No kokeiles osua oikeaa nyrkkeilijää päähän. Et varmaan muista asiasta mitään jälkeenpäin.putsari kirjoitti: Ma Elo 16, 2021 8:22 pm Taekwondo on hyökkäyspainotteinen vrt. esim judo.Siksi siinä on paljon potkuja. Se on vanha taistelulaji. Taekwondossa on myös lyöntejä, sekä torjuntaliikkeitä. Tuollaisessa yllättäen vastapalloon tulleessa lyönnissä ei ole mistään itsepuolustulajista hyötyä. Jo pelkkä vastakkainen liike-energia takaa sen,ettei lyönnin tarvitse olla mikään moukari, kun tippuu.
Eikö olympiatason taekwondolainen pysty puolustautumaan?
-
TucoRamirez
- Neuvoja-Jack
Re: Eikö olympiatason taekwondolainen pysty puolustautumaan?
-
someraivoaja
- Poliisikoira Rex
Mikä ohjeissa oli lapsellista, mitenkä voi satuttaa itsensä tai jättää perheensä pulaan?TucoRamirez kirjoitti: Ma Elo 16, 2021 8:02 pmPakko korjata nämä lapselliset ohjeet, joilla voi satuttaa itseään pahasti tai jättää koko perheensä pulaan. Krav maga on varmasti toimiva juttu. Kerran pääsin kokeilemaan paria tekniikkaa yllättävässä tilanteessa. Hyvin toimi eikä poliisitkaan soitelleet perään.someraivoaja kirjoitti: Ma Elo 16, 2021 6:33 pmNiinpä. Itsepuolustukseen kuuluu paljon muutakin kuin vastustajan telominen. Ameriikkalaisen ohjeen mukaan "Avoid Stupid People in Stupid Places Doing Stupid Things At Stupid Times". Tällä pärjää jo pitkälle. Jos tästä huolimatta joutuu ongelmiin, niin seuraava ohje on ripeästi poistua paikalta, mikäli mahdollista. Jos ei ole mahdollista niin voi yrittää rauhoittaa tilannetta. Vasta jos tämäkään ei tuota tulosta, joudutaan ns. mekaaniseen kommunikaatioon. Siinäkin on hyvä osata erilaisia keinoja, joista viimesijaisia on vastustajan eliminointi. Toki jos tilanne on syntynyt kuten ketjun esimerkissä, niin nokkaan voi tulla vaikka olisi minkälainen itsepuolustusguru.Talikkomies kirjoitti: Ma Elo 16, 2021 2:58 pm Mutta mikä olisi Krav Magaa tai vaikka MCMAPpia tehokkaampi itsesuojelulaji? Mieleen tulee ainakin 400 metrin aidat. Jos olet siinä lajissa todella hyvä, niin et ihan helposti saa nakkikiskauhoajalta kuonoosi. Toki jalassa olevat korkokengät, kireä hame tai talviliukkaat vähentävät senkin lajin tehoa merkittävästi.
Krav magasta kun unohtaa nämä käsin veitsihyökkäystä vastaan opetettavat jutut ja korvaa ne Michael Janichin Martial Blade Concepts tekniikolla niin ollaan nykyajassa.
Ihan sama tuossa tilanteessa. Mutta voithan sinä siellä ruudun takana voimaantua nyrkkeilijän puolesta ja kuvitella vaikka olevasi itse tuollainen supersankarinyrkkeilijä.TucoRamirez kirjoitti: Ma Elo 16, 2021 8:24 pm
No kokeiles osua oikeaa nyrkkeilijää päähän. Et varmaan muista asiasta mitään jälkeenpäin.
Kuten sanottu, tuossa tilanteessa ei olisi ollut mistään kamppailulajitaustasta hyötyä.
-
Insattsgruppen
- Martin Beck
Se oli nuorisolauma joka hyökkäsi tämän urheilijan kimpuun. Nuorisolaumassa on tietenkin ollut ählämeitä. He hyökkäävät aina laumassa.
Kävelin kotiin, kun 8–12 kaksikymppistä miestä ja naista hyökkäsivät julmasti ihmisten kimppuun jalkakäytävällä. Valitettavasti olin yksi uhreista, kun satuin vain kävelemään ohi. Yksi tyypeistä löi minua kasvoihin, jonka jälkeen hän sanoi: ”Anteeksi, väärä henkilö.”
Haluaisin nähdä kuinka ketjun aloittaja puolustautuisi tuommosta laumaa vastaan joka tulee ja vetää päin näköä ilman mitään varoitusta
Ja kyllähän Taekwondo toimii itsepuolustukseen, mutta ei se toimi jos vastassa on 8-12 hengen jengi...
Ja luulen että Jack Woolley päihittää kyllä ketjun aloittajan niin kadulla, kuin matolla 1vs1 tilanteessa
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.
