Daily Mailissä oli, että Elisabet joutuu itse maksamaan sairaalakulut ja terapian. Jos näin on, niin hän todella tarvitsee kaiken rahan mitä vaan saa.esmes- kirjoitti:oon ymmärtäny et insesti-isä jätti isot velat perheelleen (bunkkerin rakentamisesta?), kampusch on lahjoittanut elisabethille ja perheelle 25 000 euroa ja silti jää velka suurimmaksi osaksi maksamatta. jos nyt rahaa saa haastattelun myymisestä muille viestimille, niin se olisi vaan oikeus ja kohtuus, saa velkansa hoidettua ja aloitettua sen kauan odotetun normaalin elämän. en ylipäätään ymmärrä kuinka josefin velat voivat tuosta vain siirtyä seksiorjana pidetyn tyttären ja muun perheen niskoille.. nooh, pankki ei mieti tällaisia inhimillisiä sivuseikkoja, kunhan saa rahansa takaisin.
Itävallan insestitapaus
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Hänellä on oikeus
Elisabethilla on täysi oikeus kertoa julkisesti oma näkemyksensä kellariajaltaan.
Onhan isä Josef myös - asianajajansa välityksellä - saanut kertoa julkisuuteen omaa versiotaan.
Hänellä on myös oikeus saada omaa rahaa.
Millä te arvelette seitsemän lapsen äidin elättävän lapsensa? Isukki on velkaantunut pahasti, joten ei häneltä rahaa saa. Sosiaalitoimisto varmaan Itävallassakin maksaa sairaalakuluja ja psykoterapian laskuja, mutta tuskin sillä on mitään sitä vastaan, että Elisabethilla olisi sen verran varallisuutta, että saisi porukalleen kunnon vaatteet ja sisustetuksi ihan omankin kodin. Siihen tarvitaan rahaa.
Ainoa mistä olen hieman huolissani on se, onko hän jo tässä vaiheessa kypsä harkitsemaan, mitä kertoo ja mistä olisi viisaampaa vaieta. Onhan siinä nuo lapsetkin, kyse on heidänkin elämästään... Onko heillä oikeutta yksityisyyteen?
Ihmiset kyllä haluaisivat tietää kaikki intiimit yksityiskohdatkin. Julkisuuden hallitseminen on VAIKEA juttu.
Toivon, että Elisabethilla olisi apunaan rehellinen "puhemies", rautainen tiedotusalan ihminen.
Onhan isä Josef myös - asianajajansa välityksellä - saanut kertoa julkisuuteen omaa versiotaan.
Hänellä on myös oikeus saada omaa rahaa.
Millä te arvelette seitsemän lapsen äidin elättävän lapsensa? Isukki on velkaantunut pahasti, joten ei häneltä rahaa saa. Sosiaalitoimisto varmaan Itävallassakin maksaa sairaalakuluja ja psykoterapian laskuja, mutta tuskin sillä on mitään sitä vastaan, että Elisabethilla olisi sen verran varallisuutta, että saisi porukalleen kunnon vaatteet ja sisustetuksi ihan omankin kodin. Siihen tarvitaan rahaa.
Ainoa mistä olen hieman huolissani on se, onko hän jo tässä vaiheessa kypsä harkitsemaan, mitä kertoo ja mistä olisi viisaampaa vaieta. Onhan siinä nuo lapsetkin, kyse on heidänkin elämästään... Onko heillä oikeutta yksityisyyteen?
Ihmiset kyllä haluaisivat tietää kaikki intiimit yksityiskohdatkin. Julkisuuden hallitseminen on VAIKEA juttu.
Toivon, että Elisabethilla olisi apunaan rehellinen "puhemies", rautainen tiedotusalan ihminen.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Onko koko maailmassa sellaista lääkäriä tai psykologia tms. asiantuntijaa, joka osaa sanoa, mikä on hyväksi 24 vuotta isänsä vankina ja raiskattavana olleelle?
Mutta olet oikeassa X-tine, olen itsekin huolissani Elisabetista, mitä julkisuus vaikuttaa häneen ja lapsiin.
