Miksi Nisse valehteli?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

*poistettu asiaton viesti*t:m
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

*poistettu asiaan kuulumatonta tekstiä*t:m
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
supernova
Martin Beck

*poistettu viestiketjuun kuulumatonta tekstiä*t:m
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Miksi Nisse valehteli on ketjun nimi. Sanopas se Pistooli-Nova. Miksi hän valehteli?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Silloin, kun tämän viestiketjun joskus aikojen alussa avasin, niin konsta oli kohta minua opastamassa, ettei otsikkoa saa noin kirjoittaa, vaan olisi pitänyt kirjoittaa jotenkin silleen, että :"Valehteliko Nils?".

Minä kuulema syyllistin Gussen, kun väitin häntä oikeutetusti valehtelijaksi.

Nyttemmin on tullut eri tahoilta näyttöä, että Gusse valehteli, joko tahallaan, tai tahattomasti ja syykin taitaa olla se, että sellissä tuli saatua oppia mikä voisi olla edessä, jos murhasyytteet menisivät läpi ja tuomio rapsahtaisi.

Tuo valehtelutaktiikka on muuten ollut loistava keksintö (varmaan äitimuorin), tai sitten ihan itsekseen on siihen ajauduttu, että Gusse on ensinnäkin loukkaantunut vakavasti ja sen lisäsksi menettänyt muistinsa, tosin vain osittain ja senkin valikoivasti.

Noista vammoista jaksetaan vääntää kättä ja minulle se kyllä sopii, sillä olen edelleenkin sitä mieltä, että Gusse liioitteli vammojensa vakavuutta.

Ei kukaan tervehdy noilla hoidoilla ja noin nopeasti, keskivaikeasta aivoruhjeesta, sekä 11 puukonpistosta päässään, kun jo yksikin pisto on niin tuskaisa, että siinä menettää tajuntansa.

Eräs seikka on myös olemassa, josta ei ole mielestäni ollenkaan keskustelu, eli Gussen nestehukka.

Jos hän on ollut koko helvetillisen kuuman aamun ja aamupäivän auringon paisteessa, niin silloin "henken vaarallisesti" loukkaantuneen vaarana on kuivua ja saada kuivumisen myötä tappavan shokin.

Miten Gusse on järjestänyt itselleen vettä, tai limua, sillä kankkusessa varmasti olisi janottanut, kun on kuumassa ilmassa teltan päällä röhnöttänyt.

Teltan sisällä vielä enemmän, vaikka siellä makasikin kolme kylmää ruumista.

Jonkinlainen vesihuolto hänellä on pakko ollut olla, sillä muuten hän ei jo "valtaisan verenhukkansa" takia olisi mitenkään selvinnyt hengissä.

No niin selityksen mestarit, Sariola ja konsta, ai niin, mutta kontahan onkin vielä kait lomilla, no mutta pankaas selittäen, miten homma on hoidettu, kun verijälkiä ei mene teltalta rantaan, tai missään limupulloissa, tai minkäänlaisessa lasissa, sitä yhtä epämääräistä sormenjälkeä lukuunottamatta, ole olemassa?
supernova
Martin Beck

Maza kirjoitti:Miksi Nisse valehteli on ketjun nimi. Sanopas se Pistooli-Nova. Miksi hän valehteli?
a) ilmapistoolin omistaminen ei liene riittävä peruste nimityksellesi

b) käräjät on tulleet siihen mielipiteeseen ettei nisse valehdellut
koettelemus
Alibin satunnaislukija

kello

Viesti Kirjoittaja koettelemus »

papillon kirjoitti:^ Surkea esitys edes provoiluksi. Onko se sama kello kun oli retkellä?
Siihenkö olet päätynyt tutkimuksissasi? :D :D
Sepolta oli kadonnut taskukello, Nilsin kotoa otetussa kuvassa näkyy seinällä kuitenkin taskukello. oliko kello mahdollisesti Sepon.
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:

Tuominenhan siellä oli syynännyt laatikoita Gustafssonin kotona, näin lehdet kertoi, liekö kelloja etsinyt tai hermoja koetellut.
Hessu52
Watson itse

Tuollaisia taskukelloja oli ennenvanhaan tapana antaa aina isältä pojalle, kuten minäkin aion jättää kaapissani säilyttämäni ja vain juhlakäytössä käyttämäni Rolexin omalle pojalleni.

En usko, että Gussen kello on Sepin kello, vaan Gussen omia perintökaluja, sillä ei kukaan niin tyhmä ole, että murhapaikalta kotiinsa veisi niinkin näkyvän esineen, kuin kellon.

