Koronavirus CVD19 - Maailmanlaajuinen pandemia

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tähdet kertovat
Christopher Lorenzo

Re: Koronavirus CVD19 - Maailmanlaajuinen pandemia

Viesti Kirjoittaja Tähdet kertovat »

^ Kaikki tietää että rokotteen teho hiipuu ja siksi kolmannen rokotteen -minäkin saan puolen vuoden päästä siitä edellisestä. Hyvä että saadaan, ettei ne kitarakoteloiden kaiut ja BGn liikuttelut lopu kesken :mrgreen:
EricBlair kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 2:44 pm
Sahkotuoli kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 2:42 pm
EricBlair kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 2:33 pm Keskustelupalstalla tuskin pystyy tämän alemmas vajoamaan. Ei sanomassanne ole minkäänlaista sisältöä. Turhan toistoa kamalassa hädässä.
Paljonkin alemmaksi voi vajota. Esim selittämällä että rokotteen mukana tulee ”aidsia” tai se aiheuttaa syöpää. :mrgreen:
Kyllä täällä on kaikki kuviteltavissa olevat naurettavuudet pian käyty läpi.
Voitko osoittaa missä kohdassa olen kirjoittanut jommasta kummasta?

Loput laitan mielikuvituksesi tuotteeksi.
Miksi pitäisi osoittaa? Saa kai täällä muustakin puhua kuin sinusta? Korona on aihe ja me keskusteltiin nyt, mahdollisista siihen liittyvistä denialistien vierihoidoista :mrgreen:
”puhaltelevat, huutavat ja ympäriinsä huitovat ihmiset aiheuttavat meille pörriäisille valtavasti imago-ongelmia"
EricBlair
Axel Foley
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EricBlair »

Tähdet kertovat kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 3:35 pm ^ Kaikki tietää että rokotteen teho hiipuu ja siksi kolmannen rokotteen -minäkin saan puolen vuoden päästä siitä edellisestä. Hyvä että saadaan, ettei ne kitarakoteloiden kaiut ja BGn liikuttelut lopu kesken :mrgreen:
EricBlair kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 2:44 pm
Sahkotuoli kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 2:42 pm
Paljonkin alemmaksi voi vajota. Esim selittämällä että rokotteen mukana tulee ”aidsia” tai se aiheuttaa syöpää. :mrgreen:
Kyllä täällä on kaikki kuviteltavissa olevat naurettavuudet pian käyty läpi.
Voitko osoittaa missä kohdassa olen kirjoittanut jommasta kummasta?

Loput laitan mielikuvituksesi tuotteeksi.
Miksi pitäisi osoittaa? Saa kai täällä muustakin puhua kuin sinusta? Korona on aihe ja me keskusteltiin nyt, mahdollisista siihen liittyvistä denialistien vierihoidoista :mrgreen:
No huh huh..

Olen lähes sanaton. Eikö lähteet, ja viittaukset näyttele pääosaa näissä tuokioissa?
-Kaikki on nykyään ok-
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

nipsunapsu kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 3:24 pm mutta sitten itse vedät sieltä SEN AINOAN virkeen (ympyröity kuvassa) mikä istuu sun korvaan, kun KOKO artikkeli käsittelee tuota rokotteen tehon hiipumista.
Miksi minun olisi pitänyt uudelleen laittaa se sinun jo lainaamasi osa...? :roll:
Ja ei, koko artikkeli ei käsitellyt rokotteen hiipumista, siinä käsiteltiin myös rokotteen hyötyjä, enhän minä muuten olisi siitä samasta artikkelista voinut sellaista lainausta lainata.
palokirves
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Insattsgruppen kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 1:16 pm
Sahkotuoli kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 1:03 pm
suodcdf kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 12:59 pm https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 75_FI.html
Mitä helvettiä se parlamentti taas sekoilee? Palstan kiihkoilijathan on lukuisia kertonut että mitään haittoja ei piikistä ole tullut? Nyt nuo parlamentin pöllöt väittää 75 000 henkilön kärsineen vakavista neurologisista vaikutuksista rokotteen jälkeen. Ja Euroopan lääkeviraston mukaan mukamas 5000 kuolemantapausta. Varmaan trolleja, äärioikeistoa tai putinin rahoittamia.
Jopas taas lapsettaa. Ei täällä kukaan ole sanonut että piikistä ei olisi mitään haittoja tullut.
Mutku… Aina kun huomautetaan että on haittoja niin olemmekin foliohattuja, putinisteja ja mielisairaita.
uu. Juurikin näin. Olet jälleen kerran osoittautunut päteväksi keskustelijaksi.
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 9:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
nipsunapsu
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja nipsunapsu »

