Argentiina: Pikkupojat murhasivat 2 vuotiaan

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Tietysti aina vanhemmilla, kasvattajilla on osuus asiaan. Ei kukaan ole niin paha, kun on vasta syntynyt- on se hyvin surillista, että sellainen teko on tapahtunut.
tempura
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja tempura »

Kukaan ei ole peto syntyessään.Paljon on täytynyt tapahtua, jotta henkirikokseen pystyy tuonikäisenä.
Itseasiassa psykopaatit taitavat nimen omaan olla juuri sitä. Näin ainakin Robert Haren mukaan.
silentservice
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Parahain chiller, emme ole läheskään niin kaukana toisistamme kuin ehkä kuvittelet. Kyllä minäkin kasvatustieteilijänä ja humanistina jotakin pehmeistä arvoista ymmärrän (tai olen joskus ymmärtänyt), mutta jostakin syystä sitä kai elämän varrella hieman kyynistyy... Ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat nekin kaksi eri asiaa. Ymmärtämisellä/suvaitsevaisuudella/anteeksiannolla on minun maailmassani raja jossakin ja esimerkisi tällaisissa tapauksissa se on raja sitten ylittyy.

Raiskaus tupsahti tekstiini vahingossa (varmaankin muusta casesta), eiväthän veljekset pikkutyttöä tosiaan raiskaannet, vaan vain julmasti kiduttivat ja hengen lopulta (onneksi) riistivät.

chiller kirjoitti:
Ja juuri se on tässä pointtina, sinä näet kaksi syyllistä ja yhden uhrin, minä neljä syyllistä (jos vanhempia nyt on neljä) ja kolme uhria.
Minä kyllä näen tässä jutussa kuusi syyllistä (mahd. 4 vanhempaa ja veljekset) ja ainakin viisi uhria (veljekset, tyttö ja hänen vanhemmat). Tappajalasten vanhemmat tuomitsin helvettiin ihan ensimmäisinä. Viattoman tytön ja heidän vanhempiensa eteen ei ole paljoa tehtävissä.
Armoton linjaukseni veljesten suhteen johtunee myös tapahtumapaikan slummiolosuhteista. Mitkä mahdollisuudet siellä on heistä koskaan kasvattaa ihmisiä? Psykopaatiksi kypsyminen voinee tapahtua varsin nuorella iällä, kunhan olosuhteet ovat otolliset. Tutkimus, johon viittasit lasten henkirikostelijoiden paranemisista on lie tehty saksanmaalla, jossa olosuhteet ja lähtöasetelmat ovat ehkä olleet tapauksissa hieman toisenlaiset. Tämä oli silkka epäily - en ole perehtynyt asiaan.

Ehkäpä tuli aiemmin ja nytkin kirjoitettua turhan kyynisesti ja pienen tunnekuohun vallassa. Onneksi en ole päättämässä asiasta. Meillä jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Onhan?
chiller
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja chiller »

silentservice, olet toki oikeassa siinä, että on hyvin todennäköistä etteivät pojat saa tarpeeksi hoitoa eikä heitä pystytä valvomaan tarvittavasti, mikä tietenkin johtaa siihen että ura taparikollisena häämöttää horisontissa. Toisaalta, ehkä tämän tapauksen saama mediahuomio vaikuttaisi asiaan positiivisesti, en tiedä.

Ymmärtäminen ja hyväksyminen tulee erottaa toisistaan. Minä en ymmärrä enkä hyväksy tätä tekoa, toiseen en pysty liian vähäisen tietomäärän takia ja toiseen en pysty ilmeisesti inhimillisyyteni takia.

Mielestäni näiden tietojen perusteella ei voida puhua psykopaateista. Pojat voivat olla sekaisin, jopa tunnekylmiä ja henkisessä kehityksessään vajaavaisia, mutta itse uskon että varsinainen psykopatia, josta tulee ilmi näinkin äärimmäisiä merkkejä näinkin nuorella iällä, on käytännössä aina jonkinlaisen hermostollisen vaurion aikaansaama. Psykopaatin määritelmä tietenkin on hyvin kiistanalainen ja tämä onkin vain oma näkemykseni.

Tutkimus oli tehty joko Euroopassa tai USA:ssa. En ole varma kummassa, tosin veikkaan Eurooppaa. Toki olosuhteet ovat siis erilaiset.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, sitä en ole kiistämässä.
Dam Egar
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Dam Egar »

Tytön kuvakin on saatu sitten julki:
http://www.news.com.au/story/0,23599,23 ... 01,00.html

Iloisen näköinen pirpana. Rest in peace, pikkuinen.

S-tanan nilkit... :evil:
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Dam Egar kirjoitti:Tytön kuvakin on saatu sitten julki:

Näyttää minusta ihan tavalliselta kakaralta. Ei mikään kauneuskuningatar, edes. Tommonen mitä on tuhat tusinassa.

