Mika Rinteelä Korpilahti-Jyväskylä 2000-luvun alku(?)

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.
Aim0
Alokas

Mika Rinteelä Korpilahti-Jyväskylä 2000-luvun alku(?)

Viesti Kirjoittaja Aim0 »

Muistaako kukaan tätä keissiä? Mika oli surmaajiaan joitakin vuosia vanhempi, opiskeli ainakin yläasteen erityisluokalla, saattoi olla ammattikoulussa Jämsänkoskella surman aikaan.

Puheet kertoo että surmattiin kännissä sammuneena laittamalla suolaa/sokeria nenään ja suuhun, ja näin tukehtui jossain kotikekkuloissa. Muistan muutaman nuoren mainittuna tekijöinä, mutta mikään muistikuva tuskin on mistään varmasta lähteestä.

Juttu kaivelee vanhana paikkakuntalaisena mieltä, enkä netistä etsimällä ole löytänyt tästä mitään. Mikan muistan lempeänä hessu hopo-tyyppisenä heppuna, kuka ei varmasti tahtonut pahaa kellekkään...
SLI
Alokas

Re: Mika Rinteelä Korpilahti-Jyväskylä 2000-luvun alku(?)

Viesti Kirjoittaja SLI »

Nuohan oli kai vaan jotain tuppukylän höpöhöpö juttuja 🤔
Kaikkien spekulointien jälkeen taidettiin kuitenkin todeta nuorukaisen kuolleen viinaan ja lääkkeisiin?
Miehen kaverit taisivat saada syytteet ainoastaan heitteille jätöstä tms.
Aim0
Alokas

Viesti Kirjoittaja Aim0 »

Kokeilen vielä uudemman kerran. Kellään ei tietoja tästä tapahtumasta? Asia vaivaa, God knows why.
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja poikani »

Aim0 kirjoitti: To Maalis 04, 2021 11:01 pm Kokeilen vielä uudemman kerran. Kellään ei tietoja tästä tapahtumasta? Asia vaivaa, God knows why.
Sori - ei ole tietoja, vaan kysymys. Eivätkö nuo nimimerkki SLI:n tiedot sitten pidä paikkaansa?

Toivottavasti saat selvyyden mieltäsi askarruttavaan asiaan.
????? ?? ??????.
deeramone
Alokas

Viesti Kirjoittaja deeramone »

olen selannut palstaa sillon tällön mutta nyt piti ihan rekisteröityä että pääsee vastaamaan kun törmäsin artikkeliin. alkuun mainittakoon että siihen aikaan kaikki oli nuoria ja tyhmiä ja sekakäyttö hyvin yleistä eikä ymmärretty päihteiden yhteisvaikutuksia mikä on luultavasti mikan kuolinsyy. minä ja mika oltiin molemmat neljättä vuotta amiksessa korvaamassa poissaoloja ja vain toinen valmistui vuonna 2006 itsenäisyyspäivänä. mika kuoli hetken ennen sitä. oltiin mun sillosen muijan ja yhen kaveripariskunnan ja mikan kans viettää iltaa kaveripariskunnan kämpillä ja se pariskunta hyytyi niin lähdettiin mikan kanssa ohrantähkään. siellä oltiin tappiin asti jonka jälkeen lähettiin muijan kaa mun mutsin luo ja mika lähti himaansa jatkoille näiden neljän kanssa, joista yksi on mun pikkuveli. aamulla heräsin normaalisti kouluun ja hain sen toisen kaverin kyytiin, sitten ajettiin normaalia reittiä ja ohitin mikan risteyksen, jolloin toinen kaveri kysyi eikö se tuu? vastasin että sen verran radalla oli kaveri eilen että tuskin kannattaa kysyä. käytiin se päivä koulussa ja seuraavanakin mentiin ilman ku ei herrasta kuulunu. oletettiin että ryyppy hirttäny kiinni. mikä ei näissä piireissä ollut tavatonta. päivän aikaan saatiin tietää että ois löytyny kuolleena ja lähettiin välittömästi koulusta korpilahelle. velipoika oli jo viety poliisin toimesta. alkoi vituttamaan miksei me sillon aamulla käyty vaan kolkuttelemassa, vaikka tod. näk. ois myöhästä ollu. isänsä löysi illalla kymmenen aikaan. kaikki 4 kiinniotettua oli 2vk putkassa ja todettiin syyllisiksi vain heitteillejättöön eikä kenelläkään, ei polisiilla tai muilla, ole epäillyksiä muusta. sammuneelle tehtyjä kepposia jotka eivät vaikuttaneet kuolemaan. todella surullinen tapahtuma. mikan lempinimi oli "tiri" ja olen käynyt melkein sen 20 vuotta viemässä haudalle kynttilän. me muut ollaan hengissä, vielä. minä nyt 40, mika olisi äsken täyttänyt 41. hyvää joulua aloittajalle, toivottavasti tämä selvensi!
Niks
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Niks »

Muistan tän tapahtuman kanssa, mutta ikävä kyllä hämärästi sen mitä todellisuudessa tapahtui.

Muistan että huhua kiersi kylällä että olis sammunut ja pilailu mielessä työnnetty hengitystiet tukkoon suolaa/sokeria ja jauhoja.
Muistelisin että 3 tai 4 epäiltyä tässä oli ja yks niistä kyllä ihan tunnettu sen aikainen ”ongelmanuori” ja olisin hyvin voinut uskoa että sillä oikeesti oli asian kanssa jotain tekemistä.
Aiheutti paljon pahaa ja harmia jo ala-aste aikoina.

Piirit kun tuolla oli, ja on edelleen, pienet niin samoissa ympyröissä tuli monet vuodet peruskoulu aikoina pyörittyä Mikan kanssa.
Hän oli kyllä täysin harmiton tyyppi.
Aiemmin mainittu Hessu Hopomainen olemus on oikein oivallinen kuvaus Mikasta.

Eikös tää tapahtuma sattunut Alasintiellä?
Idiootitkin tarvitsevat ystäviä
Vastaa Viestiin