Turku, Perno: Kaksoismurha 3.4.2021 - syyntakeeton ampuja pakkohoitoon

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Annuli66
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Su Huhti 04, 2021 11:43 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Annuli66 »

Koittakaa jo tajuta, että uhrin eli Markuksen äiti, Viivi, oli asunnossa ja lisäksi uhrin 23v puoliso.
Päärynä1
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 4:05 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Päärynä1 »

Naapurihan sanoi että uhri oli yläkerrasta kämpästään tullut perjantaina kiroillen kävellen alas. Eli jotain kismaa oli varmasti vireillä tekijän kanssa. Olisiko sitten haistatellut ja ollut vmäinen, heittänyt exän antaman pehmolelun roskiin, kuvannut tämän ivallisesti. Exä suuttunut ja lähtenyt kilahtaneena ojentamaan? Mustasukkaisuutta uudesta miehestä ym. Tosi symppikseltä ja kultaiselta pojalta näyttää uhri.
Ocasionaly123
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 26, 2020 5:48 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Ocasionaly123 »

Päärynä1 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:21 pm En ole ikinä kuullutkaan tuosta turritouhusta. Mihin se eläinasuihin pukeutuminen liittyy? Mikä siinä on se juttu? Voisiko joku valsista asiaa? Toteuttaako ne ns itseään tuollaisen maskin takaa? Onko siinä jotain pervoa, vai mitä tuo on?
No mä olen nyt käsittänyt että nää "oikeat" turreilijat ei koe siinä mitään seksuaalista, ainakaan eivät sitä myönnä. Lähivuosien haastatteluja aiheesta kattoneena, oon huomannut että todelliset turrityypit ottaa kierroksia heti jos asiasta koitetaan tehdä pervoa, koska he just yrittää saada sen oudon pervon maineen pois ton harrastuksen ympäriltä.

Mut en kyllä tiedä, en voi mitään että itselläkin toi kalskahtaa jotenkin pervolle koko touhu. Ehkä jos se yleistyis samalla tavalla mitä se älytön (anteeks kehittävä) keppiheppajuoksu, niin sit siitä vois poistua toi outous ympäriltä, jos tulis tarpeeks näkyväksi. Mut joo, en mä vaan rehellisesti sanoen oikein ymmärrä koko touhua.
Viimeksi muokannut Ocasionaly123, Ma Huhti 05, 2021 5:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sfo
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 12:49 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Sfo »

Mun kokemukseni ja näkemykseni Markuksesta on, että hän oli herkkä ja hyväsydäminen henkilö.

Enkä mä siedä sitä, kuinka tuo yksi tyyppi haukkuu Markuksen äitiä, Viiviä.
Viivi on kokenut elämässään paljon, mutta hän ei ole koskaan tehnyt pahaa kenellekään.

Ainoa paskiainen tässä tapauksessa on tuo ampuja.

Markuksen äiti ei tunne kyseistä henkilöä.
Sfo
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 12:49 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Sfo »

Annuli66 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:28 pm Koittakaa jo tajuta, että uhrin eli Markuksen äiti, Viivi, oli asunnossa ja lisäksi uhrin 23v puoliso.
Viivi ei ollut asunnossa.
Markuksen puolison äiti oli.
sarah6719
Roger Murtaugh
Viestit: 862
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 3:48 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja sarah6719 »

Sfo kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:33 pm Mun kokemukseni ja näkemykseni Markuksesta on, että hän oli herkkä ja hyväsydäminen henkilö.

Enkä mä siedä sitä, kuinka tuo yksi tyyppi haukkuu Markuksen äitiä, Viiviä.
Viivi on kokenut elämässään paljon, mutta hän ei ole koskaan tehnyt pahaa kenellekään.

Ainoa paskiainen tässä tapauksessa on tuo ampuja.

