Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Leskimo
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: To Loka 22, 2020 11:15 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja Leskimo »

DrHouse kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:53 pm
JasseHames kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:44 pm
Leskimo kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:30 pm
Kartasta mitattuna tien pinta noin 104m ja vedenpinta 95m merenpinnasta.
Kuulostaa mahdolliselta, jos kaide on korkeimmillaan 1,4 m tiestä.

9 metristä kappale ehtii paikaltaan tippuessaan kiihdyttää vapaassa pudotuksessa nopeudeksi n. 13,3 m/s, joten tippumisaika horisontaalisesti on n. 1,35 s. Ilmanvastusta en ole jaksanut huomioida.

Korjatkaa, jos olen väärässä. Aikaa on ehtinyt vierähtää useampi vuosi lukion pitkän fysiikan kursseista.
Noita laskuja ei varmaan täysin tarkkaan tarvitse pohtia kun ei tiedetä lähtönopeuttakaan, minäkin laskin näemmä ihan päin helvettiä tuon oman laskuni, ei tartte olla läheskään noin jyrkkä mäki kuin laskin :roll: .
Todellisuudessa tuo pudotus on niin suuri että auto on 100% varmuudella lentänyt suoraan veteen maahan koskematta, vaikka olisi ajettu nopeusrajoituksen mukaankin ja siihen kaiteeseenkaan ei tarvitse edes osua.
Eli maastoon ei ole jäänyt mitään jälkiä jos puiden välistä on sopivasti mennyt.
Epätodennäköistä että nuo kaikki vauriot olisi tulleet pelkästä veteen osumisesta.
DrHouse
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 22, 2011 9:27 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja DrHouse »

Ensimmäinen googlesta löytämäni trajectory simulaattori:
https://www.omnicalculator.com/physics/ ... ile-motion

jos tuohon laittaa nopeudeksi 80km/h , kulmaksi 0 astetta ja korkeus 9m vedenpinnasta, niin auto lentää 30m ennenkuin osuu vedenpintaan. Ja kun aiemmin mittasin että tieltä vedenpintaan on 28m, tuossa vaiheessa auto on ollut vielä n 1,2m korkeudessa.
Ilmanvastusta ja muita aerodynaamisia tekijöitä ei toki huomioida lainkaan.
"Luuranko kaapissa tuo iloa ja kauhua vuosiksi eteenpäin!" , Anneli Auer
rami
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: Su Elo 11, 2019 12:06 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja rami »

Hmm autohan ei uppoa heti vaikka joutuisi veden varaan tiedän toki että esimerkiksi myytinmurtajissa tätä testatiin mutta se auto vaikutti vanhalta loppuun ajetulta romulta käsitääkseni uudemmat autot kelluvat kauemmin jopa 2-3 minuuttia ennen uppoamista vanhemmat autot saatavat upota jopa minuuttissa tai alle selvästi uutta autoa nopeammin. Tallaisen kuvan ainakin olen saanut että uude autot uppoavat keskimäärin vanhoja raaskuja hitaammin aika voi olla vaikka 1 minuutti vanha auto 2-3 min uusi auto. Tuossa ajassa luulisi ehtivät tulla autosta pois jos auto kelluu esimerkiksi 2 tai 3 minuuttia. Ainakin ehtisi avata turvavyöt ja yritää ulos autosta ilmeisesti tässä tilanteessa mitään sellaista viitettä ei ole että jussi olisi pyrkinyt ulos autosta. Onkohan taju mennyt jo pudotuksessa itse mietii että jos aikaa on 3 minuuttia niin varmaan ehtisi ainakin avata turvavyöt ja ehkä yritää avata tai rikkoa ikkunaa ehkä se ei hajoaisi mutta jälkiä sellaisen hakkaamisesta voisi silti näkyä säröjä yms. ?? Tai kenties sitten kun minut löydetäisiin sieltä autosta hukkuneena niin huomataisiin että ikkunaa on yritetty avata ovea raottaa tai lasia hakata rikki siinä onnistumatta. Pohdin siis vain että onkohan jussi ehtinyt edes yritää pelastautua autosta vai onko taju mennyt jo heti tippuessa veteen oli toki lisäksi kovassa humalassakin joka vaikeutaa asiaa lisää.
Viimeksi muokannut rami, Ma Heinä 19, 2021 11:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aatami
Nikke Knakkertton
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2021 8:46 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja Aatami »