damfin kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 4:07 pm
nipsunapsu kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 3:24 pm mutta sitten itse vedät sieltä SEN AINOAN virkeen (ympyröity kuvassa) mikä istuu sun korvaan, kun KOKO artikkeli käsittelee tuota rokotteen tehon hiipumista.
Miksi minun olisi pitänyt uudelleen laittaa se sinun jo lainaamasi osa...? :roll:
Ja ei, koko artikkeli ei käsitellyt rokotteen hiipumista, siinä käsiteltiin myös rokotteen hyötyjä, enhän minä muuten olisi siitä samasta artikkelista voinut sellaista lainausta lainata.
Kyllä kyllä damme, kyl sä sitten osaat ton pilkun nussimisen jalon taidon. Olen suorastaan jopa surullinen, että tällaistakin täytyy näin hirvittävän pandemian aikana kokea :(
🇪🇺🇺🇦🏳️‍🌈🏳️‍⚧️☮️✊🏿💉💉💉💉💉💉😷
Unfit for the Future: The Need for Moral Enhancement
https://academic.oup.com/book/12206
palokirves
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Sairaanhoitopiiri: rokottamattomalla merkittävä koronataudin vaara Pirkanmaalla – ravintolarajoituksia saattaa olla tulossa
Viime viikolla todettiin 345 uutta koronatartuntaa. Määrä on noussut edellisviikosta, jolloin Pirkanmaalla todettiin 297 tartuntaa. Tartunnan lähde selvisi varmuudella 53 prosentissa tapauksista. Eniten tartuntoja oli 20–39-vuotiailla, jotka olivat tartunnan saadessaan rokottamattomia
https://yle.fi/uutiset/3-12170612
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 9:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

7-vuotias koronapotilas ollut hoidossa Seinäjoen keskussairaalassa – alueella rikottu tartuntaennätyksiä

Seinäjoen keskussairaalassa on ollut hoidossa seitsemänvuotias koronapotilas.

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri tiedotti maanantaina, että alueella on erikoissairaanhoidossa kahdeksan koronapotilasta, joiden ikähaarukka on 7–92 vuotta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/7-v ... #gs.ep95mf
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Insattsgruppen
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Insattsgruppen »

Katsotaan mielenkiintoisia lukuja Ruotsista, joka on hoitanut Covid-19 pandemian ”huonosti”.

Joku rokoteuskovainen hihhuli huuteli naama punaisena että mitä tapahtuu jos emme pakota rokotteita kaikille ihmisille? Selvästikin rokoteuskovainen tässä ajatteli että sairaanhoito ei kestäisi tällaista, uskoen median valhepropagandaa.

Katsotaan.

Influenssakausina 2015-16 ja 2018-19 n. 11000 Ruotsalaista joutui sairaalahoitoon kunakin influenssaksutena. Kuinka monta Ruotsalaista on joutunut sairaalahoitoon Covid-19 pandemian aikana?

Niin, 8000.

https://www.socialstyrelsen.se/globalas ... 4-6737.pdf

https://www.nyatider.nu/15-000-doda-med ... sjukdomen/

Palaan vielä Ruotsiin ja ruotsalaiseen Covid statistiikkaa hiukan myöhemmin. Kuuntelen ensin hetken rokoteuskovaisten ulinaa.
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Rokotevastaiset löytyvät joukosta matut, tyhmät ja mielenterveysongelmaiset kämyänkyrät, mielisairaat jeesushihhulit ja joka aamu Igor Bock asennossa superfoodia imuroivat naturistihihhulit ja Maria Nordinit.

Rokotevastaisia paljon maahanmuuttajataustaisissa lähihoitajissa – "Eivät luota yhteiskuntaan"

Hoitoalalla on paljon maahanmuuttajataustaisia lähihoitajia, jotka eivät ota koronarokotetta, koska he eivät luota yhteiskuntaan, kertoo Suomen lähi- ja perushoitajaliitto Superin puheenjohtaja Silja Paavola.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rok ... #gs.ep98ud
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Korona vei koulu- ja opiskeluterveydenhuollosta henkilöstöä epidemian vaatimiin tehtäviin – lakisääteisiä terveystarkastuksia jäänyt tekemättä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kor ... #gs.ep9qth
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Tehy: Koronarokotteen lisääminen tartuntatautilakiin tulisi selvittää – sote-henkilöstön koronapassi tarpeeton

Ammattijärjestö Tehyn mielestä koronarokotteen lisääminen tartuntatautilakiin pitäisi selvittää.

Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattijärjestön Tehyn mukaan tässä tautitilanteessa se voisi olla järkevää.

– Muutoksessa tulee kuitenkin ottaa huomioon asioita, jotka liittyvät työntekijöiden oikeuksiin ja koronapandemian erityispiirteisiin, Tehyn toiminnanjohtaja Else-Mai Kirvesniemi toteaa Tehyn tiedotteessa.

