Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli
Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006
Jospa naapurin mummo oli itse ulkona nähdessään "tytön" tai tosiaan pitkälettisen pojan menevän Antin asuntoon? Naapurihan kertoi kyseisellä henkilöllä olleen pyörä mukana ja pyörän jääneen Antin asunnon oven eteen useaksi päiväksi.
Jälleen yksi asia jota olen miettinyt...
"Kuluu neljä päivää katoamisesta kun Jaakko alkaa kaivata Anttia. Antin täti tekee katoamisilmoituksen Ivalon poliisille 18.10.2006 klo 20. "(Lähde: YLE/Kadonneet).
Omiin muistiinpanoihini olen kirjoittanut seuraavasti: "Antin kaveri käy keskiviikkona kertomassa poliisille, että ”Antti taisi jäädä metsään”. Seuraavana päivänä Antin täti tekee katoamisilmoituksen."
(Lähde: APU-lehti/ https://www.apu.fi/artikkelit/antti-han ... n-pysahdys)
Jälleen erikoinen epämääräisyys. Sitä mietin, että tuskin virallista katoamisilmoitusta on klo 20 aikaan illalla voitu tehdä? Olisiko tuossa Kadonneet-ohjelmassa tarkoitettu, että Antin täti on tuolloin 18.10.2006 soittanut poliisille ja kertonut ettei Anttia ole näkynyt? Sitten torstaina tehnyt virallisen katoamisilmoituksen. Vai onko "Jaakko" käynyt poliisilaitoksella jo tiistaina?
Epäselvää siis minulle on se onko "Jaakko" marssinut poliisilaitokselle omin päin vaiko vasta puhutteluissa(tätä sanaa Mäkelä tuntui kovasti käyttävän Kadonneet-ohjelmassa) kertonut Antin jääneen metsään?
Mikäli "Jaakko" omin päin vapaaehtoisesti kävi tällaista kertomassa, tulee mieleen pari vaihtoehtoa:
1. "Jaakko" & kumppanit olivat punoneet juonen. Tällä tavoin halusi poliisille antaa viestiä että on Antista huolissaan ja Antti vaan taisi kävellä metsään. Vaikka todellisuudessa ei sinne metsään mennyt, ainakaan vapaaehtoisesti.
tai
2. "Jaakko" tietää Antin katoamisesta enemmän, mutta ei ole surmaaja. Halusi jättää poliisille vinkin ja pestä omat kätensä.
Toinen asia, mistä tiedetään että "Jaakko" kävi päivää ennen katoamisilmoituksen tekemistä Antin autolla? Kertoiko hän sen itse poliisille jotta ei joutuisi huonoon valoon, vaiko näkikö joku ulkopuolinen "Jaakon" siellä Antin auton luona ja kertoi tästä poliisille, jonka jälkeen Jaakko sitten tunnusti että "Joo, kyl mä kävin siellä autolla kun olin yrittäny Antille soittaa ja arvelin josko kännykkä ois jäänyt autoon. Päätin käydä tarkistamassa, niin siks kävin"?
"Kuluu neljä päivää katoamisesta kun Jaakko alkaa kaivata Anttia. Antin täti tekee katoamisilmoituksen Ivalon poliisille 18.10.2006 klo 20. "(Lähde: YLE/Kadonneet).
Omiin muistiinpanoihini olen kirjoittanut seuraavasti: "Antin kaveri käy keskiviikkona kertomassa poliisille, että ”Antti taisi jäädä metsään”. Seuraavana päivänä Antin täti tekee katoamisilmoituksen."
(Lähde: APU-lehti/ https://www.apu.fi/artikkelit/antti-han ... n-pysahdys)
Jälleen erikoinen epämääräisyys. Sitä mietin, että tuskin virallista katoamisilmoitusta on klo 20 aikaan illalla voitu tehdä? Olisiko tuossa Kadonneet-ohjelmassa tarkoitettu, että Antin täti on tuolloin 18.10.2006 soittanut poliisille ja kertonut ettei Anttia ole näkynyt? Sitten torstaina tehnyt virallisen katoamisilmoituksen. Vai onko "Jaakko" käynyt poliisilaitoksella jo tiistaina?
Epäselvää siis minulle on se onko "Jaakko" marssinut poliisilaitokselle omin päin vaiko vasta puhutteluissa(tätä sanaa Mäkelä tuntui kovasti käyttävän Kadonneet-ohjelmassa) kertonut Antin jääneen metsään?
