Hessulla se vain näyttää karkailevan terveen järjen käyttö ja mielikuvitus pois realistisesta totuudesta. Jos on hakattu päähän, niin että on jonkin asteinen aivovamma ja pitkään kestänyt alentunut tajunnan tila ja muistiaukko, niin siinä kirkkaan selvät muistikuvat ja ajantaju ovat alkupäivinä kaukana kirkkaudesta. Sitä ovat vielä hämärtäneet voimakas lääkitys ja sitten siihen päälle kulunut aika 43 vuotta. Kuvaannollisesti ajatellen voidaan todeta, että Hessu52 on itse "tajuton" eli tajua missä mennään, ja koko mies on auttamatta ojassa koko mies terveen loogisen ajattelun valtaväyliltä. Tuollaista ehkä voisi sanoa "vekoiluksi". Siinäpä hyvä ja kuvaava "uudissana" tuollaisesta asenteesta! Elä Hessu "vekoile"!
Gustafssonin vammat
Hessu vekoilee!
Vai vekoile??
Hessulla se vain näyttää karkailevan terveen järjen käyttö ja mielikuvitus pois realistisesta totuudesta. Jos on hakattu päähän, niin että on jonkin asteinen aivovamma ja pitkään kestänyt alentunut tajunnan tila ja muistiaukko, niin siinä kirkkaan selvät muistikuvat ja ajantaju ovat alkupäivinä kaukana kirkkaudesta. Sitä ovat vielä hämärtäneet voimakas lääkitys ja sitten siihen päälle kulunut aika 43 vuotta. Kuvaannollisesti ajatellen voidaan todeta, että Hessu52 on itse "tajuton" eli tajua missä mennään, ja koko mies on auttamatta ojassa koko mies terveen loogisen ajattelun valtaväyliltä. Tuollaista ehkä voisi sanoa "vekoiluksi". Siinäpä hyvä ja kuvaava "uudissana" tuollaisesta asenteesta! Elä Hessu "vekoile"!

Vekoile, tai venkoile, ymmärsit kuitenkin ajatuksen, ellet sitten ole ihan tajuttomassa tilassa muistiaukkoinesi.
No tuosta sen vain taas huomaa, että kun rotta on ahdistettu nurkkaan, niin aletaan panettelemaan ja väittämään etten muka ajattelisi TERVEELLÄ järjellä.
Siinä se on järkeni terve, kuten muidenkin, ei siitä ole kyse, mutta kun sinulla ja tovereillasi ei ole tuohon mitään älyllistä vastausta, että Gusse muistaa oudosti kyllä nuo kaatumiset ja talutukset, mutta muuten on pimeää.
Syytät lääkitystä ja mitähän hotapulveria kovempaa lääkitystä Gusse on mahdollisesti saanut?
Jos sinulla on ne lääkkeet tiedossasi, kerro ihmeessä tietosi meille muillekin, ettei se paina yksin tunnollasi, vaan voimme osaltamme ottaa taakkaasi jaettavaksemme.
Aivoruhjeeseen, eikä aivovammaan näes kaikki läkkeet eivät(hyytymättömyys vaara) sovellu jo sisäisen verenvuodon mahdollisuuden takia, joten olisipa kiva tietää, miten kovia troppeja tuo polo on joutunut nielemään.
No tuosta sen vain taas huomaa, että kun rotta on ahdistettu nurkkaan, niin aletaan panettelemaan ja väittämään etten muka ajattelisi TERVEELLÄ järjellä.
Siinä se on järkeni terve, kuten muidenkin, ei siitä ole kyse, mutta kun sinulla ja tovereillasi ei ole tuohon mitään älyllistä vastausta, että Gusse muistaa oudosti kyllä nuo kaatumiset ja talutukset, mutta muuten on pimeää.
Syytät lääkitystä ja mitähän hotapulveria kovempaa lääkitystä Gusse on mahdollisesti saanut?
Jos sinulla on ne lääkkeet tiedossasi, kerro ihmeessä tietosi meille muillekin, ettei se paina yksin tunnollasi, vaan voimme osaltamme ottaa taakkaasi jaettavaksemme.