Kirvesniemen mukaan koronaviruksen kehittymisestä tai pysyvyydestä ei tiedetä vielä riittävästi. Vaatimuksen työntekijöiden koronarokotuksesta tulisikin sen vuoksi aluksi olla määräaikainen. Lisäksi olisi määriteltävä tarkasti ne työpaikat ja yksiköt, joissa rokotusta vaadittaisiin.

Laissa tulisi Tehyn mukaan ottaa huomioon myös koronarokotesuojaa koskevat mahdolliset muutokset, sairastetun koronan suojavaikutus sekä se, että rokotussuojan olemassaolon varmistaa työterveyshuolto, ei työnantaja.

Esitystä sote-henkilöstön koronapassista Kirvesniemi pitää monimutkaisena ja tarpeettomanakin, jos tartuntatautilakiin tulisi lisäys.

– Tiettyjen potilaiden suojaaminen lainsäädännöllä vaatimalla työntekijöiltä koronarokotussuojaa tulee säännellä tartuntatautilain 48 §:n kautta työntekijöiden perusoikeudet huomioiden. Tällöin monimutkaista lakivalmistelua ja todennäköisesti laajaa perustuslaillista tarkastelua edellyttävälle sote-alan koronapassilainsäädännölle ei tulisi olemaan tarvetta, Kirvesniemi toteaa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/teh ... #gs.ep9tkg
ScamJaffa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja ScamJaffa »

palokirves kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 4:21 pm
Sairaanhoitopiiri: rokottamattomalla merkittävä koronataudin vaara Pirkanmaalla – ravintolarajoituksia saattaa olla tulossa
Viime viikolla todettiin 345 uutta koronatartuntaa. Määrä on noussut edellisviikosta, jolloin Pirkanmaalla todettiin 297 tartuntaa. Tartunnan lähde selvisi varmuudella 53 prosentissa tapauksista. Eniten tartuntoja oli 20–39-vuotiailla, jotka olivat tartunnan saadessaan rokottamattomia
https://yle.fi/uutiset/3-12170612
Vielä ei siis olla lähelläkään oikean pandemian lukuja, missä ovat kuolleet tai vakavasti sairastuneet?
Silti rajoituksia halutaan ravintola-alalle, no siinähän nuo juottolat vähenee ja ainoastaan tasokkaammat paikat selviää tästäkin "kriisistä" mikä sinällään on hyvä asia ja vähentää kilpailua alalla.
Köyhät juokoon ja syököön kotonaan.
Lopetin idiooteille vittuilun turhana, se johti vain toistuviin banneihin eikä saa olmia ajattelemaan.
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Jos rokotetutkin sairastuvat ja tartuttavat tautia, kannattaako rokotuksen ottaminen ollenkaan? Asiantuntija: ”Läpäisyinfektion riski vähenee oleellisesti”

Osa ihmisistä pohtii, kannattaako rokotusta ottaakaan, jos se ei estä tartuntaa. Rokotetutkimuskeskuksen johtaja muistuttaa, että tartuntariskistä puhuttaessa ”ei ole olemassa mustaa eikä valkoista”.

TIEDOT siitä, miten rokotetutkin voivat tartuttaa koronavirusta ovat hämmentäneet ihmisiä.

Helsingin Sanomien saaman palautteen perusteella jotkut kyselevät, kannattaako rokotusta ottaakaan, jos se ei estä tartuntaa eikä taudin siirtymistä eteenpäin.

”Kyllä kannattaa”, sanoo Tampereen yliopiston rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet.

Hän muistuttaa, että tartuntariskistä puhuttaessa ”ei ole olemassa mustaa eikä valkoista”.

”Tiedämme, että koronatartunnan voi saada, vaikka ihminen olisi saanut kolmekin rokotusta. Vaikka niiden suojateho on erittäin hyvä etenkin sairaalahoitoa vaativaa tautimuotoa kohtaan, teho ei ole sataprosenttinen lieväoireista limakalvoinfektiota vastaan”, Rämet toteaa.

Jos rokotetun on mahdollista saada tauti, niin silloin hän voi myös välittää eteenpäin saamansa tartunnan. ”Tiedämme kuitenkin myös sen, että kahden rokotuksen jälkeen tällaisen niin kutsutun läpäisyinfektion riski vähenee oleellisesti”, Rämet sanoo.

Viime viikolla uutisoitiin The Lancet -lääketiedelehdessä julkaistusta tutkimuksesta, jonka mukaan deltavariantti leviää myös rokotetussa väestössä. Tutkijat korostivat kuitenkin, että rokote antaa yhtä kaikki tehokkaan suojan vakavia koronavirustaudin muotoja vastaan.

