Ulvilan tapaus ( ketju 2 )
poissulkevaa
Pikkulapsien testaaminen liittyy siihen, että he ovat käyneet Lahdella kylässä. Täytyy varmistaa, että DNA-näyte varmasti on murhaajan eikä esimerkiksi naapurin naskalin, jonka verta tai räkää olisi osunut tutkijoiden otokseen.
-
Harriet Makepeace
En käsitä miksi Luvata työntekijöitä nyt testataan, kun on arveltu että tekijä on mahdollisesti joku IRTISANOTTU eli entinen työntekijä?
Tekijä on selvästi toiminut raivon vallassa, uhria oli puukotettu useita kertoja, eli selvästi enemmän mitä hänen surmaamiseen olisi tarvittu, tämä ei ihan viittaa harkittuun tekoon eli teon suunnitelmallisuuteen. Tappaja on tullut ryminällä sisään, ottanut valtavan riskin uhrin perheen ollessa kotona, antanut vaimon soittaa hätäkeskukseen ja häipynyt kuin tuhka tuuleen muutama minuutti enne poliisin tuloa. Todennäköisesti hän on saanut myös itse jonkinlaisia vammoja surmatyön yhteydessä.
Jokin tässä nyt mättää..
Tekijä on selvästi toiminut raivon vallassa, uhria oli puukotettu useita kertoja, eli selvästi enemmän mitä hänen surmaamiseen olisi tarvittu, tämä ei ihan viittaa harkittuun tekoon eli teon suunnitelmallisuuteen. Tappaja on tullut ryminällä sisään, ottanut valtavan riskin uhrin perheen ollessa kotona, antanut vaimon soittaa hätäkeskukseen ja häipynyt kuin tuhka tuuleen muutama minuutti enne poliisin tuloa. Todennäköisesti hän on saanut myös itse jonkinlaisia vammoja surmatyön yhteydessä.
Jokin tässä nyt mättää..
-
Ihraponnari
- Frank Drebin
Mikä tässä nyt muka mättää?Harriet Makepeace kirjoitti: Tekijä on selvästi toiminut raivon vallassa, uhria oli puukotettu useita kertoja, eli selvästi enemmän mitä hänen surmaamiseen olisi tarvittu, tämä ei ihan viittaa harkittuun tekoon eli teon suunnitelmallisuuteen. Tappaja on tullut ryminällä sisään, ottanut valtavan riskin uhrin perheen ollessa kotona, antanut vaimon soittaa hätäkeskukseen ja häipynyt kuin tuhka tuuleen muutama minuutti enne poliisin tuloa. Todennäköisesti hän on saanut myös itse jonkinlaisia vammoja surmatyön yhteydessä.
Jokin tässä nyt mättää..
Sinun mielestäsi siis uhrin tarkkaileminen, hänen aikataulujensa selvittäminen ja naamioituminen eivät viittaa suunnitelmallisuuteen? Kyllä, teko on varmasti tehty raivon vallassa, mutta se ei millään tasolla sulje suunnitelmallisuutta pois. Minä en ainakaan jaksa uskoa siihen että ohikulkija on huvikseen vetänyt taskustaan sattumalta löytyneen maskin päähänsä ja lähtenyt summittaisesti listimään väkeä sattumalta valikoimaansa asuntoon.
Ja tekijä on saanut vammoja surmatyön yhteydessä, sehän tiedetään jo.
Ja kyllä, tekijä myös ehti häipymään ennen poliisin tuloa, mutta toisaalta tämän kaltaisissa rikoksissa niin usein käykin. Olennaista on se, että poliisit eivät ole löytäneet häntä tuon paon jälkeen.
Mutta kuten edellä mainittiinkin, näiden samojen asioiden jankuttaminen ei kyllä oikein hyödytä, vastauksen kysymyksiinsä saa lukemalla koko viestiketjun läpi.
-
Harriet Makepeace
Eihän nyt joku kuvittelee että minulla on aikaa selata koko ketju läpi.
Tämä tieto oli minulle uutta että tekijä on jättänyt rikospaikalle tekovälineiden lisäksi myös kyseisen naamion. Vai miksi muuten sitä että tekijä on käyttänyt 'naamiota' käsitellään faktana. Oletan sitten että kyseinen naamio on poliisin hallussa. Luulin että tämä tieto perustuu uhrin vaimon lausuntoon.
