Helsinkiläinen Riina Mäkinen, 19 v. katosi 10.5.2017 Loviisan Gammelbyssä
Re: 19-vuotias Riina Mäkinen katosi Loviisassa 5/2017
Ahmi, käy ihmeessä kertomassa poliisille tietosi kun tunnut tietävän kuka tämä tappaja/tappajan kaveri on. Palstallehan on rekisteröitynyt useita nimimerkkejä viime päivinä jotka kaikki tuntuvat tietävän kuka on syyllinen, ja minne Riina on haudattu. Liekö sitten kyse yhdestä ja samasta henkilöstä, tiedä häntä, mutta kovasti tuntuu yllättäen olevan tarvetta avautua asiasta.
Itse olen seurannut juttua alusta asti, ja uskon edelleen että Riina huumetokkuroissaan ajautunut jonnekin, mistä ei vain ole löydetty. Eipä olisi ensimmäinen kerta kun kadonnutta ei vain löydetä. Monasti miettinyt olisiko Nelaa vieläkään löydetty, jos ei tämä talonomistaja olisi sattumalta häntä bongannut sieltä puusta roikkumasta. Eihän sadat etsijätkään Nelaa löytäneet, eikä koiratkaan haistaneet, vaikka suhteellisen läheltä menivät ohitse. Tiedä vaikka Riinakin olisi tehnyt "Nelat".
Itse olen seurannut juttua alusta asti, ja uskon edelleen että Riina huumetokkuroissaan ajautunut jonnekin, mistä ei vain ole löydetty. Eipä olisi ensimmäinen kerta kun kadonnutta ei vain löydetä. Monasti miettinyt olisiko Nelaa vieläkään löydetty, jos ei tämä talonomistaja olisi sattumalta häntä bongannut sieltä puusta roikkumasta. Eihän sadat etsijätkään Nelaa löytäneet, eikä koiratkaan haistaneet, vaikka suhteellisen läheltä menivät ohitse. Tiedä vaikka Riinakin olisi tehnyt "Nelat".
Samoin. Jarvankin nimi puhdistuu sillä, että Riina löytyy ja on ollut ns luonnollinen tapa kuolla.Ghost hunting kirjoitti: Ke Maalis 10, 2021 9:06 am Minua kiinnostaa vain uhrin löytyminen ja se, että kaikki on mahdollisesti rikospaikalla toimitaan, toimittu oikein. Kunnioitusta ihmisarvolle.
Viimeisen kerran Riina nähtiin mahdollisesti 11.5.2017 kävelemässä Heskerintietä kohti murtomökkiä. Aiemmin samana päivänä poliisi oli ottanut ABC:ltä kiinni Riinan seurassa liikkuneen miehen.
Tuollanen löytyi seura lehdestä. Eli tämän mukaan Jarva olisi hyvinkin voinut suojella jotakuta jäämällä kiinni ennen kuin nainen poistui metsästä.
terbmis kirjoitti: Ke Maalis 10, 2021 9:09 am Ahmi, käy ihmeessä kertomassa poliisille tietosi kun tunnut tietävän kuka tämä tappaja/tappajan kaveri on. Palstallehan on rekisteröitynyt useita nimimerkkejä viime päivinä jotka kaikki tuntuvat tietävän kuka on syyllinen, ja minne Riina on haudattu. Liekö sitten kyse yhdestä ja samasta henkilöstä, tiedä häntä, mutta kovasti tuntuu yllättäen olevan tarvetta avautua asiasta.
Kyllä tämä on ainut nimimerkkini jonka loin tätä ketjua varten kun löysin linkin tänne tuolta Koskelan sadistien ketjusta. Palstaa olen seurannut kohta kymmenen vuotta ja tässä ketjussa silmään pisti eräänlainen asian vähättely. Yleensä täällä ihmiset alkavat riitelemään keskenään ihan eri asioista, mutta tässä ketjussa on jotain kummaa.
Noista satelliittikuvista saa kyllä kaikennäköisstä irti. Olisiko voinut olla, että on yritetty oikaista
(60.4595852, 25.8769209) tuohon paikkaan ja auto, jossa normaalisti metsätietä ajettaessa on ollut kyydissä korkeintaan kaksi, olikin tällä kertaa lisäpainoja yhden henkilön verran ja auto jäi siitä syystä kiinni. Hauskaa niiden koordinaattien kohdalla on myös se, että tasan siinä paikassa näyttää että olisi tummatukkainen hahmo katsomassa etuvasemmalle lammen suuntaan.
