Doctor Lecter kirjoitti:Kake kirjoitti: Sais kyllä toden totta aloittaa sen liikakansoituksen karsimisen itsestään.
Huono vaihtoehto. Siinä vähenee vain yksi ihminen. Linkola on jo vanha mies ja ei todennäköisesti pysty enää jatkamaan sukua. Pitäisi aloittaa sukukypsistä ihmisistä, niin vaikutukset olisivat paljon suuremmat ja leviäisivät laajemmalle.
Sen mitä olen täältä ja muualta Linkolasta lukenut niin häneen pätee tuo vanha sääntö; totuudenpuhujia ei useinkaan rakasteta. Mies on kertonut näitä höpöhöpöksi luokiteltuja juttujaan, mutta niin vain on oleva oikeassa tahi ainakin oikeilla jäljillä. En todellakaan ole hänen kanssaan samaa mieltä monestakaan asiasta, mutta kait se johtuu siitä, että itse tietoisesti kiellän pian saapuvan hirvittävän katastrofin...
Heh. Eero Paloheimo kuvasi kirjassaan jokseenkin näin:
"Linkola, Linkola aina vaan se saatanan Linkola. Olen lopen kyllästynyt siihen, että pikkutunneilla joudun keskustelemaan näiden ihmisten kanssa, jotka sanovat että 'kyllä se Linkola taitaa oikeassa olla, mutta mitäpä tässä yrittämään sillä mitään toivoa ei ole...'."
Taidan itse juuri kuulua tähän porukkaan. Vaikka Paloheimo tekee pitkän ja taidokkaan työn optimismin saralla, vaikuttaa se tekohengitykseltä. Häviävän jääkiekkoseuran valmentajan yrityksestä "tsempata". Hienoa tekstiä voi lukea kummaltakin ajattelijalta.
Mistäpä sitä muuten tietää, vaikka Linkola vielä haluaisi näyttää viimeistä keskisormea ja lisääntyisi jonkin oppilapsensa kanssa. Onhan sitä nykyään tämä "v-tyyli" millä "koukkuselkäkin suortuu"......
Tästä muistankin erään hersyvimmistä vertauksista, jonka herra Linkola on kirjoittanut. Se meni jotakuin näin:
"Sodan merkillisyyksiin kuuluu se, että 17-40 -vuotiaita koiraita saa teurastaa mielin määrin, mutta sitä nuoremmista tai vanhemmista nousee suuri älämölö. Puhumattakaan naisista. Eikä sota raskaallakaan lisääntymisikäisten koiraitten karsimisella auta. Yksi sonni riittää panemaan tiineeksi kaikki navetan lehmät. Sitä vastoin olisi monin verroin 'hedelmällisempää', jos sodassa tappaisivat toisiaan lisääntymisikäiset naaraat. Näin pääsisimme positiivisempiin tuloksiin."
Rankasta aiheesta kirjoittava mies on tinkimätön ja suorapuheinen. Kirjoittamansa teksti on nautinnollista lukea, varsinkin kun se kosolti sisältää tarkoitukselllisia mustan huumorin puolelle meneviä vertauksia. Suosittelen ehdottomasti tutustumista hänen kirjalliseen tuotantoonsa. Niin vastustajille, kuin kannattajillekin.