Itsemurha

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Sakara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sakara »

bluerein kirjoitti:SAKARA HIENOA ! sanoit että olet ateisti, mutta minä sanon että ateistista ihmistä ei ole olemassakaan, sillä kun Jumala meidät loi, hän laittoi meidän sisimpään Jumala kaipuun, ihminen kaipaa ja janoaa ja etsii sisimpään jotain mikä sammuttaisi sen tyhjyyden ja tarkoituksettomalta tuntuvan elämän, sisin kaipaa jotain, mutta ihminen ei pysty sitä tunnistamaan mikä se on , kun kaikki on niin peestä, niinkuin joku tässä kirjoittikin, ihminen saa vain levon yksin Jumalan tykönä, Jumalan Rakkauden ilmapiirissä, rauhan vain Jumala voi antaa, maailma ei anna mitään hyvää, se on tuskaa ja kyyneleitä täynnä, kaikkinaista pahuutta, sielu ei saa kyllänsä mistään, täytyy ottaa korvikkeita ( viina, huumeet ynm...) että vähän helpoittaisi, ja unohtaisi eilisen. Kun parempaakin on tarjolla, pelastus , Iankaikkinen rauha ja turvallinen olo, Iankaikkinen elämä kerran kun kuolemme, ihanan kevyt olo, kun mikään ei paina sydäntä, koska synnit on anteeksi annettu, korvikkeita ei tarvita kun Jeesus on sydämessä.
Lainatakseni itseäni:
Sakara kirjoitti:Jos on kasvatettu ajattelemaan maailmaa esim. raamatun oppien mukaan, mikäs siinä. Mikä minä olen sanomaan, mikä ajattelutapa on se "oikea".
Antakaamme siis minunkin katsoa maailmaa kylmän ateistisesti.
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Toivottavasti me pahaa tehneet, jotka olemme lisääntyneet huomattavissa määrin, joudumme kärsimään ja rangaistuksena voisi olla pitkä sekä vaiherikas (syntinen) elämä!
Lisäbonuksena joudumme tuhlaamaan energiaa ja raiskaamaan luontoa mm city-maastureilla ja etelän lennoilla. (Nam!) :D
Tupakkaa ja alkkoholia on myöskin pakko käyttää.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.^Niin, tuollaisia kommentteja kun kuulee, ei yhtään kirpaise kuulla suuronnettomuuksista tai tuhoisista luonnonkatastrofeista...
.

kaukana poissa

.
aoitora
Armas Tammelin

Re: itsari

Viesti Kirjoittaja aoitora »

loneliness kirjoitti:Tottakai se satuttaa läheisiä, ystäviä ja perhettä, mutta loppujen lopuksi kai kaikki elää itteensä varten jos aatellaan itsekkäästi.
Minä en elä pelkästään itseäni varten. Yritän elämälläni edes vähän muuttaa maailmaa paikaksi, jossa kaikilla olisi miellyttävämpää elää. Tekojeni vaikutukset eivät ehtine liioin näkyä missään omana elinaikanani.

Jos eläisin pelkästään itseäni varten, vaihtaisin työpaikkaani heti parempipalkkaiseen.

Toki jollain tasolla voidaan katsoa, että elän itseäni varten siltä kannalta, että näkemykseni maailman muuttamisesta on minun näkemykseni ja sen vaaliminen on itsekästä, mutta se on nähdäkseni jo semanttista vääntelyä.

Elän siksi, että uskon sillä olevan jotain merkitystä jossakin (Jumalan suuressa suunnitelmassa).