DrHouse kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:59 pm Ensimmäinen googlesta löytämäni trajectory simulaattori:
https://www.omnicalculator.com/physics/ ... ile-motion

jos tuohon laittaa nopeudeksi 80km/h , kulmaksi 0 astetta ja korkeus 9m vedenpinnasta, niin auto lentää 30m ennenkuin osuu vedenpintaan. Ja kun aiemmin mittasin että tieltä vedenpintaan on 28m, tuossa vaiheessa auto on ollut vielä n 1,2m korkeudessa.
Ilmanvastusta ja muita aerodynaamisia tekijöitä ei toki huomioida lainkaan.
Kuva

Ylilaudalta lainattu vaihtoehtoinen nostokulma lennolle.
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1596
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Kaiteen alkupäästä veteen on Google mapsin mukaan n. 55 m, joten aivan noin pitkää pomppua ei auto tee, ellei nopeutta ole jotain 150 km/h. Kaiteen toisesta noususta, joka silmämääräisesti on jo jyrkempi kuin ensimmäinen nousu, 30-40 m pituinen pomppu sen sijaan olisi jo paljon todennäköisempi. En kuitenkaan ala väittämään ilman todisteita, että auto olisi luisunut kaidetta pitkin n. 30 metrin matkan 80-100 km/h.
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Tammi 12, 2024 7:48 pm Esim. yksityisen puolen terapeutit eivät kirjaa kantaan tietoja potilaista
Ketkä terveydenhuollon toimijat lainvastaisesti jättävät tekemättä kirjaukset Kantaan?
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1289
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja maxi »

Pasi Kuljusta kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 7:54 pm
peteme kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 7:29 pm Täsmäiskö nokan painauma näihin puihin mitkä joen rannassa. Mutta ihmeen vähän irtosälää maassa.
Tuossa näkyy nuo puut paremmin.
Kuva
Näyttä siltä, että sillanpuolimmainen on kaatunut juuripaakun kanssa...törmäysvoimasta?
Elämä on laiffii
DrHouse
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 22, 2011 9:27 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja DrHouse »

JasseHames kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 11:29 pm Kaiteen alkupäästä veteen on Google mapsin mukaan n. 55 m, joten aivan noin pitkää pomppua ei auto tee, ellei nopeutta ole jotain 150 km/h. Kaiteen toisesta noususta, joka silmämääräisesti on jo jyrkempi kuin ensimmäinen nousu, 30-40 m pituinen pomppu sen sijaan olisi jo paljon todennäköisempi. En kuitenkaan ala väittämään ilman todisteita, että auto olisi luisunut kaidetta pitkin n. 30 metrin matkan 80-100 km/h.
Aivan oikein, olet oikeassa, tänään ei näemmä mene mikään putkeen, painun nukkumaan :D
"Luuranko kaapissa tuo iloa ja kauhua vuosiksi eteenpäin!" , Anneli Auer
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10855
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja damfin »

DrHouse kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:59 pm Ensimmäinen googlesta löytämäni trajectory simulaattori:
https://www.omnicalculator.com/physics/ ... ile-motion

jos tuohon laittaa nopeudeksi 80km/h , kulmaksi 0 astetta ja korkeus 9m vedenpinnasta, niin auto lentää 30m ennenkuin osuu vedenpintaan. Ja kun aiemmin mittasin että tieltä vedenpintaan on 28m, tuossa vaiheessa auto on ollut vielä n 1,2m korkeudessa.
Ilmanvastusta ja muita aerodynaamisia tekijöitä ei toki huomioida lainkaan.
Laitoin huvikseni tuohon simulaattoriin nopeudeksi 90km/h ja nousukulmaksi 15 astetta joka voisi olla aika lähelle tuo kaiteen alun nousukulma, ja korkeudeksi sen 9 metriä, tulokseksi tuli että auto nousisi noin 3 metriä ylöspäin, ja lentäisi noin 52,3 metriä, eli jos lento alkaisi siitä kaiteen alkukohdasta niin oltaisiinko tuolloin melko lähellä sitä joen rantatörmää jossa näkyy monttu siinä kaatuneen puun juurakon kohdalla.
Eli kaiteesta loikka, ilmalentoa piennarta viistäen 52,3 metriä, osuma keula edellä maahan hieman ennen joen rantaa, ja siitä katto puuta vasten (katossa näkyy koko katon pituinen vekki) puu kaataen voltilla jokeen, ainoat näkyvät jäljet olisi ne kaiteessa näkyvät hankautumat ja kolhiintunut kaiteen tolpan pää, sekä monttu ja kaatunut puu joen rannassa.

