Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
Itselle noi näköhavainnot autoista tuo luottamusta että ollaan ainakin jotenkin oikealla suunnalla.
Ja siittä että Jami ehkä kohta löytyy.
Kun kuvanottopaikka selvisi niin alkoi samantien tulemaan vihjeitä aivan eri suuntaan.
Ehkä kylällä joku tietääkin missä Jami voisi olla.
Ehkä jopa tämäkin kyseinen nimimerkki tietää.
Joku eilen laittoi että kaustisen poliisilaitoksen pihalla oli paljon poliisiautoja että kyllä olimme kaikki aivan väärässä kun oli iso "operaatio" käynnissä.
koskaan ei ainakaan minulle selvinnyt missä se iso operaatio oli.
jos se operaatio oli se että autot parkissa pihassa niin...
mitä se kertoo että olimme väärässä suunnassa.
Olisko ollut vaikka palaveri ennen maastoon lähtöä??
Ja siittä että Jami ehkä kohta löytyy.
Kun kuvanottopaikka selvisi niin alkoi samantien tulemaan vihjeitä aivan eri suuntaan.
Ehkä kylällä joku tietääkin missä Jami voisi olla.
Ehkä jopa tämäkin kyseinen nimimerkki tietää.
Joku eilen laittoi että kaustisen poliisilaitoksen pihalla oli paljon poliisiautoja että kyllä olimme kaikki aivan väärässä kun oli iso "operaatio" käynnissä.
koskaan ei ainakaan minulle selvinnyt missä se iso operaatio oli.
jos se operaatio oli se että autot parkissa pihassa niin...
mitä se kertoo että olimme väärässä suunnassa.
Olisko ollut vaikka palaveri ennen maastoon lähtöä??
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Tolppatiedot ON poliisilla, samoin kun puhelutiedot + tekstiviestit. Ja muutenkin kaikki tieto mitä puhelimessa on ja mitä sillä on tehty. (Kuvat, muu data) Vähäisemmässäkin rikoksessa nämä tiedot poliisi kaivaa puhelimesta esiin, myös poistetun tiedon.JussiWares kirjoitti: La Elo 22, 2020 10:06 am
Tolppatiedot voi olla poliiseilla. Käsittääkseni niistä ei ole kumminkaan mitään tiedotettu
eli on vaan oletuksena, kun tuolla räyringissä päin poliisit etsii.
Se, että kuva olis tullu jollekkin tuona yönä on ainakin vähän hämärän peitossa.
Jotain sen suuntaista on kyllä ollut ilmassa.
Eli mitä jää jäljelle. Ei oikeen mitään..
Voisko olla, että veljekset jäi odottamaan poliisia asuntoon ja kun niitä ei seuraavaan päivään mennessä ilmaantunut
niin lähdettiin hakemaan lapioita räyringistä. Siitä tuo hurjastelu pönteriin päin.
Kaupasta tai jostain lainasta ei tullut varmaan kysymykseen![]()
En tiedä voisko olla tämmöinen mahdollista?
En nyt takerru pelkästään yhteen skenaarioon, vaan pyörittelen eri kulmista.
Voishan sitä näinkin jotain keksiä.
Maijoja olen huomannu siinä kaustisella ohimatkalla 2-3 kpl.
Eilen vähän tuntu kirjoituksista, että jotain olisi löytynyt?? Eikö sittenkään.
Paluu lähtöruutuun ja 0-pisteeseen alkaa olemaan lähellä.
Ja taatusti on lähtenyt kaikki puhelimet, tietokoneet, läppärit ym laitteet takavarikkoon ja tutkittavaksi, istuitpa kopissa tai et. Ja kaikki nämä laitteet käydään läpi.
Prepaid liittymä eroaa "tavallisesta" vain siten, että toisessa liittymän käyttö maksetaan ennakkoon, toisessa laskulla jälkikäteen. Eikä prepaidia käyttävän tarvitse rekisteröityä; ellei halua. (Jos rekisteröityy, voi puhelimen ja/Tai sim kortin kadottua/hajottua/tms saada uuden prepaid- liittymän samalla puhelinnumerolla. Muutenhan se ei onnistu).
