Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Jospa tämä viides tai kuudes tutkinnanjohtaja nyt vihdoinkin laittaa asiat järjestykseen, ja Portugalin poliisi saa linjavetonsa sovittua talon sisällä - eikä käy neuvotteluja median välityksellä.

Ja kun saadaan vihdoin ne tutkintapaperitkin julkisiksi, niin eiköhän nämä epäselvyydet sitten aukea, nyt kun Portugalin poliisi ehtii omien poliisien tutkimisrintamalta siirtyä miettimään Madeleinen katoamista. Jos Amaralista ja kumppaneista uutisoitiin jo kesäkuussa, ja tutkinta valmistui vasta talvella syyttäjälle vietäväksi, niin eihän heillä ole ollut aikaa aikaisemmin - kuten mainitaan laittamassa linkissä - heillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin miettiä yhden brittitytön katoamista! :D

"Sirpa: Jopas taas onnistuin sohaisemaan "määrättyihin piireihin". Kammottava asia, hui, koittakaa nyt saada Sirpalle bannia äkkiä - eihän sitä tiedä mitä sillä on vielä hihassa."

Teleksi kysyi: Onko tämä vainoharhaisuutta?

Minkä asian suhteen?
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mankeli kirjoitti:Tutkiskelija kirjoitti;
PS. Olisi se muuten kummaa jos live-elämässäkin jotkut vaatisivat linkkejä ja todisteita kun keskutellaan asioista. Tuohon ilmiöön en ole ainakaan minä koskaan tömännyt.
hyvin sanottu :)

Marsalkkakin täällä jo yli 2000 viestin verran "keskustellut", pyytämällä VAIN linkkejä/faktaa. :)
Etkö sinä kysyisi perusteluita jos tuttusi kertoisi, että kuu on tehty munamakaronista? Minä tosiaan kyselen tällaisissa tilanteissa hieman faktaa väitteille. Jos väite kuulostaa epäluotettavalta on minusta syytä kysellä perusteita. Jos joku vaikka väittää, että Madeleinen vanhemmat kieltäytyivät kaksosten verikokeista, on väite mielestäni sen kaltainen, että faktaa on syytä asiasta saada.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa

Mutta eipä menetetä Madeleine-tutkimuksissa vielä toivoa:

"Mr Pinto Monteiro told Portugal's Jornal de Noticias today: "(If the investigation) results in failure, it is nothing which should shame the police...

"These kinds of crimes are extremely difficult to investigate. There are one million missing children per year throughout the world, and not even 20 per cent are found."

He insisted that the PJ had done what any other police force would do, adding: "It may be that we find out yet - let's wait until the end (of the inquiry)."

Tässä kuitenkin annetaan ymmärtää, että kannattaa odottaa tutkimusten loppuun asti.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770
Alethes doksa meta logu
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Marsalkka kirjoitti;
Etkö sinä kysyisi perusteluita jos tuttusi kertoisi, että kuu on tehty munamakaronista?
en varmaan kysyisi. Jos joku tuttuni väittäisi nimenomaan yllä olevaa, että kuu on tehty munamakaronista tai edes juustosta, en tosiaan edes haluaisi tietää hänen perustelujaan asialle. Lähinnä huolestuisin hänen henkisestä hyvinvoinnistaan. Tai epäilisin hänen vitsailevan.
Marsalkka
Horatio Caine

mankeli kirjoitti:Marsalkka kirjoitti;
Etkö sinä kysyisi perusteluita jos tuttusi kertoisi, että kuu on tehty munamakaronista?
en varmaan kysyisi. Jos joku tuttuni väittäisi nimenomaan yllä olevaa, että kuu on tehty munamakaronista tai edes juustosta, en tosiaan edes haluaisi tietää hänen perustelujaan asialle. Lähinnä huolestuisin hänen henkisestä hyvinvoinnistaan. Tai epäilisin hänen vitsailevan.
Entä kysyisitkö sinä perusteluita, jos joku väittäisi, että Madeleinen vanhemmat kieltäytyivät kaksosten verikokeista?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa

Koska tässä on keskusteltu poliisien luotettavuudesta ja ko. tilanteesta varsinkin Etelä-Euroopassa, kerron asiasta vielä: tänään on paljastunut suuri skandaali Madridin poliisilaitoksella. 30 poliisia on pidätetty järjestäyneen rikollisuuden, korruption, suojelurahojen perimisen ja prostitution ylläpitämisestä mafia-tyyliin.

http://www.elmundo.es/elmundo/2008/05/0 ... 38213.html
Alethes doksa meta logu
mankeli
Hetty Wainthropp

Marsalkka kirjoitti;
Entä kysyisitkö sinä perusteluita, jos joku väittäisi, että Madeleinen vanhemmat kieltäytyivät kaksosten verikokeista?
minä en ole kysellyt perusteluja tälle väittämälle täällä.
Marsalkka
Horatio Caine

minä en ole kysellyt perusteluja tälle väittämälle täällä.
Et olekaan. Minä olen. Ja onneksi kysyin. Kävi ilmi, että kyseinen väittämä oli kackelsbergiä.
mankeli
Hetty Wainthropp

Marsalkka kirjoitti;
Et olekaan. Minä olen. Ja onneksi kysyin. Kävi ilmi, että kyseinen väittämä oli kackelsbergiä
minä en myöskään usko sinun väittämääsi.
Marsalkka
Horatio Caine