edit vaihdoin nopeudeksi 90 jolloin päästään tuohon hieman alle 53 metriin.
Viimeksi muokannut damfin, Ma Heinä 19, 2021 11:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuomittumurhasta
Harjunpää
Viestit: 321
Liittynyt: La Heinä 10, 2021 3:08 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja tuomittumurhasta »

Aika selvä keissi että ajanu ylinopeutta, sitten:
- Sammunut
- Sytyttänyt tupakan
- Näprännyt radioo
- Pudottanut jotain ja kaivanut
- Koittanut käynnistää kännykkää tai saada laturiin

Näissä herpaantuu keskittyminen sen verran, että kokemattomalla kuskilla tulee yllätyksenä kuinka nopeesti auto onkin jo pientareen puolella ja se on ollut menoa sitten.

Teoria että auton vauriot olisi voinu syntyä veden alla, voidaan kumota aivan täysin. On mahdotonta, tuossa mallissa on katossa ja korissa hyvänlaisesti tukea, eikä se ole moksiskaa kääntelystä edes kuivalla maalla. Iskua tuoho on tullut ennen veteen joutumista.
albiinomarsu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: To Loka 03, 2019 9:11 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja albiinomarsu »

damfin kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 11:48 pm
DrHouse kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:59 pm Ensimmäinen googlesta löytämäni trajectory simulaattori:
https://www.omnicalculator.com/physics/ ... ile-motion

jos tuohon laittaa nopeudeksi 80km/h , kulmaksi 0 astetta ja korkeus 9m vedenpinnasta, niin auto lentää 30m ennenkuin osuu vedenpintaan. Ja kun aiemmin mittasin että tieltä vedenpintaan on 28m, tuossa vaiheessa auto on ollut vielä n 1,2m korkeudessa.
Ilmanvastusta ja muita aerodynaamisia tekijöitä ei toki huomioida lainkaan.
Laitoin huvikseni tuohon simulaattoriin nopeudeksi 90km/h ja nousukulmaksi 15 astetta joka voisi olla aika lähelle tuo kaiteen alun nousukulma, ja korkeudeksi sen 9 metriä, tulokseksi tuli että auto nousisi noin 3 metriä ylöspäin, ja lentäisi noin 52,3 metriä, eli jos lento alkaisi siitä kaiteen alkukohdasta niin oltaisiinko tuolloin melko lähellä sitä joen rantatörmää jossa näkyy monttu siinä kaatuneen puun juurakon kohdalla.
Eli kaiteesta loikka, ilmalentoa piennarta viistäen 52,3 metriä, osuma keula edellä maahan hieman ennen joen rantaa, ja siitä katto puuta vasten (katossa näkyy koko katon pituinen vekki) puu kaataen voltilla jokeen, ainoat näkyvät jäljet olisi ne kaiteessa näkyvät hankautumat ja kolhiintunut kaiteen tolpan pää, sekä monttu ja kaatunut puu joen rannassa.

edit vaihdoin nopeudeksi 90 jolloin päästään tuohon hieman alle 53 metriin.
Tää kuulostaa kyllä kaikkein parhaiten mitä käynyt. Varsinkin ku kattelee juutuupista noita autojen loukkauksia.

Mites jos kaveri on enää pelkkää luuta onkohan mahdollista selvittää kuolinsyy? Toki jos katto edellä menty puutapäin nii saanut kuoletavan osuman päähän varmasti näkyy kallossa mutta mites hukkuminen?
Aatami
Nikke Knakkertton
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2021 8:46 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja Aatami »

tuomittumurhasta kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 11:48 pm Aika selvä keissi että ajanu ylinopeutta, sitten:
- Sammunut
- Sytyttänyt tupakan
- Näprännyt radioo
- Pudottanut jotain ja kaivanut
- Koittanut käynnistää kännykkää tai saada laturiin

Näissä herpaantuu keskittyminen sen verran, että kokemattomalla kuskilla tulee yllätyksenä kuinka nopeesti auto onkin jo pientareen puolella ja se on ollut menoa sitten.
Tai sitten on vaan ajanut kännissä kovalla vauhdilla suoraan, kun tie tuossa kohtaa taittuu hieman vasempaan ja suora ajolinja vie kaiteen väärälle puolelle.
H. Solmunen
Harjunpää
Viestit: 329
Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 8:30 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja H. Solmunen »