Korjasin tämän lauseen ja myönnän, että ei siinä korjauksessa ihan yksi pilkku riittänyt, joten papillon oli oikkeassa pilkun suhteen, muuten ei.
Viimeksi muokannut Hessu52, Pe Touko 02, 2008 8:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Tuollaisia taskukelloja oli ennenvanhaan tapana antaa aina isältä pojalle, kuten minäkin aion jättää kaapissani juhlakäytössä käyttämäni Rolexin omalle pojalleni.

En usko, että Gussen kello on Sepin kello, vaan Gussen omia perintökaluja, sillä ei kukaan niin tyhmä ole, että murhapaikalta kotiinsa veisi niinkin näkyvän esineen, kuin kellon.

Mielenkiintoista Hessu....käytät siis kaapissa ollessasi Rolexia...minkälaiset juhlat siellä kaapissa on? :D :D :shock:

Tuosta Sepin kello/ Gussen kello - jutusta voi olla harvinaista kyllä samaa mieltä.
alpo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja alpo »

Nestehukka lienee Bodomin ratkaisu! Nissehän on virunut hyvinkin yli 6 tuntia ilman nestettä! Ei ole mahdollista! Ainoa järkevä selitys on se, että Nisse joi aamuksi krapularyypyksi tarkoitetut 5 cm Salmissaarta, loput Jaffat ja lisäksi Pilsnerit. Jälkeenpäin keitti vielä kahvit Bodomin järvestä, niin ettei krapulakaan päässyt yllättämään ja ajatus pysyi kirkkaanpana ja lisäksi pystyi paremmin teeskentelemään uhria.
Ai joo, nyttehä mä sen vasta hokasin.
supernova
Martin Beck

Papillon: Vaikka Hessu onkin provoilija sieltä selkeimmästä päästä niin en usko että et ymmärtänyt mitä hessu tarkoitti.

***poistettu tekstiä joka oli lapsellista kettuilua toiselle nimimerkille, ei papillonille***
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Nova, ehkä olet sittenkin oikeassa. En muuten usko ollenkaan että tuossakaan kaappitouhussa on kyse provoilusta, se nyt vaan on tuommoista tohellusta.

Vaikka jos ne entiset merkit paikkansa pitävät niin Hessu ponkaisee aamulla sinappisilli suupielessä roikkuen kertomaan tyyliin että hänhän testasi että puuttuuko moiseen hullunkuriseen ilmaisuun kukaan, sehän oli laskelömoitu koukku koko stoori.

En nyt vaan voinut mieltäni malttaa, juttu oli nyt vaan hauskankuuloinen, tai näköinen... mielikuva Rolex ranteessa kaapissa juhlivasta Hessusta oli liian hilpeä, jopa näin Wappuna. :lol: :lol:
supernova
Martin Beck

papillon kirjoitti:Nova, ehkä olet sittenkin oikeassa. En muuten usko ollenkaan että tuossakaan kaappitouhussa on kyse provoilusta, se nyt vaan on tuommoista tohellusta.

Vaikka jos ne entiset merkit paikkansa pitävät niin Hessu ponkaisee aamulla sinappisilli suupielessä roikkuen kertomaan tyyliin että hänhän testasi että puuttuuko moiseen hullunkuriseen ilmaisuun kukaan, sehän oli laskelömoitu koukku koko stoori.

En nyt vaan voinut mieltäni malttaa, juttu oli nyt vaan hauskankuuloinen, tai näköinen... mielikuva Rolex ranteessa kaapissa juhlivasta Hessusta oli liian hilpeä, jopa näin Wappuna. :lol: :lol:
Myönnän että olin huumorintajuton mutta siihen tää pitkä kohellus keissin tiimoilta on tuonut.

Mutta minä myönnän, mielikuva on vähintään hersyvä. :)
Hessu52
Watson itse

No joo, jopa pääsivät vääräleuvat vänkyrät heti pilkkuvirheestä vittuilemaan.

Minulla ei ole mitään kaappia, enkä ole homo, luurangot taitavat olla jonkun muun kaapissa, kun asioita heti esiin vetelee.

Oliko joissain säännöissä, ettei kirjoitusvirheisiin, tai pilkun vahingossa käyttämättä jättöön pitäisi puuttua, mutta nämä muutamat naamat jatkuvasti puuttuvat tällaisiin virheisiin, vaikka siellä näytti joku itsekin heti jättäneen kirjoituksestaan pilkun pois.

Koetapa käydä korjaamassa, minä en omaani mene pilkkua lisäämään, sillä en näe siihen mitään aihetta.

Kuten jo kirjoitin, minulla ei ole luurankoja kaapeissani, en ole homo, enkä ole tuomittu rikollinen, en itseasiassa ole rikollinen ollenkaan, joten se siitä.

Rolex kuitenkin löytyy edelleenkin kaapistani, mutta jos se teitä muutamaa käy kateeksi, niin käykääpä huomena ostamassa itsellenne omat, niin ei sitten teitäkään kirvele.
Vastaa Viestiin