Voisinkin kysyä tässä vaiheessa, että näyttäisikö tuo pentu yhtään sen erikoisemmalta tai massasta poikkeavalta, jos ette tietäisi tarinaa taustalta? Meinaan, kun tuntuu että aina nämä pikkupenikat joita kuolee väkivaltaisesti tai onnettomuuksissa, niin suuren kansan mielestä ne näyttää aina just tosi iloisilta ja onnellisilta ja pälä pälä, pälä pälä. Samanlaisia nulikoita niitä on joka puolella, erikoisen niistä tekee vasta se kuoleminen, jonka jälkeen sitä muistoa sitten kullataankin kuin ortodoksisen kirkon tapulia.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

VoDKa kirjoitti:Meinaan, kun tuntuu että aina nämä pikkupenikat joita kuolee väkivaltaisesti tai onnettomuuksissa, niin suuren kansan mielestä ne näyttää aina just tosi iloisilta ja onnellisilta ja pälä pälä, pälä pälä.
"Yhden ihmisen kuolema on tragedia, miljoonan ihmisen kuolema on tilastoa." -Josef Stalin
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

taidan tarjota perinteistä ratkaisua; akkuhappoa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Kalessin kirjoitti:taidan tarjota perinteistä ratkaisua; akkuhappoa.
Akkuhappo on pahaa... Musta Ryssä, Minttu Musta Ryssä, Työttömän Ahteri, Hukkuva Somali, Tyhmä Swedu, Kiinalainen Nälänhätä, Eestiläinen Abortti ja Jallu on kaikki parempia kuin se Akkuhappo.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Akkuhappo on paras viinasekoitus mitä maa päällään kantaa. Perinteisen jekun lisäksi.
Kalessin
Adrian Monk

juu, siis viinana aivan kauheaa ja hyh sentään....ihan happona varsin käyttökelpoista.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
JMW
Susikoski

Viesti Kirjoittaja JMW »

VoDKa kirjoitti:. Samanlaisia nulikoita niitä on joka puolella, erikoisen niistä tekee vasta se kuoleminen, jonka jälkeen sitä muistoa sitten kullataankin kuin ortodoksisen kirkon tapulia.
No kas kummaa että pienen lapsen väkivaltainen kuolema koskettaa ihmisiä. Itse pienen tyttövauvan isänä voin sanoa, että jos omalle lapselle tuollaista joku tekisi niin tekisin kaikkeni auttaakseni syyllisen luonnollista poistumista.

Kyllä se pienen tytön kuolema kummasti koskettaa enemmän kuin jonkun tuntemattoman aikuisen. Itse jopa tunnen lukemattoman määrän tyyppejä, joiden kuolema olisi vähän niinkuin EVVK.
Dam Egar
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Dam Egar »

VoDKa kirjoitti:

Näyttää minusta ihan tavalliselta kakaralta. Ei mikään kauneuskuningatar, edes. Tommonen mitä on tuhat tusinassa.

Voisinkin kysyä tässä vaiheessa, että näyttäisikö tuo pentu yhtään sen erikoisemmalta tai massasta poikkeavalta, jos ette tietäisi tarinaa taustalta? Meinaan, kun tuntuu että aina nämä pikkupenikat joita kuolee väkivaltaisesti tai onnettomuuksissa, niin suuren kansan mielestä ne näyttää aina just tosi iloisilta ja onnellisilta ja pälä pälä, pälä pälä. Samanlaisia nulikoita niitä on joka puolella, erikoisen niistä tekee vasta se kuoleminen, jonka jälkeen sitä muistoa sitten kullataankin kuin ortodoksisen kirkon tapulia.
Sun on pakko noita jeesustelujasi tunkea jokaiseen topicciin joka koskee pienten lasten surmaamista?

Jotain antipatiaa sulla tuntuu olevan pienempiä tenavia kohtaan, varmaan ei-tiedostettua sellaista.

Kannattaisi keskustella asiasta jonkun kanssa, vaikka ihan ammattiauttajan. Viimeistään ennenkuin joskus mahdollisesti ryhdyt omia tekemään.

Oma veikkaukseni: oma lapsuutesi olla sitäluokkaa ankea, että tekee vieläkin pahaa nähdä hymyileviä pikkulapsia?
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

VoDKa kirjoitti:

Näyttää minusta ihan tavalliselta kakaralta.
Tavallisen näköinen kakarakin voi näyttää iloiselta pirpanalta. Mutta jälleen suosittelisin miettimään hiljaa mielessäsi (tai ehkä sittenkin hyötyisit ammattiauttajasta enemmän) itseäsi ja ongelmiasi, jotka saavat sinut suoltamaan kohtalaisen typeriä kommentteja. Uskoisin, että sinulla on aika paha olo.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kalessin
Adrian Monk

mun mielestä oli varsin söötti pieni tyttö joka taasen tekee kohtalosta vielä kamalamman tuntuisen.
Vastaa Viestiin