Miksi Nisse valehteli?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti: Minulla ei ole mitään kaappia, enkä ole homo, luurangot taitavat olla jonkun muun kaapissa, kun asioita heti esiin vetelee.

Rolex kuitenkin löytyy edelleenkin kaapistani, mutta jos se teitä muutamaa käy kateeksi, niin käykääpä huomena ostamassa itsellenne omat, niin ei sitten teitäkään kirvele.
:lol: :lol:

Sanot että ei sinulla ole kaappia ja kuitenkin Rolexi on kaapissa?
Kuinkahan se vaan on tuon toisen seikan kanssa, kovan älämölön nostit - ihan omia aikojasi.

:lol: :lol:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No nyt jäivät lainausmerkit pois, sillä minulla ei ole mitään sellaista "kaappia", missä olisi "luurankoja".

Sinulla niitä taitaa olla, kun tuollaisia noin kovin ajattelet.

Oikeinkirjoitus kilpailuja pidetään varmaan joillain muilla sivustoilla, joten olisitko ystävällinen ja menisit sinne tuomaroimaan, kaappeinesi.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Tuollaisia taskukelloja oli ennenvanhaan tapana antaa aina isältä pojalle, kuten minäkin aion jättää kaapissani juhlakäytössä käyttämäni Rolexin omalle pojalleni.

En usko, että Gussen kello on Sepin kello, vaan Gussen omia perintökaluja, sillä ei kukaan niin tyhmä ole, että murhapaikalta kotiinsa veisi niinkin näkyvän esineen, kuin kellon.

Äläs Hessu hökellä, se vaan on niin mielenkiintoista kun kerrankin tapaa ihka oikeaksi kirjailijaksi itseään mainostavan henkilön.
Satusemmoiseksi mutta kuitenkin, eikös siellä ole elämäkertakin työn alla? Kenties oma semmoinen?

Vaikka kuinka menee OT ksi, niin näytätkö tälläiselle kökkökirjoittajalle miten tuosta kertomuksestasi saa pelkillä pilkuilla jotenkin toisen sanomaisen, kuin se nyt on?

Ei muuten mutta kun rautaisena ammattilaisena kerroit että siinä on vain pilkkuvirhe? Missä se siinä on :lol:
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

papillon kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:
Ei muuten mutta kun rautaisena ammattilaisena kerroit että siinä on vain pilkkuvirhe? Missä se siinä on :lol:
Kirjailijan ei tarvitse osata kielioppisääntöjä, sitä varten on oikolukijat. :P

Aloin jo pohtia niitä Mauri Sariolankin dekkareita - oliko niidenkin takana haamukirjoittaja? Oletteko lukenut ne/niitä ? :lol:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Itse uskon, että Mauri kirjoitti ne itse. Olen lukenut monta, parhaasta päästä. Tyylistä ei voi erehtyä.
Nothing is quite what it seems
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Nisse ei valehdellut, vaan puhui pistoista ja kuulijat mielsivät ne puukonpistoiksi, vaikka hän tarkoitti neulanpistoja.

:wink:

Joka asiaan löytyy selitys, kun tarpeeksi kääntää, sanoi poliitikko.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Lydia07 kirjoitti:Nisse ei valehdellut, vaan puhui pistoista ja kuulijat mielsivät ne puukonpistoiksi, vaikka hän tarkoitti neulanpistoja.

:wink:

Joka asiaan löytyy selitys, kun tarpeeksi kääntää, sanoi poliitikko.
Aivan ilmeisesti NG:lla on ollut aika väärä kuva omista vammoistaan. Eikä niitä aivovammoja ja muistiaukkoja niin helposti ymmärräkään.

Väärä käsitys omista vammoistaan ei ole rangaistava teko. :roll:
Hessu52
Watson itse

Miksi kuitenkin liioitella niitä vielä -95 ja 2000 luvuilla, kun ei ole ollut mitään tarvetta?

Vai onko niin, että jos olisi kertonut, että "tuossa nyt on sattunut pikku virhe noitten vammojen suhteen, etten mä ollutkaan niin kovin kipee", niin se olisi herättänyt joissakin uteliaisuutta, miksi hän ei hakenut muille uhreille apua, jos siihen kerran olisi ollut mahdollisuus.

Ei, tuota valehtelua jatkettiin sitten niiden olemattomien "kalapoikasien" kanssa, jotka jättivät Y-haaraan ahvenia ja jotka, siis kalat, olisivat olleet keskiniemessä muka vielä seuraavanakin päivänä.

Ennen vanhaan kun meikäpojat olivat kalassa, ja madot saattoivat loppua, niin kyllä sitä kysyttiin toisilta onkimiehilta, olivatpa nämä tuttuja tai tuntemattomia, "saisko matoja lainaksi, annetaan takaisin sitten kun seuraavalla kerralla nähdään", niin aina sai matoja, vaikka ei välttämättä koskaan enää nähtykään.

Miksi Sepi ja Gusse eivät käyttäneet hyväkseen tätä keinoa, joka oli tapana Espoossa siihen aikaan, kun isä television osti?

Sen verran tiedän tuosta "suurpeto / petolintukannasta" Oittaan ja Bodomin seuduilla tuolta ajalta, etteivät kalat Y-tikussa varttituntia kauemmin yksin olisi saaneet olla, kun jo olisi kavereita ollut niden suosiosta suorastaan tappelemassa.

