Kuvassa missä ruumispussi näkyy (liitteenä) näkyy koivu vierellä, joka on tosiaan melko pieni mutta lienee oikeastikin se johon ruumis oli joten kuten sidottu. Nimittäin Ismo Kopra 2015 esitetyssä ohjelmassa (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000933115.html) näyttää kuvaa (liitteenä) missä osoittaa sormella koivua ja sanoo sanatarkasti: "Tämän koivun juuresta Tuula Lukkarisen ruumis sitten löytyi".Peugeotti kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 4:39 pmTämä tulkintasi paikasta on minunkin mielestäni paras vaihtoehto annetuila tiedoilla ja kuvien perusteella. Vasemmalle eli pienelle hiekkakuopalle johtava ura voidaan kait unohtaa sen suoruuden vuoksi, vaikea uskoa, että vanha ura olisi metsittynyt täysin tunnistamattomaksi uuden uran vieressä näin pitkän ajankaan päästä. Itse katselin oman asuinpaikkani polkuja vuoden 1906 kartasta ja aika tarkkaan kaikki siinä olleet polut löytyvät nykyäänkin maastosta, vaikka tuo lähimaastoni on potentiaalisesti paljon muokkaantuvampaa, kuin kuiva hiekkamaa.riihitonttu kirjoitti: Ma Loka 25, 2021 3:15 pm Tässä suuntaa-antava teoreettinen esimerkki. Hellun montulta alle 100 metriä, Hikiäntieltä n. 150 m linnuntietä. Pääuralta muutaman kymmenen metriä metsään ja Pietilän palstan rajalta vajaat 25 metriä, joka riittänee näköhavaintoon harvahkossa metsässä. Voi toki olla, lähempänä Pietilän palstan rajaa jos ei olla tarkkoja etäisyydestä Hellun montulta.
etaisuudet.jpg
Tuon oikealle johtavan uran varteen olin itsekin ekoissa viesteissäni löytöpaikkaa sijoittamassa, ja siksi kaipasin lisätietoja/-kuvia palstojen välisestä pikku-urasta. Nyt hoksasin myös, että Pietilä ei ole lausuntojaan kivien kiertelyistä antaessaan välttämättä tiennyt oliko Lukkarinen raahattu metsään pääuralta vai pikku-uralta. on voinut tehdä itse päätelmiä siitä, että tekijä olisi pikku-uraa ajanut ja siellä autonsa kääntänyt vaikka tekijä onkin voinut jättää autonsa pääuran varteen ja raahata Lukkarinen metsään sieltä käsin. Se selittäsi senkin, miksi olisi jäänyt vain yhdet renkaanjäljet kanervikkoon, sillä auton muut pyörät olisivat olleet urilla, mikäli tekijä on kääntänyt autonsa tuossa pikkumonttu-uran risteyksessä. Ei kai Pietilän ole annettu jäädä rikospaikalle näkemään, mistä kohtaa renkaanjäljet löytyivät? Tuossa nauhakuvassa olen aina jostain syystä olettanut, että se on otettu rikospaikan sisältä päin näyttäen erisyksen toisenpuolen ulkorajan. Olisiko kuva ottu siis kunnan palstalta pietilän palstaa kohden? Tuo kuva, jossa Lukkarisen ruumis on jo pussissa uran varrella on voitu ottaa sen jälkeen kun poliiisit ovat kantaneet ruumiin löytöpaikasta pois. Joku toimittaja, ehkä tulkinnut, että se olisi ollut tarkka löytöpaikka. Se koivu ruumispussikuvassa, johon jotkut ovat kertoneet Lukkarisen köytetyn, vaikuttaa mielestäni liian heiveröiseltä moiseen tarkoitukseen, joten oikea sidontapuu on todennäköisesti jossain metsässä, eikä siitä ole kuvia julkaistu? Tarkoituksella ehkä jätetty kuvat, joista tarkan surmapaikan voisi päätellä, julkaisematta.
Nyt haluan vielä kiinnittää huomiota sellaiseen seikkaan, että ainakin itse olen syyllistynyt viesteissäni kirjoittamaan ruumiin raahaamisesta metsään, vaikka Tuula on hyvin suurella todennäköisyydellä ollut vielä hengissä tuolloin kun hänet on kidutus-/löytöpaikalle (jos samat) raahattu tai kenties talutettu, jos on ollut vielä tolpillaan. Eli on epäkunnioitettavaa uhria kohtaan puhua ruumiin kuskaamisesta. Jos Tuula on kuollut muuten vasta löytöpaikalla, joka olisi siis eri kuin ruumispussin paikka,, niin ei sitä tarkkaa murhapaikkaa silloinkaan tiedä kuin tekijä ja poliisi. Pietiläkään ei tiedä/tiennyt, oliko Tuula surmattu tuossa löytämässään paikassa, joten näin ollen poliisien lausumat tämän suhteen pitäisivät paikkaansa. Totuus kirkastuu, kuten eräs autoileva todistaja kerran ovellani käydessään väitti tapahtuvan, aina kun lekevät uusia tulkintoja pyhästä kirjasta?
Olisi kiva saada omaan käyttöön nuo kaikki kuvat, voisi selvitä monia rikospaikkaan liittyviä kysymyksiä niiden avulla.
Aiemmin oli juttua myös tekovälineestä, lähinnä että niitä oli kaksi ja toisen poliisi löysi heti. Se taitaa käsittääkseni olla selvää että jotain pyykkinarun kaltaista löytyi ja sitä oli käytetty sitomiseen. Voisiko naru olla toinen murha-ase? Lähinnä mietin että jos vaikka olisi löytynyt kaulalta narua vastaavia kuristusjälkiä. Toinen murha-ase olisi taasen joku veitsen kaltainen, kun ruumista oli pahoin silvottu.