Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
Re: pitkään kestänyt
Mitä jos raisallekin annettiin tyrmäystippoja ja sitten vietiin autolla jonnekin?
Muista lähdekritiikki!
Onko tietoa, onko hukkumiskuoleman mahdollisuus suljettu pois tässä jutussa? Eli onko mahdollisuus joutua Treen keskustasta sellaisen veden varaan, joka kuljettaa ruumiin kauas(vaikka yli 5km päähän ja syvään yli 50m veteen)? Tällöinhän ruumis ei enää välttämättä nouse pintaan. Jos näin kävi, on ruumis tuhoutunut jo aikaa sitten...
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Onko kukaan teoretisoinut vaihtoehtoa, että olisi edelleen hengissä? Tyyliin muuttanut Venäjälle jonkin ihanaisen rokkipojan perään ja kasvattaa nykyään kanoja Irkutskissa? Oliko niissä kotioloissa riitoja tms. ?
Veteen taisi joutua. Eikös Treellä ole niitä isoja, syviä järviä ihan keskustan tuntumassa?
Veteen taisi joutua. Eikös Treellä ole niitä isoja, syviä järviä ihan keskustan tuntumassa?
Tästä tapauksesta ei ollakaan puhuttu pitkään aikaan, joten ajattelin vähän nostaa. Mitään uutisiakaan tästä jutusta ei pitkään aikaan ole näkynyt, vaikka tuo jutun päätutkija Kadonneet ohjelmassakin mainitsi, että vihjeitä tulee vieläkin. Luultavasti ne eivät siis ole mitää merkittäviä. Varmaan jotain tyyliin "saatoin ehkä nähdä saman näköisen tytön hämeenkadulla tuohon aikaa". Vaikeahan sitä niitä silminnäkijä havaintojakaan on tulla, kun itse en ainakaan muista mitä tein juuri vuonna 1999 tuona kyseisenä päivänä.
Näitä autoihin liittyviä vinkkejä kyllä saattaa kyllä ruveta taas näin kevään koittaessa tupsahtelemaan lisää, kun amerikanraudat kaivetaan talviteloilta liikenteeseen.
Tapaus tuskin koskaa selviää, jossei syyllinen itse tule ilmottautumaan. Tai eihän voida tietenkään olla varmoja, että olisi edes mitään syyllistä. Saattoihan Raisa vahingossa vaikka joutua veteen tmv. Itse kuitenkin olen henkirikoksen kannalla.
Näitä autoihin liittyviä vinkkejä kyllä saattaa kyllä ruveta taas näin kevään koittaessa tupsahtelemaan lisää, kun amerikanraudat kaivetaan talviteloilta liikenteeseen.
Tapaus tuskin koskaa selviää, jossei syyllinen itse tule ilmottautumaan. Tai eihän voida tietenkään olla varmoja, että olisi edes mitään syyllistä. Saattoihan Raisa vahingossa vaikka joutua veteen tmv. Itse kuitenkin olen henkirikoksen kannalla.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Hmmm. Missä kaikkialla on Eklundin rekka ajellut? Ei kai vaan Raisan katoamisen aikaan Suomessa?
edit: minkäslaisia autoja hemmolla on ollut? Olisikos kenties...
edit: minkäslaisia autoja hemmolla on ollut? Olisikos kenties...
Viimeksi muokannut EuroJR, Ma Huhti 14, 2008 2:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajattelin myös täälä mainita pari sanaa tuosta Eklundista, ettei mene tuolla Englaa koskevassa keskutelussa sitten sekaisin 
Kuinka todennäköisenä pidätte, että sama mies olisi syyllistynyt tähänkin juttuun? Iltalehti ainakin löysi kolme yhtäläisyyttä Englan ja Raisan tapauksessa: tyttöuhri, autoon nousu ja ruumiin kätkeminen. Tuosta autoon nousustahan ei Raisan tapauksessa voida kuitenkaan olla varmoja, mutta itse ainakin aika pitkälti uskon siihen
Mutta, mutta mietimpä vain, että tuskin Eklund rekallaan on ihan hämeenkatua ajellut yhdentoista aikaan illalla?
Oliksiko mahdollista, että Eklundilla olisi joku toinen auto käytössään? Vuokrattu tmv?
Jos itse kuitenkin olisin Raisa niin okei, ehkä saattaisin turhautuneisuudessani liftata johkin autoon, mutta en kyllä sellaiseen, jossa kuski olisi ulkomaalainen.
