Kopla - 9

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Yksi porukasta tosiaan lähtie merille, kuten Nova kyselee.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Maza kirjoitti:Ei hän niitä nimiä ole vuorotellen käyttänyt. On kohtalaisen tavallista, että ihminen ottaa käyttöönsä toisen nimensä. Tässä tapauksessa O:sta tuli P.
Mutta oliko O oikeasti O?
Poikien seikkailuryhmäläiset eivät käyttäneet oikeita nimiään seikkailuretkillään, eikö?
Käytettiin feikkinimiä ihan kuten täälläkin, kun pojat ovat kasvaneet ylikypsiksi keski-ikäisiksi ja roolipelaavat nyt Bodomfoorumeilla. No osa heistä=teistä.

Toivottavasti vastaat Maza:
¤ Mikä oli Klenkka-Ollin oikea etunimi?
¤ Kuka meni merille? Miksi et kertoisi, kun usein vihjailet.

Eräältä keskeytyi koulu, eräs meni Kaliforniaan, joku merille etc...; taisi Bodomin tapaukset vaikuttaa kovasti poikiin, vaikka eivät varsinaisiin tapahtumiin olisikaan olleet osallisina.
?
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

nightowl kirjoitti:Toivottavasti vastaat Maza:
¤ Mikä oli Klenkka-Ollin oikea etunimi?
¤ Kuka meni merille? Miksi et kertoisi, kun usein vihjailet.

Eräältä keskeytyi koulu, eräs meni Kaliforniaan, joku merille etc...; taisi Bodomin tapaukset vaikuttaa kovasti poikiin, vaikka eivät varsinaisiin tapahtumiin olisikaan olleet osallisina.
?
Merille lähdöstä voit kysyä Urholta.

Klenkan oikea etunimi alkaa vokaalilla.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

nightowl kirjoitti: Poikien seikkailuryhmäläiset eivät käyttäneet oikeita nimiään seikkailuretkillään, eikö?
Käytettiin feikkinimiä ihan kuten täälläkin, kun pojat ovat kasvaneet ylikypsiksi keski-ikäisiksi ja roolipelaavat nyt Bodomfoorumeilla. No osa heistä=teistä.
Kyllä jokainen omaa nimeään käytti. Mutta nehän olivat useimmiten muotoa Timppa, Pera, Pave, Arska, Masa jne. Samoilla lempinimillä heidät tietenkin tunnetaan hautaan asti.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Se oli kovaa merillelähtöaikaa, tuo -60 luvun alku.

Itsekin hommasin merimiespassin ja kävinpä kerran jopa nokalla myllyssä, mutta pestiä ei tullut.

Passin hommaamisessa oli omat juttunsa, kuten sukupuolitautien testaus Välskärinkadulla, vai mentiinkö sinne sisään Liisankadun puolelta.

Passi taisi maksaa jotain 6000 sen aikaista markkaa, eli 10 € nykyisiä yksiköitä.

Kavereita lähti kyllä Hena, Kartsa, Kari, Esko ja joku muukin, mutta muita en muista.

Ai niin, Jore meni myös, mutta sairastui 80 luvun alussa johonkin outoon tautiin, eli immunikatoon, ja siihen myös kuoli.

Oli sen taudin varmaan saanut Eteläamerikattarilta, kun ajeli sitä linjaa, olisiko ollut Atalaya, tai Akonkakua, ne botskit, joissa hän oli, ellei ollut molemmmissa, kun samaan varustamoon kuuluivat.

Taisi olla ensimmäisiä AIDS uhreja Suomessa, sillä sairaudesta ei kerrottu mihinkään, vaan sanottiin vain tuntemattomaksi viruksen aiheuttanmaksi elimistön romahdukseksi, että silleen.
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Hessu52 kirjoitti: Ai niin, Jore meni myös, mutta sairastui 80 luvun alussa johonkin outoon tautiin, eli immunikatoon, ja siihen myös kuoli.

Oli sen taudin varmaan saanut Eteläamerikattarilta, kun ajeli sitä linjaa, olisiko ollut Atalaya, tai Akonkakua, ne botskit, joissa hän oli, ellei ollut molemmmissa, kun samaan varustamoon kuuluivat.

Taisi olla ensimmäisiä AIDS uhreja Suomessa, sillä sairaudesta ei kerrottu mihinkään, vaan sanottiin vain tuntemattomaksi viruksen aiheuttanmaksi elimistön romahdukseksi, että silleen.
On totta, että suuri osa sukupuolitaudeista tuotiin Suomeen 1950-60 luvuilla laivoilla. Merimies oli pitkän laivamatkan ajan puutteessa. Kun laiva saapui eksoottiseen satamaan, niin kohta lemahti. Ennenkuin tyttöjä näki, heidän tuoksunsa kertoi mitä on tulossa. Paljon merillä seilanneet tietävät, että eri kansojen ominaistuoksu, hiki, on erihajuista.

Ensi kosketuksen satamakaupungissa asuvat pojat saivat laivoihin hakiessaan sieltä alaikäisinä halpaa viinaa. Itälaivoilta vodkaa, etelänlaivoilta rommia. "Ensikänni keralla rommin.." laulaa Hector osuvasti tuosta ajasta. :wink:
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Koko kopla 9 on satua jossa voi olla totuutta pohjalla siemeneksi...

ja hän joka lähti merille saattapi olla maza itse.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Kummasti tuo Kopla sinuakin kiinnostaa.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

supernova kirjoitti:Koko kopla 9 on satua jossa voi olla totuutta pohjalla siemeneksi...

ja hän joka lähti merille saattapi olla maza itse.

