Onko abortti murha?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Onneksi on naisilla vapaus valita tässä asiassa, tietty pitäs molempien asianomistajien miettiä ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä ennen pohjaanpalamista.

Abortti ei ole murha.

12- viikkoinen sikiö on vain kimppu soluja.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

+1...!
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Merope kirjoitti:Minusta useat noista abortinvastaisilta sivuilta kerätyt kuvat ovat hyvin epäilyttäviä. Harvoissa mainitaan minkäänlaisia lähteitä. Mistä minä tiedän, nehän voisivat aivan hyvin olla pelkkiä makaabereja vahanukkeja jostain kauhukabinetista. Monet näkemistäni kuvista ovat myös esitelleet esim. köyhistä maista löytyneitten kotikutoisten aborttilääkäreiden toimenpiteitä ja jälkiä, hylättyjä sikiöitä roskiksista ja itsetehtyjen abortinyritelmien tuloksia. Minä en oikein ymmärrä, mitä he ajavat tällaisilla takaa.
Olen kuullut, että kiihkeimmät abortinvastustajajärjestöt maksavat köyhille äideille siitä, että he antavat abortoida myöhäiset raskautensa (ovat raskaana tietyille viikoille) ja kuvata kenties runnellutkin sikiöt. Jotkut suomalaisetkin kirkasotsat sitten saavat moraaliorgasmeja näistä kuvista "kyllä se abortti on niin kaameeta joo". Eipä ihme, että jossain päin maailmaa hyökkäillään naistenklinikan henkilökuntaan kuuluvia vastaan.

Sairaampia nämä kuvien tehtailijat ovat kuin aborttiin ajautuneet. Kaikki jeesustelijoiden myötätunto on yleensä kuolleiden sikiöiden puolella (onko sitten parempi, että täysaikaisena syntynyt vauva tapetaan laiminlyönnein/huumepsykoosissa/muussa psykoosissa/myydään/raiskataan/pahoinpidellään etc?), mutta onneton äiti on huora ja murhaaja. Siihen se elämän kunnioittaminen pahimmilla abortinvastustajilla tuntuu tyssäävän.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Mariacka kirjoitti:Olen kuullut, että kiihkeimmät abortinvastustajajärjestöt maksavat köyhille äideille siitä, että he antavat abortoida myöhäiset raskautensa (ovat raskaana tietyille viikoille) ja kuvata kenties runnellutkin sikiöt.
Samaa (rahasta heidän näkökantaansa palvelevien videoiden jne materiaalin hankinta) on väitetty turkiksia vastustavien tahojen tekevän myös.

Asiasta (turkis...) on itseasiassa jonkin sortin todisteitakin olemassa... Sairasta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

ABORTTI on ehdottomasti harkittu murha, siinähän tapetaan lapsi Äidin kohtuun, jolla on jo sydän ja lähes kaikki jäsenet ynm.. toiminnassa, jokainen tuon teon tehnyt kyllä vastaa kerran itse teostaan viimeisellä tuomiolla, kenenkään ei ole pakko tehdä Aborttia, jos ei lasta halua pitää, niin sitä varten on lastenkoti, kuin että koko loppu elämän kantaisi syyllisyyttä ja tuskaa sisimmässä tuon teon tehneenä. Jokainen elämä on Jumalan lahja ja Jumala on meidät kaikki luonut, emme ole itsemme omat, eikä meillä ole oikeutta siihen että riistämme toisen ihmisen elämän esim. tekemällä Abortin, eikä vammaisuudenkaan takia ihmistä tapeta, vaikka jos ehkä joskus aikoinaan on hieman syrjittykin, mutta yhteiskunta on siinä suhteessa paljon parantanut heidän tinnettaan. Ketään ei tulisi kehoittaakkaan tekemään Aborttia, eikä myöskään pakottamaan, kannat silloin itsekkin huonoa omaatuntoa siitä, eihän omatunto ole vielä paatunut nuorella ihmisellä ainakaan.
Mike Manner
Jessica Fletcher

