Humalainen ajoi poliisin yli Kälviällä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Joey, verikokeen tulos oli 1,24 promillea. Puhallus taisi siis olla hieman "närästeinen".
rapier
Vic Mackey

Käkä kirjoitti:Hieman OT, mutta liittyy holtittomasti ajamiseen.

Kattokaapa video ja yhtään motoristia puolustelematta, huomioikaapa poliisin tekemät ohitukset,Varsinkin ne tienkohdat jossa poliisi ohittelee.

http://www.youtube.com/watch?v=2Ikz0lftf-w
Niin, lopputulosta ei nähty. Poliisi ajoi todella hyvin verrattuna tähän pakojänikseen. Oikeasti moottoripyörällä olisi voinut päästä pakoon, mutta oli huono kuski. Odotin (ja toivoin) että motari vetää päin jotain! Ilmeisesti tämäkin kakka jäi henkiin. :evil:
Kataja
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kataja »

Tuossa on se loppuosa
http://www.youtube.com/watch?v=dcB_AkLBD4Q
1:15 Kohdalla luontoäiti sakottaa tylymmin kuin viranomainen koskaan. Mikäli pätkän kommentteihin on uskominen niin mp-kuski toipui vammoistaan ennen pitkää.
rapier
Vic Mackey

Kas niinpä oli! Toivottavasti amputoidaan jalat! :twisted:
Siru
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Siru »

Moottoripyöräkuski kommentoi videoaan seuraavasti:
Katoin vaa et joku homoilija on taas tullu perään roikkumaan, ku niitä kyllä riittää ku prätkällä ajaa. Ajattelin vähän ottaa välimatkaa siihen ja vast siellä ylhäällä ku käännyin uudelleen vasemmalle ni tajusin et ne on polizeit. Sit ajattelin et ei mun tartte ku ajaa parisataa metriä ni pääsen betoniporsaist ohi ja ne jää siihe, mut ei."

siinä ku sattu olemaan vauhtiakin jossain vaiheessa ennen ku ohitin ne. Sit vast siel pihal ku maikailin ni poliisi sano et ei sulla ollu ku 27 ylinopeutta ku meijät ohitit. Ja en mä huomannu et ne oli kytät sillon ku siinä isolla tiellä taakse katoin...

"lantio repes keskeltä kahtia ja murtu kahesta kohtaa, jalat meni ihan naarmuille ja toinen silmäkulma meni mustaks. Mutta kyllä mä taas kävelen. Ne kasas mut takas rauta-pätkillä ja ruuveilla. Ei muuten paljoo tarvinnu vongata tota videoo miliisiltä. Kuulusteluissa kysyin sit lopuks et oisko mahista saada sitä itelle, ni kuulustelija sano vaa et kyllä se onnistuu...
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Siru kirjoitti:Moottoripyöräkuski kommentoi videoaan seuraavasti:
Katoin vaa et joku homoilija on taas tullu perään roikkumaan, ku niitä kyllä riittää ku prätkällä ajaa. Ajattelin vähän ottaa välimatkaa siihen ja vast siellä ylhäällä ku käännyin uudelleen vasemmalle ni tajusin et ne on polizeit. Sit ajattelin et ei mun tartte ku ajaa parisataa metriä ni pääsen betoniporsaist ohi ja ne jää siihe, mut ei."

siinä ku sattu olemaan vauhtiakin jossain vaiheessa ennen ku ohitin ne. Sit vast siel pihal ku maikailin ni poliisi sano et ei sulla ollu ku 27 ylinopeutta ku meijät ohitit. Ja en mä huomannu et ne oli kytät sillon ku siinä isolla tiellä taakse katoin...

"lantio repes keskeltä kahtia ja murtu kahesta kohtaa, jalat meni ihan naarmuille ja toinen silmäkulma meni mustaks. Mutta kyllä mä taas kävelen. Ne kasas mut takas rauta-pätkillä ja ruuveilla. Ei muuten paljoo tarvinnu vongata tota videoo miliisiltä. Kuulusteluissa kysyin sit lopuks et oisko mahista saada sitä itelle, ni kuulustelija sano vaa et kyllä se onnistuu...
Toivottavasti kannatti (huom punaisella korostettu kohta).
Tosin jannulla on aika katuva sävy vaikka ei sitä suoraan sanokkaan.

