Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
MehtäUkko
Martin Riggs

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Siis toi lippispäinen. Ja käsi on toi kuolleeseen käsi. Auto vasemmalla puolen ja sen edessä on pökkyrät. Kuvaus suunta merkistä alaviistosta oikealle puolen enemmän.

Screenshot_20200823_013032.jpg
Screenshot_20200823_013032.jpg (72.43 KiB) Katsottu 1558 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
MehtäUkko
Martin Riggs

Noniinsiinäkävi kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:13 am Onhan se täysin mahdollista että Jami meni Kokkolaan puheiden mukaan ja nyt on koko vuorokausi aikaa hävittää ruumis jos se hyvin pienellä metelillä on saatu tapettua. eihän silloin ole mitään kiirettä siirtää sitä mihinkään, se joka häiritsee minua tässä koko keississä on tuo aikajana.
No onhan sulla nyt kiire se hävittää. Voihan sen nyt nähdä joku muukin kuin poliisi. Vanhemmat, tutut, kuka tahansa muu. Ehkä ollut silminnäkijä kun sitä on nostettu autoon.
AAPELINEN
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

No melekoinen jättiläinen pitää kuolleen kättä ilmassa ojassa seisoen... Saattahan siellä suunnassa toki olla paremmat eväät :) :)
MehtäUkko
Martin Riggs

Noniinsiinäkävi kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:37 am Sinähän se tässä paskaa selität minkä ehdit ja tyrmäät muiden ajatuksia. Ei käsin hakattua tuulenkaatoja kukaan metsuri kykene kaikkia takaisin kaatamaan käsin oli sitten haluja tai ei. Pidä vain nuo sun vitun järkevät ajatukset ihan omassa päässäsi.
En ole sanonut että kaikkia mutta kyllä yleensä ne vaan saa.
Agentti22
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

Noista kaatuneiden puiden juurakoista (ei oo tarkotus vittuilla, kysyn koska en tiiä), kuka ne käy siis nostamassa? Tarkistetaanko metsiä säännöllisesti? Pitääkö kansalaisen ilmoittaa johonkin sellaisesta jos näkee?

Tuli vaan mieleen, kun oon paljon käynyt sieni- ja marjamettällä tänäkin kesänä ja varmaan joka reissulla törmännyt tuollaiseen kaatuneeseen puuhun ja valtavat juurakot ja railot esillä, saa kyllä jälkikasvun kanssa olla varovainen. Niin oon siis aina ajatellut, että ihan normaalia se on, että niitä on mettät täynnä.
Noniinsiinäkävi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Noniinsiinäkävi »

MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:41 am
Noniinsiinäkävi kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:13 am Onhan se täysin mahdollista että Jami meni Kokkolaan puheiden mukaan ja nyt on koko vuorokausi aikaa hävittää ruumis jos se hyvin pienellä metelillä on saatu tapettua. eihän silloin ole mitään kiirettä siirtää sitä mihinkään, se joka häiritsee minua tässä koko keississä on tuo aikajana.
No onhan sulla nyt kiire se hävittää. Voihan sen nyt nähdä joku muukin kuin poliisi. Vanhemmat, tutut, kuka tahansa muu. Ehkä ollut silminnäkijä kun sitä on nostettu autoon.
No Jos sä viet ruumiin ulos klo 20:30 illalla tai 04:00 yöllä niin milloin on suurempi todennäköisyys että joku näkee sinut? Olisikohan nyt niin että pojat palasivat hakemaan ruumista kätköpaikkaan klo 04:00? Käsittääkseni kukaan ei tiedä tarkkaa aikaa milloin ruumis on siirretty.
Noniinsiinäkävi
Harjunpää

Agentti22 kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:47 am Noista kaatuneiden puiden juurakoista (ei oo tarkotus vittuilla, kysyn koska en tiiä), kuka ne käy siis nostamassa? Tarkistetaanko metsiä säännöllisesti? Pitääkö kansalaisen ilmoittaa johonkin sellaisesta jos näkee?