Kummastelen myös sitä että vaimo on pystynyt näinkin tarkasti antamaan tuntomerkkejä tekijästä hengenvaarallisista vammoista, kaikesta shokista ja järkytyksesta huolimatta.
Tämä tieto oli minulle uutta että tekijä on jättänyt rikospaikalle tekovälineiden lisäksi myös kyseisen naamion. Vai miksi muuten sitä että tekijä on käyttänyt 'naamiota' käsitellään faktana. Oletan sitten että kyseinen naamio on poliisin hallussa. Luulin että tämä tieto perustuu uhrin vaimon lausuntoon.
Kummastelen myös sitä että vaimo on pystynyt näinkin tarkasti antamaan tuntomerkkejä tekijästä hengenvaarallisista vammoista, kaikesta shokista ja järkytyksesta huolimatta.
Naamiota ei käsittääkseni oltu jätetty rikospaikalle. Mutta vaimon/silminnäkijän pitäisi kyllä olla umpisokea tai mahdollisesti tajuton, ellei olisi huomannut että tekijällä oli naamio päässä. Ja jos vaimo niin on todistanut asian olleen, en näe mitään syytä epäillä hänen sanomisiaan.Harriet Makepeace kirjoitti: Tämä tieto oli minulle uutta että tekijä on jättänyt rikospaikalle tekovälineiden lisäksi myös kyseisen naamion. Vai miksi muuten sitä että tekijä on käyttänyt 'naamiota' käsitellään faktana. Oletan sitten että kyseinen naamio on poliisin hallussa. Luulin että tämä tieto perustuu uhrin vaimon lausuntoon.
-
Ihraponnari
- Frank Drebin
Luvatan työntekiöiden testauksen syy oli yhden tutkintalinjan pois suljenta. Nyt on siis yks linja poissuljettu ja poliisi voi rauhassa keskittyä muihin. Jep, tässä mättää se että mitään uutta ei poliisi saa aikaseksi.Harriet Makepeace kirjoitti:En käsitä miksi Luvata työntekijöitä nyt testataan, kun on arveltu että tekijä on mahdollisesti joku IRTISANOTTU eli entinen työntekijä?
Jokin tässä nyt mättää..
-
Harriet Makepeace
Kun Luvatalla on kuulemma testattu satoja ihmisiä, niin ei kai tuloksia ole vielä saatu kaikkien osalta.
Itse olen sitä mieltä,syyllistä kannattaa etsiä lähipiiristä.
Joutsenlahden mukaan Lahti oli kertonut usealle henkilölle, että häntä oli uhkailtu, mutta hän ei ollut koskaan tarkemmin yksilöinyt, mikä taho oli mahdollisesti häntä uhkaillut. Olisi tärkeä tietää, mitä kanavia oli käytetty uhkauksien lähettämiseen: onko uhkauksia esitetty kasvotusten, tai lähetetty puhelimitse, kirjeitse, sähkopostilla tms. On toki mahdollista että Lahti ei tiennyt, kuka on ollut uhkauksien takana. Ehkä kyseessä on ollut ns epäsuora kontakti eli ehkä Lahti on kokenut jonkun tilanteen tai jonkun henkilön käytökseen uhkaavana.
Itse olen sitä mieltä,syyllistä kannattaa etsiä lähipiiristä.
Joutsenlahden mukaan Lahti oli kertonut usealle henkilölle, että häntä oli uhkailtu, mutta hän ei ollut koskaan tarkemmin yksilöinyt, mikä taho oli mahdollisesti häntä uhkaillut. Olisi tärkeä tietää, mitä kanavia oli käytetty uhkauksien lähettämiseen: onko uhkauksia esitetty kasvotusten, tai lähetetty puhelimitse, kirjeitse, sähkopostilla tms. On toki mahdollista että Lahti ei tiennyt, kuka on ollut uhkauksien takana. Ehkä kyseessä on ollut ns epäsuora kontakti eli ehkä Lahti on kokenut jonkun tilanteen tai jonkun henkilön käytökseen uhkaavana.
-
Harriet Makepeace
Tälläisiäkin tapauksia on ollut, eli ei mikään ole poissuljettu.Matula kirjoitti:Jos tekijä olisi lähipiiristä, olisi uhkailut tulleet uhrilla varmasti suoraan ja kasvotusten. Ei kukaan lähipiiristä lähettele mitään anonyymiuhkauksia. Kuvitelkaa itsenne tilanteeseen.