Myötäelän tässä jutussa siksi vahvasti, koska Elisabetilla ja minulla ei ole paljoa ikäeroa. Kun ajattelen omaa 24 vuotta taaksepäin, olen saanut opiskella ja matkustella, aika paljon olen haaveitani pystynyt toteuttamaan.
Mutta olet oikeassa X-tine, olen itsekin huolissani Elisabetista, mitä julkisuus vaikuttaa häneen ja lapsiin.
Myötäelän tässä jutussa siksi vahvasti, koska Elisabetilla ja minulla ei ole paljoa ikäeroa. Kun ajattelen omaa 24 vuotta taaksepäin, olen saanut opiskella ja matkustella, aika paljon olen haaveitani pystynyt toteuttamaan.
Ei varmaankaan. Sen sijaan on runsaasti tutkittua tietoa seksuaalisesta hyväksikäytöstä, eristettynä olemisesta, insestistä, laittomasta vapaudenriistosta, raiskauksista jne. sekä näiden traumojen hoitotoimista.Arlene kirjoitti:Onko koko maailmassa sellaista lääkäriä tai psykologia tms. asiantuntijaa, joka osaa sanoa, mikä on hyväksi 24 vuotta isänsä vankina ja raiskattavana olleelle?
Uskoisin myös, että ammatti-ihmiset tietävät, mitä julkisuuteen kannattaa päästää ja mitä ei. Tällä tarkoitan lähinnä niitä hörhöjä, jotka voisivat teosta innostua ja sitä matkia. Ja tietysti Elisabethin molempia "pesueita" on syytä suojata.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Joku ymmärsi väärin edellisellä sivulla sen julkisuusjutun väittäessään että 24-vuotta ja pälä pälä voidakseen olla kuuluisa. Sitä en tarkoittanut, todellakaan.
Marsalkka heitti taas jotain, sitäkään en muista mitä se oli, mutta vastaan niihin juttuihin mitä nyt satun muistamaan (kyllä, olen erittäin laiskalla tuulella enkä jaksa enää mennä katsomaan mitä ne jutut olivat).
Ei, ei ole kieltäytynyt.
En ymmärrä vain sitä logiikkaa, että ensin pyydetään rauhaa (en tiedä kuka/mikä/miksi/milloin/kenen kanssa ja minkä värinen [olenhan sentään keltainen!] sitä rauhaa pyysi, mutta ymmärsin että he itse) ja vältellään julkisuutta piilottelemalla ja hukassa pysymällä.
Ja sitten yhtäkkiä pongahdetaan esille että rädäm vain. Ei se tietty kiellettyäkään ole, mutta ajattelisin itse ehkä asiaa niin (tai sitten en. Vangitkaa minut 24 vuodeksi ja katsotaan sitten uusiksi!), että jos kerran näytän kasvoni, niin tulen olemaan yleisön tiedossa aina ja ikuisesti tästä eteenpäin. Kuitenkin olettaisin että mahdollisuus haastatteluun ilman kasvojen näyttämistä kuitenkin onnistuisi ja olisi mahdollista. Ihkudaa media vain taitaa olla se ahneperkele siinä taustalla, joka haluaa ne naamavärkit esiin ja yleisön nähtäville. Ihan kuin sillä olisi jotain väliä miltä ne ihmiset näyttää, kasvakoon vaikka lonkeroita päässä, yksi lysti. Se siitä hehkutuksesta että vain se sisin on tärkein. ( Älkää oikeasti edes yrittäkö ymmärtää. )
En oikeastaan tiedä miksi edes vaivaudun kirjoittamaan tähän aiheeseen, kun ei vaan jaksa kiinnostaa ja kaikki mitä näistä kahdesta aiheesta kuulee, ainoastaan ärsyttää.
Howl, vai kuka se olikaan, joka siitä rahasta paasasi. Tv-show ei automaattisesti tarkoita rahaa ja siinä esiintyminen ei myöskään. Kuuluisuutta sillä kyllä repii, oli show sitten hyvä tai huono (mieluiten tietty jompaa kumpaa ääripäätä, niin julkisuus on varma). Tietty ymmärrän senkin, että joidenkin mielestä kuuluisuus ja raha kulkee käsi kädessä, mutta raadollinen on totuus, sanoi... joku. Minä vaikka. Jees.