bluerein kirjoitti:ABORTTI on ehdottomasti harkittu murha, siinähän tapetaan lapsi Äidin kohtuun, jolla on jo sydän ja lähes kaikki jäsenet ynm.. toiminnassa,
Väärin.
jos ei lasta halua pitää, niin sitä varten on lastenkoti,
Lastenkoti... Mahtava tulevaisuuden kuva. Ja jos meinaat nyt alkaa jankkaamaan tästä lastenkoti jutusta, niin minun mielestä on ihan turha edes yrittää sekaantua aiheeseen josta ei tiedä vittujakaan (sorry agressio, mutta tuo sun naivi asenne on ihan helvetin ärsyttävä). Sen syyn takia en itse edes yritä perustella kantaani tuohon lastenkotiin yhtään enempää.
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o .
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 8:34 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Ei-toivottuja lapsia joista ei osata huolehtia on jo liikaa. Miksi Jumala haluaisi antaa sellaisia lahjoja kenellekään? Miksi hän ylipäätään haluaa jakaa näitä lahjoja niin paljon, että ne ylittävät koko luomuksensa maapallon sietokyvyn? :roll: Kaiken kaikkiaan maailma olisi paljon parempi paikka jos meitä olisi vähemmän ja useampi olisi saanut lapsena tarpeeksi turvaa ja rakkautta.

Minusta ehdottomasti painavammat perustelut tarvitaan sille, miksi tekisi lapsen kuin että miksi ei tekisi. Hyvä käytäntö olisi, jos lasta haluavat joutuisivat samanlaiseen syyniin kuin aborttia hakevat ennen ja mikään "sattui vahinko" ei olisi tarpeeksi hyvä syy lapsen synnyttämiselle.
Mike Manner
Jessica Fletcher

bluerein kirjoitti:Miksi minä jankkaisin Mike Manner lastenkoti asiasta, miksi sitä epäilet, no lastenkodit on hyvia kodikkaita paikkoja.
Päätit jankata kumminkin lisää.
On se vaan ihmeellistä ettei suomalaiset osaa keskustella asioista
Joo, eikö oo jännä?
Huomaa että tästä aiheesta: tämä on minun kantani ja mielipiteeni ja keskustelkaa aiheesta haukkumatta toisia ihmisiä, lievästi sanottuna.
Nämä vuoropuhelut sinun kanssa ei ole mitään keskusteluja, koska käytät joka välissä lähteenäsi raamattua. Eli se siitä keskustelusta yleisesti tunnetuihin faktoihin nojaten.
Me olemme kaikki Jumalan luotuja sinäkin Mike M...olet saanut elämän lahjana, ota myös pelastus Jeesuksessa vastaan, niin saat Iankaikkisen elämän.
Here we go again...
Älä turhaan suutu kirjoituksista, sillä me saamme vapaasti tuoda ajatuksiamme, kunhan niissä ei ole sääntöjen vastaista.
Mielipiteet mielipiteinä, vapaa maa, mutta jos yrität keskustella toisten foorumilaisten kanssa edes jostain, niin yritä nojata muuhunkin kuin siihen raamattuun.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Anteeksi, mutta miten joku voi oikeasti tosissaan elää siinä käsityksessä, että lastenkodit ovat "kodikkaita, hyviä paikkoja"? Oletko, bluerein, kenties tutustunut aiheeseen tarkemmin, vai oletko vetänyt tuon käsittämättömän johtopäätöksen niistä Disney-elokuvista, joissa lastenkodin väki tekee onnellisena yhdessä musikaalin, jossa hehkuttavat yhdessäasumisen riemua (loppuhuipennuksena rikas ruhtinas tietysti adoptoi päähenkilön, joka näin ollen elää elämänsä onnellisena loppuun saakka)?