TARTUNNAN mahdollisuus on Rämetin mukaan oleellista ottaa huomioon erityisesti silloin, jos rokotetut ovat tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joilla on suuri riski saada vaikea koronatauti. Sellaisia ovat esimerkiksi hoivakodeissa asuvat vanhukset ja henkilöt, joilla on jokin perussairaus tai lääkitys, joka heikentää immuunivasteita.

Tutkimusten valossa on selvää, että tartuttamisen riski on rokottamattomilla paljon suurempi kuin rokotetuilla.

Rämet viittaa Hollannissa tehtyyn tutkimukseen, jossa selvitettiin tällä hetkellä vallitsevan deltavariantin tarttumista saman perheen jäseniin rokottamattomasta ja rokotetusta henkilöstä.

Alfavariantin tartunnat vähenivät tutkimuksen mukaan perheenjäsenten kesken 73 prosenttia sen jälkeen, kun he olivat saaneet kaksi rokotusta. Tutkijat havaitsivat, että deltavariantin kohdalla vähennys oli 63 prosenttia.

TERVEYDEN ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tilastojen alustavien selvitysten mukaan läpäisyinfektioita on todettu 0,056 prosentilla rokotetuista. Asiasta kertoi lääketieteen lehti Duodecim.

Yhdysvaltain tartuntatautiviraston (CDC) tilastojen mukaan Yhdysvalloissa sairaalahoitoisen läpäisyinfektion on saanut noin 0,005 prosenttia rokotetuista ja tautiin on menehtynyt hieman alle 0,001 prosenttia. Sairaalaan joutuneista 74 prosenttia oli yli 65-vuotiaita, ja kuolleiden keski-ikä oli 82 vuotta.

Luvut voivat kuitenkin artikkelin mukaan muuttua, kun rokotukset etenevät nuorempiin ikäryhmiin. Myös mahdolliset uudet virusvariantit saattavat muuttaa tilannetta.

ROKOTETUT sairastavat koronataudin yleensä lievempänä kuin rokottamattomat. Mutta ovatko myös rokotettujen aiheuttamat tartunnat lievempiä kuin rokottamattomien aiheuttamat?

Tästä ei Rämetin tiedossa ole tutkimustuloksia. Se kuitenkin tiedetään, että rokotettujen koronatauti kestää vähemmän aikaa ja he myös tartuttavat tautia lyhyemmän aikaa kuin rokottamattomat.

”Tuoreen brittitutkimuksen mukaan rokotettujen virusmäärä vastaa korkeimmillaan rokottamattomien virusmäärää, mutta rokotetuilla virusmäärä laskee nopeammin”, hän toteaa.

Yleisellä tasolla viruksille on Rämetin mukaan edullista aiheuttaa lievää tautia, koska silloin tauti jää helpommin kiertämään. Jos taas virus saa aikaan sen, että ihmiset ovat todella sairaita, niin taudin saaneet eivät liiku ihmisten keskellä ja heillä on tartuttavina ollessaan vähemmän kontakteja.

”Silloin taudin tukahduttaminen rajaustoimin on helpompaa”, hän huomauttaa.

Hän mainitsee esimerkkinä vuoden 2003 SARS-epidemiaan. SARS-CoV-koronavirus lähti liikkeelle Kiinasta ja levisi Aasiaan, mutta se saatiin pysäytettyä.

HENGITYSTIEINFEKTIOT tarttuvat Mika Rämetin mukaan usein herkimmin siinä vaiheessa, kun oireet ovat alkamassa.

”Jos haluaa minimoida riskinsä levittää koronatautia, paras ratkaisu on ottaa rokotukset. Samalla tulee kuitenkin tiedostaa, että rokotettunakin voi tautia levittää.”
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008372975.html

1.11. 11:19
Viimeksi muokannut hutkivajournalisti, Ti Marras 02, 2021 4:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hutkivajournalisti
Adrian Monk

svg.jpg
svg.jpg (92.7 KiB) Katsottu 1016 kertaa
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008372975.html

Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Rämet jauhaa paskaa ja täysin noiden tutkimusten vastaisesti jotka totesivat yksikantaan että rokotetut levittäävät tautia siinä kuin rokottamattomatkin. :wink:
Tutkimusten valossa on selvää, että tartuttamisen riski on rokottamattomilla paljon suurempi kuin rokotetuilla.
:lol:

Tässä koomikko hieman käy läpi tuota Lancetin julkaisemaa vuoden kestänyttä tutkimusta :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=zYkbIf27Gqs&t=449s
Vaxxed Just As Likely To Spread Covid As Unvaxxed - New Study

Jännä kun sitä faktatietoa saa lähinnä koomikoilta toisin kuin ns "asiantuntijoilta"
Viimeksi muokannut sikakoira, Ti Marras 02, 2021 4:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Vastaa Viestiin