Äiti surmasi kaksi lastaan ja itsensä Oulussa 25.1.2021

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
jekkumaisteri
Jane Marple

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan ja itsensä Oulussa 25.1.2021

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

Oulun friidu kirjoitti: Ti Helmi 02, 2021 2:14 pm Pakko päästä oksentamaan tämä tuska jonnekin, hemmetti Vilma minkä teit.. Vilma on ollu työkaverina aina maailman ihanin: empaattinen, kuunteleva, potilaiden ja kollegoiden tilanteista huolehtiva. On kertonut niitä näitä vapaa-ajastaan, etenkin nuoremmasta lapsestaan kertoi (esim. mitä oppinut tarhassa ym..). Kliseisesti sanottuna en siis olisi ikinä voinut uskoa Vilmasta, eikä näin ole kokenut muutkaan kollegat.. Järkyttävää, mikä ihme sai Vilman tekemään kyseisen teon ja pidettyä päänsä niin hyvin kasassa töissä.. Mitään ei näkynyt ulospäin. Aina oli Vilma tunnollisesti töissä, ei turhia poissaoloja tai myöhästelyitä.. Lauantaina sitten vain työvuoron jälkeen oli kerännyt tavaransa pukukaapistaan ja jättänyt avaimen kaappiin. Eli taisi hyvinkin tietää ettei tule töihin enää seuraavana päivänä.. Töissä ihmeteltiin sunnuntaina puuttuvaa työntekijää, ja siitähän se pallo lähti vierimään.. Ennen tekoaan Vilma oli itse poistanut fb-tunnuksen. Lauantai-iltana oli vielä online.. Kamalaa.. Miten tästä selvitään..
Tästä voi sanoa moni kakku päältä kaunis sisältä läpi paska. Tämäkin ämmä on kyllä onnistunut hyvin näyttelemään empaattista ja ihanaa ihmistä sitä todellisuudessa olematta. Lisäksi on töissä onnistunut peittelemään sen pääkopastaan täysin sekaisin oleva psykopaatti.

Todelliselta luonteeltaan onkin ollu psykopaattinen hirviö jota ei voi edes kutsua ihmiseksi.

Tämä ämmä ei ansaitse edes kunnollisia hautajaisia ei muuta kuin monttuun tai tuhkaukseen suoraan ilman siunausta jos tuhkataan niin tuhkat lähimpään roskikseen
Tarhatyttö
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Tarhatyttö »

Ehkei nyt ihan sinne roskikseen, mutta ainakin eri hautapaikalle kuin nämä kaksi kuollutta lastansa.
Viron polvilumpio
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Viron polvilumpio »

Nyt kun näyttää ettei Täälä m infos miehestä löytyny syytä, on tästä neitosesta tehty narsisti, psykopaatti, lääkeriippuvainen + mitä niitä muita nyt oli, mikä seuraavaksi?? Toivon todella et syy selviäisi lopulta meillekin"rikos tutkijoille"
Se mitä linnas ei opi, ei tarvikkaan
sarah6719
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja sarah6719 »

Mitä me tiedetään mitä heillä on 4 seinän sisällä ollut. Eipä se syyllisten etsintä enää auta. Varmaan mies kantaa syyllisyyttä lopun iän vaikka ei olekaan syyllinen itse tekoon.
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