-
Nice shirt
- Jessica Fletcher
Arvasinkin, että tämä menee minuun lopulta. No huonosti minulle kävisi, MUTTA jos olisin harjoitellut taekwondoa vuosikausia, että olisin päässyt olympialaisiin asti, olisin päähänlyönnin jälkeen yrittänyt vahingoittaa myös lyöjää. Olisin siis yrittänyt saada vastapuolellekin tappiota aikaiseksi. Eikö se ole ihan normaali reaktio? Viha.Rasvamaha kirjoitti: Ti Elo 17, 2021 10:03 amKävelin kotiin, kun 8–12 kaksikymppistä miestä ja naista hyökkäsivät julmasti ihmisten kimppuun jalkakäytävällä. Valitettavasti olin yksi uhreista, kun satuin vain kävelemään ohi. Yksi tyypeistä löi minua kasvoihin, jonka jälkeen hän sanoi: ”Anteeksi, väärä henkilö.”
Haluaisin nähdä kuinka ketjun aloittaja puolustautuisi tuommosta laumaa vastaan joka tulee ja vetää päin näköä ilman mitään varoitusta![]()
Ja kyllähän Taekwondo toimii itsepuolustukseen, mutta ei se toimi jos vastassa on 8-12 hengen jengi...
Ja luulen että Jack Woolley päihittää kyllä ketjun aloittajan niin kadulla, kuin matolla 1vs1 tilanteessa
Ja enhän minä ole mikään olympiatason urheilija. Mutta kannattaako harjoitella, jos tositilanteessa ei pysty muuta kuin saamaan turpaan? Johan siinä aletaan ajattelemaan, että mikä on taso.
Tässä vähän Rasvamahalle:
https://www.youtube.com/watch?v=jIZBDURKdaM
Naantalissa paistaa aurinko sinnekin, mihin se ei muilla paista!
-
Solttuetsivä
- Jessica Fletcher
Kyllä kun kaverin kuvia katsoo, varsinkin sitä toisen sivun kuvaa kun istuu kadulla.
Vastapalloon tullut, ja varmaankin jokin astalo lyöjällä, olisikohan jonkinlainen nyrkkirauta.
Tuollainen kun tulee yllättäen vastaantulijalta niin peli seis siihen paikkaan.
Itse tippuu välittömästi ja ei siinä enää mitään jollain itsepuolustustaidolla tee.
Hyvä jos taju pysyy.
Vertakin tulee sen verran reilusti nokasta että varmaankin taju lähdössä tai ainakin väripallot pyörii näkökentässä.
Ja aika "kukkakeppi" tuo teakwondo kaveri on.
Kilpaili alle 58kg sarjassa.
Vastapalloon tullut, ja varmaankin jokin astalo lyöjällä, olisikohan jonkinlainen nyrkkirauta.
Tuollainen kun tulee yllättäen vastaantulijalta niin peli seis siihen paikkaan.
Itse tippuu välittömästi ja ei siinä enää mitään jollain itsepuolustustaidolla tee.
Hyvä jos taju pysyy.
Vertakin tulee sen verran reilusti nokasta että varmaankin taju lähdössä tai ainakin väripallot pyörii näkökentässä.
Ja aika "kukkakeppi" tuo teakwondo kaveri on.
Kilpaili alle 58kg sarjassa.
Täällä taas öyhöttää pleikkaa pelaavat elokuvien katselijat, ei se tarvi kuin kaksi miestä jotka saa pahoinpideltyä vaikka olisi mitä taustaa jos yhdessä oikeaan aikaan käydään kiinni ja pidetään kiinni, saati useampi. Pitäskö heräillä Bruce Lee fanit pikkuhiljaa 
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Eipä taekwondon MM-mitalisti Veera Ruohokaan mahtanut mitään kun Teuvo Hakkarainen tuli humalassa ottamaan niskalenkin. Mukana olleet poliisikansanedustajat joutuivat irrottamaan Teuvon Ruohon kimpusta. Ihan turha pyjamalaji siis.
Wikipedia kertoo: "Joulukuussa 2017 Ruoho jätti rikosilmoituksen perussuomalaisten kansanedustajasta Teuvo Hakkaraisesta. Median kuvausten mukaan humalassa ollut Hakkarainen otti Ruohon eduskunnan kahvilassa niskalenkkiin ja suuteli häntä väkisin. Ruoho oli kahvilassa tauolla eduskunnassa kesken olleesta istunnosta, kun taas Hakkarainen tuli kahvilaan eduskunnan ylemmissä kerroksissa järjestetyistä pikkujouluista. Maaliskuussa 2019 Hakkarainen sai hovioikeudessa sakkorangaistuksen seksuaalisesta ahdistelusta ja pahoinpitelystä."
Wikipedia kertoo: "Joulukuussa 2017 Ruoho jätti rikosilmoituksen perussuomalaisten kansanedustajasta Teuvo Hakkaraisesta. Median kuvausten mukaan humalassa ollut Hakkarainen otti Ruohon eduskunnan kahvilassa niskalenkkiin ja suuteli häntä väkisin. Ruoho oli kahvilassa tauolla eduskunnassa kesken olleesta istunnosta, kun taas Hakkarainen tuli kahvilaan eduskunnan ylemmissä kerroksissa järjestetyistä pikkujouluista. Maaliskuussa 2019 Hakkarainen sai hovioikeudessa sakkorangaistuksen seksuaalisesta ahdistelusta ja pahoinpitelystä."
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"