On jotain viikon mittaisia duuneja, joista ei saa palkkaa ja työntekijä joutuu itse maksamaan kustannukset...jepulis82 kirjoitti: Ke Marras 18, 2020 3:21 pmKyllä töitä on. Ongelma on se ettei se palkka kelpaa. Enkä syytä siitä nuoria vaan niitä vasureita jotka ovat keksineet sen että raha tulee automaatista ja sähkö seinästä.
Meillähän on myös työelämässä paljon ihmisiä, joilla palkka ei riitä vuokraan ja ruokaan ja joudutaan palkan päälle ottamaan asumistuki.
Kysynpä jepulikselta, että miksi näin pienipalkkaisia töitä edes pitäisi olla? Eikö ole älytöntä, että yhteiskunta tukee kapitalistia, maksamalla työssäkäyville tukia, että ne pystyisivät käymään töissä?
Onko muuten mielestäsi myös Finnairin irtisanomat 500 henkilöä kaikki vasemmistolaisia, vai voiko olla, että työttömäksi voi joutua poliittisesta näkemyksestä huolimatta?
Toki on myös ongelmallista työttömyyttä. Tällaista on mm. narkomaanien ja taparikollisten työttömyys, mutta onko se odotettavaa, että joku heroinisti, tai pirinisti tulis vakituiseen työhön? Edesauttaisiko tukien poistaminen näiden nistien työllistymistä, kun he pystyvät muutenkin hankkimaan elantoa mm. huumeita myymällä ja prostituutiolla, vai oletko sä niitä ihmisiä, joiden mielestä työttömät voitaisiin muutenkin laittaa sen tyyppisiin hommiin?
Toinen ryhmä on korkeastikoulutetut, jotka eivät ota vastaan töitä, jos juuri ne työt ei kiinnosta itseä. Esim. lääkäreitä on paljon työttöminä samaan aikaan, kun pienten paikkakuntien terveyskeskuksissa on useita virkoja auki per terveyskeskus, kun näitä lääkäreitä ei kiinnosta työskennellä siellä.
Heh, ihmettelen tätä kaksinaismoraalisuutta, kun minua on uhattu tappaa, kun en "suostunut" menemään töihin raksalle tilanteessa, jossa olin kroonisessa keuhkokuumeessa ja toipumassa kroonisesta sydänlihaksen -ja sydänpussin tulehduksesta ja nukuin 14 tuntia vuorokaudessa ja ihmiset on puhuneet, kuinka "laiskuuttani elän toisten kustannuksella", kun samaan aikaan samojen ihmisten kaveri, työttömänä oleva lääkäri, ei suostunut ottamaan töitä vastaan eräästä kohtuullisen automatkan päässä olevasta terveyskeskuksesta, koska se ei vain ollut mieluinen työpaikka. Tapaus on hauska sikälikin, että isoäitini juuri kuoli kyseisessä terveyskeskuksessa ja heillä ei ollut siellä lääkäriä tarjolla, vaan mummua hoiti alusta loppuun saakka lähihoitajat/apuhoitajat, jotka ei tienneet yhtään mistä mummun tilassa on kysymys ja mummua yritettiin kipata kaiken aikaa kotiin minun hoidettavaksi. Sitten nämä minun haukkujat ja uhkailijat puolustelevat tätä työtöntä lääkäriä sillä, että "ei sinne nyt kukaan halua mennä töihin".
Sitten meillä on jepulis, jonka mielestä ongelma on se, kun töitä ei ole kannattavaa ottaa vastaan, kun tuet ovat palkkaa suuremmat...
Sitten on vielä näitä, jotka on töissä ja saavat palkkaa, mutta eivät tee mitään. Tällaisia on mm. asianajajat. Omat kokemukset on, että rahaa menee niin pirusti, mutta mitään apua ei tule, eikä mitään tapahdu. Tuollaisia hommia vois tehdä kuka tahansa valejuristi, mitään ammattitaitoa ei oikeasti tarvii, riittää, kun puuttuu omatunto ja kykenee ryystämään persaukisilta ihmisiltä rahaa ei-mistään. Ja voin sanoa, että sossu ei näitä menoja maksanut.