Minäkin olen muuttanut mieltäni tämän keissin aikana monta kertaa, välillä joku asia tuntuu fiksulta ja järkevältä ja että "noinhan se meni", kunnes kohta huomaa että se onkin täysin mahdotonta ja kaikki faktat on sitä vastaan. Ja välillä on ollut myönnettävä että olin ihan väärässä, vaikka aiemmin olin täysin varma jostakin asiasta.
Mieli on hyvä pitää avoinna
Mutta eihän heillä välttämättä ole edes koko puhelinta. Niistähän ei ole mitään faktatietoa???
Kyllähän ne elektroniikan takavarikoi, kaiken minkä sattuvat löytämään.
Kyllähän ne elektroniikan takavarikoi, kaiken minkä sattuvat löytämään.
Minä olin se, joka kerroin nähneeni useammman virkavallan ajopelin poliisilaitoksen pihassa. En puhunut isosta operaatiosta mitään, se oli joku muu. Oli vahinko, että viestini lähti enemmän kuin kerran. Kummeksun sitä, kun poliisi ei anna minkäänlaista tiedotetta etsinnän suunnan oikeellisuudesta. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, jos ja kun seuraavat "tätä", niin myös ovat tiedostaneet sen kuinka paljon pyyteetöntä porukkaa on Jamia etsimässä. Oikealla tiedotteella voitaisiin jättää turhat röntystelyt pois.
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
[*]
Toki tämä ei ole niin että 100% asukkaista on tietyntyyppisiä, mutta varmaan kaikilla on mukavampi asua kun naapurissa/naapurustossa on samanlaista väkeä. Oli kyse sitten lapsiperheistä, eläkeläisistä, nuorista tai vaikka tästä pökkyrä porukasta.
Oona älä ole pahoillasi, ei velipuolikuu myöskään osannut tuota systeemiä käyttää, jos tosiaan on niin että lähetetyt viestit näkyvät lähtevissä kunnes ne luetaan.
Itse en tiedä varmaksi tuota, mutta näin olen ymmärtänyt.
Monissa kylissä ja kaupungeissa "samantyyppiset" ihmiset joko laitetaan asumaan tai ajautuvat asumaan samoille alueille ja samoihin taloihin. (Vuokra-asunnoista kun kyse)Oona kirjoitti: La Elo 22, 2020 8:57 am Jaara on vaaraton, mutta jotenki ihmeellistä on tuo keskittymä..velipuolikuulle vielä ,oon pahoillani siitä ku en osannu käyttää tätä systeemiä, ja lukea sinun viestiä.Toivottavasti Jami löytyy pian.
Toki tämä ei ole niin että 100% asukkaista on tietyntyyppisiä, mutta varmaan kaikilla on mukavampi asua kun naapurissa/naapurustossa on samanlaista väkeä. Oli kyse sitten lapsiperheistä, eläkeläisistä, nuorista tai vaikka tästä pökkyrä porukasta.
Oona älä ole pahoillasi, ei velipuolikuu myöskään osannut tuota systeemiä käyttää, jos tosiaan on niin että lähetetyt viestit näkyvät lähtevissä kunnes ne luetaan.
Itse en tiedä varmaksi tuota, mutta näin olen ymmärtänyt.
Varmasti siihen on joku syy miksi näin tehdään, mutta samaa mietin minäkin.Kaljami kirjoitti: La Elo 22, 2020 11:20 am Minä olin se, joka kerroin nähneeni useammman virkavallan ajopelin poliisilaitoksen pihassa. En puhunut isosta operaatiosta mitään, se oli joku muu. Oli vahinko, että viestini lähti enemmän kuin kerran. Kummeksun sitä, kun poliisi ei anna minkäänlaista tiedotetta etsinnän suunnan oikeellisuudesta. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, jos ja kun seuraavat "tätä", niin myös ovat tiedostaneet sen kuinka paljon pyyteetöntä porukkaa on Jamia etsimässä. Oikealla tiedotteella voitaisiin jättää turhat röntystelyt pois.
jos heillä on käsitys suunnasta niin olisihan se vapaaehtoisille etsijöille aivan huippu juttu kun saisi rajattua aluetta.
