Eikka Lehtosaari

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Mariella kirjoitti:On aika iso juttu tutustua kirjeenvaihdon perusteella elinkautisvankiin ja kirjeiden ja puoli tuntia pleksin läpi viikossa -tapaamisten perusteella olla varma että haluaa Eikan vaimoksi. Etenkin, kun tietää että suhde tulee jatkumaan samanlaisena hyvinkin pitkään, ei perhetapaamisia eikä muutakaan toivoa ole vielä vuosiin näkyvissä. Mun mielestä aika hatunnoston arvoinen asia ennemminkin kuin harhaluulo tai mielenhäiriö.
:lol: :lol: Ei jumalauta...Et kai ole tosissasi?*polkee hattua tantereeseen*
Sherlock
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Sherlock »

jamppa kirjoitti:
Harriet Makepeace kirjoitti:Tämäkin näytää olevan nyrkkisääntö. mitä pahempi konna, sitä enemmän valituksia lähtee huonosta kohtelusta.
Kärsisi nyt tuomionsa kuin mies ja lopettaisi ruikuttelun.

Leila Lehtosaari kärsii mitä ilmeisemmin harhaluuloista tai muista mielenterveyshäiriöistä kun arvioi miehen vaarattomaksi, miehellä sentään kolme henkirikosta tilillään.
Et harriet nähnyt sitten mitään epäkohtia tuossa dokumentissa? Eikö se rangaistus pitäisi tulla siellä oikeuden istunnossa eikä jatkua psygologisella tasolla vankilassa? Totta myös on se että Eikka on osallistunut noihin mainitsemiisi tekoihin, mutta en kumminkaan pitäisi niin hirveän vaarallisena sivullisille ja ulkopuolisille kumminkaan kaveria. Mitä noihin valituksiin tulee niin siellähän on hyvä niitä rustailla kun 22 tuntii istuu kopissa. Varsinkin jos itse kokee tulleensa kaltoin kohdelluksi. Uskoisin myös että itse rustailet tai teet valituksen jos tunnet sen tarpeelliseksi ihan vaikka lähikaupassa, onko se sitten kanssa mielestäsi ruikutusta? On niillä vangeilla siellä muurin toisellakin puolella vielä ihmisoikeudet olemassa vaikka olisivat mitä tehneet.
Eiköhän ole itse kunkin viisasta jättää tällaiset vankien kertomat valitukset olioistaan ihan omaan arvoonsa. Minä ainakin luotan viranomaisten harkintavaltaan kun kyse on Suomen mittasuhteissa todella vaarallisista rikollisista. Ei pelkkä murhaaminen vielä riitä tuollaisiin vankilaoloihin. Ja muistakaa, että kyse ei ollut mistään impulsiivitapoista vaan taustalla olivat aivan muut tekijät ja vaikuttimet.

On niin helppoa uskoa TV -dokumentteja joissa haastattelut saadaan kuulostamaan toimittajan tarkoittamalla tavalla.
En minä niin ole sanonut.
-Paavo Väyrynen-
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Tiina kirjoitti: :lol: :lol: Ei jumalauta...Et kai ole tosissasi?*polkee hattua tantereeseen*
Kyllä mä olen ihan tosissani :) Itse en tuollaiseen pystyisi, en todella edes avioituisi vankila-aikana vaikka suhdetta olisi kuinka kauan takana ennen vankilaan joutumista, mutta niinkuin ylempänä oli juttua, niin ei Leila lehtijuttujen perusteella rakastunut ilmeisesti, vaan ajatustenvaihdon perusteella. Tässä on se juju :) Ja en usko että edes tutustuisin tositarkoituksessa JO vankilassa olevaan, etenkään elinkautisen tuomion saaneeseen. Kyllä mä väitän että tuo vaatii luonnetta.
Nerot hallitsevat kaaoksen
Tiina
Sherlock Holmes

Mariella kirjoitti: Kyllä mä väitän että tuo vaatii luonnetta.

Ja hyvin erikoista luonnetta vieläpä :roll: .

Jotenkin on semmoinen kutina, että noita miespuolisia vankila"leskiä" on hyvin pieni prosentti, siis semmoisia jotka ovat jonkun kirjoittelun kautta avioituneet vankilassa olevan naisen kanssa ja itse ovat vapaalla jalalla siviilissä.
Ainakin tässä mielessä miehillä on paremmin palikat kasassa.
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Tiina kirjoitti:
Mariella kirjoitti: Kyllä mä väitän että tuo vaatii luonnetta.

Ja hyvin erikoista luonnetta vieläpä :roll: .

Jotenkin on semmoinen kutina, että noita miespuolisia vankila"leskiä" on hyvin pieni prosentti, siis semmoisia jotka ovat jonkun kirjoittelun kautta avioituneet vankilassa olevan naisen kanssa ja itse ovat vapaalla jalalla siviilissä.
Tämä varmaan siksi, että rikoksen tehneen miehen teko ja taustat voidaan, joidenkin päissä liittää mieheyteen ja maskuliinisuuteen (Lue kovuuteen) ja sen ihannointiin, mutta rikoksen tehnyt nainen harvemmin lisää teollaan naisellisuuttaan..

siis vain mun mielipide, älkää siis ampuko..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Tiina
Sherlock Holmes

Sherlock kirjoitti:Eiköhän ole itse kunkin viisasta jättää tällaiset vankien kertomat valitukset olioistaan ihan omaan arvoonsa. On niin helppoa uskoa TV -dokumentteja joissa haastattelut saadaan kuulostamaan toimittajan tarkoittamalla tavalla.
Eikka heittää ensin vanginvartijaa peilillä ja sitten ihmettelee viattomana, kun ne tulevat selliin laittamaan järjestystä. :lol:
mad sin
Susikoski

Viesti Kirjoittaja mad sin »

kun kerran tuomitaan lakien ja pykälien mukaan,niin myös toimeenpanoa toimittava elin on velvollinen noudattamaan,asiasta säädettyjä lakeja.ja tästä on eikkan kohdalta kysymys.eihän eikka ole tuomionsa pituudesta valittanut.
mua ei kiinnosta...
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Telkkarista tulee juuri (uusinta?) amerikan vaarallisimmasta vankilajengistä juttua. Tuli mieleen tämä topic taas, kun tuossa kerrotaan tyypistä joka tappoi 3 ihmistä vankilassa ja viimein, kun kävi kiinni ja tappoi yhden vartijoista, päätettiin tuolla vankilassa se siirtää erikoiseristykseen - joka minusta kuulosti jopa kenties kohtuuttomammalta kuin tämä tapaus.

Äijän nimi on Thomas "Tommy" Silverstein. Hän on johtohahmoja AB-jengissä (Aryan Brotherhood), joka tunnetaan väkivaltaisempana vankilaa hallitsevana ja vankilasta käsin ulkomaailman AB-jengiläisiä johtavana jenginä. Tommyn jonkinlaiset kotisivut (joita ei siis selkeästikään ole varmaankaan itse tehnyt, vaan joku tuttava tms. on ne hänen puolestaan luonut) löytyvät täältä.
Silversteinin tapettua tuon kyseisen vartijan oli hänet heitetty erikoiseristysosastolle, jossa ilmeisesti tänäkin päivänä viettää aikaansa (ja tuo kyseinen tappo tapahtui 1983...)
Selli on (tai oli alussa ainakin) pieni, vankilan kellarissa sijaitseva koppi, jossa on kalterit ympärillä joka puolella, kuten eläintarhan häkeissä. Tommy oli pakotettu alushousuja lukuunottamatta alasti ja heitetty sitten tuohon koppiinsa, jossa valot palavat 24/7. Ulos ei tietenkään näe, ikkunoita ei siis ole. Sellissä on sänky ja ilmeisesti jonkinlainen vessasysteemi, mutta siihenpä se loppuukin. Tyyppi on siis tosiaan tälläisissä oloissa ollut sielä vuodesta 1983 asti, joten alkoi tämä juttu tuntumaan yhtäkkiä aika pieneltä sitten sen rinnalla. Silverstein saa koppiinsa ruokaa ja kai jonkinlaisia virikkeitä (piirustustarpeita ja semmoisia), mutta koska Yhdysvallat ei vaadi muuta kuin sen, että vangilla on liikkumismahdollisuus, ruokaa ja happea tarjolla, niin mikään laki ei määrää sitten siihenkään, että olojen pitäisi olla erilaiset tässä tapauksessa.

Veikkaan, että suomalainen vankila ei olekaan niin paha näiden tälläisten juttujen rinnalla.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Tämä Lehtosaari on aika hankala rikollinen. Ei mikään kiva tyyppi, jota pitäisi ihannoida. Se on paskanheittäjä.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Mulla odottaa just tuossa se dokkari jonka VoDKa olit katsellut. Tuli uusintana ja sain napattua nauhalle. Nyt pitäs sitten iltasaduks katsella se ja varmaan voin kiittää sen katsomisen jälkeen että en ole vankilassa, ainakaan usassa, enkä vankilassa ylipäätään.
Eihän ne ole kivoja paikkoja, vaikkei kokemusta henk.koht. olekkaan. Silti kuitenkin tuo "pahan palkka" ei välttämättä suomessa toteudu niin tehokkaasti kun muualla maissa.

Toinen varteenotettava dokumenttisarja on pyörimässä jimillä tai faktalla. Vaarallisimmat rikollisjengit tai muuta vastaavaa. Siinä on kanssa näytetty vankilaoloja... Onhan se aika karua.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Sasse75
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Mahtoikohan Eikka kunnioittaa uhriensa ihmisarvoa?
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Juha Jalosen tunsin.
Tiesi jo viikoa ennen Lahtea, kuolevansa.
Agathon
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Kerro lisää. Siis mitä puhui ym.
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Lehtosaaren sussuhan oli melko näpsäkän näköinen siinä ohjelmassa. Mahtaakohan odottaa Lehtosaaren vapautumista?
Bambinos
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

otus kirjoitti:
Tiina kirjoitti: Jotenkin on semmoinen kutina, että noita miespuolisia vankila"leskiä" on hyvin pieni prosentti, siis semmoisia jotka ovat jonkun kirjoittelun kautta avioituneet vankilassa olevan naisen kanssa ja itse ovat vapaalla jalalla siviilissä.
Tämä varmaan siksi, että rikoksen tehneen miehen teko ja taustat voidaan, joidenkin päissä liittää mieheyteen ja maskuliinisuuteen (Lue kovuuteen) ja sen ihannointiin, mutta rikoksen tehnyt nainen harvemmin lisää teollaan naisellisuuttaan..

siis vain mun mielipide, älkää siis ampuko..
Miespuolisten linnaleskien harvinaisuus selittynee jo sillä, että naisvankeja on parisataa kun miesvankeja jotain kolmen tuhannen kieppeillä. Naisvangit saavat kirjeitä linnaan siinä missä miehetkin. Lisäksi kuuluisat naisvangit ovat harvinaisia, ja nimenomaan kuuluisille rikollisillehan heihin viehättyneet ihmiset kirjoittelevat? En sitten tiedä, ovatko naisrikollisille kirjoittelevat useimmiten myös itse lavean tien tallustelijoita.
Vastaa Viestiin