cicero kirjoitti: To Maalis 13, 2008 12:09 pm
on kyse sitten mistä vaan niin todistajana kannattaa olla rehellinen jos siihen asemaan joutuu, joskus voi kuitenkin olla rankka paikka edessä kun syytettynä on vaikka oma kaveri...silloin kannattaa sitten vaan olla mahdollisimman neutraali eli ei mitään turhia selityksiä...puoleen tai toiseen ja
jos et jotain asiaa tiedä tai ole 100% varma niin ei tarvitse sanoa mitään...tottakai se syyttäjä yrittää saada irti kaiken mahdollisen...
tämä vaan vastavetona siihen että on paskamaista joutua todistajaksi...
liian usein todistajana on tyyppi joka yrittää olla kaveria syytetylle ja puhuu liikaa..usein sivu suunsa kun luulee olevansa kovinkin fiksu :?vastahakoisesta asenteesta ei myöskään usein ole apua...
nähnyt näitä useita erillaisia...
>> minusta tämä on paskaa. Eihän poliisi kykene edes suojaamaan teiniryöstäjiltä, kun poliisin työ keskittyy hallitsemaan vihapuheiya. Todistajana tässä on paska asema, itse olen ollut. Sanoin suoraan käräjillä ja esitutkinnassa(todistajan asema), että ”voit laittaa suoraan raudat käteen, minä en voi puhua mitään, mikä ei vahingoittaisi minua tulevaisuudessa. Te ette kykene suojelemaan, jaatte tietoni syytetyille, jotka tulevat perääni, kun oikeusvaltio on tuominnut ja antanut kaikki alennuksensa, eli noin vajaan 3-5 vuoden kuluttua. Poliisille ei koskaan tule sallia anonyymielämää. Mutta tavallinen naapurissa asuvalle tytölle pitäisi antaa, koska tyttö tulee olemaan myös tulevaisuudessa vaarassa, ja kuten näkyy kukaan ei puolusta, poliisi ei tee mitään, joten en voi mitään tehdä”. Tuli sakkoa ja sanoin samat käräjillä. Käräjillä ymmärrettiin enemmä, kun todistajakuulemisessa.