Mitä luet tällä hetkellä?
Ohhoh ... Ootko muuten 'raamatussa' missä menossa? Meinaan, lue (muistaakseni) suomentajan pohjustuksen loppu sitten vielä, kun olet saanut kirjan päätökseen. Aika paikkansapitävä huomio, joka sai mulla 'nousemaan karvat pystyyn'.PaulaDrew kirjoitti:Charles Seife - Nollan elämäkerta
A.S. LaVey - The Satanic Bible (MInfon keskustelujen innoittamana)
Mulla sama menossa, teoriapuoli. Ihan vain, koska tuonne erääseen äänestykseen menin avaamaan mielipiteitäni, niin voin korjata, jos tuli virheellisesti esitettyä jotain
Saatanallinen Raamattu - suomentanut Paula Merensuo, kustantaja VOIMASANA (www.voimasana.fi)
Esittely 2005, Magus Peter H. Gilmore, Ylipappi, Saatanan Kirkko
(Eli muisti siis petti ja pistin omiani tuon esittelyn suomentajan piikkiin
)
Adamantiiniporttien Avaaminen - Magus Peter H. Gilmore
Kertoo LaVeystä ystävänä (tapasi hänet jo 13-v.), historiasta, yksityiselämän yksityiskohtia ja LaVeyn satanismin synnystä.
Tulen Ajan Aamunkoitteessa - Tapio Kotkavuori
Kuten aloituksessaan ; ... lienee paikallaan hieman valottaa edellä mainittuja teemoja, sekä muita teoksen syntyyn ja taustaan liittyviä asioita... antavat syvyyttä ja kontekstia LaVeyn mestariteokselle...
Summa Theologiae Diabolicae - Wooki (yksityisyyttään tiukasti nimimerkillä varjeleva Pakanaverkko ry:n perustajajäsen)
Pohjustusta
Eli ei siis ollutkaan mikään yksittäinen kohta tuo karvaanostattava -kuten muistin-, vaan näistä kaikista kolmesta kappaleesta se ahaa-elämys. Miten sen sanoo...? Kun vihdoin ymmärsi edes käsitteen satanismi, se 'no näinhän määkin'... Kuten Wooki - Summa Theologiae Diabolicae : Luin sen läpi yhdeltä istumalta ja loppuun päästyäni huudahdin tyrmistyneenä - kuten niin monet ennen ja jälkeen itseäni : ''Juuri noinhan minäkin olen aina ajatellut!''
P.s. Otan osaa Englannin opiskelujesi puolesta, tuo suomennettu teoskin on niin värikkääksi koristeltu sivistyssanoilla
Terv. Meniköhän nyt liian sekavaksi.
Esittely 2005, Magus Peter H. Gilmore, Ylipappi, Saatanan Kirkko
(Eli muisti siis petti ja pistin omiani tuon esittelyn suomentajan piikkiin
Adamantiiniporttien Avaaminen - Magus Peter H. Gilmore
Kertoo LaVeystä ystävänä (tapasi hänet jo 13-v.), historiasta, yksityiselämän yksityiskohtia ja LaVeyn satanismin synnystä.
Tulen Ajan Aamunkoitteessa - Tapio Kotkavuori
Kuten aloituksessaan ; ... lienee paikallaan hieman valottaa edellä mainittuja teemoja, sekä muita teoksen syntyyn ja taustaan liittyviä asioita... antavat syvyyttä ja kontekstia LaVeyn mestariteokselle...
Summa Theologiae Diabolicae - Wooki (yksityisyyttään tiukasti nimimerkillä varjeleva Pakanaverkko ry:n perustajajäsen)
Pohjustusta
Eli ei siis ollutkaan mikään yksittäinen kohta tuo karvaanostattava -kuten muistin-, vaan näistä kaikista kolmesta kappaleesta se ahaa-elämys. Miten sen sanoo...? Kun vihdoin ymmärsi edes käsitteen satanismi, se 'no näinhän määkin'... Kuten Wooki - Summa Theologiae Diabolicae : Luin sen läpi yhdeltä istumalta ja loppuun päästyäni huudahdin tyrmistyneenä - kuten niin monet ennen ja jälkeen itseäni : ''Juuri noinhan minäkin olen aina ajatellut!''
P.s. Otan osaa Englannin opiskelujesi puolesta, tuo suomennettu teoskin on niin värikkääksi koristeltu sivistyssanoilla
Terv. Meniköhän nyt liian sekavaksi.
Kiitos, Rattus, noista tiedoista. Minun täytyy hankkia tuo suomennos jostain. Englanti alkuperäisteoksessa ei välttämättä ole kovin vaikeaa, mutta kielitaitoni on niin vakavasti ruosteessa.
