Toivoisin ettei tällaisia etsijöiden henkilöspekulaatioita tänne laitettaisi tuntomerkkeineen koirineen autoineen ja kaikkineen. Pääasia, että joku/jotkut sielä etsivät.Tosuuden etsijä kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:12 pm Itse olen Raahen suunnilta ja vain kerran käynyt tuolla hosionmaalla parisen viikkoa sitten. Tänään olin käymässä Vetelissä sukuloimassa ja siellä keskusteltiin eräästä miehestä ja xxxkoirasta ja heräsi uteliaisuuteni kuka hän on?Kuulemma muutaman viikon ajan melkein päivittäin pyörinyt isokylä, alaspää, nykänen, hosionmaa ym lähistöllä olevilla alueilla. Onko tuo kenties tämä xxx, siviili poliisi vai mikä? Kuulemma xxxlla liikkuu? Pari kertaa ollut jonkun henkilön kanssa, kerran viranomaisten kanssa katselivat jotain karttoja isossakylässä ja keskusteli kauan aikaa. Yhtenä päivänä oli ottanut naaraus vehkeitä mukaan ja aamu kymmenestä ilta kahdeksaan oli auto parkissa, mies ja koira jotain etsimässä. Kaikki nämä näköhavainnot siis sukulaisilta jotka paljon liikkuvat traktoreilla noilla alueilla ja he ovat ruvenneet kiinnittämään huomiota, kun näyttää tietävän mitä tekee. Siis tyydyttäkää uteliaisuuteni ja kertokaa kuka tuo mysteeri mies on, xxx vai kuka???? Yhdeltä potentiaaliselta vaihtoehdolta olen kysynyt ja tyypillinen vastaus vain oli, "suattaapi olla että olen käynny tai suattaapi olla että en oo"
Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
Viimeksi muokannut Neo7, La Elo 22, 2020 6:59 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Well yes mutta etkö sinä näe ne detaljit siitä dsankarin kuvasta ilman mitään photoshoppiakin?Yggdrasil kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:15 pm
Iphonen 6 versiosta lähtien selfien koko on ollu 16x24. Tuon kuvan joka pojat on kuitenkin selfie kameralla ottaneet on eri kuvasuhteella 563x962. Jos kuva olisi ns. oikeassa kuvasuhteessa olisi koko kuin alla 641x962- Tätä valkoisella olevaa osaa haen eli jos siihen liimais dsankarin kuvasta lopun, mitä detaljeja ei haluttu näyttää, ns.
Täällä aiemminkin puhuttu iphonesta. En minä ainakaan tiedä mikä puhelin pökkyröille on ollut?Yggdrasil kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:15 pmIphonen 6 versiosta lähtien selfien koko on ollu 16x24. Tuon kuvan joka pojat on kuitenkin selfie kameralla ottaneet on eri kuvasuhteella 563x962. Jos kuva olisi ns. oikeassa kuvasuhteessa olisi koko kuin alla 641x962- Tätä valkoisella olevaa osaa haen eli jos siihen liimais dsankarin kuvasta lopun, mitä detaljeja ei haluttu näyttää, ns.Skippadai kirjoitti: La Elo 22, 2020 5:17 pmEn kyllä vieläkään ymmärrä mikä se pointti tässä on, kun se alue näkyy siinä dsankarin kuvassa paremmin ilman päälle liimattuja käsiä yms.Yggdrasil kirjoitti: La Elo 22, 2020 4:39 pm Ei ole ei mutta juuri sitä hain että tuo mahdollisesti redaktoitu alue näkyisi mitä siitä näkyy jos sen voisi liittää "the kuvaan". Matka etsimään itse paikalle on itsellä liian pitkä joten joudun tyytymään verkon välityksellä.![]()
![]()
Mistä tiedät mitä puhelinta he ovat käyttäneet?
En vittuile vaan kysyn koska multa on mennyt tämmönen ihan ohi.