Aivoruhjeeseen, eikä aivovammaan näes kaikki läkkeet eivät(hyytymättömyys vaara) sovellu jo sisäisen verenvuodon mahdollisuuden takia, joten olisipa kiva tietää, miten kovia troppeja tuo polo on joutunut nielemään.
Kuten Hessu52 1960-luvun eläneenä varmaankin tietää, niin sanalla toveri tarkoitettiin silloin kommunistipuolueen jäsentä. Toverikunnat olivat muuttuneet teinikunniksi ja ystävät kavereiksi. Kun Hessu52 käyttää ryhmänimitystä toveri toisin ajattelelevista, tulee mieleen, että toveriksi tai suoraan kommunistiksi väittäminen oli aikanaan yksi tapa leimata ihmisiä. Sellaistahan ei kai tällä foorumilla tehdä yleensäkään. Ei siis erotella ihmisiä rodun, sukupuolen, iän, uskonnon, maailmankatsomuksen, seksuaalisen identiteetin tai ruumiin tai hengen vajavaisuuden perusteella. Niinpä pyydänkin, että Hessu52 ei käyttäisi eri mieltä olevista kiistanalaista nimitystä, joka murhien aikaan, tietyissä piireissä, tarkoitti isänmääan vihollista. Muitakin näkemyksiä toveri-nimityksestä toki oli.Hessu52 kirjoitti: ...
Tajutonta on ainoastaan tovereitten usko valheisiin ja sitten noiden satujen keksiminen, puolustukseksi.
Jos en asoista niin hyvin olisi perillä, kuten olen, niin väittäisinpä, että heillä on jotenkin oma lehmä ojassa.
Kertauksen vuoksi olisi tärkeä tietää, mistä Hessu52:n hyvä perehtyneisyys tapaukseen on johdettavissa? Eräät muut keskustelijat kun myös luulevat olevansa perehtyneitä tapaukseen, mutta ovat näköjään saaneet erilaisia tietoja. Toistensa lähteisiin tutustuminen epäilemättä loiventaisi vastakkainasettelua siinä tapauksessa, että juuri se olisi suotavaa.
No te muutamat klikkiytyneet ovat minulle tovereita, kun niin toverillisesti tuette toistenne teorioita ja kirjoituksia, samalla morkaten parhaan kykynne mukaan toisten asiallisia, tai asiattomia mielipiteitä.
Päätoverinne on skoone, jjoka on aina joko awn, grootin tai minun kirjoituksien kimpussa, mutta ei arvostele koskaan teidän muiden tovereitten kirjoituksia, lisättäköön, että skoonen anti tälle palstalle on muuten melko olematonta.
Olemme me olleet awan kanssa joitakin kertoja eri mieltä, mutta se on näin ystävien kesken ihan normaalia, sillä ystävät voivat puhua vaikeistakin asioista, mutta voivatko toverit?
Kyllä te olette minulle tovereita, ette te siitä nimityksestä eroon pääse, sillä olette käyttäytymisellänne sen ansainneet.
Tällähän ei ole mitään tekemistä puolueen, uskonnon, ihonvärin eikä muunkaan sellaisen kanssa.
Päätoverinne on skoone, jjoka on aina joko awn, grootin tai minun kirjoituksien kimpussa, mutta ei arvostele koskaan teidän muiden tovereitten kirjoituksia, lisättäköön, että skoonen anti tälle palstalle on muuten melko olematonta.
Olemme me olleet awan kanssa joitakin kertoja eri mieltä, mutta se on näin ystävien kesken ihan normaalia, sillä ystävät voivat puhua vaikeistakin asioista, mutta voivatko toverit?
Kyllä te olette minulle tovereita, ette te siitä nimityksestä eroon pääse, sillä olette käyttäytymisellänne sen ansainneet.
Tällähän ei ole mitään tekemistä puolueen, uskonnon, ihonvärin eikä muunkaan sellaisen kanssa.