Perhe- ja koulukoteihin sijoitetuilla lapsilla eväät elämään eivät todellakaan ole hyvät. Tietysti poikkeuksia löytyy, mutta rikollisten taustalta löytyy hyvin usein ns. lastenkotihistoria. Lisäksi, n. 100% vuosittain "katoavista" nuorista ovat niitä, jotka ovat lähteneet perhe- ja koulukodeistaan karkuun. Miksiköhän? Eivätkös ne ole ihan kivoja paikkoja? :roll:

Minusta asia on niin, että mikäli lapselle ei voi tarjota kunnon kotia ja tulevaisuutta ja on edes pieni epäilys siitä, ettei lapsenkasvattamisessa onnistuisi, abortti on oikea ratkaisu. Itse en siihen pystyisi, mutta en missään nimessä tuomitse niitä, jotka pystyvät.
viivianz
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja viivianz »

Ihan kaikkia kirjoituksia en lukenut, mutta bluerein kirjoitukset pistivät silmään...
Onko bluerein mielestä raiskauksen seurauksenakin alkunsa saaneet lapset elämän lahjoja? Lahjaako siinä raiskatulle naiselle vaan Jumala kaavaileekin?
Jos joutuisit raiskauksen uhriksi itse (Tai joku läheisesi) niin vieläkö kiihkoten kiittäisit Jumalaa elämän lahjasta?

Entäs mitäs sitten jos raskauden jatkaminen olisi äidin terveydelle liian suuri riski? Kumpi olisi sitten oikeutetumpaa pelastaa?
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tunnen hyvin henkilön, joka on teini-ikäisenä tehnyt yhden abortin ja vielä aikuisena toisen. Kyse ei ollut raiskauksista. Minusta ei ole hyväksyttävää, että oman leväperäisen käytöksen takia abortoidaan sikiö toisensa perään. Tämä henkilö ei ole mitenkään vammainen vaan ihan hyvässä työssä jne.
Nothing is quite what it seems
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Maybrick kirjoitti:Tunnen hyvin henkilön, joka on teini-ikäisenä tehnyt yhden abortin ja vielä aikuisena toisen. Kyse ei ollut raiskauksista. Minusta ei ole hyväksyttävää, että oman leväperäisen käytöksen takia abortoidaan sikiö toisensa perään. Tämä henkilö ei ole mitenkään vammainen vaan ihan hyvässä työssä jne.
Varmaan tiedät sitten hyvin tarkasti hänen päätöksiinsä johtaneet syyt, kun katsot asiaksesi hänet tuomita?
Every ship must sail a world.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Joo, tuomitsen ehdottomasti hänen päätöksensä juuri sillä perusteella, että tunsin hänet hyvin tapahtumien aikaan. Tiedän ja hän itsekin tiesi, että syyt eivät olleet riittävät. Mukavuudenhalu ja riippumattomuuden tarve ne tärkeimmät syyt. Välinpitämättömyys sekä lapsen isää että lasta kohtaan. Välinpitämättömyys sukupuolikäyttäytymisen suhteen. Tämä kaikki aikuisena ihmisenä, jonka pitäisi jo olla vastuullinen. Ei aineellista tai muuta force majeur-syytä. Ei estettä tehokkaan ehkäisyn käyttöön.

Nykyään emme ole tekemisissä paljon. Ajatusmaailmat lipuneet liian kauas toisistaan. Kummallista, että sama henkilö sai lopulta lapsen, jota ei tullut abortoineeksi ja joka kuoli nuorena aikuisena sairaskohtaukseen (ei ns. itse aiheutettu tai elämäntavasta johtuva)

:shock:
Nothing is quite what it seems
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

En diggaa aborteista. Mielestäni niihin pitäisi olla painavat syyt. Jos toinen vanhemmista on tasapainoinen, niin mielestäni hänen pitäisi kasvattaa lapsi ja ottaa vastuu hänestä.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Vastaa Viestiin