Ymmärrän nyt mitä meinaat ja itsekin olin aluksi jo sitä mieltä että kuva ei ole normaalin kokoinen. Mutta sitten monet sanoikin että jos on jonkun appin kautta laitettu niin se muuttaa kokoa itsestään
-
Tosuuden etsijä
- Alokas
Toivoisin ettei tällaisia etsijöiden henkilöspekulaatioita tänne laitettaisi tuntomerkkeineen koirineen autoineen ja kaikkineen. Pääasia, että joku/jotkut sielä etsivät
Tuota vain kyselen sen takia kun olen vain halukas lähtemään auttamaan, kun kesäloma alkaa ensi viikolla.
Tuota vain kyselen sen takia kun olen vain halukas lähtemään auttamaan, kun kesäloma alkaa ensi viikolla.
Olisko verta tai jotain. Vaikka täällä sanotaan että kuva on netissä pyörinyt ennen kuin poliisi on sen saanut mutta uskon silti että poliisit ovat voineet rajata kuvaa.
Storvall sanoi että kuva oli lähetetty kaverille joka ilmoitti asiasta poliisille.
Eli kuva on voinut olla poliisilla ennen kuin se alkoi pyörimään netissä.
30.6 kuva oli netissä. Mutta kiinniotot on tehty jo 28.6
Ehkä poliisit ovat kieltäneet laittamasta kuvaa eteenpäin niin että jotain näkyy, en tiedä.
Mutta vaikka mun tämänkaltaiset viestit viimeksikin lytättiin niin mun mielestä aivan mahdollista.
Poliisi julkaisi kuvan 10.7 muistaakseni mutta se ei tarkoita että poliisi olisi sen silloin vasta saanut.
Storvall sanoi että kuva oli lähetetty kaverille joka ilmoitti asiasta poliisille.
Eli kuva on voinut olla poliisilla ennen kuin se alkoi pyörimään netissä.
30.6 kuva oli netissä. Mutta kiinniotot on tehty jo 28.6
Ehkä poliisit ovat kieltäneet laittamasta kuvaa eteenpäin niin että jotain näkyy, en tiedä.
Mutta vaikka mun tämänkaltaiset viestit viimeksikin lytättiin niin mun mielestä aivan mahdollista.
Poliisi julkaisi kuvan 10.7 muistaakseni mutta se ei tarkoita että poliisi olisi sen silloin vasta saanut.
Samaa mieltä. Ja mitä väliä sillä on. Saattaa olla vaikka omainen tai sukulainenkin.Neo7 kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:18 pmToivoisin ettei tällaisia etsijöiden henkilöspekulaatioita tänne laitettaisi tuntomerkkeineen koirineen autoineen ja kaikkineen. Pääasia, että joku/jotkut sielä etsivät.Tosuuden etsijä kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:12 pm Itse olen Raahen suunnilta ja vain kerran käynyt tuolla hosionmaalla parisen viikkoa sitten. Tänään olin käymässä Vetelissä sukuloimassa ja siellä keskusteltiin eräästä miehestä ja saksanpaimenkoirasta ja heräsi uteliaisuuteni kuka hän on?Kuulemma muutaman viikon ajan melkein päivittäin pyörinyt isokylä, alaspää, nykänen, hosionmaa ym lähistöllä olevilla alueilla. Onko tuo kenties tämä dekkari sankari, siviili poliisi vai mikä? Kuulemma harmaalla ford mondeolla liikkuu? Pari kertaa ollut jonkun henkilön kanssa, kerran viranomaisten kanssa katselivat jotain karttoja isossakylässä ja keskusteli kauan aikaa. Yhtenä päivänä oli ottanut naaraus vehkeitä mukaan ja aamu kymmenestä ilta kahdeksaan oli auto parkissa, mies ja koira jotain etsimässä. Kaikki nämä näköhavainnot siis sukulaisilta jotka paljon liikkuvat traktoreilla noilla alueilla ja he ovat ruvenneet kiinnittämään huomiota, kun näyttää tietävän mitä tekee. Siis tyydyttäkää uteliaisuuteni ja kertokaa kuka tuo mysteeri mies on, dekkari sankari vai kuka???? Yhdeltä potentiaaliselta vaihtoehdolta olen kysynyt ja tyypillinen vastaus vain oli, "suattaapi olla että olen käynny tai suattaapi olla että en oo"
Ei se nyt ainakaan piilotushommiin liity.