E. Paikalla näkyy potentiaaliset kahlaamis/raahaamisjäljet lampeen.
(60.4595852, 25.8769209) tuohon paikkaan ja auto, jossa normaalisti metsätietä ajettaessa on ollut kyydissä korkeintaan kaksi, olikin tällä kertaa lisäpainoja yhden henkilön verran ja auto jäi siitä syystä kiinni. Hauskaa niiden koordinaattien kohdalla on myös se, että tasan siinä paikassa näyttää että olisi tummatukkainen hahmo katsomassa etuvasemmalle lammen suuntaan.
E. Paikalla näkyy potentiaaliset kahlaamis/raahaamisjäljet lampeen.
Tämä nyt hieman sivuaa lautamieskeskustelua, pahoittelut siitä, tarkoitus on vain tuoda asia esille...Ahmi kirjoitti: Ke Maalis 10, 2021 9:57 amterbmis kirjoitti: Ke Maalis 10, 2021 9:09 am Ahmi, käy ihmeessä kertomassa poliisille tietosi kun tunnut tietävän kuka tämä tappaja/tappajan kaveri on. Palstallehan on rekisteröitynyt useita nimimerkkejä viime päivinä jotka kaikki tuntuvat tietävän kuka on syyllinen, ja minne Riina on haudattu. Liekö sitten kyse yhdestä ja samasta henkilöstä, tiedä häntä, mutta kovasti tuntuu yllättäen olevan tarvetta avautua asiasta.
Kyllä tämä on ainut nimimerkkini jonka loin tätä ketjua varten kun löysin linkin tänne tuolta Koskelan sadistien ketjusta. Palstaa olen seurannut kohta kymmenen vuotta ja tässä ketjussa silmään pisti eräänlainen asian vähättely. Yleensä täällä ihmiset alkavat riitelemään keskenään ihan eri asioista, mutta tässä ketjussa on jotain kummaa.
Eli olen kyllä huomannut että joillain (tai jollain) on tapana luoda uusi nimimerkki jokaiseen ketjuun, mutta kirjoitustyyli kuitenkin on tunnistettavista monesta muustakin ketjusta.
Tavallaan ymmärrän tuon, mutta eikö silti olisi ihan palstan tapojen mukaista kirjoitella kaikissa ketjuissa sillä samalla nimimerkillä?
Itse aiheeseen, niin olen vielä tällä hetkellä melko samassa käsityksessä kuin terbmis, eli Riina on vain joko huumetokkuroissaan onnistunut hukkaamaan itsensä johonkin lammikkoon tai koloon, tai sitten mielenhäiriössä ja morkkiksissa tehnyt tarkoituksella jotain itselleen ja onnistunut sen tekemään niin että on jäänyt vaikeasti löydettävään paikkaan.
Avoimena pidän silti senkin mahdollisen että auton palamisen jälkeen riitatilanteessa Jarva on aiheuttanut Riinan katoamisen, vahingossa tai tahallaan.
Myöskin pienenä mahdollisuutena pidän senkin että Riina on yön jossain vietettyään seuraavana päivänä päätynyt väärään kyytiin.
Ja jos epäilyttää onko kyseessä ihminen, niin (60.4643026, 25.9001130) tuosta voi verrata maatilan edessä kävelevän hahmoon, joka on 90% varmuudella ihminen.
E. Tämä on siis ainut nimimerkkini. Edellisen nimen salasanan unohdin aikoja sitten enkä saanut ylläpidolta koskaan viestiä salasanan nollaamista varten. Eli en ole laidalle kirjoittanut vuoden 2012 tai 2013 jälkeen.
E. Tämä on siis ainut nimimerkkini. Edellisen nimen salasanan unohdin aikoja sitten enkä saanut ylläpidolta koskaan viestiä salasanan nollaamista varten. Eli en ole laidalle kirjoittanut vuoden 2012 tai 2013 jälkeen.
-
Ghost hunting
- Sherlock Holmes
Sivua suurentamalla saa tarkemmin esiin, oli siellä nurkilla muutakin mielenkiintoista. Muutenkin on näitä selattu niin osataan ja sellastakin välillä löydetty että on tuotu paikalle. Etsitään vaikka heinäsuovasta 
Kannattaa myös muistaa että väärien tietojen tahallinen levittäminen ei ole suotavaa. Jos täällä esim. joku satuilee että Riina on haudattu Röisuolle, ja sinne lähtee Vapepa suorittamaan turhia etsintöjä, on se todella törkeää resurssien tuhlausta. Joten ei kannata keksiä mitään omasta päästään, vain saadakseen Jarva näyttämään syylliseltä.
