Nyt, siiantaika, olet pistänyt aika reippaasti omaa tulkintaa sekaan.siiantaika kirjoitti: Su Maalis 28, 2021 12:36 pmJohan sinä leimasit Atson nepsylapseksi netistä lukemasi perusteella. Nepsypiirteitä kun ei ole ellei ole nepsy. Etäisesti nepsyn kaltaiset piirteet taas eivät ole nepsypiirteitä vaan normaaleita luonteenpiirteitä. Häiriintynyttä ylidiagnosointia kritisoinkin jo aiemmin mutta vedit siitä herneen nenään.Bird kirjoitti: Su Maalis 28, 2021 11:44 amHuoh. Kuten edellä kirjoitin, itse en diagnosoi yhtään ketään. Missasit täysin pointtini ja vetelet urakalla mutkia suoriksi. Otin esimerkiksi oman lapseni, koska se oli hyvä näkymä siihen, kuinka nepsy-piirteet voivat olla osasyy kiusatuksi valikoitumiselle. Se oli myös esimerkki siitä, kuinka ilmiön erilaisia osatekijöitä voi tarkastella mahdollisimman objektiivisesti ja rationaalisesti eikä se tarkoita, että syyttää kiusattua kiusatuksi tulemisestaan saati, että syyttäisi uhria kohtalostaan.
Mitä nepsy-piirteisiin tulee, tiedät varmasti, että kyse on jatkumosta? Mikä tässä nyt on oikeasti se varsinainen ongelma? Ylidiagnosointi? En ole vetänyt hernettä nenään siitä, kuten kerroin, itse jätän moiset huomiotta. Ehkä sinunkin kannattaisi? Tai vaihtoehtoisesti voisit kertoa perustellen sen varsinaisen kokemasi ongelman? Minua ainakin alkoi kiinnostaa. Mistä sinun mielestäsi täällä pitäisi "vain" keskustella? Mihin asiaan fokusoida kyseisen rikoksen ja siihen liittyvien liitännäisilmiöiden tarkastelussa? Ja miksi? Miksi joku/jotkut muut, kuin moderaattorit, saa alkaa määritellä mistä saa kirjoittaa ja mistä ei? Tosin tätä metakeskustelua ei liene olevan tämän otsikon alla mahdollista jatkaa.
Että sellaista. Lukutoukka tuossa nokkelasti ehdottikin jo kasvonpiirteistä keskustelua.