Mä jostain luin että virolla ei ole muka tarvittavaa ammatti miehistöä sukeltamaan Estonialle. 60 metriin asti voivat mutta ei sinne 80 metriin missä Estonia on. Jotenkin tuo jo haiskahti mun korvaa. Suomella sitten olisi. Ja sama rockwaterin kanssa, johan ne siellä on käyny. Ei muuta ku britit uudestaan sinne ja ottaa puolueeton arvio (onko se nyt sitten mahdollista taata vai maksetaanko jotain et tätä ja tätä ei kerrota)ammattiamatööri kirjoitti: Ke Heinä 14, 2021 2:37 amTää keissi on vasta kartoitus jonka pohjalta tehdään päätös varsinaisten tutkimusten aloittamisesta minkä nyt kaiken järjen mukaan pitäisi sisältää myös sukellukset. Mahdoton kuvitella, että pelkällä kuvauskalustolla voitaisiin koko homma hoitaa ja sanoa perään, että nyt on tutkittu.albiinomarsu kirjoitti: Ke Heinä 14, 2021 1:43 am Mikähän mahtaa olla syy sitten et nyt ei mennä sisälle tutkimaan noita halkeamia, aikasemmin tosiaa haluttiin hautarauha et ei näyt vainajat siellä videolla ja aiheuta mielipahaa omaisille, mutta näiden vuosien jälkeen siellä tuskin on muuta kuin luurankoja enää.
Hieman haiskahtaa tää uus tutkimus et hautarauha kumotaan, aloitetaan isot uudet tutkimukset mutta sisälle ei ole kellään edes aikomusta mennä.
Jotain siellä sisällä taitaa olla mitä ei haluta näyttää, varsinkin kun nyky kuvauskalusto antaa muutakin kuin epäselvää pikseli mössöä
Kyllähän nyt puhdas maalaisjärki myös sanoo, että reiät pitää tutkia myös sisäpuolelta joten eiköhän sinne myös joskus tulevaisuudessa suunnata.
Tämän nykyisen kuvaussession perusteella ei ole siis mitään tuomiota tulossa reikien suhteen vaan ensi keväänä mennään sitten uudestaan. Jos mennään. Varmasti mennään jos se Virosta kiinni on. Ruotsissa saatetaan olla toista mieltä. Toisaalta olisi aika erikoinen päätös jättää menemättä kerta uutta reikää pukkaa joille mun käsityksen mukaan ei ainakaan toistaiseksi ole minkään sortin selitystä olemassa.
Ja kyllä se pitäs sisältä tutkia, ei se ulkoinen kuvaus kaikkea kerro.