Jatkakaa ajatuksieni lyttäämistä ja mielipiteistä omien mielipiteiden muodostamista ihan vapaasti. Sovitaan vaikka että olin tässä topicissa kaikesta väärässä ja mitään en tiedä. Kuten en tiedäkään, ha ha. Jätän aiheen niille joita se ihan aikuisten oikeasti kiinnostaa ja joilla on "oikeat" mielipiteet tästä ja monista muista ihkudaa siepatuista, jotka himoaa omaa tv-showtaan.
Marsalkka heitti taas jotain, sitäkään en muista mitä se oli, mutta vastaan niihin juttuihin mitä nyt satun muistamaan (kyllä, olen erittäin laiskalla tuulella enkä jaksa enää mennä katsomaan mitä ne jutut olivat).
Ei, ei ole kieltäytynyt.
En ymmärrä vain sitä logiikkaa, että ensin pyydetään rauhaa (en tiedä kuka/mikä/miksi/milloin/kenen kanssa ja minkä värinen [olenhan sentään keltainen!] sitä rauhaa pyysi, mutta ymmärsin että he itse) ja vältellään julkisuutta piilottelemalla ja hukassa pysymällä.
Ja sitten yhtäkkiä pongahdetaan esille että rädäm vain. Ei se tietty kiellettyäkään ole, mutta ajattelisin itse ehkä asiaa niin (tai sitten en. Vangitkaa minut 24 vuodeksi ja katsotaan sitten uusiksi!), että jos kerran näytän kasvoni, niin tulen olemaan yleisön tiedossa aina ja ikuisesti tästä eteenpäin. Kuitenkin olettaisin että mahdollisuus haastatteluun ilman kasvojen näyttämistä kuitenkin onnistuisi ja olisi mahdollista. Ihkudaa media vain taitaa olla se ahneperkele siinä taustalla, joka haluaa ne naamavärkit esiin ja yleisön nähtäville. Ihan kuin sillä olisi jotain väliä miltä ne ihmiset näyttää, kasvakoon vaikka lonkeroita päässä, yksi lysti. Se siitä hehkutuksesta että vain se sisin on tärkein. ( Älkää oikeasti edes yrittäkö ymmärtää. )
En oikeastaan tiedä miksi edes vaivaudun kirjoittamaan tähän aiheeseen, kun ei vaan jaksa kiinnostaa ja kaikki mitä näistä kahdesta aiheesta kuulee, ainoastaan ärsyttää.
Howl, vai kuka se olikaan, joka siitä rahasta paasasi. Tv-show ei automaattisesti tarkoita rahaa ja siinä esiintyminen ei myöskään. Kuuluisuutta sillä kyllä repii, oli show sitten hyvä tai huono (mieluiten tietty jompaa kumpaa ääripäätä, niin julkisuus on varma). Tietty ymmärrän senkin, että joidenkin mielestä kuuluisuus ja raha kulkee käsi kädessä, mutta raadollinen on totuus, sanoi... joku. Minä vaikka. Jees.
Jatkakaa ajatuksieni lyttäämistä ja mielipiteistä omien mielipiteiden muodostamista ihan vapaasti. Sovitaan vaikka että olin tässä topicissa kaikesta väärässä ja mitään en tiedä. Kuten en tiedäkään, ha ha. Jätän aiheen niille joita se ihan aikuisten oikeasti kiinnostaa ja joilla on "oikeat" mielipiteet tästä ja monista muista ihkudaa siepatuista, jotka himoaa omaa tv-showtaan.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Tästähän tässä on kyse. Klinikalle on toimittajia pyrkinyt esim. siivoojaksi tekeytyneenä, niin lääkärit (he ovat toivoneet perheen saavan olla rauhassa) ovat katsoneet sitten ilmeisesti, että ei helvetti, ei tästä tule mitään, josko tilanne rauhoittuisi Elisabetin antamalla haastattelulla.VoDKa kirjoitti:Ihkudaa media vain taitaa olla se ahneperkele siinä taustalla, joka haluaa ne naamavärkit esiin ja yleisön nähtäville. Ihan kuin sillä olisi jotain väliä miltä ne ihmiset näyttää, kasvakoon vaikka lonkeroita päässä, yksi lysti.