Itse olen sen verran vanhaa koulukuntaa että uskon poliisin ulostuloon asiassa. Jarvan teletietoja on satavarmasti tutkittu, onko hän ollut yhteydessä johonkin ulkopuolisiin henkilöihin katoamisen aikoihin. Kuten jo aiemmin totesin, niin se ei paljoa vaadi että juttu kääntyy rikostutkinnaksi. Mitään tähän viittaavaa ei ole tullut esille missään vaiheessa.
Mutta mitäs tässä sen enempää pohtia juttua, kun se on jo ratkaistu:
Itse olen sen verran vanhaa koulukuntaa että uskon poliisin ulostuloon asiassa. Jarvan teletietoja on satavarmasti tutkittu, onko hän ollut yhteydessä johonkin ulkopuolisiin henkilöihin katoamisen aikoihin. Kuten jo aiemmin totesin, niin se ei paljoa vaadi että juttu kääntyy rikostutkinnaksi. Mitään tähän viittaavaa ei ole tullut esille missään vaiheessa.
Noin pieneltä alueelta ruumis löytyy satavarmasti kun käydään alue läpi neliö neliöltä. Toivottavasti tässä ei vain tuhlata poliisin resursseja, kun ovat ilmoittaneet jo ajat sitten etteivät enää suorita alueella etsintöjä, muuten kuin varteenotettavasta vihjeestä. Kohtapa tuo nähdään kun lumet sulavat.jokumuukintietää kirjoitti: To Helmi 18, 2021 3:36 pm
Riina uinuu sen samaisen mökin läheisyydessä, minne hänen kanssaan murtauduitte. 50m säteeltä löytyy vesipohjainen maakuoppa, josta Riina tullaan löytämään.
Kuullostaa omaan korvaan, että on sekopäissään leuhkittu asialla, muttei olla kerrottu välttämättä tarkkaa paikkaa. Jos edes itsekkään kaikkea 100 varmasti muistetaan. Kyseisen kirjoituksen perisyytä en kuitenkaan itse halua epäillä. Tee sinä omat johtopäätökset ja minä teen omani ja otan vastuun tekemisistäni. Ylläpitokin osaa puuttua jos näkee aiheelliseksi.terbmis kirjoitti: Ke Maalis 10, 2021 10:52 am Kannattaa myös muistaa että väärien tietojen tahallinen levittäminen ei ole suotavaa. Jos täällä esim. joku satuilee että Riina on haudattu Röisuolle, ja sinne lähtee Vapepa suorittamaan turhia etsintöjä, on se todella törkeää resurssien tuhlausta. Joten ei kannata keksiä mitään omasta päästään, vain saadakseen Jarva näyttämään syylliseltä.
Noin pieneltä alueelta ruumis löytyy satavarmasti kun käydään alue läpi neliö neliöltä. Toivottavasti tässä ei vain tuhlata poliisin resursseja, kun ovat ilmoittaneet jo ajat sitten etteivät enää suorita alueella etsintöjä, muuten kuin varteenotettavasta vihjeestä. Kohtapa tuo nähdään kun lumet sulavat.jokumuukintietää kirjoitti: To Helmi 18, 2021 3:36 pm
Riina uinuu sen samaisen mökin läheisyydessä, minne hänen kanssaan murtauduitte. 50m säteeltä löytyy vesipohjainen maakuoppa, josta Riina tullaan löytämään.
Jos tätä omaa teoriaa jatkaa vielä ja mielikuvitus kun meikäläisellä laukkaa. Jos spraypulloja löydetty kauempaa motarin laidasta niin niillä on varmaan merkattu paikkaa jotta muistaa missä on ja mihin pitää mennä ja samoja pulloja on löytynyt myös autosta. Oli sitten kyse murhan suunnittelusta tai hampun kasvatuksesta, sitä pitää kysyä Jarvalta. Löytyneet kukkaruukut, voimalinjat, moottoritie ja lammesta saatava vesi voisi hyvinkin viitata hampun kasvatukseen. Autolla ajettu pepparsin ylikulkutien kautta metsään ajatuksena viedä Riina elossa tai kuolleena lammen rantaan. Auto jäänyt kiinni metsään ylimääräisen painon vuoksi, jota ei ole aiemmin tapahtunut, koska on ollut vähemmän matkustajia mukana. Jos tätä teoriaa jatkaa niin onko Riina palanut jo autossa vai onko saatu elossa tai kuolleena kuljetettua lammen suuntaan. Naisen säikähtänyt ilme(jos oletetaan ettei ole Riina) voisi kertoa palavassa autossa olevasta Riinasta. Syy paikalle jääntiin ja nokiseen olemukseen voisi olla juurikin jäänteiden kuljetus lammelle. Jos vielä vedetään niin hurjat mielikuvitukset, että satelliittikuvat ovat juuri siltä päivältä niin lammen rannassa seisova henkilö on aivan jonkun haudan näköisen edessä seisomassa ja mikä sen parempi paikka haudata kuin kostea lammen ranta. Tuossa vaan on se, ettei eksynyt ihminen itseään hautaa.
