Helsinki, Vuosaari: Miehet hakkasivat odottavan äidin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Zodiac
Olivia Benson

Helsinki, Vuosaari: Miehet hakkasivat odottavan äidin

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Väkivaltaisuus tapahtui maanantaina puolenpäivän aikaan Columbus-kauppakeskuksen edessä Vuosaaressa Itä-Helsingissä.

Kymmenet silminnäkijät todistivat tekoa.

Pahoinpitely jatkui silminnäkijän mukaan jopa kymmeniä minuutteja ennen kuin poliisi saapui paikalle ja otti kiinni kaksi ulkomaalaistaustaista miestä pahoinpitelystä epäiltynä.

Uhri, ulkomaalaistaustainen nainen, ehti saada useita iskuja ympäri kehoa. Hänet toimitettiin hoidettavaksi Kätilöopiston sairaalaan, jossa hän on edelleen tarkkailtavana.

- Häntä oli lyöty ja potkittu ylimalkaisesti, ja todennäköisesti myös vatsan seudulle. Mitään peruuttamatonta ei kuitenkaan ole hänen raskautensa suhteen onneksi tapahtunut, ylikonstaapeli Keijo Hyvärinen Itäkeskuksen poliisista kertoo Iltalehdelle.
http://www.iltalehti.fi/helsinki/200806 ... 4_hi.shtml

Kunniaväkivaltaa? ihmettelen ettei kukaan mennyt väliin...noh suomalaiset ovat nykyään lampaita.

Otsikkoon lisätty paikkakunta
-NILS-
Viimeksi muokannut Zodiac, Ti Kesä 03, 2008 7:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Tod.näk...

"-Islam on rauhaa rakastava uskonto."
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
combat18
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Mike Manner kirjoitti:Tod.näk...

Juuri näin lisää niitä tänne saatanan islamisti runkut. Ei osata käyttäytyä sivistyneessä maassa. Kaikki uskonnot on samanlaisia ja yhtä perseestä! :lol:
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Mike Manner
Jessica Fletcher

combat18 kirjoitti:Juuri näin lisää niitä tänne saatanan islamisti runkut. Ei osata käyttäytyä sivistyneessä maassa. Kaikki uskonnot on samanlaisia ja yhtä perseestä! :lol:
Aika "sivistyneesti" ilmaistu mielipide.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
ABC
Michael Knight

Re: Miehet hakkasivat odottavan äidin

Viesti Kirjoittaja ABC »

Zodiac kirjoitti: Kunniaväkivaltaa? ihmettelen ettei kukaan mennyt väliin...noh suomalaiset ovat nykyään lampaita.
Johtuisiko siitä, että jokunen vuosi sitten naisen raiskaukseen väliin mennyt sivullinen mies tuomittiin raiskaajan pahoinpitelystä?

Odotan mielenkiinnolla, mitä tapahtuu sitten, kun nämä vähän toisenlaisen oikeuskäytännön parissa kasvaneet tyypit tajuavat, ettei Suomessa saa tuollaisesta rikoksesta ensikertalaisena kuin pari kk ehdollista...
Every ship must sail a world.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kunniaväkivaltaa? ihmettelen ettei kukaan mennyt väliin...noh suomalaiset ovat nykyään lampaita.
Niinkuin itävaltalaiset, suomalaisetkin osaavat jo katsoa poispäin.
Nothing is quite what it seems
Mike Manner
Jessica Fletcher

Maybrick kirjoitti:Niinkuin itävaltalaiset, suomalaisetkin osaavat jo katsoa poispäin.
Joo, eikö ollakin opittu nopeesti?
combat18
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Mike Manner kirjoitti:
combat18 kirjoitti:Juuri näin lisää niitä tänne saatanan islamisti runkut. Ei osata käyttäytyä sivistyneessä maassa. Kaikki uskonnot on samanlaisia ja yhtä perseestä! :lol:
Aika "sivistyneesti" ilmaistu mielipide.
Riittävän sivistyneesti heitä kohtaan!
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

combat18 kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Tod.näk...