Väitän, että kaikki ihmiset eivät elä pelkästään itseään varten. (Ja haluan vielä huomauttaa, etten usko uskonnollisella suuntauksella olevan merkitystä tilastossa siitä, elääkö itseään varten vai ei. Kusipäitä ja loistoyksilöitä löytyy tasaisesti kaikkialta, lähes kaikista ryhmistä. Ja epäitsekäskin ihminen voi olla kusipää.)
Ihmistä etsimässä.
loneliness
Jessica Fletcher

Re: itsari

Viesti Kirjoittaja loneliness »

aoitora kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Tottakai se satuttaa läheisiä, ystäviä ja perhettä, mutta loppujen lopuksi kai kaikki elää itteensä varten jos aatellaan itsekkäästi.
Minä en elä pelkästään itseäni varten. Yritän elämälläni edes vähän muuttaa maailmaa paikaksi, jossa kaikilla olisi miellyttävämpää elää. Tekojeni vaikutukset eivät ehtine liioin näkyä missään omana elinaikanani.

Jos eläisin pelkästään itseäni varten, vaihtaisin työpaikkaani heti parempipalkkaiseen.

Toki jollain tasolla voidaan katsoa, että elän itseäni varten siltä kannalta, että näkemykseni maailman muuttamisesta on minun näkemykseni ja sen vaaliminen on itsekästä, mutta se on nähdäkseni jo semanttista vääntelyä.

Elän siksi, että uskon sillä olevan jotain merkitystä jossakin (Jumalan suuressa suunnitelmassa).

Väitän, että kaikki ihmiset eivät elä pelkästään itseään varten. (Ja haluan vielä huomauttaa, etten usko uskonnollisella suuntauksella olevan merkitystä tilastossa siitä, elääkö itseään varten vai ei. Kusipäitä ja loistoyksilöitä löytyy tasaisesti kaikkialta, lähes kaikista ryhmistä. Ja epäitsekäskin ihminen voi olla kusipää.)
Ihmisiä kuten sinä tarvitaan tässä maailmassa. Ihmisiä, jotka toimivat epäitsekkäästi. Oletan että työskentelet sossussa, sairaalassa tms. Sellaisissa paikoissa on erityisen hienoa nähdä ihmisiä, jotka nauttivat toisten auttamisesta heikkona hetkenä. Minusta maailma on tehnyt hieman kyynisen ja luottamus ihmisiin on melkoisen heikko. Eläminen itsekkäästi ja muiden sulkeminen on varmaan tavallaan joku defenssi ihmisiä kohtaan tyyliin "älä tule lähelle". Ja hyvin lopetettu tuo vastauksesi. Eivät kaikki uskonnolliset ihmiset ole niitä maailman ihanimpia ihmisiä.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

aoitora kirjoitti:
Minä olen aina jaksanut ihmetellä tuota tapaa ajatella. Mitä hemmetin väliä niillä muilla on loppupeleissä? Minusta se, että ollaan kyyneleet silmissä missilavalla ja selitetään miten halutaan pelastaa maailma ja tehdä siitä kauniimpi paikka, on aina ollut hirveän naiivia ja typerää. Minä en usko, että tässä voidaan enää paljoa tehdä, eiköhän sitä olla siinä pisteessä että toisten itsekkyys on repinyt maailman sen verran hajalle, ettei mitään ole enää tehtävissä sen suhteen että maailma olisi oikeasti kiva paikka isolle osalle siitä väestöstä, jolle se on nyt pelkkää paskaa.

Kaiken lisäksi ongelma on minusta siinä, että nämä maailmasta kivemman paikan tekijät yleensä unohtavat juuri nämä paskaelämän eläjät, joiden tilannetta pitäisi mielestäni ensisijaisesti kohentaa ja vasta sitten ruveta katsomaan sitä luokkaa, joka "ei pääse kuin muutaman kerran vuodessa ulkomaille ja voi voi, kun se toimistotyö on niin rankkaa." Kyllä, jätän kaikki nälänhätä- ja muut ihmiset tämän jutun ulkopuolelle, koska en yksinkertaisesti välitä niin paljoa, että jaksaisin heidän tilannettaan ajatella.