Aatami kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 11:20 pm
DrHouse kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:59 pm Ensimmäinen googlesta löytämäni trajectory simulaattori:
https://www.omnicalculator.com/physics/ ... ile-motion

jos tuohon laittaa nopeudeksi 80km/h , kulmaksi 0 astetta ja korkeus 9m vedenpinnasta, niin auto lentää 30m ennenkuin osuu vedenpintaan. Ja kun aiemmin mittasin että tieltä vedenpintaan on 28m, tuossa vaiheessa auto on ollut vielä n 1,2m korkeudessa.
Ilmanvastusta ja muita aerodynaamisia tekijöitä ei toki huomioida lainkaan.
Kuva

Ylilaudalta lainattu vaihtoehtoinen nostokulma lennolle.
Uskon että kaiteen päältä on menty ainakin muutaman metrin, koska tuon taustalla näkyvän liikennemerkin ja kaiteen alkamisen väli on niin lyhyt, että esim. 80 km/h vauhdissa pitäisi tehdä jo melko jyrkkää ja tarkkaa ohjausliikettä mahtuakseen välistä osumatta kumpaankaan. Koska liikennemerkkiin ei ilmeisesti ole osuttu, kaiteeseen todennäköisesti on. Tätä ajatusta vielä vahvistaa tuo laskelma ilmalennon pituudesta. Auton vaurioista päätellen se on laskeutunut todennäköisemmin nokalleen rantatöyräälle kuin suoraan veteen, katkoen puun mennessään. Jotta näin on voinut käydä, lennon on pitänyt alkaa aikaisemmin (kaiteen noususta) ja lento on ollut kaarevampi kuin ajettaessa suoraan pientareella jokeen.
H. Solmunen
Harjunpää
Viestit: 329
Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 8:30 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja H. Solmunen »

damfin kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 11:48 pm
DrHouse kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:59 pm Ensimmäinen googlesta löytämäni trajectory simulaattori:
https://www.omnicalculator.com/physics/ ... ile-motion

jos tuohon laittaa nopeudeksi 80km/h , kulmaksi 0 astetta ja korkeus 9m vedenpinnasta, niin auto lentää 30m ennenkuin osuu vedenpintaan. Ja kun aiemmin mittasin että tieltä vedenpintaan on 28m, tuossa vaiheessa auto on ollut vielä n 1,2m korkeudessa.
Ilmanvastusta ja muita aerodynaamisia tekijöitä ei toki huomioida lainkaan.
Laitoin huvikseni tuohon simulaattoriin nopeudeksi 90km/h ja nousukulmaksi 15 astetta joka voisi olla aika lähelle tuo kaiteen alun nousukulma, ja korkeudeksi sen 9 metriä, tulokseksi tuli että auto nousisi noin 3 metriä ylöspäin, ja lentäisi noin 52,3 metriä, eli jos lento alkaisi siitä kaiteen alkukohdasta niin oltaisiinko tuolloin melko lähellä sitä joen rantatörmää jossa näkyy monttu siinä kaatuneen puun juurakon kohdalla.
Eli kaiteesta loikka, ilmalentoa piennarta viistäen 52,3 metriä, osuma keula edellä maahan hieman ennen joen rantaa, ja siitä katto puuta vasten (katossa näkyy koko katon pituinen vekki) puu kaataen voltilla jokeen, ainoat näkyvät jäljet olisi ne kaiteessa näkyvät hankautumat ja kolhiintunut kaiteen tolpan pää, sekä monttu ja kaatunut puu joen rannassa.

edit vaihdoin nopeudeksi 90 jolloin päästään tuohon hieman alle 53 metriin.
Täysin samaa mieltä.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10855
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja damfin »

damfin kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 11:48 pm
DrHouse kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:59 pm Ensimmäinen googlesta löytämäni trajectory simulaattori:
https://www.omnicalculator.com/physics/ ... ile-motion

jos tuohon laittaa nopeudeksi 80km/h , kulmaksi 0 astetta ja korkeus 9m vedenpinnasta, niin auto lentää 30m ennenkuin osuu vedenpintaan. Ja kun aiemmin mittasin että tieltä vedenpintaan on 28m, tuossa vaiheessa auto on ollut vielä n 1,2m korkeudessa.
Ilmanvastusta ja muita aerodynaamisia tekijöitä ei toki huomioida lainkaan.
Laitoin huvikseni tuohon simulaattoriin nopeudeksi 90km/h ja nousukulmaksi 15 astetta joka voisi olla aika lähelle tuo kaiteen alun nousukulma, ja korkeudeksi sen 9 metriä, tulokseksi tuli että auto nousisi noin 3 metriä ylöspäin, ja lentäisi noin 52,3 metriä, eli jos lento alkaisi siitä kaiteen alkukohdasta niin oltaisiinko tuolloin melko lähellä sitä joen rantatörmää jossa näkyy monttu siinä kaatuneen puun juurakon kohdalla.
Eli kaiteesta loikka, ilmalentoa piennarta viistäen 52,3 metriä, osuma keula edellä maahan hieman ennen joen rantaa, ja siitä katto puuta vasten (katossa näkyy koko katon pituinen vekki) puu kaataen voltilla jokeen, ainoat näkyvät jäljet olisi ne kaiteessa näkyvät hankautumat ja kolhiintunut kaiteen tolpan pää, sekä monttu ja kaatunut puu joen rannassa.

edit vaihdoin nopeudeksi 90 jolloin päästään tuohon hieman alle 53 metriin.
Itseäni lainaten lisään vielä toisen version...

Eli jos tuo kaiteen nousukulma olisikin vain 5 astetta, aika loivaltahan tuo kuvassa näyttää, niin silti 115km/h vauhti olisi riittänyt lennättämään auton siihen 53 metrin päähän eli rantapenkereeseen, ja jotenkin kyllä uskaltaisin veikata että tuollaisella autolla vauhtia on todennäköisesti ollut hyvinkin tuo 115km/h suoralla tiellä.
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1596
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18v. Äänekoski 6.10.2012 - Löytynyt 17.7.2021

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

damfin kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 11:48 pm
DrHouse kirjoitti: Ma Heinä 19, 2021 10:59 pm Ensimmäinen googlesta löytämäni trajectory simulaattori:
https://www.omnicalculator.com/physics/ ... ile-motion

jos tuohon laittaa nopeudeksi 80km/h , kulmaksi 0 astetta ja korkeus 9m vedenpinnasta, niin auto lentää 30m ennenkuin osuu vedenpintaan. Ja kun aiemmin mittasin että tieltä vedenpintaan on 28m, tuossa vaiheessa auto on ollut vielä n 1,2m korkeudessa.
Ilmanvastusta ja muita aerodynaamisia tekijöitä ei toki huomioida lainkaan.
Laitoin huvikseni tuohon simulaattoriin nopeudeksi 90km/h ja nousukulmaksi 15 astetta joka voisi olla aika lähelle tuo kaiteen alun nousukulma, ja korkeudeksi sen 9 metriä, tulokseksi tuli että auto nousisi noin 3 metriä ylöspäin, ja lentäisi noin 52,3 metriä, eli jos lento alkaisi siitä kaiteen alkukohdasta niin oltaisiinko tuolloin melko lähellä sitä joen rantatörmää jossa näkyy monttu siinä kaatuneen puun juurakon kohdalla.
Eli kaiteesta loikka, ilmalentoa piennarta viistäen 52,3 metriä, osuma keula edellä maahan hieman ennen joen rantaa, ja siitä katto puuta vasten (katossa näkyy koko katon pituinen vekki) puu kaataen voltilla jokeen, ainoat näkyvät jäljet olisi ne kaiteessa näkyvät hankautumat ja kolhiintunut kaiteen tolpan pää, sekä monttu ja kaatunut puu joen rannassa.

edit vaihdoin nopeudeksi 90 jolloin päästään tuohon hieman alle 53 metriin.
Kaiteen nousut eivät ole noin jyrkkiä. Ensimmäinen on muutamia asteita ja toinen on 10 asteen luokkaa. Teoriassa on tietenkin mahdollista, että auto on luisunut kaidetta pitkin toiseen nousuun asti ja hypännyt siitä hieman horisontaalista nopeutta menettäen jokea kohti. Ilman vakuuttavaa näyttöä en kuitenkaan tähän usko, jossakin vähäisessä määrin epäilen vain.
Ross Sullivan kirjoitti: Pe Tammi 12, 2024 7:48 pm Esim. yksityisen puolen terapeutit eivät kirjaa kantaan tietoja potilaista
Ketkä terveydenhuollon toimijat lainvastaisesti jättävät tekemättä kirjaukset Kantaan?
Vastaa Viestiin