Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
asfer
Alokas

Viesti Kirjoittaja asfer »

Kyselempäs muuten nyt, että missäs vaiheessa niiden ruumiinavaus pöytäkirjojen suomennos on?

Katselin tossa jotakin videoita, ja yhdessä videossa näkyy, kun eric ottaa jostain pöydältä kahvi/limsa mukin, juo siitä ja pitelee sitä kädessään. Ihan mitätön asia, mutta jos he olivat kerran niin innoissaan ampumisesta, niin miten tulee mieleen ruveta juomaan limua, kahvia tai jotain muuta.
No onpahan jotain tekemistä kun saa miettiä kaikkee turhaa :D

Ja oli muuten mulle aivan uus juttu, että columbineen oli soitettu viime vuonna pommi uhkaus

Aikaisemmin puhuttiin tapauksen uutisoinnista suomessa. Löysin yhden Turun sanomien jutun, kirjotettu 22.4.1999
http://www.turunsanomat.fi/ulkomaat/?ts ... 0:0:0:0:0:
Elephant
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Elephant »

asfer kirjoitti:Katselin tossa jotakin videoita, ja yhdessä videossa näkyy, kun eric ottaa jostain pöydältä kahvi/limsa mukin, juo siitä ja pitelee sitä kädessään. Ihan mitätön asia, mutta jos he olivat kerran niin innoissaan ampumisesta, niin miten tulee mieleen ruveta juomaan limua, kahvia tai jotain muuta.
No onpahan jotain tekemistä kun saa miettiä kaikkee turhaa :D
No siinähän se Eric kippistelee, nostaa maljaa kaverilleen ja kaiken kunniaksi :wink:
No en tiedä, mutta näin tekee.

EDIT: Tuohon aikaisemmin käytyyn keskusteluun missä Eric ja Mike(?) kävelevät käytävällä; Luulin tosiaan aikaisemmin että heitä vastaan tulee joitakin kavereita, koska tuo näyttää minusta lähinnä pelleilyltä ja tosiaan jotenkin sitten suuremmin ajattelematta loin tälläisen mielikuvan.
Ja yhtyäkseni VoDKaan aikaisemmin, Dylanin älinä vaikuttaa lähinnä .. Jotenkin hilpeältä..
Mutta joo, katsoin sen uudelleen äsken, ei näyttänyt vastaantulevilla olevan lippiksiä ainakaan päässä ja pojat hiljentyivät täysin kun ohittivat ne toiset. Vielä huudeltiin puolin ja toisin jotain kuvaamisesta, näyttäisi jopa tämä Mike näyttävän keskisormea, (sumea kuva kylläkin, nyrkkiä tahi keskisormea). Yllättävää etteivät vain kiertäneet. Mutta siltikään tuo Dylanin huudahdus ei vaikuta minusta kärsivältä..
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
asfer
Alokas

EDIT: Tuohon aikaisemmin käytyyn keskusteluun missä Eric ja Mike(?) kävelevät käytävällä; Luulin tosiaan aikaisemmin että heitä vastaan tulee joitakin kavereita, koska tuo näyttää minusta lähinnä pelleilyltä ja tosiaan jotenkin sitten suuremmin ajattelematta loin tälläisen mielikuvan.
Ja yhtyäkseni VoDKaan aikaisemmin, Dylanin älinä vaikuttaa lähinnä .. Jotenkin hilpeältä..
Mutta joo, katsoin sen uudelleen äsken, ei näyttänyt vastaantulevilla olevan lippiksiä ainakaan päässä ja pojat hiljentyivät täysin kun ohittivat ne toiset. Vielä huudeltiin puolin ja toisin jotain kuvaamisesta, näyttäisi jopa tämä Mike näyttävän keskisormea, (sumea kuva kylläkin, nyrkkiä tahi keskisormea). Yllättävää etteivät vain kiertäneet. Mutta siltikään tuo Dylanin huudahdus ei vaikuta minusta kärsivältä..[/quote]

Kyllä ainakin ite oon huomannu, että yleensä jos tulee ihmisiä vastaan, missä vaan. Niin yleensä kukaan ei puhu mitään, kun tulee ihmisiä vastaan. Mutta toisaalta jenkit ei oo suomalaisia :D

Mun mielestä se huuto vaikutti enimmäkseen semmoselta "vittuilulta" tai kovistelulta jos sen nyt vois sillain kuvailla. Paha sitä on selittää, mutta kai joku tajus mitä meinasin.
kossuppi
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Kyllä tuossa vastaan tulemisessa tai kävelemisessä on kyse pelkästään "uhittelusta" - siinämielessä että kun katsoo alaspäin, niin ei "tarvitse" väistää.