Toisaalta onhan Raisa saatettu ns. kaapata johkin autoon.
Tai ehkä Raisa on päässyt jollain kyydillä johkin Pirkkalan lähelle ja ajatellut kävelevänsä lopun matkasta, mutta sattunutkin kulkemaan jonkun rekkaparkin ohi. Lopun voittekin kuvitella
Onko kellään muuten tietoa, että missäköhän päin tälläisiä rekkaparkkeja saattaisi olla?
Kuinka todennäköisenä pidätte, että sama mies olisi syyllistynyt tähänkin juttuun? Iltalehti ainakin löysi kolme yhtäläisyyttä Englan ja Raisan tapauksessa: tyttöuhri, autoon nousu ja ruumiin kätkeminen. Tuosta autoon nousustahan ei Raisan tapauksessa voida kuitenkaan olla varmoja, mutta itse ainakin aika pitkälti uskon siihen
Jos itse kuitenkin olisin Raisa niin okei, ehkä saattaisin turhautuneisuudessani liftata johkin autoon, mutta en kyllä sellaiseen, jossa kuski olisi ulkomaalainen.
Toisaalta onhan Raisa saatettu ns. kaapata johkin autoon.
Tai ehkä Raisa on päässyt jollain kyydillä johkin Pirkkalan lähelle ja ajatellut kävelevänsä lopun matkasta, mutta sattunutkin kulkemaan jonkun rekkaparkin ohi. Lopun voittekin kuvitella
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
-
Kilgore Trout
- Jack Taylor
No siellähän niitä juuri Tampereen ja Pirkkalan rajalla Sarankulmassa on.lost kirjoitti:
Tai ehkä Raisa on päässyt jollain kyydillä johkin Pirkkalan lähelle ja ajatellut kävelevänsä lopun matkasta, mutta sattunutkin kulkemaan jonkun rekkaparkin ohi. Lopun voittekin kuvitellaOnko kellään muuten tietoa, että missäköhän päin tälläisiä rekkaparkkeja saattaisi olla?
EDIT: Pientä uutistakin pitkästä aikaa: http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/79892.shtml
Erittäin epätodennäköisenä pidän. Eklundin veljeä oli haastateltu ja hänen tietääkseen Anders ei ole tiettävästi edes käynyt Suomessa. Ainakaan ei säännölliseti ole suomessa keikkaillut. Muutenkin nuo sidokset on aika hataria.
lost kirjoitti: Kuinka todennäköisenä pidätte, että sama mies olisi syyllistynyt tähänkin juttuun?
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Joo, tuntuu aika uskomattoman mahdottomalta, että jos alku menee jo näin ''nappiin'', saataisiin sitten vielä sivutuotteena selvitettyä kaikki pohjois-maiden kadonneet.
Mieshän ei olisi todennäköisesti koskaan jäänyt kiinni kummastakaan rötöksestään ilman sitä Englan kaverin uuden kameran harjoittelu kuvausta.
Ja jos tuon kuvan ansiosta selviäisi pari katoamista suomessa ja norjassa, olisi se jo kaikien sattumien ja tuurien maailman ennätys.
Mieshän ei olisi todennäköisesti koskaan jäänyt kiinni kummastakaan rötöksestään ilman sitä Englan kaverin uuden kameran harjoittelu kuvausta.
Ja jos tuon kuvan ansiosta selviäisi pari katoamista suomessa ja norjassa, olisi se jo kaikien sattumien ja tuurien maailman ennätys.
Nuotio & Äreät Tiput
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Luulen, että Sarankulmasta on liian pitkä matka kävellä Pirkkalaan bileisiin, kun vaatteet olivat kevyet ja ilma kylmä.
Havainnoista vielä, että kun eräs Nokialainen nainen jäi itäisellä ohitustiellä rattijuopon ajaman pakettiauton alle, ei pystytty selvittämään miten hän kulki Tampereen keskustasta Sarankulmaan. Ei havaintoja.. Hänellä muuten oli myös kevyt vaatetus.
Havainnoista vielä, että kun eräs Nokialainen nainen jäi itäisellä ohitustiellä rattijuopon ajaman pakettiauton alle, ei pystytty selvittämään miten hän kulki Tampereen keskustasta Sarankulmaan. Ei havaintoja.. Hänellä muuten oli myös kevyt vaatetus.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!