Minusta jokainen ihminen voisi huolehtia nyt ensisijaisesti itsestään ja omasta elämästään ja siitä, kannattaako se, vaiko ei. Jos ei, niin mikäs siinä. Jos tuntee, että se kannattaa, niin omat asiat ensin hoitoon ja vasta sitten voidaan vahingossa ehkä miettiä jotain muuta. Ainakin itselläni aika menee suurimmaksi osaksi itseni ajattelemiseen (kyllä, tiedostan olevani jossain määrin egoistinen luonne, mutta entä sitten? Ich bin Gott ja sitä rataa.), eikä aikaa kyllä tosissaan riitä muiden ajattelemiseen. Teen sen rehellisesti ja omia arvojani kunnioittaen, enkä edes yritä leikkiä että minua kiinnostaisi muiden ongelmat. Ehkä se ajaa jonkun tekemään itsemurhan, mutta arvatkaa mitä? Ei sekään kiinnosta minua.

Jos jollain ihan oikeasti on voimia ja kiinnostusta pelastaa muita, niin antaa mennä. Mutta omien huomioideni mukaan näissä auttajaihmisillä on paljon niitäkin, joita ei vaan ihan oikeasti jaksa kiinnostaa ne muiden jutut ja ongelmat ja tekevät työtään pelkän rahan vuoksi. Siinä sitä sitten kun istuu ja katsoo miten se toinen täyttää ristikkoa samalla kun omat valtimosi vuotavat kuiviin juuri parhaillaan, kastellen päälläsi olevat vaatteet vereen, niin siinä huomaa semmoisen pienen vivahteen, että paskat tästä, ajattele vain itseäsi tästä eteenpäin, aina. Silloin tajusin itsekkyyden merkityksen ja sen, miten kova sana se on loppujen lopuksi. Auttajalinjalle lähteköön he, jotka aikuisten oikeasti viitsivät tehdä sitä työtä vielä vuosienkin päästä, eivätkä kuvittele vain pienten päidensä sisällä, että hiemanko olis niiq siiztii pelaztaa ihmizii, tajuutsä? (Pointti tällä kirjoituksella on se, että jokainen huolehtikoon vain itsestään ja hakekoon apua ainoastaan äärimmäisissä tilanteissa. Vaikka silloin jos pää irtoaa ja tekee mieli jatkaa elämistä. Ha ha.)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

loneliness
Jessica Fletcher

VoDKa kirjoitti:
aoitora kirjoitti:
Minä olen aina jaksanut ihmetellä tuota tapaa ajatella. Mitä hemmetin väliä niillä muilla on loppupeleissä? Minusta se, että ollaan kyyneleet silmissä missilavalla ja selitetään miten halutaan pelastaa maailma ja tehdä siitä kauniimpi paikka, on aina ollut hirveän naiivia ja typerää. Minä en usko, että tässä voidaan enää paljoa tehdä, eiköhän sitä olla siinä pisteessä että toisten itsekkyys on repinyt maailman sen verran hajalle, ettei mitään ole enää tehtävissä sen suhteen että maailma olisi oikeasti kiva paikka isolle osalle siitä väestöstä, jolle se on nyt pelkkää paskaa.
Lainausta lyhennetty
-NILS-

Hehe. Kuulostaa vähän mun maailmankuvalta. Jos on ihmisiin pettynyt ja paskaa tulee niskaan niin kai se muuttaa ihmistä itsekkääksi ja vähän välinpitämättömäksi. Niin kauan itsekkyys on ihan hyvä kun siitä ei konkreettisesti ole haittaa muille ihmisille. Täytyy olla valmis tietyissä tilanteissa olla valmis myös muiden avuksi.

Itse en jaksa ajatella niin, että enpä ole sitä ja sitä kaveria nähnyt vähään aikaan, että tarviipa nyt mennä sitä katsomaan jos ei itsestä niin tunnu.