Mutta toisaalta emme voi olla satavarmoja että mahdollinen uhkailija tai uhkaavasti käyttäytynyt henkilö, on ollut myös Lahden surmaaja. Muistaakseni poliisi on vahvistanut että tekijä on todennäköisesti tuntenut Lahden, johon viittasi mm se miten hän oli käyttäytynyt rikospaikalla ehkä myös hätäkeskuksen nauhalta kuultu puhe. Joten jos ei ihan perhepiiristä, niin joku tuttu henkilö kuitenkin.
Mikä tapaus esimerkiksi?Harriet Makepeace kirjoitti:Tälläisiäkin tapauksia on ollut, eli ei mikään ole poissuljettu.Matula kirjoitti:Jos tekijä olisi lähipiiristä, olisi uhkailut tulleet uhrilla varmasti suoraan ja kasvotusten. Ei kukaan lähipiiristä lähettele mitään anonyymiuhkauksia. Kuvitelkaa itsenne tilanteeseen.
Tästä sen verran, että Lahden vaimo olisi aivan taatusti tunnistanut tekijän, mikäli tekijä olisi ollut hänellekin tuttu. Eli perhepiiriin kuuluvasta tämänkään takia tuskin on kyse. Ja toisaalta, sehän on jo tiedossa että täysin ventovieras ei uhri tekijälle ollut, sillä teko ei ollut mielivaltainen.Harriet Makepeace kirjoitti:Joten jos ei ihan perhepiiristä, niin joku tuttu henkilö kuitenkin.
-
Harriet Makepeace
Nämä joeyn kommentit pitäisi jättää ihan omaan arvoonsa, mutta miten vaimo on voinut tunnistaa tekijän, kun surmaaja on ollut naamioutunut. Lisäksi vaimo oli shokissa, järkyttynyt, varmasti pelkäsi myös oman henkensä ja lastensa puolesta jne. Tälläisissä tilanteissa silminnäkijät voivat tehdä havaintoja jotka eivät ole totuudenmukaisia tai päinvastoin, jotain tärkeää voi jäädä heiltä huomaamatta.
Mietin että oliko surmaaja tekohetkellä jonkin verran päihtynyt tai jopa vahvassakin humalatilassa. Eli tälläinen henkilö joka viihtyy kapakoissa tms On myös mahdollsta että tekijä on jo paennut ulkomaille, tuskin hän enää istuu Suomessa kuin tatti odottamassa pidätystään.
Nämä mun ajatukset ovat vaan spekulaatiota, eikä mitään fakta hommaa.
Mietin että oliko surmaaja tekohetkellä jonkin verran päihtynyt tai jopa vahvassakin humalatilassa. Eli tälläinen henkilö joka viihtyy kapakoissa tms On myös mahdollsta että tekijä on jo paennut ulkomaille, tuskin hän enää istuu Suomessa kuin tatti odottamassa pidätystään.
Nämä mun ajatukset ovat vaan spekulaatiota, eikä mitään fakta hommaa.
Jos kyseessä olisi läheinen perhetuttu, ei naamarin käyttö piisaisi henkilöllisyyden salaamiseen. Tuttu hyvinkin, mutta ei välttämättä vaimolle, ainakaan läheisesti?
Komppaan siis joeya. Kokonaan omaan arvoonsa jättäisin nuo "tällaisia tapauksia on" -väitteet jollet pyynnöstäkään yhtään mainitse.
Komppaan siis joeya. Kokonaan omaan arvoonsa jättäisin nuo "tällaisia tapauksia on" -väitteet jollet pyynnöstäkään yhtään mainitse.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
-
silentservice
- Sabrina Duncan
Lähipiirikin on tässä(kin) tapauksessa aika monimutkainen käsite. Lahden tuttavapiiri on laaja.
Aanailen, että Lahti on saattanut tunnistaa tekijän, muttei ole sitä halunnut tuoda julki. Vaimo ei ole ollut tietoinen tästä tutusta, joten tekijä voi olla "kuka vaan". Toinen vaihtoehto on sekin, että vaimo tunnisti tekijän, muttei kertonut sitä poliisille...
No mutua vaan ilman hajuakaan...
Aanailen, että Lahti on saattanut tunnistaa tekijän, muttei ole sitä halunnut tuoda julki. Vaimo ei ole ollut tietoinen tästä tutusta, joten tekijä voi olla "kuka vaan". Toinen vaihtoehto on sekin, että vaimo tunnisti tekijän, muttei kertonut sitä poliisille...
No mutua vaan ilman hajuakaan...