Mikäli "Jaakko" omin päin vapaaehtoisesti kävi tällaista kertomassa, tulee mieleen pari vaihtoehtoa:
1. "Jaakko" & kumppanit olivat punoneet juonen. Tällä tavoin halusi poliisille antaa viestiä että on Antista huolissaan ja Antti vaan taisi kävellä metsään. Vaikka todellisuudessa ei sinne metsään mennyt, ainakaan vapaaehtoisesti.
tai
2. "Jaakko" tietää Antin katoamisesta enemmän, mutta ei ole surmaaja. Halusi jättää poliisille vinkin ja pestä omat kätensä.
Toinen asia, mistä tiedetään että "Jaakko" kävi päivää ennen katoamisilmoituksen tekemistä Antin autolla? Kertoiko hän sen itse poliisille jotta ei joutuisi huonoon valoon, vaiko näkikö joku ulkopuolinen "Jaakon" siellä Antin auton luona ja kertoi tästä poliisille, jonka jälkeen Jaakko sitten tunnusti että "Joo, kyl mä kävin siellä autolla kun olin yrittäny Antille soittaa ja arvelin josko kännykkä ois jäänyt autoon. Päätin käydä tarkistamassa, niin siks kävin"?
Tuo on tosiaan ollut minustakin mielenkiintoista, miksi liikkunut vielä vasikoimansa porukan kanssa. Siksi sopisi hyvin, ettei Antti ole vapaaehtoisesti reissuun lähtenyt vaan on pitänyt uhkailla ja vaikka jotakin enemmän.
Karigasniemen porukan epämääräisyys myös ihmetyttää. Pelkääkö se Hansa-baarin silminnäkijäkin vai oliko ”silminnäkijä”?
Keneltähän se Tinja sai kuulla Antin kuolleen?
Voisiko vasikoinnin ja huumekuvioiden lisäksi olla metsäriidoista kuumentunut kaveri(Antin alkava työ)?
Välillä käy mielessä sopisiko yliannosjuttu kuvioihin mutta tuskin olisi noin huolella lavastettu ja salattu asioita. Yliannos jonkun järkkäämänä? Karigasniemen isäntää järkyttänyt?
Karigasniemen porukan epämääräisyys myös ihmetyttää. Pelkääkö se Hansa-baarin silminnäkijäkin vai oliko ”silminnäkijä”?
Keneltähän se Tinja sai kuulla Antin kuolleen?
Voisiko vasikoinnin ja huumekuvioiden lisäksi olla metsäriidoista kuumentunut kaveri(Antin alkava työ)?
Välillä käy mielessä sopisiko yliannosjuttu kuvioihin mutta tuskin olisi noin huolella lavastettu ja salattu asioita. Yliannos jonkun järkkäämänä? Karigasniemen isäntää järkyttänyt?
Tässä taitaa olla julkisuuteen tullut ensimmäinen ja ainoa kommentointi "Jaakolta" liittyen Antin katoamiseen:
Hän siis tituleeraa itseään Antin parhaaksi kaveriksi, mutta ei silti ole valmis auttamaan etsinnöissä.
On myös poistanut Facebookista kavereistaan henkilöt jotka ovat osallistuneet Antin etsintöihin. Miksi?
Sisko taisi jossakin haastattelussa sanoa että hänen tietääkseen Jaakko ei ollut Antille erityisen läheinen ystävä. Näin muistelisin jostain lukeneeni, voin toki olla väärässäkin.
LÄHDE: SEISKA, koko juttu luettavissa täältä: https://www.seiska.fi/Oho/Lapissa-kadon ... ria-ystava- - 18.09.2017 07:06
- -
Erikoinen kohtaaminen
Sattumalta Elina ja joukko etsintöihin osallistuneita vapaaehtoisia törmäsi etsintöjen aikana karigasniemeläisellä huoltoasemalla Antin seurassa viimeksi nähtyyn henkilöön.
Elina kohtasi henkilön ensimmäistä kertaa kasvotusten. Hän ei tälläkään kertaa suostunut puhumaan tapauksesta, vaikka Elinan aviomies pyysi häntä istumaan etsintäryhmän kanssa samaan pöytään. Sen sijaan hän poisti saman tien Facebook-kavereistaan kaikki henkilöt, jotka hän näki olleen ryhmässä mukana.
– Hänen käytöksensä on ollut todella erikoista. Sanoin hänelle, että se, minkä taaksesi jätät, sen edestäsi löydät, Elina paljastaa.
Kiistää kovat epäilyt
Myös Seiska tavoitti kyseisen henkilön.