Ei siellä oikeasti ole mitään kaloja, eikä Y-tikkua enää seuraavana päivänä ole ollut.
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Maybrick kirjoitti:Itse uskon, että Mauri kirjoitti ne itse. Olen lukenut monta, parhaasta päästä. Tyylistä ei voi erehtyä.
No tää on OT:iikkia mutta kuitenkin: Aikaste paskoja on sariolan kirjat. Toiset vielä paskempia kuin toiset Minun mielipiteenäni.
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

supernova kirjoitti:No tää on OT:iikkia mutta kuitenkin: Aikaste paskoja on sariolan kirjat. Toiset vielä paskempia kuin toiset Minun mielipiteenäni.
Ne myi hyvin eli ne oli hyviä kirjoja. Jos ne olisi huonoja, niin ei kukaan niitä olisi ostanut.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Hessu52
Watson itse

Otetaan huomioon se, ettei Suomessa ollut juurikaan dekkarikirjailijoita sotiemme jälkeen.

Waltari taisi muutamia kirjoittaa, mutta enemmänkin kirjallisuus painottui tuonne sotapuolelle.

Sariola kirjoitti, mitä kirjoitti, yleensä samanlaiseta tapaukseta eri sanoin.

Olihan tuo kuulema kerran kirjoittanut jonkun monista romaaneistaan yhtäsoittoa valmiiksi, mikä on melkoinen suoritus, mutta melkoinen on ollut varmaan "janokin".

Sinnehän Sammatiin, vai mikä se paikka vanhan Turuntin varressa on, jonne hän helsingin rientoja pakeni kirjoittamaan, joten elämäntyyliinsä nähden tuo erittäin tuottelias kirjailija on hatunnoston arvoinen.
papillon
Perry Mason

^ No joo, samalaisesta tapauksesta sikäli että useimmiten oli näissä Susikoskissa tapahtunut murha.
Sitten on monenlaista muutakin kirjailtua, romaaneja, sotajuttuja, ritareista jne.Lisäksi lehtijuttuja. Alunperin oli Mauri rikostoimittaja.

Mutta pari miljoonaa myytyä teosta, ei huono.
Niin ja tuosta Sammatista, kirjoitti sielläkin, mutta työhuone oli Laivurinkadulla, Vuorimiehenkadun kulmassa.

Parissa viikossa teki mm. - oliko se Lavean tien laki - mutta kumminkaan ei juuri tekstiään korjaillut. Vauhti oli raju, kustantajan ja vekselien asettamat realiteetit pistivät ehkä liiankin kovan kiireen.
Klaus Kurjessa sitten meni mitä kirjoittaen tuli, sitten villityksenä oli se sähkeiden lähettely yötämyöten.

" Parempi kertarutina kuin ainainen kitinä ", muistelmien ensi osa kuvaa hyvin Sariolaa. :D
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Hieman topiccin aiheeseen viitaten lainaus ETPK:n johdannosta :

Rikoksista epäilty Nils Gustafsson kertoo 23.6.1960 suoritetussa kuulustelussa rannan tyhjentyneen ihmisistä puoli tuntia heidän saapumisensa jälkeen (s. 2). Kysyttäessä Gustafsson on sanonut, ettei hän ollut nähnyt ketään muita henkilöitä liikkuvan itä- tai länsiniemekkeellä sinä aikana, jonka he itäniemessä olivat viettäneet. Kukaan seurueen jäsenistä ei Gustafssonin mukaan ollut myöskään maininnut nähneensä ketään edellä mainituissa paikoissa (s. 6).

Vuoden 2004 kuulusteluissa Gustafsson kertoo aluksi, ettei hän nähnyt illan tai yön aikana alueella muita henkilöitä kuin uimarannalla alkuillasta olleet uimarit, jotka olivat poistuneet illan aikana keskustellut kenenkään seurueeseen kuulumattoman kanssa tai liikkunut alueella telttaan menon jälkeen (30.3.2004, I, s. 14 ja 1.4.2004, I, s. 7). Kysyttäessä Oittaan kartanon tilanhoitajan vaimon Aili Karjalaisen havainnosta Gustafsson toteaa niemen toisessa päässä olleen kaksi onkijaa, mutta retkeläiset eivät näitä henkilöitä koskaan tavanneet (1.4.2004, II, s. 3). Gustafsson sanoo olleensa koko illan samalla niemellä (s. 3).

7.4.2004 suoritetussa kuulustelussa kysyttäessä onko kuulusteltavalla mitään lisättävää tai muutettavaa aikaisemmin kerrottuun Gustafsson kertoo hänelle ennestään tuntemattomien, kahden kalapojan olleen pohjoisella niemellä, ja hänen ja Boismanin käyneen noin kello 21.30-23 aikaan heitä katsomassa ja heittäneen huulta heidän kanssaan. Gustafsson kuvaa kalapoikien ikää ja ulkonäköä. Kysyttäessä hän arvelee kertoneensa tapaamistaan kalapojista myös vuoden 1960 kuulusteluissa (s. 2). Pyydettäessä Gustafsson sijoittaa onkipojat alueesta piirtämäänsä karttaan todeten ”oletetaan nytte että ne olis tässä (läntisen niemen lännen puoleisella rannalla) näin vierekkäin” (13.5.2004, s. 10).

Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:

Kyllä tällaisessa tilanteessa, kuin on ollut, muistaa tarkalleen kaikki kalapojat sun muut.
Se on sitten eri asia jos ei halua kaikkea muistaa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo - mutta tuossa on n. 4 päivää kun Gustafssonin tarina muuttuu,

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin