Asuntoon murtautujaa ammuttiin Kouvolassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

On tietty hyvä ettei ketään saa ampua siitä että "oli mun tontilla" mutta se on jo aika outoa että jos henkilö tunkeutuu sisään siitä huolimatta että asunnon omistaja on kertonut ettei sisään ole tulemista, ja on esim. ampunut varoituslaukauksen, jos se sitten kuitenkin johtaa hätävarjelun liioitteluun.

Ja puhun nyt kotiin kohdistuvasta tunkeutumisesta. Tottakai pitää ensin pyrkiä soittamaan poliisit jne.
minkki_13
Susikoski

Viesti Kirjoittaja minkki_13 »

minua kohtaan eräs juoppohullu luojan lahjan ampu yks jouluaatto viereisen asunnon(kerrostalo) ikkunasta seinää pitkin pumppuhaulikolla muutama vuosi sitten,soitit kytät jotka tuli parin kilsan päästä melkein tunnin päästä,jona aikana tämä älykäpiö kävi jo uhoomassa että kyttiä ei sitten soitella tai ampuu läpi oven jne fiksua.siinä vaiheessa aloin toivomaan että oispa itelläkin joku mutka millä tuon parikymppisen retardin sais listiä hätävarjelun nimissä ja ko.kylä ois ollu taas hieman rauhallisempi :lol:
Nip/Tuckista tuttu Kimber, eli Kelly Carlson. Käsittämättömän hyvä minkki.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

minkki_13 kirjoitti:minua kohtaan eräs juoppohullu luojan lahjan ampu yks jouluaatto viereisen asunnon(kerrostalo) ikkunasta seinää pitkin pumppuhaulikolla muutama vuosi sitten,soitit kytät jotka tuli parin kilsan päästä melkein tunnin päästä,jona aikana tämä älykäpiö kävi jo uhoomassa että kyttiä ei sitten soitella tai ampuu läpi oven jne fiksua.
Älä jaksa puhu paskaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

minkki_13, voisi itse poistua, ellei ylläpito poista.
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

minkki_13 kirjoitti:...siinä vaiheessa aloin toivomaan että oispa itelläkin joku mutka millä tuon parikymppisen retardin sais listiä hätävarjelun nimissä ja ko.kylä ois ollu taas hieman rauhallisempi :lol:
Taitaa toi nimimerkin numero tarkoittaa ikää. Tässä nopea Top 5 edellisen lisäksi:

5. yhteyksiä on jonkinlaisia johonkin.ehkäWink

4. sanos muuta,must o turha moista huudella jos ei meinaa toista kylmiöön laittaa.

3. mua ainakin henkkohtasesti harmittaa just toi että isot kerhot on lakanneet pääosin käymästä oikeestaa muualla suomessa kun super rallyssä.itsellä on prosenttereissa puolelta jos toiseltaki monta kaveria,tuttua vuosien takaa jne,joita iha ookoo mielin vois nähä vanhaan malliin ajelemassa ja sikailemassa suomihengessä leirintäalueella,laulattamassa kumia muiten"iloks" aamutuimaan kun muut o just sammuneet,heh.

2. ihme brändipalvonnaks menny muuten toikin aatteellisuudesta alkunsa saanut toiminta/yhteisö.monikohan noista blaad än anor-pelleistä oikeesti toteuttaa puheensa listiä "nekrut",jos hänelle annetaan mutka käteen ja sanotaan että"elä kuten saarnaat".eipä varmaan monikaan.yhdessäkin tapauksessa nää nutipäät vaan kuolas jonkun tummaihosen muijan persettä ja kun ihmiset rupes hymyilee ni nämä lähtivät luikkiin pois silmist ja alkovat huudella hailauksiaan toisaalla.aika kaksnaamasta.

1. no ainkin täällä paikkakunnilla ja liepeillä näkyy jopa kaikenmaailman rastapääpipoo ja kannapiskorua nutipäillä,ja jopa pari "vanhan liiton" skiniä öykkäröi kylilä silmät mistä lie päihteest kiiluen.hyvä koktaili tollaselle jo ennestään hermoheikolle kun napsii rauhottavia,piriä ja hormooneja samaan aikaan...

