Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Tähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:22 pm ^ Turhaa näin jälkikäteen varmaan arvailla. Mutta kuvassa oikein tekevän näköinen koirahan tuo on ollut.
Kyllä kaikki palveluskoirat ja ne rodut on suhteellisen hyviä kouluttaa, mutta kaikki vähän eri tavalla ja eri asioilla.
Nyt on tyttären palveluselukka täällä hoidossa ja repii just lahkeesta mua, kun jäin tänne eetteriin -että ulos nyt tarttis nyt lähteä. Viisas koira![]()
Oliko näistä joku videoillaKrapula-Päivi kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:23 pm 20210227_151945.jpgTässähän näkyy kivasti tuo sähköttäjäkolmikko. Sähköllä huipulle![]()
Itse asiassa kyllä on. Maalaisjärki ja lääketiede ei oikeen toimi yhteen useestikkaan ja siksi vain toinen on tiede. Koiralle voi viiveellä kehittyä vaikka epilepsia samoin ihmisillä diagnostisoidaan syntymänaikaisia aivovaurioita vasta aikuisena useinkin ja itse asiassa nykyään enemmän kun autismikirjoa ja sen sellaista neurologista puolta osataan huomioida enemmin. Mikä just tän koiran tarina on siihen en ota kantaa kun ei ole pääsyä potilastietoihin mutta ihan mahdollinen tällainen synnynnäinen syy on kun faktapohjalta asioita tarkastellaan.ruusumaa kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:14 pm
Juu, ei todellakaan oo uskottavaa, että koira olis elänyt normisti yli vuoden syntymän aikana aiheutuneesta traumasta.
Kaikki. Siinä kohdassa ainakin kun sähköpannan kaukosäädintä vaihdeltiin.Tähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:31 pmOliko näistä joku videoillaKrapula-Päivi kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:23 pm 20210227_151945.jpgTässähän näkyy kivasti tuo sähköttäjäkolmikko. Sähköllä huipulle![]()
![]()
Kyllä, kaikki kolme. Tunnistettu lukuisten eri harrastajien toimesta ja myös heidät omat henkkoht sponsorit irtisanoneet sopimukset yhtäkkiä eilen. ei varmaan sattumalta.Tiinas kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:35 pmKaikki. Siinä kohdassa ainakin kun sähköpannan kaukosäädintä vaihdeltiin.Tähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:31 pmOliko näistä joku videoillaKrapula-Päivi kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:23 pm 20210227_151945.jpgTässähän näkyy kivasti tuo sähköttäjäkolmikko. Sähköllä huipulle![]()
![]()
Voi jumalauta perkele, nyt vaihtu tyttärellä nettioppaat ja kenttä-suunnitelmatTiinas kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:35 pmKaikki. Siinä kohdassa ainakin kun sähköpannan kaukosäädintä vaihdeltiin.Tähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:31 pmOliko näistä joku videoillaKrapula-Päivi kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:23 pm 20210227_151945.jpgTässähän näkyy kivasti tuo sähköttäjäkolmikko. Sähköllä huipulle![]()
![]()
Eipä kestä.Tuli itsellekin aikamoisena shokkina.Tähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:38 pm Voi jumalauta perkele, nyt vaihtu tyttärellä nettioppaat ja kenttä-suunnitelmatKiitos!
Tähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:36 pmSavonmuansankarj kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:30 pmJuuri näin, jokaiselle löytyy jotakin ja joillekin monenlaista koulutettavaa. Tarkoitin enemmän sitä, että yksikään palveluskoiriin liitettävistä rodusta, ei tarvitse videoiden esittämiä pakotteita, että ne tekee hyvinkin varmalla pohjalla asioita, mitä ihminen niitä opettaa tekemäänTähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:22 pm ^ Turhaa näin jälkikäteen varmaan arvailla. Mutta kuvassa oikein tekevän näköinen koirahan tuo on ollut.
Kyllä kaikki palveluskoirat ja ne rodut on suhteellisen hyviä kouluttaa, mutta kaikki vähän eri tavalla ja eri asioilla.
Nyt on tyttären palveluselukka täällä hoidossa ja repii just lahkeesta mua, kun jäin tänne eetteriin -että ulos nyt tarttis nyt lähteä. Viisas koira![]()
Juuri näin, siksi kirjoitinkin että se on minun mielipide. Jos siis minun viestiin viittaat. Jotakuta muuta se sitten miellyttää varmasti enemmän, mutta minä tarvitsen erilaisen koiran kuin Dobberi.