Miksi sinä helssu52 mainitset yhtenään nimeni, vaikka en ole mitään tänne kirjoittanutkaan. Ja pitäisikö minun "antaa" tälle palstalle jotain? Vaikka satuilisin vaan jotain ja täyttäisin tyhjiä aukkoja, tai vaikka peräti mustiaHessu52 kirjoitti:Päätoverinne on skoone, jjoka on aina joko awn, grootin tai minun kirjoituksien kimpussa, mutta ei arvostele koskaan teidän muiden tovereitten kirjoituksia, lisättäköön, että skoonen anti tälle palstalle on muuten melko olematonta.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52 kirjoitti:No te muutamat klikkiytyneet ovat minulle tovereita, kun niin toverillisesti tuette toistenne teorioita ja kirjoituksia, samalla morkaten parhaan kykynne mukaan toisten asiallisia, tai asiattomia mielipiteitä.
...
Kovin näyttää olevan hajallaan tämä ns. klikki, jonka yhteisenä piirteenä on vain se, etteivät ole löytäneet Gustafssonin syyllisyydelle mielestään riittäviä perusteita. Hessu52:lle eri lailla ajattelevat ovat taas klikki, joka vastustaa häntä.Kuka on Bodomin todennäköisin oikea syyllinen?
1. Hans Assman 3% [ 1 ]
2. Kioskimies 13% [ 4 ]
3. Assman ja kioskimies yhdessä 0% [ 0 ]
4. PP 6% [ 2 ]
5. Lintupojat 3% [ 1 ]
6. Arska 10% [ 3 ]
7. NG 46% [ 14 ]
8. Joku muu 16% [ 5 ]
Ääniä yhteensä : 30
Säännöt on tarkoitettu ohjeiksi keskustelun viemiseksi järkevästi läpi.
Esim:
ja*6 §* Kohtele muita kirjoittajia niin kuin tahtoisit itseäsi kohdeltavan.
Kolmisenkymmentä kertaa kuultu lällätys tovereista, ja rehvakas ilmoitus, että tämä vaan jatkuu, tuo minulle mieleen uhmaikäisen nelivuotiaan, joka yrittää vakuuttaa itselleen, että on oma tahto, erotukseksi muiden tahdosta. Tämän mielikuvan huomioon ottaen, en halua estää Hessu52:a kehittymästä edelleen, ja vaatia hänen tahtonsa takavarikoimista äidin taskuun tms. Tietenkin olisi hyvä, jos rajat olisi opittu jo lapsena, mutta minkas sille enää voi.*9 §* Trollaaminen on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla
pyritään tietoisesti saamaan lukijoiden ja kanssakirjoittajien tunteet
kuohumaan. Provokatiivisetkin viestit ovat sallittuja elleivät ne riko
palstan muita sääntökohtia. Kiinnitä kuitenkin huomiota mihin ketjuun ja
mille palstalle tekstisi kirjoitat.
Tällaiseen klikki-argumentointiin on vaikeaa vastata. Totean kuitenkin ketjun teemasta, että mielestäni, ja nähtyjen tosiasioiden nojalla, Gustafsson oli vaikeasti loukkaantunut, eikä olisi kyennyt piilottamaan tavaroita. Lisäksi loukkaantumisessa oli syntynyt verta vuotavia haavoja. Verijäljet todistivat hänen liikkuneen vain vähän, jos ollenkaan. Ýhdessä näistä tulee mielestäni syyttömyyttä puoltava vaikutelma. Tällä mielipiteellä ei ole mitään tekemistä muiden tässä yhteydessä mainittujen nimimerkkien mielipiteiden kanssa. En ole neuvotellut salaa heidän kanssaan, vaikka joskus on joku yksäri vaihdettukin, joidenkin kanssa jo muinaisilla palstoilla.
Mielenkiintoista on nähdä tuo äänestyksen tulos, jonka mukaan n. puolet seuranneistä pitää Gustafssonia todennäköisimpänä tekijänä, toinen puoli ei. Asiaa on myös käsitelty ketjussa, joka koskee Gustafssonia leimaavia seikkoja.