Tuli vaan mieleen, kun oon paljon käynyt sieni- ja marjamettällä tänäkin kesänä ja varmaan joka reissulla törmännyt tuollaiseen kaatuneeseen puuhun ja valtavat juurakot ja railot esillä, saa kyllä jälkikasvun kanssa olla varovainen. Niin oon siis aina ajatellut, että ihan normaalia se on, että niitä on mettät täynnä.
Tämänkin etsinnän aikana olen nähnyt varmaan 100 juurakkoa enkä ole koskaan edes ajatellut että se olisi jotain poikkeuksellista.
MehtäUkko
Martin Riggs

AAPELINEN kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:41 am No melekoinen jättiläinen pitää kuolleen kättä ilmassa ojassa seisoen... Saattahan siellä suunnassa toki olla paremmat eväät :) :)
No se on toi lippalakki tyypin käsi. Tarkoitin vain että se mistä osa puhuu että on uhrin käsi.
mun mielestä se on tuon Villen käsi ja hän nojaa tuohon tolppaan. Ei sitä tartte ojassa seistä.
ympyrän kohdalla seisot ja neliön kohdalla auto ja nuoli näyttää suunnilleen kuvaus suunnan.
Näin minä uskon.
Liitteet
Screenshot_20200823_014932.jpg
Screenshot_20200823_014932.jpg (174.74 KiB) Katsottu 1751 kertaa
Joku ihan muu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

Noniinsiinäkävi kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:13 am En usko tuohon kärryyn niin kuin se nyt on selitettynä, sen sijaan uskon että traktori on mahdollisesti voitu hakea jostain eikä siinä välttämättä ole kärryä ollut ollenkaan kiinni koko aikana. Voihan nostolaitteilla olla esim lumikola / takana jossa on ns. pieni kauha. Onko tämä keissi suunniteltu jo kauan ennen tätä ja on mietitty juuri miten tämä tehdään ja millä välineillä. Onhan se täysin mahdollista että Jami meni Kokkolaan puheiden mukaan ja nyt on koko vuorokausi aikaa hävittää ruumis jos se hyvin pienellä metelillä on saatu tapettua. eihän silloin ole mitään kiirettä siirtää sitä mihinkään, se joka häiritsee minua tässä koko keississä on tuo aikajana. Siis milloin tämä surma on sattunut - millon ruumis on siirretty asunnosta- minne se on siirretty - ja millä se on siirretty (carina, -pakettiauto, -traktori) - onko ruumis siirretty 2x vai 1x vai jopa enemmän kuin 2x - miksi ajaa räyrinki - pönterin(småbönders) väliä seuraavana päivänä jos ei 1. tarkistetaan tulos 2. pelätään että jotain jäi näkyville. Tämän jälkeen ei näitä ole nähty pönterin suunnalla minun tietääkseni. Yksi toinen asia joka häiritsee minua on se että yksi kaveri oli möläyttänyt että tiedetään missä Jami on ja sillä on hyvä olla... siis kuka tietää ja miten niin on hyvä olla? Meinaan ilmoittaa asiasta poliisille huomenna.
Njoo, mutta kun katsoo tuota tietä tuossa kuvassa. Siihen ei traktori mahdu poikittain. Eikä varsinkaan peräkärry.
Siis mun mielestä :mrgreen:
Tuohan on just semmonen tie missä 2 henkilöautoa mahtuu just ohittamaan toisensa. Traktorin voi ohittaa varovasti jos raktorikuski väistää ihan reunaan jossain leveällä kohdalla. Muuten ei.
Ojat on sen verran syvät, että kärry oltava melko suorassa että traktorin voi ajaa sen eteen kiinnitystä varten. Eikä kärryn ohi pääse, ellei se ole nätisti tien laidassa. En vaan käsitä miksi näin näkyvälle paikalle jäätäisiin kärryn, traktorin ja auton kanssa säätämään?

Oon itekki ollu pökkyräsä (onneksi en piiiiitkiiin aikoihin enää) ja ei niin pökkyräsä voi olla ettei tajuaisi että tuo on aika huono paikka traktorin kanssa "temppuilla". Tai jos tosiaan ois nii pökkyräsä nii se ruumis ois jo unohtunut tuohon tielle tai peräkärryyn ja auto tai kärry tai jotain tohon tienlaitaan..

Helpompi ja huomaamattomampi ois autolla kuskata

Enkä kyllä lähtis ruumista enää toista kertaa siirtämään, ois se jo aika inhottava homma kesähelteellä, se ruumis ois jo vähän ehkä... No, en kuvaile, ei mee yöunet keltään
Agentti22
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

Sitten taas mietteisiin pienen hiljaisuuden jälkeen..

- hyvää pohdintaa SpyWalker, kuitenkin jäi häiritsemään kun en pysty mielikuvittelemaan tuota asetelmaa. Osaiskohan joku luoda havainnollistavan kuvan tms? Mietin myös, että mistä paska on sitten tullut veljeksiin jos tuossa kohtaa kuva otettu ja miksei ruumista ole peitetty mitenkään jos se siellä kyydissä on?
- pystyykö tuollaisen kaatuneen/katkenneen puun juurakkoon/sen alle piilottamaan ruumiin, tai siis ennemminkin onko niitä semmoisina tynkinä metsissä, että saa liikuteltua takaisin pystyyn? En osaa nyt artikuloida mitä tarkoitan :D
- jos aurinko paistaa puiden latvan korkeudelta, niin ehkä se ei ole laskun aikaan klo 21 tietämissä vaan nousun aamuyöllä?
- piti jo aiemmin kommentoida, kun joku laittoi suopotkupallosta kuvan, että tuo paska nuoremman iholla näyttää kyllä juurikin siltä. Eli jossain (suossa) on ryvetty rintaa myöden?