Markuksen äiti ei tunne kyseistä henkilöä.
Siis eikö se ollutkaan Markuksen exä kuka ampui? Jos kerta oli naimisisa ollut kai nyt äiti sen tyypin tiesi vähintään :) ?? Täh ?
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Mediassa ollut väärää tietoa. Naapurin homo kuoli ja tappajan exä. Näin kuulin viranomaisilta.
Tappaja suomalainen nisti ja sai myös itse osumaa.
Päärynä1
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 4:05 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Päärynä1 »

😄joo samaa olen ihmetellyt keppihevostelusta.
Ocasionaly123 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:29 pm
Päärynä1 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:21 pm En ole ikinä kuullutkaan tuosta turritouhusta. Mihin se eläinasuihin pukeutuminen liittyy? Mikä siinä on se juttu? Voisiko joku valsista asiaa? Toteuttaako ne ns itseään tuollaisen maskin takaa? Onko siinä jotain pervoa, vai mitä tuo on?
No mä olen nyt käsittänyt että nää "oikeat" turreilijat ei koe siinä mitään seksuaalista, ainakaan eivät sitä myönnä. Lähivuosien haastatteluja aiheesta kattoneena, oon huomannut että todelliset turrityypit ottaa kierroksia heti jos asiasta koitetaan tehdä pervoa, koska he just yrittää saada sen oudon pervon maineen pois ton harrastuksen ympäriltä.

Mut en kyllä tiedä, en voi mitään että itselläkin toi kalskahtaa jotenkin pervolle koko touhu. Ehkä jos se yleistyis samalla tavalla mitä se älytön (anteeks kehittävä) keppiheppajuoksu, niin sit siitä vois poistua toi outous ympäriltä, jos tulis tarpeeks näkyväksi. Mut joo, en mä vaan rehellisesti sanoen oikein ymmärrä koko touhua.
Muurahainen
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Loka 24, 2018 12:27 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

eli k.k voidaan unohtaa nyt kokonaan tapauksesta. miten kukaan ei tiedä tekijästä vieläkään enempää?
Liitteet
bcn21.jpg
bcn21.jpg (47.17 KiB) Katsottu 2323 kertaa
Pyssyntie
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Su Marras 24, 2013 8:11 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Pyssyntie »

Ainakin Google-haulla ensimmäisenä vastaantullut Ylen juttu porilaisesta turreilijasta antaa harrastuksesta lämpimän kuvan. Pikemminkin sen pitäisi vähentää väkivaltaa kuin aiheuttaa sitä.
napalanko
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1307
Liittynyt: La Marras 05, 2016 6:52 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja napalanko »

Päärynä1 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:29 pm Naapurihan sanoi että uhri oli yläkerrasta kämpästään tullut perjantaina kiroillen kävellen alas. Eli jotain kismaa oli varmasti vireillä tekijän kanssa. Olisiko sitten haistatellut ja ollut vmäinen, heittänyt exän antaman pehmolelun roskiin, kuvannut tämän ivallisesti. Exä suuttunut ja lähtenyt kilahtaneena ojentamaan? Mustasukkaisuutta uudesta miehestä ym. Tosi symppikseltä ja kultaiselta pojalta näyttää uhri.
Siitä onkin pojat leikki kaukana kun homo kilahtaa😂
Neuvostoliitto 💯 1922-2022
Avatar
Kananugetti
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Helmi 11, 2020 11:32 am

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Kananugetti »

Kalapaliikki kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 4:11 pm
Kananugetti kirjoitti: Su Huhti 04, 2021 9:22 pm Harvinaisen sekava ketju tämä. Tullut kyllä luettua alusta asti. Ajattelin nytten tulla kertomaan oman näkemykseni alaovesta. Alaovestahan saattaa päästä monellakin tapaa sisälle. Jotkut ovet vaikka olisikin lukossa niin aukeaa kun rykäsee vähän nopeammin. Jotkut taas kun vetää todella hiljaa, joissain saattaa lukko olla kokonaan rikki, joissain ehkä ovikoodi ja mistä sen tietää jos tuttu ollut vaikka olisi koodin tietänyt. Jotkut saa vaikka sorkittua millä auki ovenraosta. Ja voihan se olla että tapaaminen on sovittu ja joku tullut avaamaan ovea. Tai mistäpä sitä tietää vaikka olisi vain ollut jostain syystä tai odotellut pihalla että joku menee sisälle tai ulos ja syöksyy ovelle mikä tuskin yöllä 4 aikaan kovin mahdollista nyt kun baaritkin kiinni.
Hyvä että tulit kertomaan huikeat tietosi alaovesta. Ollaan oltu ihan tulisilla hiilillä tämän asian kanssa. Nyt tiedetään alaoven kohtalo. Kiitos.
No hyvä että kalanpallikin sai ymmärrystä kerrostalojen lukkojen toiminnasta lisää. Kerroinpa vain mielipiteeni asiaan. Olen asuessani ympäri Suomea useissa kerrostailoissa huomannut alaoven kenkkuilevat lukot. Etenkin mitä vanhempi talo ja ovi on niin sitä huonommin lukot toimivat. Kerrostaloissahan on kova trafiikki ja ovesta kulkee kymmeniä ihmisiä vuorokaudessa useilla eri avaimilla joka kyllä rasittaa lukkoa reilusti. Lisäksi se että ovet päivisin auki ja niistä kuljetaan useasti ja monesti ne sulkeutuvatkin kovalla kolahduksella mikä rasittaa ja kuluttaa metallisia mekanismeja paljon jolloin ne myös aukeavat herkemmin.