MAINIOTA, jatka samaan malliin!
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Apollo, me EMME ole hyviä tuttuja. :twisted: Voit viedä mopotuttusi vittuun asti! :lol: :lol: :lol: :lol:
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

rapier kirjoitti:Apollo, me EMME ole hyviä tuttuja. :twisted: Voit viedä mopotuttusi vittuun asti! :lol: :lol: :lol: :lol:
Mää ajelen autolla...
HrZ
Hercule Poirotin viikset

Täh.

Viesti Kirjoittaja HrZ »

Mike-Manner:Pippidiii... Taidetaan olla hiukan eksyksissä...
Jaa, missäs kohtaan ollaan eksyksissä ? voin yrittää auttaa...
Mitä yrität sanoa hätävarjelun lakipykälällä ?
Vanhat jenkkiWesternit ovat hauskoja, siinä lyödään herrasmiesmäisesti vuorotellen ;) ja yhtäkovaa ... se siitä oikeasta elämästä...
Setä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Setä »

13 on aika yleinen luku ja Minkki_13 ei tarkoita ikää.. Tämä on fakta. Enkä kyllä ymmärrä muutenkaan, miksei ihmisillä saisi olla erilaisia kontakteja ja mielipiteitä..
What's up, fuckers?
Turri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turri »

Nuo Minkin kirjoitukset kaikkine lukuisine kirjoitusvirheineen on kyllä aika selkeästi teini-ikäisen käsialaa. Tai sitten aikuisella ihmisellä on kirjallinen ulosanti pahemman kerran jälkijunassa... :lol:
Mike Manner
Jessica Fletcher

Setä kirjoitti:Enkä kyllä ymmärrä muutenkaan, miksei ihmisillä saisi olla erilaisia kontakteja ja mielipiteitä..
minkki_13 kirjoitti:[]minua kohtaan eräs juoppohullu luojan lahjan ampu yks jouluaatto viereisen asunnon(kerrostalo) ikkunasta seinää pitkin pumppuhaulikolla muutama vuosi sitten,soitit kytät jotka tuli parin kilsan päästä melkein tunnin päästä,jona aikana tämä älykäpiö kävi jo uhoomassa että kyttiä ei sitten soitella tai ampuu läpi oven jne fiksua.
Mielipiteitä... Niin... No... No-niin...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher

Re: Täh.

HrZ kirjoitti:
Mike-Manner:Pippidiii... Taidetaan olla hiukan eksyksissä...
Jaa, missäs kohtaan ollaan eksyksissä ? voin yrittää auttaa...
Mitä yrität sanoa hätävarjelun lakipykälällä ?
Vanhat jenkkiWesternit ovat hauskoja, siinä lyödään herrasmiesmäisesti vuorotellen ;) ja yhtäkovaa ... se siitä oikeasta elämästä...
:shock: :?: Jos yritit käyttää sarkasmia kommentissasi edellisellä sivulla, niin voin kertoa, että sinun pitää vielä harjoitella sitä hetken aikaa...

Kilahdin tästä:
Näinhän se nykyään menee, jos itse lyöt ensin(puollustukseksi) ja hammas lohkeaa, niin olet lääkärin kulujen osalta korvaus velvollinen ja kenties, jos oikeuteen jotuu, niin häviöllä, koska ensin pitää hyökkääjän käydä päälle,
...Eli tuossa ei ole mitään muuta, kuin asiavirheitä ja lukihairoja (jopa keskimäärin enemmän kuin itselläni :shock: ).

Halusin selventää tilannetta, että kukaan kanssalukija ei saa väärää kuvaa ja kerro siellä ylä-asteen röökipaikalla, että miten nää hommat menee lainaten noita sun juttujas...
Annie
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Annie »

Mielipide alkuperäiseen asiaan: Mielestäni omaa kotia ja perhettä pitäisi olla oikeus puolustaa kaikin tarvittavin keinoin kaikilla tavoilla, johon itse kukin pystyy. Ei se tee maailmasta villiä paikkaa, että ihmisellä on arsenaali kodin puolustukseen - mitäs sitä tarvii mennä riehumaan toisen kotiin. Mennessään pitää sisäistää se tosi asia, että sisällä olevalla kaverilla voi olla oikeutetusti eriävä mielipide ja 9 mm syytä tuoda se esille. Turha sitä on mennä mihinkään itkemään, pitää sitten löytyä miestä kantaa seuraukset ja nuolla ite haavansa. Että silleen.
Jokainen päivä voi olla viimeinen...
Mike Manner
Jessica Fletcher

Annie kirjoitti:Mielipide alkuperäiseen asiaan: Mielestäni omaa kotia ja perhettä pitäisi olla oikeus puolustaa kaikin tarvittavin keinoin kaikilla tavoilla, johon itse kukin pystyy. Ei se tee maailmasta villiä paikkaa, että ihmisellä on arsenaali kodin puolustukseen - mitäs sitä tarvii mennä riehumaan toisen kotiin. Mennessään pitää sisäistää se tosi asia, että sisällä olevalla kaverilla voi olla oikeutetusti eriävä mielipide ja 9 mm syytä tuoda se esille. Turha sitä on mennä mihinkään itkemään, pitää sitten löytyä miestä kantaa seuraukset ja nuolla ite haavansa. Että silleen.
Totta.

Ja tosiasiahan on se, että jos itsellä on luvallinen ase ja osaa selvittää kuulusteluissa tapauksessa missä joku on tullut oven/ikkunan läpi pirttiin oikeilla sanoilla ja ilmaisuilla, niin tuomio ei ole niin paah kuin suoraan kerrottuna... Niin kipeeltä kuin se kuulostaakin. Surullista.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Mike Manner kirjoitti:
Annie kirjoitti:Mielipide alkuperäiseen asiaan: Mielestäni omaa kotia ja perhettä pitäisi olla oikeus puolustaa kaikin tarvittavin keinoin kaikilla tavoilla, johon itse kukin pystyy. Ei se tee maailmasta villiä paikkaa, että ihmisellä on arsenaali kodin puolustukseen - mitäs sitä tarvii mennä riehumaan toisen kotiin. Mennessään pitää sisäistää se tosi asia, että sisällä olevalla kaverilla voi olla oikeutetusti eriävä mielipide ja 9 mm syytä tuoda se esille. Turha sitä on mennä mihinkään itkemään, pitää sitten löytyä miestä kantaa seuraukset ja nuolla ite haavansa. Että silleen.
Totta.
Täydellisen samaa mieltä. Kyllähän periaatteessa tuo Suomessakin menee niin, että itseään ja perhettään saa puolustaa "kaikin tarvittavin keinoin", mutta ne "kaikki tarvittavat keinot" ovat aika kesyjä... Siis juuri tuo, että jos vaimoasi tullaan lyömään, et saa tirvasta takaisin, vaan sinun tulisi pyrkiä eliminoimaan uhka estämällä tilannetta pahentumasta. Mielestäni on hirveän surullista, kuinka lakiasetukset eriävät täysin ihmisen luonnollisista reaktioista. En lähtisi syyttelemään ketään, joka tappaa tilanteessa jossa oman läheisen (tai oma) henki on uhattuna.

edit: Lisäys OT:hen:
Setä kirjoitti:13 on aika yleinen luku ja Minkki_13 ei tarkoita ikää.. Tämä on fakta. Enkä kyllä ymmärrä muutenkaan, miksei ihmisillä saisi olla erilaisia kontakteja ja mielipiteitä..
Tietysti ihmisillä saa olla erilaisia kontakteja ja mielipiteitä. Kaikkia niitä ei vain välttämättä kannata tuoda esille. Lisäksi silläkin on merkitystä, miten asiat esittää...
Vastaa Viestiin