VoDKa tv-show, miten olis?
Elisabeth lapsineen pyysi omaa rauhaa mm. sillä itsepiirretyllä/kirjoitetulla julisteella, jonka he olivat terapiassa tehneet kotikaupunkinsa muille asukkaille nähtäväksi. Tämän takia minullakin oli käsitys, ettei Elisabeth aikoisi astua millään tavalla julkisuuteen, sen takia ensireaktioni oli hyvin samantyyppinen kuin VoDKankin.
Kuitenkin, minun mielestäni Elisabethilla on täysi oikeus astua haastateltavaksi vaikka sitten dollarinkuvat silmissään kiiluen, hänellä ei ole minkäännäköisiä säästöjä, ei mitään työkokemusta eikä juuri koulutustakaan, mutta kuitenkin vuosikymmeniä elämää jäljellä ja pieniä lapsia. Uskon myös siihen, että Elisabeth kuvittelee mediakiinnostuksen hiipuvan jos hän tämän kerran kertoo itse kokemuksistaan. Voihan näin toisaalta ollakin - ainakin Kampuschin tapauksessa koen näin olleen.
Kuitenkin, minun mielestäni Elisabethilla on täysi oikeus astua haastateltavaksi vaikka sitten dollarinkuvat silmissään kiiluen, hänellä ei ole minkäännäköisiä säästöjä, ei mitään työkokemusta eikä juuri koulutustakaan, mutta kuitenkin vuosikymmeniä elämää jäljellä ja pieniä lapsia. Uskon myös siihen, että Elisabeth kuvittelee mediakiinnostuksen hiipuvan jos hän tämän kerran kertoo itse kokemuksistaan. Voihan näin toisaalta ollakin - ainakin Kampuschin tapauksessa koen näin olleen.
Niin. Tuollaisten kokemusten jälkeen ihmiset haluavat varmaan jonkin aikaa olla rauhassa. Myöhemmin he sitten varmaan voivatkin kuvitella antavansa esimerkiksi haastattelun tai jopa pohtia julkisuuteen liittyvää ammattia. Niin se vain menee. On omituista, jos tällainen kovinkin paljon ärsyttää.VoDKa kirjoitti:
Ei, ei ole kieltäytynyt.
Siltä se kieltämättä vaikuttaa.Sovitaan vaikka että olin tässä topicissa kaikesta väärässä ja mitään en tiedä. Kuten en tiedäkään, ha ha.
Juu. Haastattelun antaminen on juurikin tällaista.Ja sitten yhtäkkiä pongahdetaan esille että rädäm vain.
Onko Elisabeth aloittamassa TV-shown?Tv-show ei automaattisesti tarkoita rahaa ja siinä esiintyminen ei myöskään.
Nyt ollaan pääsemässä asian ytimeen! Pohdipa oikein tarkkaan hiljaa mielessäsi, mikä näissä siepatuissa ja heidän haatatteluissaan noin kauhian kovasti ärsyttää. Ei sinun tarvitse sitä meille kertoa, mutta oman henkisen kehityksesi kannalta olisi kyllä hyvin tärkeää tietää, miksi tuollaiset sinulle tuntemattomat ihmiset aiheuttavat sinulle noinkin voimakkaita tunnereaktioita, kuten ärsyyntymistä.kaikki mitä näistä kahdesta aiheesta kuulee, ainoastaan ärsyttää.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Elisabethin asemassa tulisin julkisuuteen. Helpompaa on roikkua muutama kuukausi lööpeissä ja jatkaa sitten elämää, kuin hankkia uudet henkilöllisyydet, uusi asuinpaikkakunta ja leikkiä ettei mitään ole tapahtunut. Lehdistö kaivelee heidät esille kuitenkin ja tahkoaa rahaa salakuvilla, mieluummin ottaisin itse hynkät pois kuljeksimasta.