Tai sitten ei poliisillakaan ole mitään hajua missä Jami voisi olla.
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Mutta kun tuolla on se kääntöpuoli -> jos poliisi kertoo että ruumis on paikkojen x ja x välimaastossa, mutta ei varmasti paikassa y, niin kuulustelut on melko turha lopettaa siihen. Silloin alkaa tulla keksittyjä havaintoja paikoista, jotka poliisi maininnut. Miten erottaa oikea ja keksitty havainto ???Kaljami kirjoitti: La Elo 22, 2020 11:20 am Minä olin se, joka kerroin nähneeni useammman virkavallan ajopelin poliisilaitoksen pihassa. En puhunut isosta operaatiosta mitään, se oli joku muu. Oli vahinko, että viestini lähti enemmän kuin kerran. Kummeksun sitä, kun poliisi ei anna minkäänlaista tiedotetta etsinnän suunnan oikeellisuudesta. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, jos ja kun seuraavat "tätä", niin myös ovat tiedostaneet sen kuinka paljon pyyteetöntä porukkaa on Jamia etsimässä. Oikealla tiedotteella voitaisiin jättää turhat röntystelyt pois.
Kuulusteltava jos lipsauttaa jotain, niin sanoo lukeneensa lehdestä.
Poikia vihaavat käyvät kertomassa että juu nähtiin ne paikassa x.
Poliisi ei halua dissata vapaaehtoistyötä, mutta ei halua riskeerata omaa tutkinaansa. Koko tutkinta voisi olla jopa hyödytön jos poliisi nyt ilmoittaisi lehdissä potentiaalisia paikkoja, syyttäjä käyttäisi sitä NIIN hyväkseen oikeudenkäynnissä, että huhheijakkaa.
Myös rikolliset lukee lehtiä!! Ja tähän asiaan liittyvät tyypit lukee taatusti joka sanan jonka poliisi julkisuuteen antaa. Siellä vielä varmasti kuulustellaan ihmisiä tähän asiaan liittyen. Vielä on melkein kuukausi aikaa.
On varmaan poliisilla ollut joku operaatio eilen, jos oli niin paljon autoja.
Kuukauden verran kun maltetaan odotella, niin ollaan sitten jo viisaampia (23.9 mennessä syyte nostettava, varmasti käyttävät kaiken ajan hyväkseen)
Ja ties mitä myös kansalaiset ehtii löytää siihen mennessä. Torstaina kun alkoi sorsanmetsästys(kin). Siis m.infon porukka + muut kansalaiset.
Ehkäpä ne poliisit vain rantautu eri suuntiin tarkistamaan sorsastajien lupa- ja aseasioita (tai olivat palanneet reissuilta). Sitähän ne tekee monesti aloituksen yhteydessä.
Oliskos jonkun mahdollista photosoppaa "the kuvan" pois mahdollisesti rajsttu osa joka näkyy dsankarin ottamassa kuvassa jos poikain kuvaa olisi rajattu.
---
Mitä tarkoitat?Yggdrasil kirjoitti: La Elo 22, 2020 12:37 pm Oliskos jonkun mahdollista photosoppaa "the kuvan" pois mahdollisesti rajsttu osa joka näkyy dsankarin ottamassa kuvassa jos poikain kuvaa olisi rajattu.
-
Dekkarisankari
- Remington Steele
Käsittämätöntä, että täällä on 500 sivua pohdintaa tästä rikoksesta. Kertoo jotain tämän alueen yhteisöllisyydestä.
Veikkaan että moni uusi rekisteröitynyt on Kaustinen-Veteli-alueelta. Mutta harvassa katoamistapauksessa on tämmöistä määrää spekulaatiota
Tietenkin sillä on kääntöpuolensa: tästä sivumäärästä on enää vaikea löytää tietoa jos haluaa siihen palata ja iloisesti menee sekaisin faktat, juorut ja silkat ajatelmat.
