Mitä tekisit jos löydät aseen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
remo
Susikoski

Mitä tekisit jos löydät aseen

Viesti Kirjoittaja remo »

Kaverin kaiman serkku..jne. löysi aseen ja skodeja siihen. Kivääri on ollut pölystä päätellen pidempään jemmassa. Sarjanumerot löytyy. Poliisille se pitäisi viedä. Mutta saako numeron perusteella tietää onko varastettu tms.
Mitä tekisi tässä tapauksessa muu foormilainen? :?:
Tieto luo tuskaa
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Pitäisin itselläni.
silentservice
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja silentservice »

No jos viet poliisille, se jää sinne. Jos pidät itselläsi, et voi sillä paljoa elvistellä. Oletan, ettei sulla ole aiempaa kalustoa. Jos olisi, sinnehän se mahtuisi pyssykaappiin takariviin :wink: . Sanoisin, että omantunnon kysymys. Jos pidät sen itselläsi, säilytä sitä turvallisesti.

Minkänlainen vintouhka on kyseessä? Epäilisin venäläinen sot.kiv.?
mipa74
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Mites löytötavaralaki menee? Saako löytäjä pitää aseen, mikäli alkuperäistä omistajaa ei löydy ja löytäjä hankkii asianomaiset luvat?

Niin ja itse olen perusrehellinen suomalainen - veisin pyssyn poliisille.
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Kiväärin voisi, ja pitäisi viedä poliisille.
albaanisissi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

kaikessa hiljaisuudessa vaatekaapin perälle ja syysiltana kävisin parit mettäkauriit pakkaseen ampumas. on niis niin pirun hyvä liha vaan ja pieniä elikoita ni menee periki arkkupakastimeen.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kipaisisin lähimmälle torille ja myisin sen sille kuuluisalle tuntemattomalle miehelle. 8)
Kalsaripatu
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Kalsaripatu »

Kyllä nuo löytöaseet olisi hyvä ilmoittaa poliisille ja mielellään heti, eikä mennä edes itse koskemaan niihin. Jos ase on hylätty, on mahdollista että sitä on käytetty rikollisiin toimiin, jolloin se voi olla tärkeä johtolanka tai todiste. Ajattele jos hallustasi löytyisi ase, jolla suoritettu joku ratkaisematon tappo/murha? Olisi siinä melkoinen selittäminen kuinka on vain sattunut löytämään aseen...
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Myisin luotettavalle taholle 8)

No en tiedä :D Tuskin siihen kannattaisi itse koskea..
Nerot hallitsevat kaaoksen
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Myisin tai pitäisin iseelläni.

Paitsi onhan siinä se mahdollisuus, että aseella olisi tehty vaikka henkirikos ja se olisi todistusaineistoa, eli pitäisikö se sittenkin viedä poliisille? Hmm..
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Taitaa remon kaverinkaimanserkku olla löytänyt aseen siten, että mahdollisesta tapahtuneen rikoksen selviämisestä olisi haittaa joko tälle kaverinkaimanserkulle itselleen tai jollekin hänen läheiselleen (tai läheisen maineelle, mikäli kyse on edesmenneestä henkilöstä), jos sarjanumeron perusteella ase voitaisiin tosiaan yhdistää rikokseen.

Minä uskoisin, että ei voida yhdistää. Ihan sen takia, etten nää mitään syytä sille että virkavallalla olisi tiedossa rikoksessa käytetyn aseen sarjanumero, mutta ei hallussaan itse asetta.

Eri asia on tietysti sitten, jos kyseessä on varastettu ase. Silloin sarjanumero on aivan varmasti ylempien tahojen tiedossa.

Minä luovuttaisin aseen poliisille, mikäli tästä ei aiheutuisi haittaa läheisilleni. Ymmärrän siis, jos kaverinkaimanserkku jemmaa sen kaapinpohjalle.

Jos neuvoja pitää antaa, kehottaisin kannustamaan kaverinkaimanserkkua selvittämään aseen tarinaa niin pitkälle kuin kykenee. Jos mitään hämäräperäistä ei ilmene (siis aseen luovuttamisesta ei näin ollen voi olla mitään haittaakaan), ase olisi syytä viedä poliisille.
Pinkkis
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Pinkkis »

En lähtis koskemaan koko aseeseen. Soittasin poliisille ja kertoisin asiasta. Ase voi olla todistusaineistoa johonkin rikokseen, enkä välttämättä tahtos että mua syytetään mistään mitä en oikeesti olis tehnyt. Ja kyl se on musta fiksua jos jostain löytää aseen kuin aseen niin toimituttaa poliisille.

En kylläkään jos jonkun luona on ase (kuten monella metsästäjällä on) niin sitä mitään lähtis tekee. Kyllä kivääri kuuluu metsästäjän kalustoon.

Oman kattoni alle en antas ikinä tuoda muita aseita kuin noi tuolla keittiössä olevat veitset joita käytän vain ja ainoastaan ruuanlaitossa. Välillä tuntuu että pitäs nekii heittää pois, ku ei niillä saa kun haavoja sormiin. Mut mites sit teet ruokaa ku ei oo veitsiä...
remo
Susikoski

Viesti Kirjoittaja remo »

:shock: Siis minä en ole sitä löytänyt ja tämä ei ole mitään Kontulan verkkokellarikamaa. Ase saattaa pitää sisällään salaisuuksia. Ei mitään Boodom-juttuja, mutta mitä sillä on tehty muutama kymmenen vuotta sitten, koska se on piilotettu? Veteraani tiennyt joutuvansa vanhaihkotiin? :?:
Tieto luo tuskaa
TooToo
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Itselle ottaisin ja hommaisin panoksia. Voisi ampua vaikka kaljatölkkejä metsän siimeksessä kaukana kavalasta maailmasta.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Kävisin vähän läheisessä koulussa lietsomassa paniikkia. Sen jälkeen heittäisin Jatimaticin järveen - plumpsis!

Mutta noin niinkuin ihan oikeasti ummistaisin silmäni ja liukenisin paikalta.
Vastaa Viestiin