Moronääs kaikki! Olen pitkään minfoa lurkkinut töissä työajan hiljaisina hetkinä ja vapaa-ajallakin. Nyt kerrankin on semmoinen aihepiiri, joka iskee liiiiankin lähelle omia harrastuksiani, niin päätinpä luoda käyttäjän ja liittyä keskusteluun. Antakaa anteeksi jos noobimokia tulee silloin tällöin, tästä tämä lähtee pikkuhiljaa.
Tosiaan tämä seuraava viesti on aiheeseen liittyvä jokseenkin, mutta jos ikinä minfoon oma turrikeskustelu luodaan, voi tämän sinne silloin siirtää!
Täällä on paljon spekuloitu sitä miksi tekijä on päätynyt näinkin järkyttävään tekoon ja myös sitä onko mahdollisesti sillä itse turreilulla ja vastaavilla harrastuksilla jotakin vaikutusta asiaan, joidenka kautta pääuhri ja tekijä tunsivat toisensa.
Puhun nyt omien kokemusten ja näkemieni asioiden pohjalta:
Turrit ovat todella yleinen ryhmä esimerkiksi coneissa, missä itsekin liikun, minä toki vähän eri piireissä siellä.
Heitä on yllättävän paljon ja ikähaarukka menee ala-asteikäisistä keski-ikäisiin asti. Suurin osa etenkin vanhemmista turreista ovat miehiä. Nuorimmat yleensä niitä murrosiän kynnyksellä olevia tyttöjä. Tunnen myös totta kai muutamia turreja väkisinkin, koska coneissa on sekä animenörttejä ja muita nörtteilijöitä turrien lisäksi ja ihmiset sosiaalisoituvat paljon helpommin kaltaistensa kanssa ja niidenkin jotka hipovat vähän edes lähellekin kiinnostusten kohteiden puolesta. Lähes poikkeuksetta jokaisella ihmisellä näistä tuntemistani on jonkinsortin mielenterveydellisiä ongelmia ja persoonallisuushäiriöitä. Olen myös päässyt tarkastelemaan turripiirejä ihan sisältä asti kyseisten tuttujeni kautta ja sieltä on paljastunut vaikka mitä törkyä. Aikuiset miesturrit ahdistelevat ja manipuloivat nuoria murrosikäisiä turrityttöjä sekä coneissa, että erikseen järjestettävissä turrimiiteissä. On myös menty ihan raiskaustenkin puolelle ja ikävä kyllä turripiireissä uhri on se jolle syyt lankeavat niskoille.
Turripiireissä on monia ihmisiä ,joita on koulukiusattu tai ovat muuten kokeneet paljon traumaattisia asioita elämässään ja se näkyy myös kyseisten piirien yhteishengessä. Toisia maalitetaan ja jopa ulkomailla turripiirien raiskaukset, joukkolynkkaukset ja muut vastaavat väkivaltatilanteet eivät ole harvinaisia. Joku tänne jo linkkasikin sanomien uutisen ex-turrista, joka sanoi ettei ole yllätys että näin pääsi käymään. Ylipäätään kun tutustuu näihin erilaisiin harrastuksiin mitä conitkin pitävät sisällään on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että niitä diagnooseja löytyy listallinen. Ei tietenkään kaikilla ja on niitä jotka ovat omistaan päässeet ylitse, mutta isompi osa kärsii silti jonkinlaisista mielenterveydellisistä häiriöistä, ellei jopa persoonallisuushäiriöistä. On varmasti ihan loogistakin että sellaisilla ihmisillä saattaa olla vähän erikoisempiakin mielenkiinnonkohteita. Sitten näissä conitapahtumissa löytää helposti kaltaisiaan ja muodostuu monia erilaisia kaveriporukoita.
Turun tapahtumat eivät yllätä. Noissa piireissä kamelinselkä voi katketa pienemmästäkin ja olen itse yllättynyt ettei vastaavanlaista tapausta ole jo sattunut monia kertoja aiemmin. Ne ovat onneksi jääneet vain uhkailuiksi ja somelynkkaamisiksi omissa porukoissa, vaikkakin seksuaalista väkivaltaa ja muuta on sen sijaan tapahtunut paljon. Ikävä kyllä turripiirit pyrkivät vaimentamaan kaikki, jotka näitä epäkohtia ottavat esille.
Eli ei en ihmettele jos tekijällä irtosi suomu vain feikki-Twitter profiilin takia. En ihmettele jos turri menee lahtaamaan viattomia ihmisiä vain pienen Twitter draaman takia. Turripiirit ovat todella toksisia etenkin meillä Suomessa. Amerikan tilanteesta tuskin tarvitsee erikseen, siellä ollaan jo ihan pohjamudissa eikä pois päästä
Hassuna sivunoottina:
Monet turrit ovat hassulla tapaa omaksuneet natsi-ideologian tai ovat muuten toodella pitkällä äärioikeistolaisia. En tiedä mitä Hitler ajattelisi, jos eturiveissä olisi marssinut muutama lohikäärme ja sateenkaarisusi. Herra pyörii varmasti haudassaan...
Tässä jotain linkkejä, jos ketään kiinnostaa perehtyä turrien temppuiluihin:
https://www.youtube.com/watch?v=GmULc5VANsw
https://www.youtube.com/watch?v=QUx3_MaJZfo
https://www.youtube.com/watch?v=K2XeOxWW2oY