Mikä olet ammatiltasi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Indeed 8)
What you do... Makes you who you are.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

DonHessu, varmaan kannattaa ainakin autokouluun mennessä ajaa kaikki mahdolliset ajokortit, jo kuorma-autokortin omistaminen voi avata joitain mahdollisuuksia mitä muuten ei ole.

Itse olen aina vähän kadehtinut noita rahtareita, vaikka tiedänkin että se on hyvin raskas ammatti. Maantieromantiikkaa? 8)
Every ship must sail a world.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

tuo muuttomies kuulosti hyvältä :lol: pelkäänpä että hessu ei oikein ole kampaaja-tyyppiä...eli muuttomiehistä on aina pulaa ja tienaavat ihan hyvin, mutta työ on aika raskasta...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

No mää luulisin tykkäävän sellasesta fyysisesti raskaasta työstä, putkimies kans kuulostais mukavalta.
What you do... Makes you who you are.
Matlock87
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Matlock87 »

Kylhän se ammatinvalinta olis helppoo jos duuninsa valitsis näiden edellä mainittuihin aloihin liitettävien kliseiden perusteella:

putkimies ja eronnut kotirouva-asetelma: "tarvitseeko röörinne rassausta??" (tai sama remonttireiskan hommissa), sekä
rahtari ja tienvarren kaunis ruusu: "-minnes matka? -no ei paljon minnekään.No mä vie sut sinne". :lol:
Sasse75
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Ravintola-alalla ollaan, tällä hetkellä tarjoilijana. mutta muitakin alan hommia on tullut tehtyä enemmän ja vähemmän.
Kratanghar
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kratanghar »

Oon tällanen joka paikan höylä. Tehny rengasasennuksia, metallipajan työhjaajan hommia, saneeraus hommia, kaupassa, hermoelementtiasentajana ja nyt kovaa vauhtia tulossa polkupyöränkasaaja :D
Olisinko tehnyt toisin?
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Pikakassa

Vastoin yleistä olettamusta, eivät ns. hankalat asiakkaat ole harmillisimpia asiakaspalvelutehtävissä. Varsinaisen riesan muodostavat tavalliset tylsät pulliaiset tylsine small-talkeineen. On sääkeskustelua ja taivastelua iltapäivälehtien lööpeistä. On turhanpäiväistä utelua ja muuta lässytystä vaikka haluaisit keskittyä töihisi. Sata kertaa samoista asioista jauhaminen on näet harvinaisen kiduttavaa. Itse asiassa hankalat asiakkaat ovat monesti vain päivän piristävimpiä tapauksia, joista riittää jutunjuurta ja hauskuutta pitkäksikin aikaa kavereiden kanssa kaljoitellessa.

Asiakaspalvelun huonot puolet ovat myös siinä, että yleensä olet työntekijänä toiselle, joten et voi ihan lössiksikään heittää. Esimerkiksi tämänkaltaisia päivää piristäviä keskusteluja voit käydä vain hiljaa mielikuvituksissasi:

Esimerkkitapaus 1
Asiakas: "No kyllä se ilmoja piteleepi. Lämmintä pukkaa"
Sinä:"Kyllä tähän maahan tarvitaan ydinpommi tuomaan lämmintä"

Esimerkkitapaus 2
Nuori nätti asiakas: "Aijajjai kun on kylmät ilmat"
Sinä:"Mennään lämmittelemään ja järjestämään vipinää vällyn väliin!"

Esimerkkitapaus 3
Asiakas:"Aiotko mennä äänestämään?"
Sinä:"Riippuu siitä paljonko maksetaan. Ilmaiseksi nääs en tee mitään muuta kuin ilkivaltaa. Ääneni on myytävänä. Paljoko tarjoat?"

Työhän olisi ihan mukavaa ja vivahderikasta, jos tämänkaltaista keskusteluntynkää pääsisi pukkaamaan, mutta valitettavasti elämässä ei kaikki ole aina niin kuin haluaisi. Hyvää tarkoittavien hölmöjen kanssa joutuu kiduttavaan tyhjänpäiväiseen lässytykseen vaikka muuten tykkäisi helposta työstä esim. marketin kassana. On siis valittava seuraavaksi paras vaihtoehto.