Lupasin taannoin , että kirjoitan joskus palstalle esimerkin potilastapauksesta jossa vammat ovat huomattavasti pahemmat kuin mitä Gustafssonilla todetut ja missä potilaan vammojen ja oireiden välillä ei ole tietenkään ristiriitaa. Laitetaan se nyt tänne niin saatte hieman perspektiiviä näihin kasvovammoihin. Tietysti tuo on tämä yksittäinen tapaus ja olen muuttanut tekstiä siten että paikkakuntaa ja potilasta ja hotaneita lääkäreitä on mahdoton tunnistaa. Mutta nehän ei olekkaan olennaisia.
En kerro edes sitä onko esimerkki Keski-Euroopasta josta vapaasti suomennettu.
------------------------------------------------------------------------------------
Tulotilanne:
---------------
xx.xx.xxxx
Potilas tulee ........ .............. lääkäri xxxxx xxxxxxxx :n lähettämänä.
Kyseessä xx - vuotias mies, joka tänään xxxxxxxx pahoinpidelty. Kertoo tuntevansa tekijät. Lyöty nyrkein ja potkittu. Muuten tapahtumista ei halua kertoa. Humalassa vaikuttaa olevan, puhallus ei onnistu. Kiihtynyt niin psyykkisesti kuin fyysiseseltä olemukseltaan. Aggressiivinen ja käytökseltään uhkaava. Pupillat symm/valoreaktiot norm. Phv/huimausta , ei myönnä. Liikkuu itsenäisesti. Potilas aikaan ja paikkaan orientoitunut.Puhe humalaiseksi tulkitsemaani.Vartalolla ei pahoinpitelyn merkkejä. Potilas ei anna mitata verenpainetta ja vastustelee muitakin perustutkimiksia.
Vas poski sisäänpainunut ja vasen silmä ulospäin pullistunut, vas silmän liikkeet rajoittuneet, erityisesti vasemmalle temporaalisesti katsottuna ei liikettä. Päälaella ja vas ohimolla ruhjehaavat, kasvoilla kaksi haavaa. Alahuulessa turvotusta ja haavaumaa. Vammat pään alueella. GCS 15/15, ei toistaiseksi aivotilanteen epäilyä.
Päälaen haavat suljetaan ethilon 4-0 knopein kasvoihin ethilon 5-0.
------->
klo xx xx
Otettu potilaasta pään sekä kasvojen TT-kuvaus. Vas silmä umpeen muurautunut. Luomirakoa saadaan kuitenkin raotettua ja potilas kertoo näkevänsä vasemmalla silmällä..Silmässä ei minkäännäköisiä liikkeitä havaita. Lievä valoreaktio. Tämäkin heikko. Kliinisesti vasen poski selkeästi sisäänpainunut, potilas ei anna tarkempaa tutkimusta tehdä. Purenta ei vaikuttaisi menevän kohdalleen.
Konsultoitu tilanteesta erikoislääkäri xxxxxx xxxxxxx: a joka myös tutki kuvat. Päädytään nyt aloittamaan kortisoni, Oradexon 10mgx3 sekä antibiootiksi Zinacef 1,5g x 3 i.v. Lisäksi aloitetaan Diapam 10mg x 3.
Suunnitelma:
Siirretään potilas nyt osastolle xx. Suunnitelman mukaan vasemman puolen blow out - sekä zygomamurtuma leikataan huomenna. Osastolla myös aivotärähdysseuranta potilaan ilmoittaman päänsäryn takia.
Diagnoosi:
S02.7 Useat kasvojen luiden murtumat.
xxxxxxx xxxxxxxx
------------------------------------------------------------------------------------
Kovasti aggressiivinen ja uhmaks lienee ollut tuo tapaus.
No - ei liity Bodomiin mutta vain esimerkkinä - kun tuli luvattua.
En kerro edes sitä onko esimerkki Keski-Euroopasta josta vapaasti suomennettu.
Tulotilanne:
---------------
xx.xx.xxxx
Potilas tulee ........ .............. lääkäri xxxxx xxxxxxxx :n lähettämänä.