Toinen syy on sitten se, että lähes kaikki tietämäni Suomen dobermanni-ihmiset on näitä naisia, jotka lyö ja potkii koiriaan. Tekee vaan mieli pysyä kaukana.
Juu juuri näin, kaikki dobberit on potkittuja ja hakattuja. Facessakin dobermannifoorumilla keskenään jakavat ohjeita ja videoita ja kuvia kuinka hakata/potkia dobermannia oikein. Pakko varmaan sanoa että tämä oli sarkasmia, kun vois mennä muuten jollekin kiihkouskovaiselle totena.Savonmuansankarj kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:30 pmTähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:22 pm ^ Turhaa näin jälkikäteen varmaan arvailla. Mutta kuvassa oikein tekevän näköinen koirahan tuo on ollut.
Juuri näin, siksi kirjoitinkin että se on minun mielipide. Jos siis minun viestiin viittaat. Jotakuta muuta se sitten miellyttää varmasti enemmän, mutta minä tarvitsen erilaisen koiran kuin Dobberi.
Toinen syy on sitten se, että lähes kaikki tietämäni Suomen dobermanni-ihmiset on näitä naisia, jotka lyö ja potkii koiriaan. Tekee vaan mieli pysyä kaukana.
Sickworld kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:58 pmJuu juuri näin, kaikki dobberit on potkittuja ja hakattuja. Facessakin dobermannifoorumilla keskenään jakavat ohjeita ja videoita ja kuvia kuinka hakata/potkia dobermannia oikein. Pakko varmaan sanoa että tämä oli sarkasmia, kun vois mennä muuten jollekin kiihkouskovaiselle totena.Savonmuansankarj kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:30 pmTähdet kertovat kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:22 pm ^ Turhaa näin jälkikäteen varmaan arvailla. Mutta kuvassa oikein tekevän näköinen koirahan tuo on ollut.
Yleistäminen on haitallista ja turhaa. Sama pätee tähän kohuun muutenkin, helposti ihmiset muodostavat käsityksen koko lajista tuollaisena vaikka kaikki harrastajat eivät noin toimi. Hyvä että tutkitaan ja toivottavasti saadaan puhdistettua lajin harrastajista laittomilla metodeilla treenaavat pois. Mutta samalla hyvin ikävää niitä harrastajia ja koiria kohtaan jotka eivät moisia metodeja harrasta.Savonmuansankarj kirjoitti: La Helmi 27, 2021 4:04 pmNo eipäs nyt kannata hermostua, koska tuossa kyse on vaan näistä tapauksista mitä minä tiedän. Olen kyllä aika viisas, mutten väitä tai edes luule tietäväni kaikkea - siksi tuota minun lausettakaan ei pidä ymmärtää noin. Liian monessa tapauksessa dobermannille ei pärjätä muuten kuin voimakeinoin, mutta kukaan ei väitä että kaikkia dobermanneja pidettäisiin huonosti.Sickworld kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:58 pmJuu juuri näin, kaikki dobberit on potkittuja ja hakattuja. Facessakin dobermannifoorumilla keskenään jakavat ohjeita ja videoita ja kuvia kuinka hakata/potkia dobermannia oikein. Pakko varmaan sanoa että tämä oli sarkasmia, kun vois mennä muuten jollekin kiihkouskovaiselle totena.Savonmuansankarj kirjoitti: La Helmi 27, 2021 3:30 pm Juuri näin, siksi kirjoitinkin että se on minun mielipide. Jos siis minun viestiin viittaat. Jotakuta muuta se sitten miellyttää varmasti enemmän, mutta minä tarvitsen erilaisen koiran kuin Dobberi.
Sickworld kirjoitti: La Helmi 27, 2021 4:20 pm Yleistäminen on haitallista ja turhaa. Sama pätee tähän kohuun muutenkin, helposti ihmiset muodostavat käsityksen koko lajista tuollaisena vaikka kaikki harrastajat eivät noin toimi. Hyvä että tutkitaan ja toivottavasti saadaan puhdistettua lajin harrastajista laittomilla metodeilla treenaavat pois. Mutta samalla hyvin ikävää niitä harrastajia ja koiria kohtaan jotka eivät moisia metodeja harrasta.