https://www.ksml.fi/paikalliset/4322787
Jyväskyläläinen kiinteistönvälittäjä kavalsi asiakkaidensa varoja ja aiheutti yli 330 000 euron vahingot – sai vankilatuomion törkeistä talousrikoksista
Tämä kiinteistönvälitysbusiness tuntuu mielenkiintoisella tavalla vetävän puoleensa kuin paska kärpäsiä kyseenalaisella moraalilla varustettuja ihmisyksilöitä, sekä miehiä että naisia.
Onkohan tässä kyseessä sama jyväskyläläinen kiinteistönvälittäjä LKV ja laillistettu kaupanvahvistaja, joka osui omalla kohdalleni..kutsumme tässä häntä "Petriksi". Rehtinä ja rehellisenä porvarina itsestään kuvan antava LKV Petri tilasi yritykseltäni palveluita ja laskujen maksuaikataulussa oli alusta pitäen hieman ongelmia. Lopulta kirjanpitäjäni raportista huomasin, että maksut ovat tyrehtyneet kokonaan ja hän myös jätti vastaamatta mihinkään yhteydenottopyyntöön, vaikkakin kerran ystäväni puhelimesta soittamaani puheluun hän vastasi heti ja seli-seli ja massit tulee asap älä pliis liiviläisiä lähetä, jookosta.
Haiston palaneen käryä ja olin viemässä laskut perintään ja siinä yhteydessä Petrin taustoja tutkiessani tulin toisiin ajatuksiin ja kirjasin muutaman donan laskut luottotappioksi, perinnän kautta en olisi rahojani tullut saamaan ja perintäkulut olisivat tulleet minun maksettavaksi. Petri on ammattimainen sarjayrittäjä-huijari, joka pyörittää yhtä kiinteistönvälitysfirmaa vuoden-pari, ryhtyy jossain jättämään systemaattisesti kaikki laskunsa maksamatta -> ajaa yrityksen konkurssiin ja perustaa sitten itse tai bulvaaninsa avulla aina konkurssin jälkeen uuden yrityksen.
Huvittavinta oli, että erään hänen yrityksensä velkojana toimi ennustaja, jolla Petrin yritys oli monta sataa euroa pydessä. Aika huono ennustaja vissiin, kun ei osannut ennustaa asiakkaan jättävän maksamatta, eikä edes sitä, että perintäkulutkin saa maksaa omasta pussista!