Tuotahan tehdään jopa kadulla kun ruuhkassa kävellään, tai suojatiellä - itse olen jopa kokeillut käytännössäkin ! Kyllä se vastaan kävelevä väistää sitten helpommin kun se toinen "ei nää" .Päin käveleminen myöskin itteltä onnistuu helpommin ja mieluummin vastaantuleva väistää. Tosin ne siinä olivat enempi vähempi tuttuja niin kovin dramaattisesta "uhitteustakaan" ei tuossa liene olluut kyse, enempi vaan jonkinmoisesta vallan näytöstä tms. On vähän sellanen psykologinen juttu tuokin vaan, minkä tuo Eerikki poika oli hokannut.

Muutoin olen itsekkin ihmetellyt tämän aiheen pinnalla pysymistä, ja tälläkin viestillä sitä avitin. Harvakseltaan täällä käyn kattelemassa, ja aina se vaan tämä etupäässä keikkuu. Kummallista.
Bleddyn
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

^Ymmärrän pointtisi, se on ihan järkevä ja tottakin, mutta olen silti eri mieltä tästä tapauksesta. Pään alaspainaminen on viesti sille vastaantulijalle, mutta enemmänkin tyyliin " älä huomaa mua äläkä aloita mitään huutelua, ei nyt kiinnosta ". Katseisiin vastaaminenhan tulkittaisiin välittömästi haasteeksi. Koulukiusatulle on helpointa tekeytyä mahdollisimman huomaamattomaksi. Tottahan se nöyristely on alentavaa ja väsyttävää, mutta ehkäpä Eric on tuossa ajatellut, että kohta nöyristeleekin joku ihan muu.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

VoDKa kirjoitti: Hitto vie. Kauheaa rahanmenoa koko ajan. :lol:
:lol: Sano muuta. Itse tilasin muutama päivä sitten "Nobody left to hate" ja "Lost boys". Tuo "Nobody left to hate" kiinnostaa, koska siinä on sikäläisestä koulujärjestelmästä ja noista klikeistä kouluissa, ymmärtääkseni nuo klikit ovat hyvin tiukasti poteroissaan.
asfer
Alokas

Bleddyn kirjoitti:^Ymmärrän pointtisi, se on ihan järkevä ja tottakin, mutta olen silti eri mieltä tästä tapauksesta. Pään alaspainaminen on viesti sille vastaantulijalle, mutta enemmänkin tyyliin " älä huomaa mua äläkä aloita mitään huutelua, ei nyt kiinnosta ". Katseisiin vastaaminenhan tulkittaisiin välittömästi haasteeksi. Koulukiusatulle on helpointa tekeytyä mahdollisimman huomaamattomaksi. Tottahan se nöyristely on alentavaa ja väsyttävää, mutta ehkäpä Eric on tuossa ajatellut, että kohta nöyristeleekin joku ihan muu.
Itelle taas yks vaihtoehto tuli mieleen, että jos eric kulki siinä jonkun kanssa, jolle esim. sen luokkalaiset aina nauraa, eli on "noloa" liikkua sen kanssa. Ja jos siinä tuli niitä luokkalaisia vastaan, ja eric ajatteli "voi vit*u jos noi näkee että liikun ton kanssa, niin ne nauraa mulle loppu viikon" ja toivo ettei sitä huomata.
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Dam Egar kirjoitti: Koulukiusattuja on ollut olemassa maailman sivu, mutta täytyy olla idiootti jos lähtee ihmisiä sen johdosta teilaamaan. Paljon tuntuu silti löytyvän sympatiseeraajia näille turhimuksille, vaan se taitaa olla vallitsevan ajan trendi.
Niin kauan kun amerikkalainen jalkapallo ja sitä pelaavat ovat siinä asemassa kuin he amerikkalaisissa lukioissa ovat eli saavat tehdä ihan mitä haluavat joutumatta vastuuseen, näitä "turhimuksia" tulee olemaan. On vain ajan kysymys, milloin sikäläisissä lukioissa taas tapahtuu.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Bleddyn kirjoitti:Pään alaspainaminen on viesti sille vastaantulijalle, mutta enemmänkin tyyliin " älä huomaa mua äläkä aloita mitään huutelua, ei nyt kiinnosta ". Katseisiin vastaaminenhan tulkittaisiin välittömästi haasteeksi. Koulukiusatulle on helpointa tekeytyä mahdollisimman huomaamattomaksi. Tottahan se nöyristely on alentavaa ja väsyttävää, mutta ehkäpä Eric on tuossa ajatellut, että kohta nöyristeleekin joku ihan muu.
Tätä en nyt kyllä allekirjoita. On totta, että yleensä pään alaspainaminen saa aikaan reaktion, että ihmiset jättää rauhaan. Kuitenkin jotkut ottaa senkin haasteena, varmaan jotkut koulukiusaajat pitää sitä raukkamaisena? Joka tapauksessa, ei ole yksiselitteistä tuo, että jos pää painetaan alas niin saa olla rauhassa.
asfer
Alokas

