Sinulla on ajatusta tuossa oman penkkisi kiinnityksessä, eli mikäänhän ei estä kiinnittämästä niitä penkkejä paremmin kuin mitä minimivaatimukset määrää, enkä tosiaan tarkoita syyllistää tästä tapauksesta ketään vaan todennäköisesti penkin kiinnittäjä on ajatellut että penkki on riittävän hyvin kiinni, eli on tietämättään virheellisesti luottanut siihen että kiinnitys on kestävä.jtr kirjoitti: ↑Ma Kesä 21, 2021 11:43 amite ajan molempia kisoja ja turvakaari ja penkin kiinitys säännöt molemissa samat. jos penkki on kiinnitetty pohja peltiin ni pohja pelti saattaa revetä penkin kiinitys lappujen kohalta tai pohjapelti muuttaa muotoa ni vyöt voi löystyä, toinen on jos penkki on kiinnitetty alkuperäisiin kiinnitys pisteisiin niiku molempien kattojärjestö sen sallii ni sillon penkki on aika huterasti kiinni. mulla on omassa autossa putket hitsattu helmapellin ja keskitunnelin väliin mihin penkki on kiinnitetty, tämä on fian sääntö.kikuka78 kirjoitti: ↑Ma Kesä 21, 2021 9:02 am https://harrastemoottoriurheilu.fi/wp-c ... R1-3-1.pdf
Säännöt ja määritykset tuskin on yhtä kattavat kuin AKK:n kisoissa.
Turvakaaret saa rakentaa ohjeen mukaan. Eli ei tarttee olla tyyppi hyväksytty.
Lisäksi turvavöiden ja penkkien kiinnitykseen löytyy ohjeet.
1995 alakaen oon kilpaa ajanut ja oon nähnyt monelaista katastusmiestä/naista kisoissa, siellä on jopa ollut lapsia katastamassa ja tämä oli akk kisassa.
Tuo pohjapeltiin kiinnittäminen voi varmasti tuntua riittävältä mutta rajussa törmäyksessä voi sitten tosiaan käydä niin että kiinnitykset repeää pellistä läpi, eli varmempi keino tosiaan olisi tukea ne kiinnityspisteet auton runkoon.