Toivottavasti kaikki opittiin taas jotain...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Mike Manner kirjoitti: ...Ja eihän sitä tiedä miten rutinoitunut kaataja epäilty on. Onhan ihmisiä puhalletettu kirjaimellisesti hivenen huteran ajotyylin vuoksi ja alkomittariin on saatu lukemat jotka olisi tappaneet jo normaali ihmisen...
Siksi sanoinkin näin:

"^ Täytyy kyllä sanoa tuosta videosta, ettei ajaminen todellakaan vaikuta niin päättömältä kuin mitä olen kuvitellut sen olleen, ei ole tainnut tuo kolmen promillen humalatila olla pojalle ihan niin lamauttava kuin mitä se joillekin (esimerkiksi itselleni) on."

Ja huomautettakoon tuosta verikoetuloksesta vielä että eikös verikoe kuitenkin oteta edelleen vanhanaikaisesti asemalla?
Mike Manner
Jessica Fletcher

joey kirjoitti:Ja huomautettakoon tuosta verikoetuloksesta vielä että eikös verikoe kuitenkin oteta edelleen vanhanaikaisesti asemalla?
Itselläni ainakin otettiin paikallisessa sairaalassa sen kerran kun puhalisin 0.51... (Verikokeesta löytyi (n.30min myöhemmin otettu koe) hivenen vajaa 0.5, eli ei ollut ratti :D ).

Käsittääkseni poliisiasemilla ei päivystä niiden auki ollessa koko aikaa sairaanhoitaja ja odottele noita ratin puhaltaneita jne. verikokeisiin... :wink: Tiedä sitten miten noissa isommissa kaupungeissa, mutta ei täällä susirajalla ainakaan.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Tästä löytää sen takaa-ajon aloittaneen tilanteen:
http://www.youtube.com/watch?v=EI5MOH9-afI
Kuvassa näkyy sama siviili-Skoda joka on siinä Iltalehden videollakin.
Aika mitättömästä alkoi takaa-ajo.
rapier
Vic Mackey

Joey, verikoe otetaan terveyskeskuksessa/sairaalassa. Kuski EI ollut 3 promillen kännissä!
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

rapier kirjoitti:Kuski EI ollut 3 promillen kännissä!
Verikoe otettiin nesteytyksen jälkeen, eli siis oltuaan tiputuksessa sairaalassa joten verikokeen tulos ei ole luotettava.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Porin kirjoitti:Verikoe otettiin nesteytyksen jälkeen, eli siis oltuaan tiputuksessa sairaalassa joten verikokeen tulos ei ole luotettava.
Off topic -

Rattijuopumus doping :lol: samat on vinkeet kuin Lahden hiihtäjillä...
rapier
Vic Mackey

Porin kirjoitti:
rapier kirjoitti:Kuski EI ollut 3 promillen kännissä!
Verikoe otettiin nesteytyksen jälkeen, eli siis oltuaan tiputuksessa sairaalassa joten verikokeen tulos ei ole luotettava.
Puhalluskoe ei ollut luotettava, koska ulosajaneella jätkällä tuli mahansisältöä suuhun, joten puhallus oli virheellinen. :wink:
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Epäilinkin että kyse oli jostakin tuollaisesta, kun puhalluksella ja verikokeella oli noinkin paljon eroa. Ja voisin kuvitella, että onnettomuushetkestä on kulunut jonkun verran aikaa verikokeen ottamishetkeen.

Mistä me voimme varmasti tietää, että vatsansisällöt ovat nousseet suuhun?
Jeltsin
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Joey:

Kyse ei välttämättä ole siitä onko mahansisältöä suussa. Se riittää että on ottanut huikan viinapullosta 10min sisään, niin suussa on taatusti höyryjä enemmän kuin veressä oikeasti on. Tässä tapauksessa epäilen että kuski on ajaessa ottanut hörpyn.
Vastaa Viestiin