SVC kirjoitti:Täällä tuskin olisi paljoakaan keskustelua, elleivät tuntemattomat ihmiset nostattaisi jonkinmoisia ajatuksia...Marsalkka kirjoitti:miksi tuollaiset sinulle tuntemattomat ihmiset aiheuttavat sinulle noinkin voimakkaita tunnereaktioita, kuten ärsyyntymistä.
Toki erilaiset tapahtumat herättävät ajatuksia. Mutta se että esimerkiksi itselle tuntemattomien ihmistern suunnittelema haastattelu (jota ei ole edes vielä ollut) aiheuttaa voimakkaita tunnereaktioita kuten ärsyyntymistä on mielestäni hieman outoa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
-
Harriet Makepeace
ILTALEHTI KIRJOITTAA:
Perheen asianajaja sanoo:
Elisabeth ei esiinny tv:ssä
Perheen asianajaja Christoph Herbst kiistikin väitteet, joiden mukaan Elisabeth antaisi viikon kuluessa televisiohaastattelun yksinoikeudella ja nettoaisi miljoonia esitysoikeuksien myynnistä muille tv-kanaville.
Poliisi ei vielä ole voinut kuulustella Elisabeth Fritzliä uudelleen, sillä hän on siihen liian sairas.
- Olisi outoa antaa medialle haastattelu, kun poliisikaan ei ole voinut puhua hänen kanssaan vielä, Herbst sanoi Mirrorin mukaan.
- Tässä vaiheessa sellaisia suunnitelmia ei ole. Elisabeth Fritzlin tv-esiintymistä ei suunnitella lainkaan.
Itse ihmettelinkin miten Elisabeth pystyy antamaan haastattelun ottaen huomioon missä kunnossa hän tällä hetkellä on.
ILTALEHTI JATKAA:
Vankilalähteiden mukaan tyttärensä 24 vuodeksi kellariin sulkenut itävaltalaisisä on murtunut mies istuttuaan kolme viikkoa telkien takana.
Insesti-isä itkee itsensä uneen
Fritzlin mieliala on muuttunut kolmessa viikossa dramaattisesti. Nyt hän on murtunut mies. Hän itkee yökaudet ja on laihtunut rajusti - hän suorastaan kuihtuu pois.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200805 ... 9_ul.shtml
Hyvä, hyvä. ROT IN HELL!
Perheen asianajaja sanoo:
Elisabeth ei esiinny tv:ssä
Perheen asianajaja Christoph Herbst kiistikin väitteet, joiden mukaan Elisabeth antaisi viikon kuluessa televisiohaastattelun yksinoikeudella ja nettoaisi miljoonia esitysoikeuksien myynnistä muille tv-kanaville.
Poliisi ei vielä ole voinut kuulustella Elisabeth Fritzliä uudelleen, sillä hän on siihen liian sairas.
- Olisi outoa antaa medialle haastattelu, kun poliisikaan ei ole voinut puhua hänen kanssaan vielä, Herbst sanoi Mirrorin mukaan.
- Tässä vaiheessa sellaisia suunnitelmia ei ole. Elisabeth Fritzlin tv-esiintymistä ei suunnitella lainkaan.
Itse ihmettelinkin miten Elisabeth pystyy antamaan haastattelun ottaen huomioon missä kunnossa hän tällä hetkellä on.
ILTALEHTI JATKAA:
Vankilalähteiden mukaan tyttärensä 24 vuodeksi kellariin sulkenut itävaltalaisisä on murtunut mies istuttuaan kolme viikkoa telkien takana.
Insesti-isä itkee itsensä uneen
Fritzlin mieliala on muuttunut kolmessa viikossa dramaattisesti. Nyt hän on murtunut mies. Hän itkee yökaudet ja on laihtunut rajusti - hän suorastaan kuihtuu pois.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200805 ... 9_ul.shtml
Hyvä, hyvä. ROT IN HELL!
-
villivadelma
- Jane Marple