Olet VoDka mielestäni yksi tämän palstan parhaimmista kirjoittajista ja mielipiteesi perustelet yleensä mainiosti. Olen seurannut palstaa vuoden-pari, mutta liityin vasta.
Huru
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Huru »

Toi edellinen lainaus on niin TOTTA ja allakirjoitan sen välittömästi, heti ja täysin!!
Sakara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sakara »

Sain tänään kuulla, että vanha luokkakaverini oli vetänyt jokin aika sitten ranteensa auki parin päivän ryyppyputken päätteeksi. Ei ollut kuollut, mutta oli joutunut olemaan pitkän aikaa sairaalaassa ja siitä sitten oli lähetetty suoraan mielisairaalaan, missä vieläkin kai on. Jotenkin kyseinen tapaus jäi mietityttämään. Kyseinen poika liikkui koulussa aina "suosittujen" porukoissa ja sai osakseen ehkä eniten tyttöjen ihkutusta koko koulussamme (pitkälti ulkonäkönsä takia, oli muuten aika hiljaisen ja ujon oloinen). Tieto itsemurhayrityksestä tyli täytenä yllätyksenä, tyyppi oli vastikää kihlautunutkin.

Vanhemmat epäilivät, että ehkä eräällä joitakin vuosia sitten lähipiirissä sattuneella kuolemantapauksella oli jotain tekemistä asian kanssa, mutta eivät myöskään olleet nähneet mitään merkkejä tulevasta. Tyttöystävän puolesta säälittää erityisesti, sekä molemmat vanhemmat että entinen poikaystävä ovat kuolleet tapaturmaisesti ja nyt siihen päälle vielä tämä... Kummallinen ilmiö muuten, että sairasta kyllä, aloin arvostamaan kyseistä poikaa ihan uudella tavalla kuultuani tapauksesta. Ennen ajattelin hänen olevan vain tyhjäpäinen "massateinimagneetti", mutta tavallaan tapaus osoittaa hänen olevan ihan oikeasti ajatteleva ihminen...
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Tuollaiset "yllättävät" itsemurhat saavat kyllä miettimään.. Kaikki hyvin niin mikä mätti? Itselleni on tässä puolentoista vuoden aikana sattunut ja tapahtunut enemmän tai vähemmän ikäviä asioita, mutta itsemurha ei käynyt mielessä kertaakaan. Voisiko tässä puhua jo ihmisten vahvuudesta?

Tuo ryyppyputken jälkeen ranteiden auki vetäminen.. Moisen putken jälkeen ihminen on vainoharhainen ja ehkä hieman masentunutkin kaiken jälkeen, ehkäpä se on edesauttanut asiaa? En uskalla sanoa kun en tunne sen kummemmin taustoja kuin mitä kerroit. Tai ko. ihmistä.

Olen myöskin sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus päättää omasta elämästään. Olen itse päättänyt, että mikäli joskus päädyn vihannekseksi, se on letkut irti saman tien. Itse en pystyisi katsomaan läheistäni sellaisessa tilassa, enemmän se sattuisi kuin rauha, jonka kuolema hänelle toisi.

Itsemurha on aina herättänyt keskustelua, onko se oikein vai väärin. Kyllä itsemurhaa hautovan täytyisi jossain määrin miettiä läheisiäänkin, tai ainakin muitakin vaihtoehtoja jos taakse jää jotakin suurta (vaikkapa pieni lapsi, josta tulee orpo itsemurhan jälkeen). Mutta loppujen lopuksi. Ihminen tehkööt itselleen mitä haluaa, kunhan ajattelee järkevästi.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

VoDKa kirjoitti:
aoitora kirjoitti:
Lainausta lyhennetty
-NILS-

tuo oli kyllä kyynisimpiä ja katkerimpia lukemiani viestejä pitkään aikaan. onko se sinulta jotenkin pois, jos joku haluaa vaikka masennuksesta selvittyään auttaa muita masentuneita jaloilleen? vai miksi tällainen avautuminen? suurin osa arkipäivän hyväntekijöistä tekee nimenomaan vapaaehtoistöitä ja vielä anonyymisti, että mitään rahan tai kunnian tavoittelua en laskisi tässä suurimmaksi motiiviksi. tarkoitan tavallisia ihmisiä, joita suurinosa "vapareista" on, en missejä tai edes ammattiauttajia. jos meillä ei olisi vapaaehtoisia siviilejä vastaamassa kriisipuhelimiin, ni se voisi merkitä vielä nykyistäkin suurempia lukuja itsemurhatilastoissa. ammattiauttajat työskentelevät laitoksissa ja virastoissa, eikä heidän resurssit riitä palkkaamaan oikeita psykologeja linjoille. useinmiten tavanihminen onkin parempi kuuntelija kuin ammattilainen. hattua nostan näille ihmisille!