– Ne väitteet minusta eivät ole totta. Miksi minä tekisin parhaalle kaverilleni jotain? En todellakaan ole semmoinen ihminen, hän sanoi mutta ei silti suostunut kertomaan katoamis-illan tapahtumista enempää.
– Kerroin jo poliisille kaiken, hän totesi.
Antin katoaminen saattaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi, sillä viimeisetkään etsinnät eivät tuottaneet tulosta.
Hän siis tituleeraa itseään Antin parhaaksi kaveriksi, mutta ei silti ole valmis auttamaan etsinnöissä.
Sisko taisi jossakin haastattelussa sanoa että hänen tietääkseen Jaakko ei ollut Antille erityisen läheinen ystävä. Näin muistelisin jostain lukeneeni, voin toki olla väärässäkin.
-
persearska
- Martin Riggs
"Hän siis tituleeraa itseään Antin parhaaksi kaveriksi, mutta ei silti ole valmis auttamaan etsinnöissä.
On myös poistanut Facebookista kavereistaan henkilöt jotka ovat osallistuneet Antin etsintöihin. Miksi?"
Onkos sitä kukaan pyytänyt mukaan ja mitä kertoi syyksi miksi ei tulisi?
En ole itse ollut vastaavassa tilanteessa, mutta etsinnöissä mukana olevana vois tuntua hyljeksityltä kun kaikki on jo tehnyt päätöksen syyllisyydestä katoamiseen.
Monissa henkirikos etsinnöissä tekijä on ollut mukana jollain tavalla etsinnöissä.
Edit.
Jos oma kaverini häviäisi vastaavasti ja kohtelu olisi mediassa samaa (mitä ei onneksi ole) kuin täällä niin muuttasin pois paikkakunnalta välittömästi.
Onkos sitä kukaan pyytänyt mukaan ja mitä kertoi syyksi miksi ei tulisi?
En ole itse ollut vastaavassa tilanteessa, mutta etsinnöissä mukana olevana vois tuntua hyljeksityltä kun kaikki on jo tehnyt päätöksen syyllisyydestä katoamiseen.
Monissa henkirikos etsinnöissä tekijä on ollut mukana jollain tavalla etsinnöissä.
Edit.
Jos oma kaverini häviäisi vastaavasti ja kohtelu olisi mediassa samaa (mitä ei onneksi ole) kuin täällä niin muuttasin pois paikkakunnalta välittömästi.
Sitä en tiedä onko omaiset pyytäneet tätä kaveria mukaan etsintöihin, mutta voisin kuvitella että ovat. Omaiset ainakin ovat monta kertaa julkisuuteen kertoneet ettei Antin kaverit ole halunneet keskustella heidän kanssaan, joten yrityksiä ainakin keskusteluun on ollut useita. Olettaisin että mielellään haluaisivat kaverit mukaan etsintöihin, jos vaan niihin suostuisivat osallistumaan.
Jos minun kaverini katoaisi ja minua epäiltäisiin asiasta, tekisin kaikkeni todistaakseni etten ole syyllinen. Siis jos nimenomaan en ole syyllinen.
Minä tuskin mieltäni kovin pitkäksi aikaa pahoittaisin epäillyistä vaan tekisin kaikkeni että voisin olla omaisille, poliisille ja muille etsijöille avuksi. Ja itse osallistuisin etsintöihin.
Minä kyllä myöskin kokisin tarpeelliseksi puhdistaa maineeni julkisuudessa. Antaisin haastatteluja joissa kertoisin syyttömyydestäni ja kertoisin katoamishetken tapahtumat suoraan, asioita peittelemättä tai valehtelematta.
Meitä on tietenkin moneen junaan, mutta mielestäni tuollainen toiselle paikkakunnalle muuttaminen, nimen vaihtaminen tms. lisää vaan epäilyjä.
Jos minun kaverini katoaisi ja minua epäiltäisiin asiasta, tekisin kaikkeni todistaakseni etten ole syyllinen. Siis jos nimenomaan en ole syyllinen.
Minä kyllä myöskin kokisin tarpeelliseksi puhdistaa maineeni julkisuudessa. Antaisin haastatteluja joissa kertoisin syyttömyydestäni ja kertoisin katoamishetken tapahtumat suoraan, asioita peittelemättä tai valehtelematta.
Meitä on tietenkin moneen junaan, mutta mielestäni tuollainen toiselle paikkakunnalle muuttaminen, nimen vaihtaminen tms. lisää vaan epäilyjä.