Kyseessä xx - vuotias mies, joka tänään xxxxxxxx pahoinpidelty. Kertoo tuntevansa tekijät. Lyöty nyrkein ja potkittu. Muuten tapahtumista ei halua kertoa. Humalassa vaikuttaa olevan, puhallus ei onnistu. Kiihtynyt niin psyykkisesti kuin fyysiseseltä olemukseltaan. Aggressiivinen ja käytökseltään uhkaava. Pupillat symm/valoreaktiot norm. Phv/huimausta , ei myönnä. Liikkuu itsenäisesti. Potilas aikaan ja paikkaan orientoitunut.Puhe humalaiseksi tulkitsemaani.Vartalolla ei pahoinpitelyn merkkejä. Potilas ei anna mitata verenpainetta ja vastustelee muitakin perustutkimiksia.
Vas poski sisäänpainunut ja vasen silmä ulospäin pullistunut, vas silmän liikkeet rajoittuneet, erityisesti vasemmalle temporaalisesti katsottuna ei liikettä. Päälaella ja vas ohimolla ruhjehaavat, kasvoilla kaksi haavaa. Alahuulessa turvotusta ja haavaumaa. Vammat pään alueella. GCS 15/15, ei toistaiseksi aivotilanteen epäilyä.
Päälaen haavat suljetaan ethilon 4-0 knopein kasvoihin ethilon 5-0.
------->
klo xx xx
Otettu potilaasta pään sekä kasvojen TT-kuvaus. Vas silmä umpeen muurautunut. Luomirakoa saadaan kuitenkin raotettua ja potilas kertoo näkevänsä vasemmalla silmällä..Silmässä ei minkäännäköisiä liikkeitä havaita. Lievä valoreaktio. Tämäkin heikko. Kliinisesti vasen poski selkeästi sisäänpainunut, potilas ei anna tarkempaa tutkimusta tehdä. Purenta ei vaikuttaisi menevän kohdalleen.
Konsultoitu tilanteesta erikoislääkäri xxxxxx xxxxxxx: a joka myös tutki kuvat. Päädytään nyt aloittamaan kortisoni, Oradexon 10mgx3 sekä antibiootiksi Zinacef 1,5g x 3 i.v. Lisäksi aloitetaan Diapam 10mg x 3.
Suunnitelma:
Siirretään potilas nyt osastolle xx. Suunnitelman mukaan vasemman puolen blow out - sekä zygomamurtuma leikataan huomenna. Osastolla myös aivotärähdysseuranta potilaan ilmoittaman päänsäryn takia.
Diagnoosi:
S02.7 Useat kasvojen luiden murtumat.
xxxxxxx xxxxxxxx
Kovasti aggressiivinen ja uhmaks lienee ollut tuo tapaus.
No - ei liity Bodomiin mutta vain esimerkkinä - kun tuli luvattua.
Viimeksi muokannut awa, La Touko 03, 2008 10:50 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Awa, kannattaa huomata, että paikka, jossa tätä potilasta hoidettiin ja tutkittiin on sellainen, jossa saa parasta mahdollista hoitoa ja jossa on parasta mahdollista asiantuntemusta juuri tällaisista vammoista.
Senvuoksi näyttää hyvin todennäköiseltä, että potilasta on hoidettu oikein ja asiantuntevasti ja myös hoitoaika on ollut vammoihin nähden aivan oikea. Tuon ajan lääkärit olivat jo erinomaisen hyviä asiantuntijoita omilla aloillaan. Diagnoosina on ollut aivoruhje. Myös se lienee ollut aivan oikein.
Senvuoksi näyttää hyvin todennäköiseltä, että potilasta on hoidettu oikein ja asiantuntevasti ja myös hoitoaika on ollut vammoihin nähden aivan oikea. Tuon ajan lääkärit olivat jo erinomaisen hyviä asiantuntijoita omilla aloillaan. Diagnoosina on ollut aivoruhje. Myös se lienee ollut aivan oikein.
Kuule Sariola - olen ymmärtänyt, että diagnoosiin päädytään - eikä sitä arvata.
Niin - mikäs sen erään aivoruhjeen osoittaa ?