Juuri näin lisää niitä tänne saatanan islamisti runkut. Ei osata käyttäytyä sivistyneessä maassa. Kaikki uskonnot on samanlaisia ja yhtä perseestä! :lol:
Miten tähän rikokseen siis liittyi Islamin uskonto?
koiranaama
Susikoski

Viesti Kirjoittaja koiranaama »

Kaksi somalimiestä ja kaksi somalinaista sanoi tapauken nähnyt tuttuni. Oli aika kovalla tahdilla potkittu naista mahaan, joten ei taida olla ihan toivottu lapsi.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Bombay kirjoitti:Miten tähän rikokseen siis liittyi Islamin uskonto?
Onko käsitystä miten Islamissa suhtaudutaan naisen asemaan jne...? Kaiken käsityksen mukaan (en tosin ole itse ollut tekijöitä paikanpäällä haastattelemassa) kyseessä on ollut hyvin mahdollisesti kunniaväkivalta, mutta meneppä ja tiedä...
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Kylläpäs täällä nyt ollaan huolestuneita somalinaisten asemasta... Luulisi sitä suomalaisilla aikuisilla ihmisillä olevan muitakin huolenaiheita; oma tulevaisuus, työpaikka, terveys, omat lapset, Hyvinvointi yhteiskunnan alasajo, kunnallisen terveydenhuollon romahdus...

Vai sen paljon puhutun työvoimapulan pelossa nyt toivotte, ettei tuolle somaliäidin sikiölle käynyt kuinkaan ja olisi yksi Suomen pelastaja tulossa lisää?

Itse tapaus on tietysti väärin ja kertoo omaa kieltään siitä missä mennään.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mike Manner kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Miten tähän rikokseen siis liittyi Islamin uskonto?
Onko käsitystä miten Islamissa suhtaudutaan naisen asemaan jne...? Kaiken käsityksen mukaan (en tosin ole itse ollut tekijöitä paikanpäällä haastattelemassa) kyseessä on ollut hyvin mahdollisesti kunniaväkivalta, mutta meneppä ja tiedä...
Niin, siis eihän uutisessa mainita sanallakaan että on kyse kunniaväkivalta? Emme tiedä varmaksi sitä.

Kiitos kysymästä, olen lukenut Islamista ja en pidä siitä, enkä sen naista alistavasta/miestä ylistävästä asenteesta, sen enempää kuin rakkaan kristinuskomme (nippelitietona, kristinuskoonkin kuului kunniaväkivalta, samanlaisia aavikkouskontoja kummatkin on, kristinuskon papit vaan hylkäävät oppejaan). Mutta se tästä OT:stä. Paitsi jos löydät jostain kohtaa koraania kohdan jossa kehoitetaan jonkun syyn takia potkimaan raskaana olevaa naista mahaan niin laita toki tähän tai mulle privana, en moiseen ikinä ole sentään törmännyt.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Kuten on taidettu miljoonat kerrat aikaisemmin tälläkin palstalla todeta, syy ei periaatteessa ole islamin, vaan etnisesti samoihin paikkoihin liittyvien tapojen. Vertaan typerästi saunomiseen: kaikki suomalaiset saunovat ja yli 80% suomalaisista on luterilaisia. Saunominen ei kuitenkaan johdu luterilaisuudesta, joten siitä on turha etsiä mainintaa Raamatusta tai Lutherin teksteistä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö jokainen luterilainen voisi olla aktiivinen saunoja.

Kunniaväkivallan uskon minäkin olleen kyseessä, en muuten näe mitään selitystä tapahtuneelle.

Enkä todellakaan lähtisi syyttelemään suomalaisia siitä, etteivät mene vastaaviin tilanteisiin väliin. Ensimmäinen syy on monella varmasti se, ettei tee mieli sekaantua somalien välienselvittelyyn. Mutta moni on varmasti harvinaisen selvillä siitä, mitä Suomessa usein käy, jos itseään tai jotakuta sivullista yrittää puolustaa.

edit: kirjoitusvirhe...
Viimeksi muokannut joey, Ke Kesä 04, 2008 4:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Minä olisin yrittänyt puolustaa, kun näkisin että joku lyö raskaana oleva naista.
Vastaa Viestiin