Marketin pikakassan on tarkoitus lyhentää jonoja. Jokaisen asiakkaan sallitaan ostavan vain maksimissaan 5 kpl tuotetta. Muussa tapauksessa asiakas joutuu sinne Virtasten ja Lampisten suurperheiden ostosvuorten perään odottaa kököttelemään järkyttävän pitkäksi ajaksi. Tämähän kuulostaa hienolta mahdollisuudelta. Sinun kannattaa aivan ensiksi hakeutua siis kassahenkilöksi ja pyytää eritoten siirtoa pikakassaksi.

Hyviä puolia:
- Asiakkailla kiire, eivät ehdi turhia lässytellä siskonpojan rippikouluista tms.
- Jono liikkuu nopeasti. Mahdollisuus kauniiden naisten bongaamiseen suurenee. Nämä kohteet ovat myös suuremmalla todennäköisyydellä sinkkuja.
- Kiireiset ja hermostuneet asiakkaat itse ohjailevat toinen toistansa sinun keskittyessäsi vain monotoniseen kassan käyttöön. Naamallasi on robotin ilme ja voit huoleti miettiä tärkeämpiä asioita samalla kuin palkka juoksee. Kannattaa myös kasvattaa hieman pidempi tukka ja pistää mp3-soittimella musiikkia korviinsa työn ajaksi.
- Sokerina pohjalla ns. GONAUS (tästä alempana enemmän)

Varsinainen ilo ja onni tässä duunissa on se, että aina mahtuu näihin jonoihin monenmoista säätelijä-vääntelijä-kääntelijää joka yrittää lusmuilla liian ison ostosmääränsä kanssa pikakassalle. Pääset ns. gonaamaan näitä henkilöitä omille paikoilleen. Sinne menee kiltisti vuorineuvosten rouvatkin 7 ostoksensa kanssa tavallisiin kassajonoihin aivan kuten mukamas suomea ymmärtämättömät ulkomaalaisetkin. Ole armoton. Ei pienintäkään säätöä. Hankaluuksissa auttavat vartija ja jopa poliisi. Mikä nautinto onkaan seurata kääminsä polttavaa "kuningaskuluttajaa", joka on yrittänyt liian monen ostoksensa kanssa pikakassalle eikä suostu "käännytettäväksi". Asiakkaat kaiken lisäksi alkavat riidellä ja huudella toisilleen. Sinä sen kun naurat hiljaa mielessäsi ja palkka juoksee.

Kuva
Lars
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Lars »

Oon kokki. Rankkaa duunii ja kaikki kolleegat päästään vialla. Mut vitun jees.
Kyösti Pöysti
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kyösti Pöysti »

Olen puuseppä, teen pöytiä. Ja paljon.
Tämä allekirjoitus on huono.
Poika-78
Alokas

Viesti Kirjoittaja Poika-78 »

Obduktioteknikko, :lol:
Viimeksi muokannut Poika-78, Ti Elo 05, 2008 4:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tsonna
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Tsonna »

Opiskelen eläintenhoitajaksi.
"Dylan was always there for Eric."

Peekaboo!
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

olis hommien vaihto pian eessä: vappuna loppuu pesti täällä valtionviraston tiedottajan assistenttina. pariin paikkaan oon laittanu hakemuksia, painotaloon ja sanomalehden tietopalvelupisteeseen. jossei kumpikaan napsaa ni vietän kesän hilputellen vapaana taiteilijana ja palaan työnhakuasioihin vasta syksyllä.. kesällä ei työttömyys niin stressaa :wink:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja hidas mutta heikko »

Playboy, ninja ja hävittäjälentäjä.
Viimeksi muokannut hidas mutta heikko, Ma Heinä 14, 2008 3:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tilda
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Tilda »

lähihoitaja olen..entinen leipuri
Vastaa Viestiin