Osku kirjoitti: Ke Helmi 03, 2021 8:02 pm
Tuolla joku pohti, kuinka töistä on heti soiteltu perään niin kyllä minä ainakin lähden soittelemaan perään heti, mikäli työntekijä ei saavu vuoroon. Jos en tavoita työntekijää useista yrityksistä huolimatta, niin sitten alan tavoittelemaan omaista jne. En suinkaan kohauttele olkia ja huokaile et eipä se nyt näköjään saavukaan tänään töihin.
Noo, ei läheskään joka paikassa ruveta heti pommittamaan, jos ei ilmaannu töihin. Itse olen useammassakin työpaikassa saanut nukkua pommiin ihan autuaan tietämättömänä pahasta maailmasta. Tämä toki nuorempana ja villimpänä. Onnistuinpa kerran nukkumaan pommiin jopa yövuorosta, kun "iltatirsat" vähän venähtivät. Ihan olen itse saanut "häntä koipien välissä" ilmoittautua, kun olen herännyt.
Aiemmassa duunissa eräs ylitunnollinen (joskin huom! perheellinen) rouva ei ilmaantunutkaan aamulla töihin ja ihmeteltiin siinä porukalla asiaa, mutta todettiin sitten, että joku tilanne varmaan on päällä, ja jos kunnossa on, niin kyllä se sieltä ilmoittautuu, tunnollinen kun oli. Ja kyllähän hän sieltä sitten ilmoittautuikin. Oli joutunut aamulla lähtemään miestään viemään sairaalaan. Kiitteli kovasti kyllä luottamuksesta ja siitä, että ei aiheutettu lisästressiä pommittamalla, kun muutenkin jo stressasi paitsi miehestään niin siitä, että ei ollut ehtinyt töihin soitella. Varmastikin oltaisi ruvettu tavoittelemaan, jos seuraavaan päivään mennessä ei olisi mitään kuulunut. Jos taas rouvalle olisikin sattunut jotain pahaa, niin eipä se olisi nopeallakaan pommittamisella se asia miksikään muuttunut. Sen enempää, kuin tämän sh-äidinkään kohdalla.