Tämä. Miettikääs nyt vähän mihin ja millaiseen tapahtumaan tämä kaikki liittyy. Tähän voi liittyä myös henkilöitä, jotka eivät ole kiinniotettuina ja seuraavat palstaa. Älkää nyt ihmeessä laittako tänne tuollaista.Neo7 kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:18 pm
Toivoisin ettei tällaisia etsijöiden henkilöspekulaatioita tänne laitettaisi tuntomerkkeineen koirineen autoineen ja kaikkineen. Pääasia, että joku/jotkut sielä etsivät.
Olisi asiasta voinut kysyä ilman etsijän tuntomerkkejäkin. Jos yksin ei halua lähteä etsimään vaan jonkun toisen etsijän tai porukan kanssa, niin voi kai pyytää esim. yksityisviestillä sopimaan. Tai jos haluaa julkisemmin ilmoittaa ajankohtaa, niin laittaa vaikka ajan ja paikan, jonne odottaisi muita etsijöitä. Tai jotakin.Tosuuden etsijä kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:29 pm
Typerää huudella täällä.Tosuuden etsijä kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:29 pm Toivoisin ettei tällaisia etsijöiden henkilöspekulaatioita tänne laitettaisi tuntomerkkeineen koirineen autoineen ja kaikkineen. Pääasia, että joku/jotkut sielä etsivät
Mene itse juttusille, jos niin etsintä polttelee. Tai mene poliisikouluun. Kaikki ei tahdo muitten apuja.
Just sinunlaisesi vain sotkee tutkintaa.
-
Dekkarisankari
- Remington Steele
Sielähän on se "taparikollisen" piilopirtti? Tai lähellä...Maskotti kirjoitti: La Elo 22, 2020 5:53 pm Poliisi etsinyt myöhään ja massiivisesti tältä alueelta. Varma tieto.
https://imgur.com/uhraD39
Totta. Tois puole jokkee. Tuo on tosiaan varmaan kaikille porasenjoella kalastaneille tuttu suvantopaikka. Joku mainitsikin syvyydestä.Dekkarisankari kirjoitti: La Elo 22, 2020 6:41 pmSielähän on se "taparikollisen" piilopirtti? Tai lähellä...Maskotti kirjoitti: La Elo 22, 2020 5:53 pm Poliisi etsinyt myöhään ja massiivisesti tältä alueelta. Varma tieto.
-
Dekkarisankari
- Remington Steele
Siis milloin päivänä, kun tänään oli se Keparin juttu, että voiko olla että tänään ois vielä jotain löytyny? Vai myöhään eilen?Maskotti kirjoitti: La Elo 22, 2020 5:53 pm Poliisi etsinyt myöhään ja massiivisesti tältä alueelta. Varma tieto.
Jos tämä etsintäalue havainto pitää paikkaansa niin kyllä toinen veljeksistä jo jotain puhuu.
Pitkä matka tuolta on seljesiin ja alaveteliin ja olisi pitänyt jättää alue jo rauhaan.
saisi ottaa heti pari nimimerkkiä kuulusteltavaksi. Liian sopivasti alkoi noi ohjaukset toiseen suuntaan että voi joku tietää uhrin tarkankin sijainnin.
Pitkä matka tuolta on seljesiin ja alaveteliin ja olisi pitänyt jättää alue jo rauhaan.
saisi ottaa heti pari nimimerkkiä kuulusteltavaksi. Liian sopivasti alkoi noi ohjaukset toiseen suuntaan että voi joku tietää uhrin tarkankin sijainnin.