitse juurikin moottoripyörän tapauksessa.
Turha kuolema ja erittäin valitettava tapaus