e. Lautoja joiden kanssa on Tokmannilla heiluttu on varmaan tarvittu, jotta päästään tarpeeksi lähelle vesirajaa soisessa maastossa.
e. Lautoja joiden kanssa on Tokmannilla heiluttu on varmaan tarvittu, jotta päästään tarpeeksi lähelle vesirajaa soisessa maastossa.
Teikäläisellä tosiaan laukkaa 

Kun oikein keksimällä keksii teorioita, niin kyllähän jutunjuurta löytyy loputtomiin. Valitettavasti poliisia kiinnostaa vain faktat.
Ruumista ei ainakaan ole poltettu autossa. Nesteitä valuu väkisinkin sen verta paljon tuollaisessa kuumuudessa, aina maahan asti, josta ruumiskoirat olisi kyllä sen haistanut, jos autossa olisi poltettu ruumis. Koira todennäköisesti haistaisi krematoriossakin poltetun ruumiin, pelkästä tuhkasta.
Niin, siitä kropsusta joka pitäisi löytyä 50m säteellä autiotalosta. Kun sitä ei "yllättäen" löydy, niin se on jossakin kauempana (muistikuva pettää), tai se on kaikessa hiljaisuudessa siirretty pois. Kuinkas muuten
Ruumista ei ainakaan ole poltettu autossa. Nesteitä valuu väkisinkin sen verta paljon tuollaisessa kuumuudessa, aina maahan asti, josta ruumiskoirat olisi kyllä sen haistanut, jos autossa olisi poltettu ruumis. Koira todennäköisesti haistaisi krematoriossakin poltetun ruumiin, pelkästä tuhkasta.
Niin, siitä kropsusta joka pitäisi löytyä 50m säteellä autiotalosta. Kun sitä ei "yllättäen" löydy, niin se on jossakin kauempana (muistikuva pettää), tai se on kaikessa hiljaisuudessa siirretty pois. Kuinkas muuten
Kun viljelee teorioita joita ei välttämättä ole tullut poliisille mieleen aiemmin niin voivat ottaa kopin ja tutkia enemmän. Jos on skeptikko ja istuu koneellaan kiistämässä asioita niin sillä ei ainakaan auta asiaa. Kukin tyylillään.
Kuka on sanonut ettei ruumista ole löytynyt mökin vierestä tai onko käyty edes katsomassa. Tässä vaiheessa mikä vain teoria voi olla se oikea.
Kuka on sanonut ettei ruumista ole löytynyt mökin vierestä tai onko käyty edes katsomassa. Tässä vaiheessa mikä vain teoria voi olla se oikea.
Jos viranomaiset turhautuneena moneen kertaan kertovat, ettei Jarvaa ole syytä epäillä henkirikoksesta, onko tähän tiedonantoon uskova skeptikko ?
Eikös mene juuri toisinpäin, henkirikokseen uskova on kaikkien skeptikkojen äiti

Eikös mene juuri toisinpäin, henkirikokseen uskova on kaikkien skeptikkojen äiti
Sovitaan näin.
Toinen teoria voisi olla; että Riina kuollut mökillä, haudattu mökin läheiseen maakuoppaan. Jatkettu autolla hieman takaisin päin ja sitten motarin viertä niin pitkälle kuin pääsee, koska ei voi palata ABC:n kautta. Lopulta auto jumiutunut metsään ja jouduttu polttamaan sinne. Sitten palattu kyttäämään mökkiä ettei poliisit löydä mitään. Ja seuraavana päivänä huit vittuun sieltä.
Toinen teoria voisi olla; että Riina kuollut mökillä, haudattu mökin läheiseen maakuoppaan. Jatkettu autolla hieman takaisin päin ja sitten motarin viertä niin pitkälle kuin pääsee, koska ei voi palata ABC:n kautta. Lopulta auto jumiutunut metsään ja jouduttu polttamaan sinne. Sitten palattu kyttäämään mökkiä ettei poliisit löydä mitään. Ja seuraavana päivänä huit vittuun sieltä.