Kyseisen keskustelun kävin englanniksi erään henkilön kanssa vuosikausia sitten. Hän paljasti omaavansa tiiviit yhteydet NATO:on, millä perusteella ajattelin, että hän saattaa a) puhua totta tai b) valehdella. Ja vaikka olisikin vaikka NATO:n leivissä, hän saattoi silti olla yhtä hyvin joku "deep-state-konna" kuin kunnon tyyppikin.
Näin pitkän ajan jälkeen olen taipuvainen ajattelemaan, että hän todellakin oli NATO:n työntekijä tai ainakin tiiviisti kytköksissä ko. tahoon. Ehkä johonkin muuhunkin tahoon. Ehkä hän oli pikemminkin hyvis kuin pahis.
Kun nyt muistan, mitä keskustelimme, voin sanoa seuraavaa: Olen 99,9% varma, että Estonia upotettiin täysin tarkoituksellisesti. Olen myös 99,9% varma, että motiivin tietää jo tässä vaiheessa todella moni ihminen tällä pallolla.
Näillä uusilla ajatuksilla - eiliseen verrattuna - olenkin entistä toiveikkaampi, että uusi dokumentti tulee paljastamaan meille jotain uutta. Ehkä koko pottia ei paljasteta kerralla, mutta uskoakseni jotain sellaista saatetaan paljastaa, mikä romuttaa uskon onnettomuustutkintalautakunnan viralliseen raporttiin.
Niin ikään uskon koko aika enemmän ja enemmän, että Estonia vielä nostetaan merenpohjasta ylös.
Sellaisen varoituksen haluan antaa etukäteen, että varautukaa asiaan, mikä on halpamaisinta mitä ikinä voitte kuvitella korotettuna potenssiin miljardi.
[Muokkaus: vaihdettu miljoona miljardiksi, mutta riittääköhän sekään...?