Ensin on käyty Hansabaarissa Janskun kanssa ja samassa seurueessa istunut Norjalaisia.Helmie kirjoitti: Ke Marras 17, 2021 8:39 am Lainaus YLE:n Kadonneet-ohjelmasta, välistä otettu pois tietoja autosta:
Jos Angelissa ollaan oltu perillä n. klo 8 aamulla, on Karigasniemeltä täytynyt lähteä klo 7 aikoihin. GoogleMapsin mukaan klo 7:10 riittää lähtöajaksi, jos ei ole välipysähdyksiä.On perjantai 13.päivä lokakuuta vuonna 2006. 21-vuotias Antti Hanhivaara viettää myöhäisiltaa ystävänsä Jaakon kanssa Ivalossa sijaitsevassa vuokra-asunnossaan.
Nuoret miehet kaipaavat perjantai-iltoihinsa seikkailua eikä kaksikko poikkea kaavasta. Vuorokausi on vaihtunut jo lauantain puolelle kun nuoret
miehet hyppäävät autoon. - -
- - Kaksikko suuntaa Karigasniemelle jonne matkaa yön selässä kertyy 140 kilometriä. Perillä he viettävät hetken aikaa tutussa seurueessa. Sitten matka jatkuu.
Seurueeseen liittynyt tyttö ja hänen poikaystävänsä päätetään heittää kotiin. Pieneen Angelin kylään on matkaa 50 kilometriä. Matkalaiset saapuvat perille kello kahdeksan korvilla aamulla.
Nelikko vetäytyy kyydittävän kotiin jossa jatketaan matkalla alkanutta alkoholin juontia. Nelikon lisäksi paikalla ei ole muita.
Jos puolestaan Antin asunnolta Sairaalantieltä on lähdetty Karigasniemelle puolen yön aikoihin, on perillä oltu ilman pysähdyksiä noin klo 2:00-2:10. Tarkka lähtöaika Antin asunnolta ei ole julkisuuteen annettu tiedoksi,
on puhuttu että puolen yön aikoihin/jälkeen.
Kadonneet-ohjelman mukaan Karigasniemellä viettivät "hetken aikaa". Onhan tuo nyt vähän pidempi kuin hetki ollut. Minuakin kiinnostaa onko ensin käyty kotibileissä vai baarissa.
Samaisessa Kadonneet-ohjelmassa poliisi Jaakko Mäkelä kertoo että Angeliin lähtö on ollut pojilta pelkkä päähänpisto.
Tähän liittyen mietin Antin koiraa ja sitä onko ollut tarvetta koiran hoitajalle. Käsitin niin, että tarkoitus ei ole ollut jatkaa matkaa Karigasniemeltä Angeliin -> Antin siis oli ollut tämän tiedon valossa tarkoitus tulla suoraan Karigasniemeltä kotiin jahka ehtii. Eikö koira olisi pärjännyt tuon ajan ilman hoitajaa?Antillahan oli maanantaina alkamassa uudet työt ja ei kai hänellä ollut valmiiksi hankittuna koiravahtia työpäiviensä ajaksi?
![]()
Sellaista myös olen miettinyt, että Antti kävi paria viikkoa ennen katoamistaan tunnustamassa poliisille osallisuutensa mökkimurtoihin. Miksi kukaan halusi viettää aikaa "vasikka"-Antin kanssa? Saati miksi Antti halusi vapaaehtoisesti viettää aikaa sellaisten henkilöiden kanssa jotka häntä hyvin mahdollisesti vasikaksi kutsuivat?![]()
Näin juuri! Tuota Janin käytöstä ei selitä mikään muu kuin että ei halua, tai on kielletty olemaan missään yhteydessä omaisiin. Miksi näin? PAn selitys ei todellakaan mene läpi! Janin kämppä siellä Sairaalantiellä oli tietääkseni kerrostalon vuokra-asunto? Jos näin, niin noissa kämpissä ei kyllä ovia auki jätetä jos kämppä tyhjäksi jää vaikka kuinka lyhyeksi aikaa!Helmie kirjoitti: Ke Marras 17, 2021 11:11 am Sitä en tiedä onko omaiset pyytäneet tätä kaveria mukaan etsintöihin, mutta voisin kuvitella että ovat. Omaiset ainakin ovat monta kertaa julkisuuteen kertoneet ettei Antin kaverit ole halunneet keskustella heidän kanssaan, joten yrityksiä ainakin keskusteluun on ollut useita. Olettaisin että mielellään haluaisivat kaverit mukaan etsintöihin, jos vaan niihin suostuisivat osallistumaan.