Et olekaan. Minä olen. Ja onneksi kysyin. Kävi ilmi, että kyseinen väittämä oli kackelsbergiä
minä en myöskään usko sinun väittämääsi.
Väitteen esittäjä joutui itse myöntämään kirjoittaneensa kackelsbergiä. Minua ei sinun uskomuksesi tämän asian suhteen siksi paljon kiinnosta. Usko sinä kackelsbergiin. Minä en.
mankeli
Hetty Wainthropp

Marsalkka kirjoitti:
Väitteen esittäjä joutui itse myöntämään kirjoittaneensa kackelsbergiä. Minua ei sinun uskomuksesi tämän asian suhteen siksi paljon kiinnosta. Usko sinä kackelsbergiin. Minä en.
olisiko hyvä vaihtoehto sinulle pyytää näitä faktalinkkejä yms. yksityisviestillä? Näin keskustelu täällä etenisi vähän sujuvammin, kun välistä puuttuisi nämä kackelsberg kyselyt?

Onhan nyt tietysti hienoa, että olet ottanut tehtäväksesi kirjoitetun tiedon tarkastamisen meidän kaikkien puolesta , mutta...

Etkö luota muiden kirjoittajien osaavan tarkistaa itse sellaiset asiat jotka heitä epäilyttävät?

Onko joku pyytänyt sinua tarkistamaan viestitetyn asian oikeellisuuden?

ja pitämään vielä päivitystä vaativaa kirjaa niistä?

Onko tälle tarvetta?

Oletko koskaan kyseenalaistanut oman tarpeesi totuuden tietämisestä?

Varsinkin jos ei suoranaisesti ole sinun asiasi kyseessä?
Marsalkka
Horatio Caine

mankeli kirjoitti:Marsalkka kirjoitti:
olisiko hyvä vaihtoehto sinulle pyytää näitä faktalinkkejä yms. yksityisviestillä? Näin keskustelu täällä etenisi vähän sujuvammin, kun välistä puuttuisi nämä kackelsberg kyselyt?

Ei olisi hyvä vaihtoehto. On erittäin hyvä, että kaikki saavat tietää tiettyjen väitteiden olevan kackelsbergiä.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Marsalkka, mistä tiedät että kyseessä on epätosi väittämä. Siis että McCannit kieltäytyivät verikokeista? Onko poliisi kumonnut tämän huhun? Olen lukenut lehtiartikkelin jossa todella väitettiin, että mccannit olisivat kieltäytyneet verikokeista. Se että sitä artikkelia ei enää netistä löydy taas ei poista sitä faktaa että moinen artikkeli on joskus ollut olemassa. Kun en muista kyseisen artikkelin lähteitä on vähän paha spekuloida onko väite tosi vai ei. Tämä on taas näitä väittämiä, että se voidaan tulkita joko McCanneja tukien tai heitä syyllistäen. Itse en tiedä kummasta on kyse, en siis pyri todistamaan mitään verikokeilla tai niiden puutteella. Jäi vaan ihan aidosti kiinnostamaan mikä lähde toteaa jutun olevan höpön höpöä.
Marsalkka
Horatio Caine

Teleksi kirjoitti:Marsalkka, mistä tiedät että kyseessä on epätosi väittämä. Siis että McCannit kieltäytyivät verikokeista? Onko poliisi kumonnut tämän huhun? Olen lukenut lehtiartikkelin jossa todella väitettiin, että mccannit olisivat kieltäytyneet verikokeista. Se että sitä artikkelia ei enää netistä löydy taas ei poista sitä faktaa että moinen artikkeli on joskus ollut olemassa. Kun en muista kyseisen artikkelin lähteitä on vähän paha spekuloida onko väite tosi vai ei. Tämä on taas näitä väittämiä, että se voidaan tulkita joko McCanneja tukien tai heitä syyllistäen. Itse en tiedä kummasta on kyse, en siis pyri todistamaan mitään verikokeilla tai niiden puutteella.
Kummallista etä asiasta ei ole missään muualla faktaa kuin lukemassasi jutussa, jota ei enää löydy... ;)
Jäi vaan ihan aidosti kiinnostamaan mikä lähde toteaa jutun olevan höpön höpöä.
Mitenkäs päin se todistustaakka taas menikään? ;)
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Sirpa kirjoitti:Kuulepa, 8 kuukautta, 500 sivua tässä ketjussa käytettiin vastaväitteistä huolimatta ainoana tietolähteenä Paolo Reisin blogia, joka yllättäen sairastui helmikuun alussa ja oli 2 kuukautta "vakavasti sairaana". Koska en tiedä milloin nyt tarjoamasi blogi myös "vakavasti sairastuu", jätän sen lukemisen teille. Pystyn lukemaan lehdissä olevat artikkelit ilman tällaisia blogejakin, ai niin mutta eihän kyseessä ollutkaan blogi, vaikka ylläpitäjän nimikin oli joku Mige tai Nige.... tai mikä se nyt olikin.
Että sillä lailla.
Tuo tulkinta yllä Reisin blokin '''käytöstä'' kertoo paljon siitä miten muutenkin tulkitset asiat.
Härre guud! Tulkaa joukkoon synkkään nauramaan
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu