Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Neljälle hengelle tuo teltta on kyllä ollut hyvin ahdas ja hankala nukkumapaikka.
Olen sitä mieltä, että tuskinpa tuossa teltassa on kaikki neljä samaan aikaan nukkuneet. Irmeli ja Seppo on teltassa olleet, murhaajan hyökätessä, se lienee varmaa. Oliko juuri se - se seikka, joka murhaajaa erityiseti sapetti.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Neljälle hengelle tuo teltta on kyllä ollut hyvin ahdas ja hankala nukkumapaikka.
Olen sitä mieltä, että tuskinpa tuossa teltassa on kaikki neljä samaan aikaan nukkuneet. Irmeli ja Seppo on teltassa olleet, murhaajan hyökätessä, se lienee varmaa. Oliko juuri se - se seikka, joka murhaajaa erityiseti sapetti.
Oli hrvinaisen lämmin kesäaamu, siispä yökin oli ollut.
Ulkona tarkeni eikä se teltta kai paljon lämmintä pitänyt.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

supernova kirjoitti:
Merivuokko kirjoitti::oops:
Yksi muistamaton henkilö pystyyy ratkaisemaan kaiken, kunhan halua löytyisi, mutta tuollapuolen odotetaan.
Konsertti on Tampereella 6.6.2008 , kai ne jotain Bodomistakin laulaa/soittaa, Heikkiä olen yrittänyt mukaan, katsotaan nyt, se ei siitä rockista perusta.
Veljestäsikö puhut?
Sekäettä.
nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Merivuokko kirjoitti:
supernova kirjoitti:
Merivuokko kirjoitti::oops:
Yksi muistamaton henkilö pystyyy ratkaisemaan kaiken, kunhan halua löytyisi, mutta tuollapuolen odotetaan.
Konsertti on Tampereella 6.6.2008 , kai ne jotain Bodomistakin laulaa/soittaa, Heikkiä olen yrittänyt mukaan, katsotaan nyt, se ei siitä rockista perusta.
Veljestäsikö puhut?
Sekäettä.
Oliko Bodomin alueella itsemurhia vuosina 1960 - 1062?
Tai Bodomin mökkiläisten piirissä?
Rivien välistä voi lukea väärinkin!

¤¤¤
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

nightowl kirjoitti: Oliko Bodomin alueella itsemurhia vuosina 1960 - 1062?
Tai Bodomin mökkiläisten piirissä?
Rivien välistä voi lukea väärinkin!

¤¤¤
Eiköhän tuo olis jo sinunkin tiedossasi, mutta aina voi oppia jotain uutta eli sikäli hyvä kysymys. (Oletan että tarkoitit vuotta 1962 ja ettei aikakäsityksesi ole käänteinen)

Monasti uuden oppiminen on kuitenkin jo tiedettyjen asioiden syvempää oivaltamista.

Esim. sen että rivien välistä voi lukea väärinkin mutta rivien kirjoittaja tiedetään ainakin nimimerkkitasolla varmahkosti jos kirjoitetaan paikassa minne tulee rekisteröityä. :idea:

Mitä kaikkea sitä olisi oppinut jos olisi jaksanut aina lukea tarkemmin.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

nightowl kirjoitti:
Merivuokko kirjoitti:
supernova kirjoitti: Veljestäsikö puhut?
Sekäettä.
Oliko Bodomin alueella itsemurhia vuosina 1960 - 1062?
Tai Bodomin mökkiläisten piirissä?
Rivien välistä voi lukea väärinkin!

¤¤¤
En tiedä yhtäkään itsemurhaa meidän kylässä Högnäsissä, muista kylistä en tiedä.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Merivuokko kirjoitti:...
Oli harvinaisen lämmin kesäaamu, siispä yökin oli ollut.
Ulkona tarkeni eikä se teltta kai paljon lämmintä pitänyt.
Helsingin lentoasemalla lämpötila käväisi yöllä kymmenessä asteessa, mutta ilma lämpeni aamulla nopeasti. Bodomilla järven jo hieman lämmennyt vesi on voinut hidastaa jäähtymistä lähellä rantaa, mahdollisesti asteen tai parin verran. Jossain vaiheessa aamupuolella on kuitenkin ollut viileää, kuten mm. Heikki Salonen totesi.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuskin on kovin viileää ollut, jos Gusse on aikonut 04.00 uimaan mennä ja uikkareissaan juoksennellut rannalla, ennen kuin on mennyt takaisin teltalle syömään ja pukemaan vaatteitaan päälle.

Silloinkaan hän ei laittanut, kuin farkut ja flanellisen paidan.

En usko pojilla ollee aikomustakaan viettää yötään teltassa, sillä siihen ei olisi yksinkertaisesti olisi mahtunut neljää henkilöä makaamaan, saati liikkumaan, joten ymmärrän Sepin vankan pukeutumisen, sillä hänellähän oli alushousujakin melko monta kerrosta.