Ai niin - stuport-tila eli helvetillinen väsymys ja hän ei muista mitään. On vaipuneen ja voipuneena lakanoihin ja muistiaukkoon.
Ai niin - stuport-tila eli helvetillinen väsymys ja hän ei muista mitään. On vaipuneen ja voipuneena lakanoihin ja muistiaukkoon.
Meidän kirjoittelijoiden tiedot tuon potilaan tilanteesta ovat hyvin heikot. Potilasta hoitanut lääkäri sensijaan tietää potilaastaan paljon asioita, joita me emme tiedä. Tietojensa perusteella hän on päätynyt diagnoosiin, ei suinkaan arvaamalla. Me kirjoittelijat kyllä päädymme diagnoosiin arvaamalla, kun emme tiedä riittävästi tosiasioita. Niin myös awa vain arvailee - ei hän tiedä. Diagnoosin on tehnyt pätevä alan lääkäri.awa kirjoitti:Kuule Sariola - olen ymmärtänyt, että diagnoosiin päädytään - eikä sitä arvata.
Älä ole noin vaatimaton ja kovasti, muka tietämätön, nimimerkki Sariola. Onhan meillä paljon tietoa. Meillä on tiedossa asiantuntijalääkäreiden kommentteja, poliisin arviointeja ja oikeudessa kuultuja kommentteja ja lopuksi oikeuden päätös.Sariola kirjoitti:Meidän kirjoittelijoiden tiedot tuon potilaan tilanteesta ovat hyvin heikot.
Vammoja on käsitelty julkisesti laajalti, joskin oikeus ei Gustafssonin vammoihin paljoakaan perustanut.
Gustafssonin vammoista on lausuntoja antaneet tahot, jotka ovat potilastiedot kaikessa laajuudessaan nähneet. Kukaan - ei syyttäjä ja varsinkaan puolustus ole tuonut sieltä sitä faktaa julki, joka osoittaa Gustafssonilla olleen, tutkimuksiin perustuva ja tutkimuksien osoittama, aivoruhje-tasoinen vamma.
Turha sinun Sariola on kirjoitella, että me emme muka mitään tiedä, kun sitä ei tiedä kukaan muukaan, koska sitä tietoa ei todennäköisesti ole potilasasiakirjoissa - sitä tietoa ei yksinkertaisesti ole missään, johon aivoruhje-diagnoosi perustuu.
Niin - jos nyt jotain potilasasiakirjoihin merkitään, niin merkitään se - mihin diagnoosi perustuu.
Tuota en tiedä kirjoitetaanko oikein luettelo siitä, mihin diagnoosi perustuu! Epäilen, tuskin niin tehdään. Potilasta käytännön tilanteessa hoitanut lääkäri tietää tapauksesta paljon enemmän kuin nämä jotkut myöhäsyntyiset "uuslääkärit" jotka eivät ole silloin olleet hoitamassa potilasta, ja jotka yrittivät kumota tuon "aikalaislääkärin" asiallisen diagnoosin. Ei sitä oikeudessa suinkaan kumottu. Se on edelleen voimassa. Eivätkä suinkaan kaikki oikeudessa esiintyneet nykylääkärit edes pyrkineet kumoamaan tuota vanhaa diagnoosia. Sehän tiedetään. Diagnoosi jäi voimaan. Siihen on tyytyminen. Riittävää tietoa sen kumoamiseen ei ole olemassa. Sensijaan alan asiantuntijalääkäri kehotti luottamaan vanhaan diagnoosiin. Hä oli samaa mieltä.awa kirjoitti: ........
Niin - jos nyt jotain potilasasiakirjoihin merkitään, niin merkitään se - mihin diagnoosi perustuu. .......
Kuules nimimerkki Sariola - juuri niin tehdään. Siitä tehdään tarvittaessa oikein luettelo mihin diagnoosi perustuu - tietenkin.Sariola kirjoitti:Tuota en tiedä kirjoitetaanko oikein luettelo siitä, mihin diagnoosi perustuu! Epäilen, tuskin niin tehdään.
Missäs se on se Gustafssonin luettelo?
- hymm -