thinker2 kirjoitti: Ke Helmi 03, 2021 11:45 am

Kyllä opiaattiriippuvainen työntekijä paljastuu yleensä melko pian työyhteisössä. Näiden lääkkeiden kulutusta seurataan tarkasti, yksikään ampulli ei saa puuttua. Opiaattien suhteen toleranssi kasvaa muutamassa viikossa. Sietokyky kasvaa jopa satakertaiseksi. Ja harvoin opioidien väärinkäyttäjät suunnitelmallisesit pyrkivät tappamaan itsensä juuri noilla lääkkeillä. Suurin osahan kuolemista heillä on vahinkoja, yliannostuskuolemia ja päihteiden yhteiskäyttöä. Uskon, että sairaanhoitajan kohdalla kyse ei ollut päihderiippuvuuksista. Vahvoja opioideja hän on tuskin vienyt työpaikkansa lääkekaapista, koska sehän olisi huomattu jo samana päivänä. Oletan, että hän on ne hakenut sairaalan apteekista, johon tietyillä työntekijöillä on kulkuluvat myös viikonloppuisin. Pikkuhiljaa kehittynyt mielenterveydenhäiriö, mihin useat eri tekijät vaikuttaneet aina varhaislapsuuden kasvuolosuhteista alkaen mukaan lukien geneettiset tekijät sukurasituksineen. Kamelin selkä ei katkea yhtäkkisesti, mutta katkeaa, jos se on heikkoa tekoa alun alkaen.
Omiin potilastietoihini aikoinaan kirjattiin että minulle oli annettu erästä voimakasta opiaattia, jopa sivuoireet (kutina) oli kirjattu. Olen kuitenkin 100-varma, ettei minulle tuolloin opiaatteja annettu sillä asiasta keskusteltiin etukäteen, keskustelu oli myös potilastietoihin dokumentoitu, miten ilmoitin hyväksymäni ainoastaan lääkkeettömät kivunlievityskeinot sekä epiduraalin, jotka myös sain.

Minulle kirjatut päihteet taisivat mennä kirjauksen tehneen hoitajan omaan hihaan tai katukauppaan. Tämän seurauksena minulla ei ole kovin ruusuinen kuva hoitajien ammattikunnasta.
IrmeliAlina
Susikoski

Viesti Kirjoittaja IrmeliAlina »

[quote Uskon, että sairaanhoitajan kohdalla kyse ei ollut päihderiippuvuuksista. Vahvoja opioideja hän on tuskin vienyt työpaikkansa lääkekaapista, koska sehän olisi huomattu jo samana päivänä.
[/quote]

Näinhän sen tulisi mennä että huomataan samana päivänä, mutta ei vaan mennyt! Ja juurikin vahvoja suonensisäisiä opioideita varasti ja käytti. Syitä siihen ettei sitä huomattu, oli lukuisia, joita en tässä tarkemmin avaa enempää. Pitkälle pötki kuitenkin käyttämällä ampullista jäävät mittatappiot itselleen, antamalla keittosuolaa potilaalle ja määrätyn annoksen itselleen, kalastelemalla viiltävän jätteen purkista avattuja ampulleja joissa vielä lääkettä, keksittyjä potilaita kulutuskorttiin kirjaamalla jne. Ajanmyötä toki epäilykset heräsivät, mutta samana päivänä ehei!
Kaikki mitä pidetään totena, on valetta, kunnes se todistetaan todeksi
Viron polvilumpio
Alibin satunnaislukija

Jahan's siihenkö nyt tuli sit varmuus et nyysi lääkkeitä ja käytti myös itse
jekkumaisteri
Jane Marple

Viron polvilumpio kirjoitti: Ke Helmi 03, 2021 3:43 pm Jahan's siihenkö nyt tuli sit varmuus et nyysi lääkkeitä ja käytti myös itse
Kyllä tuli varmuus äiti oli varastanut työpaikalta lääkkeitä ennen tekoa

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007777497.html
jekkumaisteri
Jane Marple

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007777497.html

Tätä minä epäilinkin jo heti kun tuli tieto että on amnatiltaan sairaanhoitaja että sehän on pöllinyt työpaikalta tekoon tarvittavat lääkkeet.

Olisi nyt jumalauta säästänyt lapset ja mennyt yksinään sinne hotelliin paskan elämänsä lopettamaan. Vaan piti pilata omassa minä minä itsekkyydessään koko perheen ja läheisten elämä aiheuttamalla suurta surua.