Lisäksi oviratkaisuja on monenlaisia on pienempiä yksiosaisia ovia ja isompia kaksiosaisia ovia jotka tietenkin saattavat antaa periksi senverran että ovi aukeaa suht nätisti ja huomiota herättämättä. Ja mistä sitä tietää jos tekijä on ollut tuttuja ja hänellä olisi vaikka avain ollut kyseiseen rappuun ja asuntoon. Taikka sitten sattumalta paikalla olleet sivulliset ovat juuri olleet tulossa kotiin ja päästäneet murhaajan sisälle jonka jälkeen murhaaja on toisen telouttanut ja toista haavoittanut taikka sitten on päässyt/mennyt kohdeasuntoonsa toteuttamaan tekonsa ja poistuessaan huomannut että nämä kaksi vielä rapussa ja ampunut sitten toisen ja puukottanut toista ja lähtenyt karkuun mutta törmännyt virkavaltaan heti talon pihamaalla ennenkuin on kerinnyt autoonsa ja karkuun.

Voihan se myös olla että on teloittanut heti ulkona olevan naisen ja telonut miehen huonoon kuntoon saaden heiltä anastettua avaimen oven avaukseen ja päässyt rappuun. Sitten onkin kohdeasunnosta avattu ovi ja kurkattu että mitä täällä tapahtuu ja näin murhaaja päässyt sisälle kohdeasuntoon. Taikka ampunut haulikolla asunnon lukon säpäleiksi ja päässyt sisään. Vaihtoehtoja on monia ja kukaan täällä ei tunnu tietävän juurikaan asiasta mitään muuta kuin uhrien nimet, niin ihan arvuutteluleikkiähän tämä kaikki kommentointi täällä on. Ikävä vain että keskusteluihin eksyy kaikenmaailman mollottajia jotka saavat keskustelut sekaisin ja sekaviksi vaikka monia asiallisiakin mietteitä täällä keskusteluissa esiintyy.
_auzci_
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 9:07 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja _auzci_ »

Carelin kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:36 pm Mediassa ollut väärää tietoa. Naapurin homo kuoli ja tappajan exä. Näin kuulin viranomaisilta.
Tappaja suomalainen nisti ja sai myös itse osumaa.
Sä oot varmaan eniten kassalla tähän mennessä koko keskustelussa. Oliko siis 25 vuotias nainen nyt se naapurin homo? Ja tää mies oli tappajan exä?
cherryblossom
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2010 6:40 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja cherryblossom »

Sfo kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:34 pm
Annuli66 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:28 pm Koittakaa jo tajuta, että uhrin eli Markuksen äiti, Viivi, oli asunnossa ja lisäksi uhrin 23v puoliso.
Viivi ei ollut asunnossa.
Markuksen puolison äiti oli.
Onko käryä mikä tässä on ollut motiivina?
knot
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 10:21 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja knot »

Annuli66 kirjoitti: Ma Huhti 05, 2021 5:28 pm Koittakaa jo tajuta, että uhrin eli Markuksen äiti, Viivi, oli asunnossa ja lisäksi uhrin 23v puoliso.
Ei ollut kyllä Viivi asunnossa, vaan Makken puolison äiti.
Vastaa Viestiin