Jos minun kaverini katoaisi ja minua epäiltäisiin asiasta, tekisin kaikkeni todistaakseni etten ole syyllinen. Siis jos nimenomaan en ole syyllinen.Minä tuskin mieltäni kovin pitkäksi aikaa pahoittaisin epäillyistä vaan tekisin kaikkeni että voisin olla omaisille, poliisille ja muille etsijöille avuksi. Ja itse osallistuisin etsintöihin.
Tuo Hansa Bar on ilmeisesti ollut auki klo 03 tai 04 asti. Mitenhän kauan Antti kavereineen on siellä ollut? Missä kunnossa Antti on ollut baarissa? Entä nämä norjalaiset, kuinka hyvin Antti tunsi heidät?
Hansa baarin vieressä näyttää ainakin nykyään olevan tankkaamo. Kävikö Antti tankkaamassa bensaa autoonsa? Onko poliisi selvittänyt baari-illan tapahtumia, vai onko poliisi sitä mieltä ettei baari-illan tapahtumat liity mitenkään Antin katoamiseen, kuten ei poliisin mukaan myöskään se kuinka monta henkilöä Antin asunnolla oli ennen Antin katoamista? Käytettiinkö Antin pankkikorttia perjantai-illan/lauantai yön aikana?
Hansa baarin vieressä näyttää ainakin nykyään olevan tankkaamo. Kävikö Antti tankkaamassa bensaa autoonsa? Onko poliisi selvittänyt baari-illan tapahtumia, vai onko poliisi sitä mieltä ettei baari-illan tapahtumat liity mitenkään Antin katoamiseen, kuten ei poliisin mukaan myöskään se kuinka monta henkilöä Antin asunnolla oli ennen Antin katoamista? Käytettiinkö Antin pankkikorttia perjantai-illan/lauantai yön aikana?
No eihän poliisi oo oikeesti tutkinu mitään tässä keississä alkuvaiheessa ja poliisin mielestä ei kuulu asiaan koska ovat varmoja että Antti köpötteli pöpelikköön Angelissa! Antti ollut ihan kunnossa vielä baarissa ja kertonut tutulle tarjoilijalle heittävänsä porukkaa Angeliin, mistä jatkaisi sitten kotiin. Tuossa seurueessa ei kuitenkaan tätä Angelin mökille vietävää pariskuntaa ollut. Tarjoilija oli varoitellut ja ihmetellyt Antin seurana ollutta porukkaa?Helmie kirjoitti: Ke Marras 17, 2021 11:22 am Tuo Hansa Bar on ilmeisesti ollut auki klo 03 tai 04 asti. Mitenhän kauan Antti kavereineen on siellä ollut? Missä kunnossa Antti on ollut baarissa? Entä nämä norjalaiset, kuinka hyvin Antti tunsi heidät?
Onko kellään laittaa tänne kuvaa tai linkkiä siitä Angelin mökkimurtopaikan mökistä? Joku jossain välissä kirjoittikin tänne, että oli ollut silloin ekan etsintäporukan matkassa siellä paikanpäällä.. Jos näet tämän, niin laitatko yvtä mulle, olis pari kysymystä..
Siis tarkoitatko agatonsax että tarjoilija oli ihmetellyt näitä norjalaisia vaiko "Jaakkoa" ja mahdollisia muita seurassa olleita henkilöitä? Olisi kiintoisaa tietää mitä Antti näihin varoitteluihin tuumasi.
Onkohan nämä havainnot Hansa barista tulleet tietoisuuteen vasta pitkän ajan jälkeen katoamisesta? Lähinnä mietin miksi baarissa olemisesta ei puhuttu YLE:n Kadonneet-ohjelmassa. Toki sen jälkeen on tullut ilmi erinnäisiä asioita (esim. se ettei Antti viettänyt asunnollaan iltaa kahdestaan kaverinsa kanssa). Vaan jos tuo baarihavainto oli jo tuota ohjelmaa tehdessä poliisin tiedossa, niin onpa jälleen yksi epämääräisyys; miksi poliisi ei kertonut baari-illasta mitään.
Ai niin, eihän sillä ole mitään tekemistä tai merkitystä katoamisen suhteen.