En tunne mitään empatiaa enkä sääliä lääkemurhaajaa kohtaan. Tunnen vihaa ja halveksintaa tätä nais saasta, paska läjää kohtaan
Viron polvilumpio
Alibin satunnaislukija

Kyllä se oli tiados et oli varastunut, tosta yhdestä edel. viästistä sai sen kuvan vaan, että oli ite ollut lääke koukus jo aikaisemmin, sitä tarkotin
thinker2
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja thinker2 »

IrmeliAlina kirjoitti: Ke Helmi 03, 2021 3:38 pm [quote Uskon, että sairaanhoitajan kohdalla kyse ei ollut päihderiippuvuuksista. Vahvoja opioideja hän on tuskin vienyt työpaikkansa lääkekaapista, koska sehän olisi huomattu jo samana päivänä.
Näinhän sen tulisi mennä että huomataan samana päivänä, mutta ei vaan mennyt! Ja juurikin vahvoja suonensisäisiä opioideita varasti ja käytti. Syitä siihen ettei sitä huomattu, oli lukuisia, joita en tässä tarkemmin avaa enempää. Pitkälle pötki kuitenkin käyttämällä ampullista jäävät mittatappiot itselleen, antamalla keittosuolaa potilaalle ja määrätyn annoksen itselleen, kalastelemalla viiltävän jätteen purkista avattuja ampulleja joissa vielä lääkettä, keksittyjä potilaita kulutuskorttiin kirjaamalla jne. Ajanmyötä toki epäilykset heräsivät, mutta samana päivänä ehei!
Tuosta, että kyseinen sairaanhoitaja olisi käyttänyt jo pitempään työpaikalla opiaatteja, tiedottaa varmaan poliisi lähiaikoina lisää. Mistään lääkeriippuvuukisista poliisi ei ole tiedottanut, joten sellainen olennainen ja paikkansa pitävä tieto varmaan poliisilta tulee lähiaikoina.
Crazy Horse
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Crazy Horse »

"Vahvoja opioideja hän on tuskin vienyt työpaikkansa lääkekaapista, koska sehän olisi huomattu jo samana päivänä. Oletan, että hän on ne hakenut sairaalan apteekista, johon tietyillä työntekijöillä on kulkuluvat myös viikonloppuisin. "

Lasketaanko joka paikassa N-lääkkeet päivittäin. Toki pitäisi, mutta toteutuuko? Epäilen, että nimenomaan on osaston lääkkeitä vienyt, sillä ei sinne sairaala-apteekkiin noin vain mennä huumeita hakemaan. Niitä tulee aina antamaan farmaseutti. Olisi lisäksi poikkeuksellista jos noutaja hakisi vkloppuna fentistä/ morkkua, jotka kuuluvat osaston perusvalikoimaan. Lisäksi näihin ko lääkkeisiin tarvitsee aina lääkärin hyväksynnän
Syskon S
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Sairaanhoitaja varasti lääkkeitä työpaikaltaan ja teki niiden avulla surmateot. Mistään pidempiaikaisemmasta lääkkeiden varastamisesta ei minun ymmärtääkseni ole (ainakaan vielä) ollut tietoa. Koittakaa lukea tarkemmin nämä kommentit, mihin milloinkin viitataan, ettei lähde huhumylly vellomaan. Thinker2 taisi kertoa tuossa jostakin omasta työkaveristaan, joka oli sortunut lääkkeisiin.
Viron polvilumpio
Alibin satunnaislukija

Juu, tais stinkeri toisesta jutusta kriivata, ja kyllä osassa paikoista varmaan on tarkkaa toi niitten seuranta, osassa ehkä ei? Ite sain puskista sydärin, olivat antaneen fentyliiniä ensihoito, kamu tuli kattoon sairaalaan mua, kysyin mistä tiäs, on farma sairaalas, sinne menee tiatoo ketä sitä saanut, en tiä meneekö esim. apteekkeihin, ei kait?
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Onkohan selvitetty äidin työpaikassa onko outoja/epäilyttäviä kuolemantapauksia? Ettei vaan oo lääkkeitä "testattu" jo etukäteen?
Vastaa Viestiin