Alkaa olla vähän väsymystä ja kireyttä, mutta ilmassa on myös tekemisen meininkiä: nytkin tiedän ihmisiä olevan kolmella eri suunnalla etsimässä ruumista.
Itse tein taas yhden erikoisen löydön eilen iltana, joka vaatii parempaa tutkimista.
Miten se olikaan, pääsevätkö tutkintavangit nettiin? Voi olla että pökkyräveljeksiä väliin naurattaa harhasuunnalla tehtävä etsintä, mutta voi olla, että on se kuuluisa kylmärinkikin olemassa tietyssä paikassa.
Ei arvanneet pojat että on tämmönen joukko etsimässä ja päättäneet löytää!
Veikkaan että moni uusi rekisteröitynyt on Kaustinen-Veteli-alueelta. Mutta harvassa katoamistapauksessa on tämmöistä määrää spekulaatiota
Tietenkin sillä on kääntöpuolensa: tästä sivumäärästä on enää vaikea löytää tietoa jos haluaa siihen palata ja iloisesti menee sekaisin faktat, juorut ja silkat ajatelmat.
Alkaa olla vähän väsymystä ja kireyttä, mutta ilmassa on myös tekemisen meininkiä: nytkin tiedän ihmisiä olevan kolmella eri suunnalla etsimässä ruumista.
Itse tein taas yhden erikoisen löydön eilen iltana, joka vaatii parempaa tutkimista.
Miten se olikaan, pääsevätkö tutkintavangit nettiin? Voi olla että pökkyräveljeksiä väliin naurattaa harhasuunnalla tehtävä etsintä, mutta voi olla, että on se kuuluisa kylmärinkikin olemassa tietyssä paikassa.
Ei arvanneet pojat että on tämmönen joukko etsimässä ja päättäneet löytää!
Miten poliisi vois tiedottaa suunnan oikeellisuutta jos he ei tiedä missä kroppa on? " Ei hajuakaan missä, mut hei oikee suunta on tuolla". Tai jonkun suunnan vääryydestä, jos eivät tiedä missä se ei ole? "Älkää pojat sinne menkö, ei me tiedetä missä se on mut tuolla ei ainakaan, ja sinne voitte käydä siirtään ruumiin kun sieltä me ei enää aiota käydä katsoon."Kaljami kirjoitti: La Elo 22, 2020 11:20 am Minä olin se, joka kerroin nähneeni useammman virkavallan ajopelin poliisilaitoksen pihassa. En puhunut isosta operaatiosta mitään, se oli joku muu. Oli vahinko, että viestini lähti enemmän kuin kerran. Kummeksun sitä, kun poliisi ei anna minkäänlaista tiedotetta etsinnän suunnan oikeellisuudesta. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, jos ja kun seuraavat "tätä", niin myös ovat tiedostaneet sen kuinka paljon pyyteetöntä porukkaa on Jamia etsimässä. Oikealla tiedotteella voitaisiin jättää turhat röntystelyt pois.
Ja tuskin ne keskittyisivät tiedottelemaan etsijöille jos tietäisivät missä se on. Tyyliin polttaa polttaa, lämpenee lämpenee, ei kun nyt kylmenee, kyllä te kohta löydätte. Eiköhän ne sillon kävis ite hakeen pois tai pyytäis vapepan apuun jos tietäisivät täsmällisen paikan tai edes alueen.
Eli minkätyyppinen tiedote sulla oli mielessä?
Kaikki kunnia etsijöille, sekä vapaaehtosille että työn puolesta etsiville.
Eli se kohta jossa "the kuvan" "the käden" kyynärpää etc. leikkaantuu tai on mahd rajattu pois poikain kuvasta mutta näkyisi dsankarin ottamassa kuvassa. Photosoppaisi sen siihen alkuperäiseen kiinnostaisi mitä taustasta paljastuisi.
---
-
Montalbano
- Nikke Knatterton
Hauska sana tuo pökkyrä. Lienee tuossa käytössä vain siellä pohjanmaalla?