-VV- kirjoitti: Ke Joulu 16, 2020 10:25 pm
...
Itse aiheesta sanoisin kuten aiemminkin että taitaapa olla isomman sortin uutisankka kasvatettu jostain nettikirjoittelusta. Sopii toki nostaa tällainen aihe esille etenkin kun sateenkaren väreissä kulkeva prosenttijengi riehuu ulkoministeriössä.
Olen kanssasi samaa mieltä, mutta jotenkin tähän toimitteluun on alkanut turtua, eikä näihin enää jaksa uskoa, vaikka joku kertoisi että pihallani on 100 kaljua pilottitakkia viikatteiden kanssa rumpua lyömässä.
Onko nämä kuullut lähteen luotettavuuden arvioinnista, ilmeisesti ei, kun ei ainakaan varoitella että nyt tulee sitten täyttä paskaa, eikä kannata ihan vakavasti ottaa. En edes jaksanut kunnolla tuota juttua lukea, mutta yleensä niissä on joku niistä tutuista poliisisedistä vakavallla äänellä kertomassa äärioikeiston noususta ja kerrotaan myös vihapuheesta jotain uutta, kuten vaikkapa pallero-sanan loukkaavuudesta. Sitten tietysti kuunnellaan jonkun huru-ukon houreita hänet hylänneiden porukasta ja rakennellaan ihan samanlaisia tyhjänpäiväisiä uhkakuvia kuin nyt tässä, täytenä totena ja sitten mummut pelkäävät jotain heille maailman turvallisimpia porukoita.
Usassa on Proud Boys, meillä näitä pieniä ryhmiä, missä on varmaan tervejärkisempiä porukoita kuin niissä, jotka ovat tällaisen tilanteen luoneet, että näihin ryhmiin koetaan tarvetta liittyä.
Mitä lie tilastoja nämä kelaavat, kun luovat näitä uhkakuvia, kun ei ne omiinkaan tietoihini mahdu? Voisiko jossain valtamedian jutussa toimittaja edes kerran pohtia, että mihinkähän ilmiöön nämä voisivat olla reaktio?
Entäpä voisiko sitä ikinä tilastoida tai ottaa mukaan uhka-arvioihin, että minkälaisen uhkan nuoret muslimiporukat luovat? Entä voisiko harkita sellaiseen kuulumisen kieltämistä? Laittaa vaikka vielä päälle pakolliseksi muhamatin kuvan piirtäminen x 10 noin mentaalitreeninä. Silleen voisi oppia vähän zen-hommia ja saada elämään terveempää henkeä.
Toki nyt jotkut kertovat todisteena äärioikeiston vaarallisuudesta sitä Katajan juttua, mutta komeasti unohtavat, että siinäkin kohteena oli pesuntarpeessa oleva persu, eikä joku paremmin tuon kohtelun ansainnut. Tai mistäpä minä tiedän miten hyvin Kataja oli homman ansainnut. Ulkonäön ja muun perusteella ukko kuolee varmaan pian ilman mitään moukarointejakin, jos sama meno jatkuu, joten siinäkään mielessä en ymmärrä ja oli turhaa voimien haaskausta.