helppoa on lyödä hanskat tiskiin, että "mä en ala mitään kun ei millään oo kuitenkaan mitään väliä". enempi rohkeutta ja luonnetta tarvitaan siihen et jaksetaan auttaa ja uskoa siihen et asiat voi olla paremmin. mitään paratiisia tästä ei saada aikaiseksi, mutta yksikin toiselle aiheutettu hymy tai hyvä mieli riittää. tähän pyrin itse siihen asti kunnes pääsen käsiksi siihen punaiseen nappiin joka laukaisee kaikki maailman ydinpommit yhtäaikaa. sitten vasta heitän pyyhkeen kehään.
Viimeksi muokannut esmes-, Ma Heinä 14, 2008 2:03 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

itse psykiatrisella osastolla olleena ja useamman kerran itsemurhaa yrittäneenä en voisi vain heittäytyä sohvan pohjalle itkemään kaikkia minuun kohdistuneita hoitovirheitä. ne ammattiauttajatkin on kuitenkin vaan ihmisiä. heittäisin kaiken menneisyydessä kokemani ja keräämäni käytännön tiedot hukkaan, mikäli en jakaisi niitä nyt samasta tilanteesta kärsivien kanssa. koko se paska olis ollu täysin turhaa käydä läpi "vain" itsensä takia.

useimmissa auttajien järjestöissä on vakituisessa töissä vain kourallinen ammatti-ihmisiä, yhden ammattilaisen takana seisoo kymmenen vapaaehtoista. ilman vapareita meillä ei pyörisi punainen risti, mannerheimin lastensuojeluliitto, kirkolliset kriisiapupiirit, tai lukuisat muut avustusjärjestöt.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
mareritt
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mareritt »

esmes- kirjoitti:itse psykiatrisella osastolla olleena ja useamman kerran itsemurhaa yrittäneenä en voisi vain heittäytyä sohvan pohjalle itkemään kaikkia minuun kohdistuneita hoitovirheitä. ne ammattiauttajatkin on kuitenkin vaan ihmisiä. heittäisin kaiken menneisyydessä kokemani ja keräämäni käytännön tiedot hukkaan, mikäli en jakaisi niitä nyt samasta tilanteesta kärsivien kanssa. koko se paska olis ollu täysin turhaa käydä läpi "vain" itsensä takia.
uskaltaudun tunnustamaan, että olen tällainen "ammattiauttaja", inhimillinen ihminen, joka koettaa tehdä työtään parhaansa mukaan kaikkien resurssivajeiden, sääntöjen, mt-ja potilaanoikeuslakien, työnjakojen, omaisten, potilaiden, järjestöjen, muiden viranomaisten ristitulessa.

Mielensairaudet on usein niin vaikeita kaikenkaikkiaan hoitaa, kun ei ole niin yksi yhteen käyviä hoitometodeja, kuten ei myöskään niitä hoitovälineitä, kuin se oma persoona ja se mitä keinoja kukanenkin sitten käyttää. Olen avopuolella ja yksikään minun potilas ei ole tehnyt itsemurhaa, pari kertaa olen kirjaimellisesti viime hetkellä löytänyt ihmisen ja toimittanut eteenpäin. Tässä työssä on pakko olla myös itsekäs, työaika kun loppuu, niin sit ei hoideta enää... Se on ollut pakko opetella, koska muuten ei jaksa.