Miksi Sepi sitten on telttaan sisälle joutunut, on oma lukunsa ja oma arvuionikin siitä minulla on, sillä luulen Tuulikin hakeneen Seppoa kalasta apuun teltalle, jonkin härdelin takia, ja näin ollen molemmat, sekä Sepi, että Tuulikki olivat joutuneet telttaan sisään.

Sinne Seppo on sitten kolkattu, mutta Tuulikki on saanut vain osittaisen osuman surmaajan astalosta, ja ainoastaan huumaantunut.

Hänellä on kuitenkin ollut sen verran tajua, ettei ole alkanut huutamaan vaan on ollut hiljaa ja toivonut surmaajan lähtevän pakomatkalle, vaan tämäpä onkin leikannut teltan kylkeen reijän, josta Tuulikki on sitten yrittänyt paniikissa pakoon, mutta eipä ole ehtinyt, vaan on joutunut tuon raukkamaisen surmaajan astalon kovan runtelun alaiseksi ja menehtynyt sitten hissukseen kituen.

Sen jälkeen surmaaja on alkanut paniikissa "järjestelemään paikkoja" ja on kait yrittänyt vetää koko telttaa veteenkin.

Lintubongarithan näkivät aamulla teltan päällä makaavan miehen jalat, joissa Heikki Salonen väitti olleen kengät jalassa.

Ilmeisesti jalat ovat kuuluneet Seppo Boismannille, jolta sitten myöhemmin on viety kengät jaloista sinne tienviereen jemmaan.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti: ...........

Lintubongarithan näkivät aamulla teltan päällä makaavan miehen jalat, joissa Heikki Salonen väitti olleen kengät jalassa.

Ilmeisesti jalat ovat kuuluneet Seppo Boismannille, jolta sitten myöhemmin on viety kengät jaloista sinne tienviereen jemmaan.
Minä muistelen, jossakin lukeneeni selostusta, jossa kuvailtiin kuinka oikeuden istunnossa selvitettiin teltan päällä makoilleen miehen jalkojen suuntaa. Se oli ollut lintupoikien näkökulmasta katsoen niin, että miehen jalat olivat olleet vasemmalle. Löydettäessä SB:n jalat olivat olleet päinvastoin, eli oikealle. Lisäksi SB makasi lintupoikien näkökulmasta katsoen koko joukon taaimmaisena, niin että jalat olivat näkymättömissä. Siitä on voitu päätellä, että tuo makoilija ei voinut olla SB. Siksi syyttäjäpuolikin tarjosi siihen IB:n jalkoja, joka taas ei sopinut, sillä kysymyksessä oli "miehen jalat", ja tuolla miehellä oli tummat housut. IB:n housut olivat vaaleanvihreät.

Kengät olivat ilmestyneet kuvioihin vasta 2000-luvulla ja niiden jalassa oleminen on ollut kertoja Heikki Salosenkin mukaan epävarmaa. Vaikuttaa pikemmin siltä, että makoilijan jalassa on ollut vain sukat - ei kenkiä. Kengät ovat voineet olla siinä teltan edessä maassa, siitä mielikuva kengistä. Näin asiaa on esittänyt myös mahdolliseksi HS.

Myös syyttäjäpuoli oli käräjäoikeuden istunnossa siis vakuuttunut, että tuo makoilija ei voinut olla SB. Siitä syyttäjä ja puolustus olivat samaa mieltä. Minä uskon samoin.

Todennäköisimmin se on ollut juuri NG. Ja siinä samalla paikalla, jossa hän makoili, kun ihmiset aamulla hänet näkivät.

Minä en usko, että mikäli NG olisi siinä kyennyt liikkumaan, että hän olisi jäänyt makoilemaan siihen tuntikausiksi samalle paikalleen ja kärpäset olisivat pörränneet hänen verisissä kasvoissaan ja hän vain olisi makoillut siinä muina miehinä. Ei tunnu uskottavalta. Sensijaan vaikuttaa siltä, että hän ei ole kyennyt liikkumaan mihinkään, vaan on ollut todennäköisesti ensin tajuttomana ja sen jälkeen alentuneessa tajunnantilassa kykenemättä liikkumaan. Tuollaisen osasuorituksen näytteleminen tuntuu ylivoimaisen vaikealta tehtävältä. En usko sellaiseen.

Kengät kyllä on napattu siitä teltan vierestä ja viety sinne piilopaikkoihinsa. Mutta kuka vei, se jää epäselväksi.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

^Olikos se nyt niin, että oikeuden mielestä surmaaja piiloutui rantaan kun lintupojat tulivat paikalle ja poistui heti sen jälkeen. Kivilahti teki poistuvasta murhaajasta näköhavainnon?
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