Minä olen ihan viime aikoina alkanut epäillä Faaraota.
Miten muuten Faarao tietäisit "miehen" tuoksusta, kun merimies....?
Kuis on Pharaoh?

No minähän en tiedä peliä, mitä pelaat.
Ehkä joskus.
Jotain pelaat.


:?:
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

ehkä faarao ja masa on seikkailleet tässä elämässä tismalleen samat seikkailut?
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

nightowl kirjoitti:

Minä olen ihan viime aikoina alkanut epäillä Faaraota.
Miten muuten Faarao tietäisit "miehen" tuoksusta, kun merimies....?
Kuis on Pharaoh?


:?:
Kirjoitin tyttöjen tuoksusta. Lue tarkemmin.
nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Pharaoh kirjoitti:
nightowl kirjoitti:

Minä olen ihan viime aikoina alkanut epäillä Faaraota.
Miten muuten Faarao tietäisit "miehen" tuoksusta, kun merimies....?
Kuis on Pharaoh?


:?:
Kirjoitin tyttöjen tuoksusta. Lue tarkemmin.

Olet oikeassa, Luetun ymmärtäminen oli huonoa.
Minä oletin, että miehet virittyivät tulevaan niin voimakkaasti.

Kirjoitit mm.:
"...
Ennenkuin tyttöjä näki, heidän tuoksunsa kertoi mitä on tulossa. "
...
Mitenkähän pitkälle tuo tuoksu kantoi?
Miksi tyttöjen tuoksu eikä "naisen tuoksu"?

Kokonaisuudessaan kyseisessä kommentissasi on mielestäni voimakkaasti omakohtaisen kokemuksen tunnelma.

Laitan lainauksen Waltarilta toisenlaisesta fyysisen "rakkauden" kokemisesta:
"Olet vain lapsi vielä. Suloinen hurmaava poika olet. Mutta usko minua, ihminen on kauhean yksin maailmassa. Sanat ovat vain vajanaisia merkkejä ja erehdyttävät eikä ihminen koskaan voi sanoista tuntea toista ihmistä. Vain vuoteessa kaksi ihmistä voi kohdata toisensa ja tuntea toisensa läheisyyden. Suurinta ystävyyttä on kun kaksi ihmistä kohtaa toisensa vuoteessa tarkoittamatta pahaa toisilleen. Sitä sinun ei tarvitse koskaan katua."

¤¤¤
lepakko

Viesti Kirjoittaja lepakko »

nightowl kirjoitti:
Pharaoh kirjoitti:
nightowl kirjoitti:

Minä olen ihan viime aikoina alkanut epäillä Faaraota.
Miten muuten Faarao tietäisit "miehen" tuoksusta, kun merimies....?
Kuis on Pharaoh?


:?:
Kirjoitin tyttöjen tuoksusta. Lue tarkemmin.

Olet oikeassa, Luetun ymmärtäminen oli huonoa.
Minä oletin, että miehet virittyivät tulevaan niin voimakkaasti.

Kirjoitit mm.:
"...
Ennenkuin tyttöjä näki, heidän tuoksunsa kertoi mitä on tulossa. "
...
Mitenkähän pitkälle tuo tuoksu kantoi?
Miksi tyttöjen tuoksu eikä "naisen tuoksu"?

Kokonaisuudessaan kyseisessä kommentissasi on mielestäni voimakkaasti omakohtaisen kokemuksen tunnelma.

Laitan lainauksen Waltarilta toisenlaisesta fyysisen "rakkauden" kokemisesta:
"Olet vain lapsi vielä. Suloinen hurmaava poika olet. Mutta usko minua, ihminen on kauhean yksin maailmassa. Sanat ovat vain vajanaisia merkkejä ja erehdyttävät eikä ihminen koskaan voi sanoista tuntea toista ihmistä. Vain vuoteessa kaksi ihmistä voi kohdata toisensa ja tuntea toisensa läheisyyden. Suurinta ystävyyttä on kun kaksi ihmistä kohtaa toisensa vuoteessa tarkoittamatta pahaa toisilleen. Sitä sinun ei tarvitse koskaan katua."

¤¤¤
Minkähän ikäinen Waltari mahtoi olla tuon kirjoittaessaan? Vaikuttaa hieman pateettiselta, tai ei itsekoetulta? Läheisyyttä voi varmasti tuntea (ilman sanoja) myös "metrin päästä"?
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

nightowl kirjoitti: Mitenkähän pitkälle tuo tuoksu kantoi?
Miksi tyttöjen tuoksu eikä "naisen tuoksu"?
¤¤¤
Sen verran pitkälle, että tiesi tulleensa satamaan.

Niissä hommissa ei ole laivanaisia ja meripoikia, vaan laivatyttöjä ja merimiehiä. :wink:
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

supernova kirjoitti:ehkä faarao ja masa on seikkailleet tässä elämässä tismalleen samat seikkailut?
Miksi noin väität?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Lukittu