Kyllä itse olen omassa työssäni äärimmäisen kiitollinen niille omaisjärjestöä ja vertaistukiryhmää vetäville henkilöille; heillä on se konkreettinen tieto, mitä on elää itsemurhaa yrittäneen kanssa tai millaista se on, tai itsemurhan tehneen omaiset, se on arvokasta tietoa, josta minä tiedän vain koulunpenkiltä ja kuulopuheena. Omakohtaisesti kokeneena tietää jo sanomattakin, että missä mennään milloinkin; se voi olla monelle pelastava asia, että on joku saman kokenut rinnalla.

Tää on pitkä ketju, luen tämän vielä alusta saakka paremmalla ajalla, uutena jäsenenä kun olen..
madda
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja madda »

Minäkään en lukenut alusta asti mutta heitänpä kuitenkin kommentin.

Miksi tappaa itsensä kun täältä pääsee jokainen joskus vuorollaan pois.
Ymmärrän asian siinä tilanteessa jos ihminen on ns. finaalissa, kovia kipuja, vakava sairaus.

Tuttavani vanha nainen joka on 78 v. sanoi minulle viimeksi tavatessamme; olen sitä mieltä, että jokaiselle 70-vuotiaalle pitäisi antaa eutanasia pilleri jos haluaa.

Tämä kyseinen henkilö on fyysisesti väsynyt. Sairauksia on. Aivot toimii vielä kirkkaasti. Hän sanoi haluaa jo henkimaailmaan. Hän on kuuluisa näkijä. Siksi ilmaisi asian näin.

Nuoria ihmisiä en ymmärrä. Rakkaus-surujen takia lopettavat elämänsä.
Eivät tajua sitä, että elämä muuttuu. Elämä ei pysähdy paikoilleen.
Tulee uusia rakkauksia. Jos elämässä ei olisi vastoinkäymisiä, miten muuten oppisimme elämästä yhtään mitään. Ilo ja suru vaihtelee. Se kuuluu elämään. Tietysti jokainen päättää itse elämästään. Siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. Omaisille teko jättää usein oman tunnontuskia. teinkö jotain väärin?

Junaradan varressa asuneena, tuossa on yksi jos toinenkin on heittäytynyt junan alle. Se on kaamea tapa koska siinä vetää tavallaan toisen ihmisen mukaan, ihmisen joka on syytön. Hän voi saada tapahtumasta niin pahan trauman, ettei koskaan kykene työhönsä. (veturinkuljettajat).

Viimeksi oliko se viime vuoden elokuussa. Nuori mies. Aivokasvain. Isä tunnisti poikansa kengistään. Muutapa ei jäljelle jäänyt.

Ei tämä elämä ole kenellekään ruusuilla tanssimista mutta ei elämää ole siksi tarkoitettukaan. Olemme täällä ikään kuin koulussa. Jokainen hieman eri luokalla, eri asteella. Kuitenkin sanon kuin Matti Nykänen; elämä on laiffii!
...ON MAHDOLLISTA ETTÄ MINÄ OLEN OUTO...
MUTTA SUHTEELLISUUSTEORIAN MUKAAN ON AIVAN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ SE OUTO OLETKIN SINÄ!
loneliness
Jessica Fletcher

Kaikki nyt vaan ei aina lähde menemään parempaan suuntaan jokaisella ihmisillä. Jossain joku mietiskeli, että mene kertomaan pahvilaatikossa nukkuvalle narkkarille, että vielä se onni kääntyy, löydät asunnon, työn ja perheen...joillakin vain tuntuu, että se elämä ei kovin onnelliseksi muutu koko matkan varrella ja sitä voi olla vaikea kestää. Jos on valmis lähtemään, niin on tuo junan alle meno parempi tapa kuitenkin kuin nämä laajennetut itsemurhat, joista tuntuu heruvan sitten ymmärrystä enemmän. Onhan se kova paikka juna- tai rekkakuskille, en sitä kiellä.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Vastaa Viestiin