[quote="Merivuokko"]:oops:
Yksi muistamaton henkilö pystyyy ratkaisemaan kaiken, kunhan halua löytyisi, mutta tuollapuolen odotetaan.
Konsertti on Tampereella 6.6.2008 , kai ne jotain Bodomistakin laulaa/soittaa, Heikkiä olen yrittänyt mukaan, katsotaan nyt, se ei siitä rockista perusta.[/quote

juu! kiinnostunut konsertista Memppu. <kuis meni?]
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

peltirumpu kirjoitti:^Olikos se nyt niin, että oikeuden mielestä surmaaja piiloutui rantaan kun lintupojat tulivat paikalle ja poistui heti sen jälkeen. Kivilahti teki poistuvasta murhaajasta näköhavainnon?
Ei se aivan niin ollut, mutta sinnepäin. Käräjäoikeuden mielestä tuolla miehellä on ollut mahdollisuus sekaantua tuohon rikokseen. Koska syytettynä oli eri mies, niin tuollainen mahdollisuus oli riittävä oikeudelle. Syytettynä ollut todettiin syyttömäksi ja vapautettiin.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Käräjäoikeuden mielestä tuolla miehellä on ollut mahdollisuus sekaantua tuohon rikokseen. Koska syytettynä oli eri mies, niin tuollainen mahdollisuus oli riittävä oikeudelle. Syytettynä ollut todettiin syyttömäksi ja vapautettiin.
Niinpä, oikeudelle riitti tuo mies, jolla Kivilahti ei nähnyt kantamuksia vaikkakin tällä "murhaajalla" olisi pitänyt olla repullinen roinaa mukana. No se kantamusten puuttuminen, ei sitten käräjäoikeuden mielestä ollutkaan enää mitenkään merkityksellistä.

KO lle ei myöskään ollut merkityksellistä se, että kiireisellä kulkijalla oli vaaleampi yläosa ja tummat housut ja mahdollisesti puolikengät jalassa. Toisinsanoen KO lle ei mikään merkinnyt mitään.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olisihan tuo teltan asento saattanut kääntyä ratkaisevasti, jos tekijä on yritänyt vetää koko telttaa järveen, jolloin uhrien asennot ovat muuttuneet.

Tuota järveen vetämistä tukee se, että purjerenkaita oli väkivaltaisen teltan käsittelyn vuoksi irronnut.

Mitä tulee sitten Sariolan mietteisiin kenkäjälkaisesta makoilijasta, niin minulla on sellaista tietoa, että makoilijalla on ollut kengät jalassa, ja tämä tieto on saatu luotettavasta lähteestä.

Lintupoikien tarina kuulostaa uskottavalta muuten, paitsi kellonaikojen suhteen, joihin uskon lähiaikoina saavani tarkempia tietoja.

Samoin tulen saamaan poikien reittiin ja teltalla käyntiin ensiarvoisan tärkeitä tietoja, sekä "tupakkitaukoon" ja sen tarkkaan paikkaan murhaniemen kupeessa.

Mitä tulee taas haukansilmäiseen ystäväämme Kvilahteen, niin hänen kellonaikoihinsa ei voi luottaa, sillä tilanhoitajan vaimo Aili Karjalaisen ajan arvioimisen mukaan, hän itse lopetti pyykin pesun laiturilla 04.15, jolloin Kivilahden olisi pitänyt kuulla, tai nähdä Karjalainen viereisellä laiturilla oikein hyvin kuulaassa kesäaamussa.

Eipä tarkkaavainen poika häntä kuitenkaan nähnyt, ei kuullut, vaan näki muka kello kuuden aikaan keskiniemessä kulkijan???????

Kello 04.00 aika on syvän REM-unen aikaa, jolloin ihmisen sisäinen kello haluaisi hänen nukkuvan ja näin on mahtanut tapahtua myös Kivilahdelle, joka on saattanut torkahtaa ja tällöin hänen ajantajunsa on voinut heittää jopa puolesta tunnista tuntiin.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Olisihan tuo teltan asento saattanut kääntyä ratkaisevasti, jos tekijä on yritänyt vetää koko telttaa järveen, jolloin uhrien asennot ovat muuttuneet.

Tuota järveen vetämistä tukee se, että purjerenkaita oli väkivaltaisen teltan käsittelyn vuoksi irronnut.

.......

.

Minusta teltan vetämisyritys järveen on turhaa keksintöä. En näe siinä mitään järkeä.

Sitäpaitsi teltan pohjan kiinnitystikut näkyvät tuolloin sunnuntaina otetussa kuvassa, ja siitä teltan alkuperäinen asento on hyvin nähtävissä. Siinä kuvassa myöskin SB makaa omalla alkuperäisellä paikallaan, johon hän on myös jäänyt hyökkäyksen jälkeen. Hänen asemansa ei ole radikaalisti muuttunut. Kuvassa SB makaa poikittain polkuun nähden, jalat kohti itää ja telttakankaan alla ollut pää kohti länttä. Teltta on siis aidon valokuvan perusteella ollut poikittain polkuun nähden, ollen sisääntuloaukko itäänpäin ja pääpuoli siis länteenpäin. Teltaa ei ole pyöräytetty - eikä siinä olisi mitään järkeäkään. Tämä teltan alkuperäinen asento on varmuudella nähtävissä tuossa valokuvassa - kumma juttu, että se ei millään uppoa joidenkin kovaan kalloon. Se on faktatietoa - ei mitään arvelua.
Vastaa Viestiin