Ja sitten, pidän kuvanottopaikkaa (Hosionmaantien risteys) varmana, mutta en käsitä tuon harjan funktiota. Uskon, että on syystä x pysähdytty (vaikka kuselle) ja sitten otettu tuo kuva ”voitonhuumassa.” Mutta miksi harja? Onko se ollut autossa mukana ja otettu kuvaan huvin vuoksi/rekvisiitaksi esittelyä varten vai mitä helvettiä.
MehtäUkko
Martin Riggs

Noniinsiinäkävi kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:50 am
Agentti22 kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:47 am Noista kaatuneiden puiden juurakoista (ei oo tarkotus vittuilla, kysyn koska en tiiä), kuka ne käy siis nostamassa? Tarkistetaanko metsiä säännöllisesti? Pitääkö kansalaisen ilmoittaa johonkin sellaisesta jos näkee?

Tämänkin etsinnän aikana olen nähnyt varmaan 100 juurakkoa enkä ole koskaan edes ajatellut että se olisi jotain poikkeuksellista.
No oot varmaan nähnyt mutta niissä on ne helvetin puut paikallaan. Avohakkuulla ne on säästöpuita. Joita kuuluu sertifikaatin takia sinne jättää ja tuuli kaataa niitä sitten kun ovat eläneet keskeltä metsää. Nyt kun reunapuut kaadetaan niin näihin säästöpuihin alkaa ensimmäistä kertaa kunnolla tuuli ottamaan. Ne eivät ole siihen tottuneet ja kaatuu sen takia.
Jos yrakoitsija tekee työn niin on varma että metsänomistaja soittaa vihaisen puhelun jos mättäät on pyrstössä. Yhden oon nähnyt istutus työmaalla ja se mätäs oli 3,5m korkea ja työntämällä meni sekin paikalleen. Ei ollut mitään ongelmaa.
Mättään maata vasten olevat juuret ovat jännityksessä ja kun puu sahataan poikki tyveltä mätäs yleensä ampuu itsensä takaisin paikalleen.
Tämä on fakta. Silloin jos ne eivät kaadu niin myös maata vasten olevalla puolella on juuret poikki. Silloin se jää pystöön mutta hyvin harvoin.

Edit. Siis yhden tuollaisen olen nähnyt missä mätäs pyrstössä vaikka puu on sahattu poikki.
Viimeksi muokannut MehtäUkko, Su Elo 23, 2020 2:05 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniinsiinäkävi
Harjunpää

MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 23, 2020 12:31 am No en minä ainakaan ala miettimään. Kenen traktori.
pitäis varmaan uskoa tuollaiseen ensiksi.
Miksi poliisit on tutkineet porasenjokea tai miksi sinne pitäisi mennä traktorilla.
Miksi tuulenkaatoon pitää olla traktori kun saakin riittä...
auto on edelleen tuulilasi kohti kameraa... Mun mielestä ja carinassa ei ole varmasti punaista sisustaa
Miksi et lähde miettimään? Onko asia nyt niin että se on aivan liian lähellä totuutta? Tuntuu kummalliselta että tyrmäät suoraan asian jota käsittääkseni et pysty millään tavalla järkevästi todeta että näin ei ole tapahtunut. Tai sitten sinulla on jotain tietoa mitä muilla ei ole.
Joku ihan muu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

Agentti22 kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:00 am Sitten taas mietteisiin pienen hiljaisuuden jälkeen..

- hyvää pohdintaa SpyWalker, kuitenkin jäi häiritsemään kun en pysty mielikuvittelemaan tuota asetelmaa. Osaiskohan joku luoda havainnollistavan kuvan tms? Mietin myös, että mistä paska on sitten tullut veljeksiin jos tuossa kohtaa kuva otettu ja miksei ruumista ole peitetty mitenkään jos se siellä kyydissä on?
- pystyykö tuollaisen kaatuneen/katkenneen puun juurakkoon/sen alle piilottamaan ruumiin, tai siis ennemminkin onko niitä semmoisina tynkinä metsissä, että saa liikuteltua takaisin pystyyn? En osaa nyt artikuloida mitä tarkoitan :D
- jos aurinko paistaa puiden latvan korkeudelta, niin ehkä se ei ole laskun aikaan klo 21 tietämissä vaan nousun aamuyöllä?
- piti jo aiemmin kommentoida, kun joku laittoi suopotkupallosta kuvan, että tuo paska nuoremman iholla näyttää kyllä juurikin siltä. Eli jossain (suossa) on ryvetty rintaa myöden?

Ja sitten, pidän kuvanottopaikkaa (Hosionmaantien risteys) varmana, mutta en käsitä tuon harjan funktiota. Uskon, että on syystä x pysähdytty (vaikka kuselle) ja sitten otettu tuo kuva ”voitonhuumassa.” Mutta miksi harja? Onko se ollut autossa mukana ja otettu kuvaan huvin vuoksi/rekvisiitaksi esittelyä varten vai mitä helvettiä.
Jep, samalta näyttää pökkyrä ja suojalkapalloilija.

On juurakoita ilman puuta metsissä. Voihan sen kaataa jos saa kaadettua. Painaa helvetisti. Mutta jos on jääny "sopivasti" niin kyllä 2 ukkoa sen kaataa.
Noniinsiinäkävi
Harjunpää

MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:03 am
Noniinsiinäkävi kirjoitti: Su Elo 23, 2020 1:50 am

No oot varmaan nähnyt mutta niissä on ne helvetin puut paikallaan. Avohakkuulla ne on säästöpuita. Joita kuuluu sertifikaatin takia sinne jättää ja tuuli kaataa niitä sitten kun ovat eläneet keskeltä metsää. Nyt kun reunapuut kaadetaan niin näihin säästöpuihin alkaa ensimmäistä kertaa kunnolla tuuli ottamaan. Ne eivät ole siihen tottuneet ja kaatuu sen takia.
Jos yrakoitsija tekee työn niin on varma että metsänomistaja soittaa vihaisen puhelun jos mättäät on pyrstössä. Yhden oon nähnyt istutus työmaalla ja se mätäs oli 3,5m korkea ja työntämällä meni sekin paikalleen. Ei ollut mitään ongelmaa.
Mättään maata vasten olevat juuret ovat jännityksessä ja kun puu sahataan poikki tyveltä mätäs yleensä ampuu itsensä takaisin paikalleen.
Tämä on fakta. Silloin jos ne eivät kaadu niin myös maata vasten olevalla puolella on juuret poikki. Silloin se jää pystöön mutta hyvin harvoin.

Edit. Siis yhden tuollaisen olen nähnyt missä mätäs pyrstössä vaikka puu on sahattu poikki.
No kenen jättämät ne juurakot ovat sitten jotka löytyvät jokaisesta metsästä koko Suomen alueella jossa on joskus ollut myrsky? Eihän tuo sun selitys kata muuta kuin jotain reuna alueita. Voin huomenna ottaa kuvia sinulle miltä metsät näyttää oikeassa elämässä.
MehtäUkko
Martin Riggs

Noniinsiinäkävi kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:04 am
MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 23, 2020 12:31 am No en minä ainakaan ala miettimään. Kenen traktori.
pitäis varmaan uskoa tuollaiseen ensiksi.
Miksi poliisit on tutkineet porasenjokea tai miksi sinne pitäisi mennä traktorilla.
Miksi tuulenkaatoon pitää olla traktori kun saakin riittä...
auto on edelleen tuulilasi kohti kameraa... Mun mielestä ja carinassa ei ole varmasti punaista sisustaa
Miksi et lähde miettimään? Onko asia nyt niin että se on aivan liian lähellä totuutta? Tuntuu kummalliselta että tyrmäät suoraan asian jota käsittääkseni et pysty millään tavalla järkevästi todeta että näin ei ole tapahtunut. Tai sitten sinulla on jotain tietoa mitä muilla ei ole.
Voi vittu katso kuvaa tiestä. Harja kuva ei ole otettu tien suuntaisesti vaan suunnilleen noin kuin tuo nuoli näyttää. Vasemmalta oikealle. Se sun traktori ja peräkärry pitäisi olla tuolla vasemmalla puolen ojassa.
Kun ensimmäiset kuvat oli dsankarin keskeltä tien suuntaisesti. Kuvaa ei saanut kohdilleen mitenkään. Sitten hän otti kuvan vasemmalta puolen ja taas tien suuntaisesti. Kaikki puut näkyi mutta ei saanut kohdalleen.
Kolmannen kuvan kävi ottamassa ehkä dsankari tai joku muu. Liikennemerkin kohdalta ja oikealle niin puut napsahtivat kohdalle.
Silloin toi ikkunan heijastus ei näytä suoraan tielle.
Tuossa mun perustelut.
Voitko nyt itse perustella mihin ne traktorit ajaisit?
Vastaa Viestiin