paccasucco kirjoitti: Pe Elo 14, 2020 1:08 am
Minä uskon, tai tiedän, Runarin olleen Tulilahden murhamiehen.
...
Kannattaa huomioida, että Axel Skogman ja kumppanit "löysivät" myös Kyllikki Saaren murhaajan, tai murhaajat,vaikka tapaus oli vähintään yhtä kinkkinen.Lehmusviidan syyllisyyttä ei kukaan minfolainen ole viime aikoina kiistänyt.
Hyvä, että on uskossaan vahva.
Rohkenen olla kuitenkin eri mieltä näistä Tulilahden ja Kyllikki Saaren tapauksista. Jos vaikka minut vietäisiin vahvoissa käsi- ja jalkaraudoissa silloiseen "oikeudenkäyntiin" ja tunnistettavaksi. Lisäksi kuvani laitettaisiin kaikkiin lehtiin, niin että varmasti kaikki ihmiset koko Suomessa sen jälkeen "tietäisivät" minun tehneen nuo surmat vaikka en ole niitä tehnyt.
Näin toimittiin Tulilahden oikeudenkäynnissä. Tuotiin tarjottimella esille länsisuomalainen pikkurikollinen, josta tehtiin syntipukki. Syykin on selvä miksi näin toimittiin. Axel Skogman oli jo epäonnistunut Kyllikki Saaren tapauksessa, koska syyllistä ei ollut löydetty. Nyt Tulilahdessa oli pakko löytää tekijä tai tekijät. Rohkenen jopa väittää, että paljon puhuttu Runarin tunnustus poliisiauton kyydissä on valetta. Paine rikoksen selvittämiseen Tulilahden surmien osalta on ollut poliisille todella kova.
Minulle Axel Skogman tutkijoineen näyttäytyy epäonnistujana. Hän teki tutkijoineen ratkaisevia virheitä ja siksi sekä Kyllikki Saaren että Tulilahden surmatyöt jäivät selvittämättä. Saaren tapauksessa esim. Lehmusviidan Arvo lankoa ei kuulusteltu kunnolla. Mies kuitenkin hääri haudan löydyttyä kovasti paikalla touhuumassa ja on ikuistettu myös paikalta ottuihin valokuviin. Miksi? En väitä Arvoa tekijäksi, mutta kuulustelut ovat tuolta osin puutteelliset ja olisivat voineet tuoda tutkintaan sen jutun ratkaisevan vihjeen. Tulilahden tapauksen yhteydessä hylättiin paikallisten tekijöiden mahdollisuus, kun keksittiin länsi-Suomesta mopolla liikkuva pikkurikollinen eli Runar. Tulilahden surmien tekijä tai tekijät ovat selkeästi paikallisia.