Olen tutustunut satanismiin ensimmäisen kerran jo vuosia sitten ja silloin minullekin tuli tuollainen näinhän minäkin ajattelen -elämys, mutta nyt lukiessani ajatusmaailmani on vähän muuttunut näköjään. Pidän kyllä siitä, että puolustetaan ihmisten luonnollisuutta kristinuskon jäykkää ja mielivaltaista moraalia vastaan, mutta samalla oletus ihmisluonnosta on sama kuin nykytaloustieteilijöillä: itsekkyys, kilpailuhenki yms. Se ei oikein enää tunnu hyvälle.
Ja ettei menisi offtopiciksi: luen välillä myös Döblinin Berlin Alexanderplatzia.
Olen tutustunut satanismiin ensimmäisen kerran jo vuosia sitten ja silloin minullekin tuli tuollainen näinhän minäkin ajattelen -elämys, mutta nyt lukiessani ajatusmaailmani on vähän muuttunut näköjään. Pidän kyllä siitä, että puolustetaan ihmisten luonnollisuutta kristinuskon jäykkää ja mielivaltaista moraalia vastaan, mutta samalla oletus ihmisluonnosta on sama kuin nykytaloustieteilijöillä: itsekkyys, kilpailuhenki yms. Se ei oikein enää tunnu hyvälle.
Ja ettei menisi offtopiciksi: luen välillä myös Döblinin Berlin Alexanderplatzia.
- Valoviikate
- Christopher Lorenzo
- Viesti:
Eilen luin loppuun Waltarin Nuoren Johanneksen. Hieno teos tuokin. Nyt kesken:
Tommy Tabermann: Nälän ja selibaatin runot
Pidän erityisesti mm. runosta Dualismin alkeet. Olen varmaan aikaisemminkin filosofoinut Tabermannin runoista, joten en nyt sitä tee, mutta ilmoitan erikseen kunnioittavani tätä teosta.
Pirkko Saisio: Siskokset
Kivalla murteella kirjoitettu. Jotenkin näytti lupaavalta kirjaston hyllyltä ja netissä joku oli kehunut tätä, joten päätin tarttua tähän. En ole lukenut vielä kuin muutaman sivun, mutta ihan mielenkiintoinen tämä varmaan on.
Tommy Tabermann: Nälän ja selibaatin runot
Pidän erityisesti mm. runosta Dualismin alkeet. Olen varmaan aikaisemminkin filosofoinut Tabermannin runoista, joten en nyt sitä tee, mutta ilmoitan erikseen kunnioittavani tätä teosta.
Pirkko Saisio: Siskokset
Kivalla murteella kirjoitettu. Jotenkin näytti lupaavalta kirjaston hyllyltä ja netissä joku oli kehunut tätä, joten päätin tarttua tähän. En ole lukenut vielä kuin muutaman sivun, mutta ihan mielenkiintoinen tämä varmaan on.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Olen lukenut. Ja pakko myöntää, että tylsempää tekstiä saa hakemalla hakea.MEG kirjoitti:Raamattua olen lueskellut, uskonto-keskusteluihin liittyen.
Lukekaa tekin, vaikka viimeisillä sivuilla oleva "Johanneksen ilmestys"
Kaikkien myöhempien seikkailukertomusten äiti.
Kuuluu yleissivistykseen.
Aikoja sitten aloittamani Poikani Kevin meni juuri päätökseen. Olin väärässä, kun tuolla aiemmin sanoin ettei ehkä semmoinen kirja mistä tykkään - alun haparoinnin ja tunnelässyilyn jälkeen kirja muuttui todella mielenkiintoiseksi ja koukuttavaksi. Juoni oli... No, erilainen. Suurinta osaa lopussa olevista tempauksista osasinkin odottaa, mutta ilmeisesti kirja on silti osannut yllättää aika monet sen lukeneet. Suosittelen, melko sopivaa viihdettä, joka ei pahemmin mässäile verellä ja suolenpätkillä, jos sellaisista ei nimittäin pidä. (Minä pidän, mutta moni muu ei varmaankaan.)
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Nyt on tullut lueskeltua paljon Torey Haydeniä, itse asiassa luettuna jo Tiikerin lapsi, Hiljaisuuden lapset, Sähkökissa, Pöllöpoika ja Auringonkukkametsä. Heti kun löytyy lisää niin jatkan ko. kirjailijan lukemista, olen ihan koukussa. Suosittelen myös todella lämpimästi Haydeniä niille, joita kiinnostaa lapsipsykologia. Lisäksi seuraavaksi olisi jonossa Poliisi kertoo 2008, pystyin vain vaivoin säästelemään sitä tähän viikkoon, sen verran mielenkiintoisia tapauksia, esim. Virginia Techin ammuskelu löytyy noiden kansien välistä.