Howler kirjoitti:
Bleddyn kirjoitti:Pään alaspainaminen on viesti sille vastaantulijalle, mutta enemmänkin tyyliin " älä huomaa mua äläkä aloita mitään huutelua, ei nyt kiinnosta ". Katseisiin vastaaminenhan tulkittaisiin välittömästi haasteeksi. Koulukiusatulle on helpointa tekeytyä mahdollisimman huomaamattomaksi. Tottahan se nöyristely on alentavaa ja väsyttävää, mutta ehkäpä Eric on tuossa ajatellut, että kohta nöyristeleekin joku ihan muu.
Tätä en nyt kyllä allekirjoita. On totta, että yleensä pään alaspainaminen saa aikaan reaktion, että ihmiset jättää rauhaan. Kuitenkin jotkut ottaa senkin haasteena, varmaan jotkut koulukiusaajat pitää sitä raukkamaisena? Joka tapauksessa, ei ole yksiselitteistä tuo, että jos pää painetaan alas niin saa olla rauhassa.
Tossa aiemmin ajattelin että ericiä ehkä hävetti liikkua noiden kavereidensa kanssa. Mutta mahdollista on sekin, että eric ajatteli "voi vit*u, sieltä tulee naapurin matti. Noi mun kaverit ei saa huomata että tunnen sen"
Rebel
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Rebel »

Eric and Dylan seemed to relish their roles as outsiders.

"The impression I always got from them was they kind of wanted to be outcasts," said Dara Ferguson, a senior this fall. "It wasn't that they were labeled that way. It's what they chose to be."

That choice invited taunting by a group of jocks, many of whom graduated in 1998, and were known as bullies throughout the school. Students said they would block the hallways and make underclassmen take the long way to class. Even Kevin Hofstra, co-captain of the soccer team, said he was afraid of them.
http://denver.rockymountainnews.com/sho ... ata1.shtml

tuntui mielenkiintoiselta videota ajatellen.
eetfuk
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja eetfuk »

Tuli vaan mieleen, että tänään on tiistai ja vuoden 16. viikko.
Eli oikeastaan tasan yhdeksän vuotta sitten Eric ja Dylan olivat valmiita tehtäväänsä. Kun kello on täällä 20:00 se on Littletonissa 11.00.
Ei ehkä tärkeää mutta ajattelin vain kertoa :lol:
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

eetfuk kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että tänään on tiistai ja vuoden 16. viikko.
Eli oikeastaan tasan yhdeksän vuotta sitten Eric ja Dylan olivat valmiita tehtäväänsä. Kun kello on täällä 20:00 se on Littletonissa 11.00.
Ei ehkä tärkeää mutta ajattelin vain kertoa :lol:
Ymmärtääkseni vuosipäivää ei kuitenkaan lasketa noin, mutta kiitos huomiosta. :)
Dam Egar
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Dam Egar »

Rokken rol.

Kymppivuotispäivä lähestyy, jenkeissä valmistaudutaan huolella... hmmm... viettämään kymppivuotispäivää tämän viikon SUNNUNTAINA. Ei tarvinne kouluja sulkea copy cat:ien pelossa.
Natural_Selector
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Natural_Selector »

UUUUUUUUUUUU
Viimeksi muokannut Natural_Selector, To Tammi 22, 2009 3:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukittu