Tekijäehdokkaat ja alibit?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
CCC
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja CCC »

awa kirjoitti:^Piti kirjoittaa konstikos* - anteeksi, suotta hermostuit - nikki CCC.

*savolaisittain
Ihan sama... Mitä ihmeellistä sinusta on keskustella anonyymin kanssa, juurihan sinäkin teet sitä... Ei nämä nikit ihmisestä mitään kerro

Tämä jonka kanssa puhuin tiesi paljon asioita... Tangon veljeksistä kertoi paljon, mutta kun en muista mitä...

...On tullut tässä mieleen, että jospa olikin Palo? Ei ole nimittäin vähään aikaan enää tätä tyyppiä näkynyt...

Tämä tyyppi pelkäsi omien sanojensa mukaan oman henkensä puolesta...
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tottahan jokainen pelkää henkensä puolesta, jos vastustajana on syöpä, kuten Palolla oli.

Luulen kuitenkin, ettei se "anonyymi" keskustelija ollut Palo, sillä hänellä oli loppuelämässään kiireitä uuden kirjansa kanssa ja muutenkin jakaa lausuntoja Gussen puolesta, joten tuskin aika olisi riittänyt kahdenkeskisiin jorinoihin.

Olisi mielenkiintoista tietää, onko tämä Gustaffson edes tullut käyneeksi Palon haudalla, sillä niin kovasti mies piti Gussen puolia, että jonkinlaista kiitollisuudenvelan lyhennystä voisi olla käynti Palon haudalla.

Ottihan Palo syykseen senkin, että juttu avattiin juuri hänen ensimmäisen kirjansa takia uudelleen, vaikka se ei pidäkään paikkaansa, sillä rikostutkinta on mennyt aimo harppauksin eteenpäin -60 luvulta ja juuri esimerkiksi DNA-näytteiden johdosta, siksi juttu avattiin.

Joku alkoi karsia vaan tekijäkandidaatteja yksi kerrallaan pois ja jäljelle jäi jokeri, joksi kortti sitten paljastuikin.

Mutta se on pitkä tarina, jonka voit lukea näilläkin sivustoilla olevasta etp-pöytäkirjoista
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

CCC kirjoitti:Nyt taas pätkii muisti vanhalla... Jossain keskustelin aikoinaan jonkun aika tietävältä vaikuttaneen kanssa, että nämä Tangon veljekset olisi olleet jotenkin mukana mahdollisesti Assmannin tekojen peittelyssä... Onko kellään mitään mielipidettä tähän?

Tästä asiasta on ilmeisesti jossain Palon kirjassa? En ole lukenut niitä, mutta keskustelin jonkun kanssa asiasta jo ennen näitä Palon kirjoja... Oli omien sanojensa mukaan "sisäpiirissä"...
En tiedä onko juuri noin, mutta jotakin tämän tapaista tähän tapaukseen saattaa liittyä.

Jossakin Palon kirjassa mainittiin, että tuo lääkäri Lindholm (Tanko) oli saanut kirjeen ilmeisesti S.L.Valjukselta, jossa vihjailtiin jotakin. Se oli ikäänkuin vihje siitä, että Assman, Valjus ja Lindholm olisivat tunteneet toisensa jotakin kautta. Sai kuvan, että lääkäriä painostettiin ellei peräti kiristetty. Kumma että tuo lääkäri ei antanut potilaalle jo potkuja sairaalasta. Assman oli siellä sairaalassa kuin syöpä, häntä ei saanut pois. Tulee vaikutelma, että jotain kummallista tuossa Assmanin sairaalassa olossa oli. Miten tuo lääkäri oli niin pitkämielinen. Kerrotaan, että nämä Tangon veljekset tekivät kaksoisitsemurhan, omituinen tapaus sekin. Mikähän siinä lienee ollut syynä? Olisivatko molemmat veljekset olleet vanhojapoikia. Toinen oli kirurgi, toinen opettaja. Samannäköisiä. Paljon kummia yksityiskohtia liittyy tähän juttuun.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Rane, waldemarin klakipalstalla vuonna 2002:
****Meinaan vaan siksi kysyin siitä toisesta miehestä koska kesällä 2001 poliisilaitoksella poliisit lätkäsivät eteemme ison kasan tuon ajan lehtiä koska eivät muuta tietoa tietenkään voineet näyttää. Mutta valpassilmäinen järjestäjä bongasi erään noin 30-40 kymppisen miehen joka oli murhapaikalla jututtamassa poliiseja silloin 5.6.60 aamuna. Hänen kuvansa oli aina rengastettu punaisella. *****

*****Eivät näyttäneet muita kuin niitä mitkä olivat sen ajan lehdissä ja siellä oli eräs mies arviolta 30-40v. rengastettuna. En osannut edeskysyä poliisin omia kuvia enkä usko, että näyttävät. ******
Onko tästä rengastetusta miehestä mitään tietoa?
Loka
Alibin Kestotilaaja

^Okei. Oletetaan Ranen kusettavan sitten. Muutenkin kuulostaa epäuskottavalta koko elokuvastoori. Ja varsinkin se, että tutkinta antaa mitään materiaalia ko. tuotosta varten.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti:^Okei. Oletetaan Ranen kusettavan sitten. Muutenkin kuulostaa epäuskottavalta koko elokuvastoori. Ja varsinkin se, että tutkinta antaa mitään materiaalia ko. tuotosta varten.
Jaa, no, tekihän YLE kuitenkin elokuvan Bodomista? Mistä tiedät, kuka tämä Rane oikestaan on?

Tutkinta varmaan olisi antanut matskua, ennen vuotta 2004. Sitä sai mm Siljander, joka teki tuon dokkarin, EVVK, vai oliko se EVK?
Loka
Alibin Kestotilaaja

konsta kirjoitti:
Jaa, no, tekihän YLE kuitenkin elokuvan Bodomista? Mistä tiedät, kuka tämä Rane oikestaan on?

Tutkinta varmaan olisi antanut matskua, ennen vuotta 2004. Sitä sai mm Siljander, joka teki tuon dokkarin, EVVK, vai oliko se EVK?
No enhän mä tiedäkään, tietenkään.

Itse ajattelen tutkinnan olleen käynnissä jossain muodossa jo pitkään. Vuosia ennen uutta oikeudenkäyntiä.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu tuossa aikaisemmin totesi faktana, että Palon kirja ei vaikuttanut mitenkään tutkimuksiin. Mistäpä me sen tiedämme varmasti. Palon toiminta on taatusti ärsyttänyt tutkijoita, ja on voinut olla se virike, joka käynnisti uudet tutkimukset. Ihmeen vapasti Palo sai sanoa mitä halusi. Hänhän arvosti suorasukaisesti poliisin toimintaa mennen tullen.

Minä ainakin sain selville "Ranen" henkilöllisyyden jo toisen areenan aikana. Ei siinä mitään ihmeellistä. On tainnut Rane luopua elokuvan tekemisestä tästä aiheesta. Aihe on edelleen kuuma. Jos tekee fiktion, voi siinä asettaa "syylliseksi" kenet haluaa. Entä jos se osuu harhaan? Siinä on omat vaaransa. Syyllinen voi hyvinkin elää ja seurata tapahtumia.
Hessu52
Watson itse

Suomi on vapaa maa ja täällä saa melko vapaasti arvostella melkinpä mitä vaan, paitsi, no olkoon.

Niin miten pidän taas jotain faktana?

Voisin samoin kirjoittaa, että Sariola itse väittää, että Palon kirja oli se kiihdytin, joka sai poliisin avamaan tutkimukset uudestaan.

Epäilen ennemminikin, että sen on tehnyt se Murha ei vanhene koskaan, joka hieman kyseenalaisti jo silloin Gussen syyttömyyttä.

Näin minä asiaa tulkitsen ja saatan olla yhtä väärässä, kuin Sariolakin, joka on näemmä ottanut hieman sivistyneemmän tyylin väittää toista valehtelijaksi.

Joku poliisikokelas tai vastavalmistunut poliisi, on saattanut kaivaa Bodom kansion esille ja huomannut siinä esimerkiksi Gussen lööperit vammoistaan ja sen, ettei Gussea ole missään vaiheessa tutkittu tosissaan syyllisenä, joka on ollut aikoinaan alokasmainen virhe.

No Nils Gustaffson todettiin Espoon käräjäoikeudessa syyttömäksi Bodomin murhiin ja siihen on tyytyminen.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Sariola kirjoitti:Hessu tuossa aikaisemmin totesi faktana, että Palon kirja ei vaikuttanut mitenkään tutkimuksiin. Mistäpä me sen tiedämme varmasti. Palon toiminta on taatusti ärsyttänyt tutkijoita, ja on voinut olla se virike, joka käynnisti uudet tutkimukset. Ihmeen vapasti Palo sai sanoa mitä halusi. Hänhän arvosti suorasukaisesti poliisin toimintaa mennen tullen.
Palon kirjan vaikutuksesta tutkimuksen uudelleen aloittamiseen taisi mainita alunperin kirjailija itse. Vuosikausien fiksaatio traumaan, jossa hän seisoi Assmannin maalintahraamat haalarit sylissään eikä kukaan tullut niitä noutamaan sai hänet kehittelemään lennokkaita teorioita tapahtumasta sekä itsensä osuudesta siinä narsistisen loukkauksensa kompensaatioksi.

On tietysti ikävää, että Palon luottamus poliisiin koki kolauksen jo nuorella iällä, mutta ehkäpä lääketieteen opiskelija ei niinä aikoina ehtinyt tutustua oikeaan elämään ja sen pelisääntöihin. Missään isommassa murhajutussa poliisilla ei ole aikaa antaa loputonta huomiota rikostutkijaa leikkivälle nuorelle kandinplantulle, nykyäänkään.

Palo teki kunnioitettavan elämäntyön neurologina. Tietääkseni hänellä ei ollut yhtään rikostutkinnan opintoviikkoa pitkässä CV:ssään. Ennen kuolemaansa Palon sairaus vei hänen psyykestään estoja, mitä sitten media käytti hyväksi joko vahingossa tai tarkoituksella. Aluksi varmaan vahingossa.
Hessu52
Watson itse

En ymmärrä, miten Palon kirja olisi voinut avata tutkimukset, sillä sehän on silkkaa potaskaa, koko tekele.

Sariola väittää kaiketi Palon arvostaneen suorasukaisesti poliisin toimintaa mennen tullen, vai olisiko sittenkin viime metreillä huomannut, että poliisi sittenkin oli oikeassa tutkimuksissaan ja siitä arvostus.

Luulen kuitenkin Sariolalle sattuneen kirjoitusvirheen ja arvostus muuttuu pian arvosteluksi.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Again ...

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Henrik – suvunsa musta lammas – esiintyi herrasmiehenä
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=4037
!!!!!!
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja

Awan aiheellisesta kehotuksesta siirrän kysymyksen lainauksineen tänne.
Sariola kirjoitti: Aihe on varsin arkaluonteinen! Voisi lähteä vaikka siitä, millaiseen asetelmaan uhrit oli aseteltu. Mitä sillä asetelmalla haluttiin kertoa? Kuka olisi voinut tehdä sen rakennelman? Minun mielestäni se ei sovi lainkaan NG:n tekemäksi lavastukseksi. Päinvastoin jonkun muun tekemäksi kyllä sopii. Hyvin on tekijä pysynyt piilossa tutkijoilta!
Aihe on arkaluonteinen kyllä. Mikään ei kuitenkaan estä spekuloimasta. Jokaisen tiettävissä olevan mahdollisen epäillyn nimi on jo täällä, mikset siis kirjoita omaa ajatustasi? Olen tätä kysynyt Sinulta varmaan viitisen kertaa ja aina vastaus on sama. Kerro, vaikka yksityisviestitse ajatuksesi, koska minulle ei ole tähän päivään mennessä avautunut ajatuksistasi mitään muuta kuin se, että tekijöitä oln mahdollisesti ollut kaksi.
Loka
Alibin Kestotilaaja

matkaaja kirjoitti:Itse olen ajatellut että motiivina olisi jokin joka liittyy uskonnollisuuteen, eli tekijä olisi joku lähipiiristä, taikka jos ei lähipiiristä, niin ainakin liittyen helluntailaisuuteen. Tekivätkö uhrit 'syntiä', jota ei joku voinut missään tapauksessa hyväksyä?
:shock: :shock: :shock:
Kerro toki lisää??
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin