Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
-
Sijaltainen
- Harjunpää
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Mutta edelleen olen sitä mieltä, että paikallispoliiseilla, varsinkin muualla kuin suurimmissa kaupungeissamme, on varmasti tiedossa kaikki tuollaiset autot ja about niiden omistajat/ kuskit.
Joka poliisipiiristä löytyy se virkaintoinen sakko-seppo, joka oikein kyttää viallisia vanhoja ''kesäautoja''.
Eli jollain on aivan varmasti tieto tuostakin autosta.
Osaisivat vain hakea oikealla tavalla.
Enhän minä tiedä onko autoa ''etsintäkuullutettu'' maanlaajuisesti poliisin ''sisäpiirissä'', mutta varmasti kannattaisi. Ja luvata vielä vaikka pikku palkkio sille näppärälle, joka sen kylänsä kesäautojen säilytys ladosta bongaa.
Ai niin hei, ONKO IHAN VARMAA, ETTÄ RAISA NOUSI TUOHON AUTOON???
(nimimerkillä 'ainaihanpihalla')
Joka poliisipiiristä löytyy se virkaintoinen sakko-seppo, joka oikein kyttää viallisia vanhoja ''kesäautoja''.
Eli jollain on aivan varmasti tieto tuostakin autosta.
Osaisivat vain hakea oikealla tavalla.
Enhän minä tiedä onko autoa ''etsintäkuullutettu'' maanlaajuisesti poliisin ''sisäpiirissä'', mutta varmasti kannattaisi. Ja luvata vielä vaikka pikku palkkio sille näppärälle, joka sen kylänsä kesäautojen säilytys ladosta bongaa.
Ai niin hei, ONKO IHAN VARMAA, ETTÄ RAISA NOUSI TUOHON AUTOON???
(nimimerkillä 'ainaihanpihalla')
Nuotio & Äreät Tiput
-
Sijaltainen
- Harjunpää
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Sijaltainen kirjoitti:Cadillacit ovat arvoautoja vanhanakin, ne tuskin päätyvät kesäkatiskaksi. Ainakin kaikki liikenteessä näkemäni ovat olleet viimeisen päälle puleerattuja. Niissä jokamiesjenkeissä sitten on monen kuntoista härveliä liikkeellä.
Sitä paremmalla syyllä luulisi olevan helppo jäljittää kaikki maassa olevat. Tieto varmasti jostain kyllä löytyy. Jos ei muualta niin kadulta....
Nuotio & Äreät Tiput
Ainakin melko varmoja ollaan siitä, että Raisa on noussut tuohon museoautoon. Tai ainakin IS yms. ovat antaneet vahvan kuvan, että näin asia olisi. En tiedä mitä kytät sitten oikeasti ovat "mieltä" asiasta ja tuskin edes kertovat kaikkea tutkinnoista. Aika hassua kuitenkin, että nyt ollaan niin varmoja Raisan nousemisesta autoon jonkun pulliaisen havainnoin perusteella ja tämän johdosta sitten unohdetaan kaikki muut tutkintalinjat. No, mutta kuten sanoin, poliisit ei kerro kaikkea julkisuuteen ja he tietävät varmasti paljonkin enemmän, kuin antavat olettaa. 
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
^ Eikä muita tutkintalinjoja taida sitäpaitsi hirveästi olla. Mikäli on silminnäkijähavainto siitä, että tyttö tosiaan on noussut auton kyytiin, ei voi muuta kuin luottaa siihen, mikäli vihjeet muutoin ovat vähissä. Ja tässä tapauksessa taitavat olla (siis kaikki sellaiset vihjeet jotka eivät mitenkään liity tuohon autoonnousemiseen, sitä seuranneisiin tapahtumiin tai itse autoon). Itse uskon siihen että Raisa tosiaan nousi tuohon autoon siksi, että jos ei olisi noussut, jos kyseessä olisi ollut joku muu (silminnäkijä olisi siis nähnyt samannäköisen tytön nousemassa autoon ja olisi virheellisesti luullut tätä Raisaksi), pidän hyvin todennäköisenä että silloin autokuski seurueineen tai kyytiin noussut tyttö olisi jo ilmoittautunut poliisille.
Eli sama kuin Ulvilan tapauksessa; uskon Lahden asunnon lähellä nähdyn Volvon liittyvän tapaukseen siksi, ettei kukaan volvonomistaja ole vielä korjannut asiaa ilmoittamalla että on itse ollut asialla. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei pitäisi olla mitään syytä antaa osittain itseensäkin kohdistuvan vainon jatkua.
Eli sama kuin Ulvilan tapauksessa; uskon Lahden asunnon lähellä nähdyn Volvon liittyvän tapaukseen siksi, ettei kukaan volvonomistaja ole vielä korjannut asiaa ilmoittamalla että on itse ollut asialla. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei pitäisi olla mitään syytä antaa osittain itseensäkin kohdistuvan vainon jatkua.
-
Sijaltainen
- Harjunpää
Raisan tapaus
Samana viikonloppuna jolloin Raisa katosi oli vielä Eu huippukokous mikä toi kokousvieraita ja miksei epämäärästä porukkaa Tampereelle .On mahdollista että tämä Cadillac ei ole Suomesta saati pohjoismaista. Luulisi poliisin tsekanneen ainakin satamien ja raja-asemien valvontakamerat ja haastattelevan henkilökuntaa.
-
silentservice
- Sabrina Duncan
Tuskinpa Eu-huippukokousväki ajelee museoikäisilä Caddyillä...
Hieman ihmettelen, ettei poliisi ole siivilöinyt kaikkia tuntomerkkeihin sopivia autoja parinsadan kilometrin säteellä Treesta. Ei niitä oikeasti monia kymmeniä ole. Eri asia on sitten, jos auto on ollut leimaamaton ja ihan tarkoituksella ollaan oltu sillä liikkeellä "vähin äänin". Se onkin aika todennäköistä.
Hieman ihmettelen, ettei poliisi ole siivilöinyt kaikkia tuntomerkkeihin sopivia autoja parinsadan kilometrin säteellä Treesta. Ei niitä oikeasti monia kymmeniä ole. Eri asia on sitten, jos auto on ollut leimaamaton ja ihan tarkoituksella ollaan oltu sillä liikkeellä "vähin äänin". Se onkin aika todennäköistä.
Raisan tapaus
En tarkoitanutkaan että itse joku suuresta kokousväestä olisi sekaantunut
Raisan katoamiseen.Lähinnä ajoin takaa sitä, että poliisilla oli täysi työ pitää huoli itse valtion virkamiesten turvallisuudesta. Ei silloin varmaan ihan jokaiseen museoautoon tai rekkariin kiinnitetty huomiota niin paljon kuin normaalitilanteessa.
Raisan katoamiseen.Lähinnä ajoin takaa sitä, että poliisilla oli täysi työ pitää huoli itse valtion virkamiesten turvallisuudesta. Ei silloin varmaan ihan jokaiseen museoautoon tai rekkariin kiinnitetty huomiota niin paljon kuin normaalitilanteessa.
Raisan tapaus
Toivottavasti Raisa löytyy pian ja syylliset saadaan kiinni.
Re: Raisan tapaus
tätähän on toivottu tässä lähes yhdeksän vuoden ajan, mutta tuskin toive toteutuu. Nytkin ollut tosi hiljaista tapauksen suhteen ja tutkinta taitaa olla aika umpikujassasleskine kirjoitti:Toivottavasti Raisa löytyy pian ja syylliset saadaan kiinni.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.