Onkohan nämä havainnot Hansa barista tulleet tietoisuuteen vasta pitkän ajan jälkeen katoamisesta? Lähinnä mietin miksi baarissa olemisesta ei puhuttu YLE:n Kadonneet-ohjelmassa. Toki sen jälkeen on tullut ilmi erinnäisiä asioita (esim. se ettei Antti viettänyt asunnollaan iltaa kahdestaan kaverinsa kanssa). Vaan jos tuo baarihavainto oli jo tuota ohjelmaa tehdessä poliisin tiedossa, niin onpa jälleen yksi epämääräisyys; miksi poliisi ei kertonut baari-illasta mitään.
Ai niin, eihän sillä ole mitään tekemistä tai merkitystä katoamisen suhteen.
Varoitteli Jaakosta, sekä seurueesta. Tarjoilija ollut Mäkelän kuultavana ja mainittu kadonneet ohjelmassakin missä sanoo että Antista on varma näköhavainto Karigasniemeltä. Tuosta heidän keskustelustaan että onko ollut puhetta Mäkelän kanssa varoitteluista sun muista en tiedä. Jos Antin asunnolla ollut isompi porukka, niin sieltä lähdetty Karigasniemellekin todennäköisesti kahdella autolla, mikä selittäisi tuon kahden letkassa ajaneen auton ohituksen Angelissa! Eikös se Antin auto löytynyt sen ohitustilanteen jälkeen yksin sieltä tienposkesta? Eli kuski ja mahdollinen apukuski siirtyneet toiseen autoon ja jatkaneet matkaa kun lavastus oli suoritettu! Näinollen jos kaikki ajorumba Angelissa tehty hämäyksenä, niin tuo raivoava poromies saattanut räyhätä vaan ihan aiheesta kuskille metelin ja kaahailun takia, joka ei tuossa vaiheessa edes ollut Antti!! Silloinhan Antti on oikeesti "hävinnyt" Karigasniemellä tai siellä O.L mökillä, minne ei myöskään ehkä koskaan edes mennyt?Helmie kirjoitti: Ke Marras 17, 2021 11:40 am Siis tarkoitatko agatonsax että tarjoilija oli ihmetellyt näitä norjalaisia vaiko "Jaakkoa" ja mahdollisia muita seurassa olleita henkilöitä? Olisi kiintoisaa tietää mitä Antti näihin varoitteluihin tuumasi.
Ai niin, eihän sillä ole mitään tekemistä tai merkitystä katoamisen suhteen.![]()
Onko Antin vaatetuksesta katoamishetkellä tietoa? Oliko tuo Castrol takki vai joku muu?
-
Leppä Pirkkos
- Alokas
Tietääkö kukaan mikä juttu tämä on?
https://hymy.fi/uutiset/inarista-loytyi ... nnuslupaa/
Tuskin mökkeröinen liittyy asiaan, mutta on tämä niin uskomaton keissi että en yllättyisi enää mistään. Mökin omistajayrityksestä löytyy muitakin silmäätekeviä henkilöitä. Seiskasta löytyy kuviakin.
https://hymy.fi/uutiset/inarista-loytyi ... nnuslupaa/
Onko mökki ollut samassa käytössä ja omistajalla vuonna 2006?22.3.2014
Inarista löytyi ”Tarja Halosen piilopirtti” – ei rakennuslupaa!
Painetussa Hymy-lehdessä esitellään Inarissa, Angelin kylässä sijaitseva punainen piilopirtti, josta kyläläiset käyttävät yleisesti nimitystä ”Halosen mökki”.
Presidentti Tarja Halonen on ollut Hymyn tietojen mukaan mökillä tuttu vieras. Ei kuitenkaan aivan viime aikoina.
Erikoista idylliselle piilopirtille on kuitenkin se, että mökkirakennukselle ei löyty Inarin rakennusvalvonnasta lainkaan rakennuslupaa. Vaikka Hymy sitä sieltä pyysi ja rakennuslupia myös etsittiin. Rekisteristä löytyi vain merkintöjä teollisuushallista, joka olisi toimitila- tai tuotantokäytössä.
Hymy selvitti piilopirtin salaisuuden ja sen kytkökset Tarja Haloseen ja hänen mieheensä Pentti Arajärveen. Painetusta lehdestä voi aiheesta lukea lisää. Yritysomistaja Angel Consulting Oy:n edustaja kiistää rakennusluvan puuttumisen. Halonen ei siis omista mökkiä, vaan on viettänyt siellä aikaa.
Tuskin mökkeröinen liittyy asiaan, mutta on tämä niin uskomaton keissi että en yllättyisi enää mistään. Mökin omistajayrityksestä löytyy muitakin silmäätekeviä henkilöitä. Seiskasta löytyy kuviakin.