Repesin.agatonsax kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 12:56 pmErään Ivalolaisen moottoriveneilyä harrastavan silminnäkijän mukaan autoa ajoi Mansikki ja kyydissä oli Mustikkipersearska kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 12:40 pm "On ilmennyt, ettei autoa kuljettanut henkilö ollut Hanhivaara ja omaisten mukaan myöskään toinen autossa ollut ei ollut eräiden tuntomerkkien mukaan hän."
Eräiden tuntomerkkien mukaan antti.
Eli antti on sittenkin voinut olla autossa, tämä lausuntohan vie pohjan tunnistamattomasta henkilöstä.
Nyt on aika kullannut muistot.
Havainnon tekee epävarmaksi silminnäkijän pahasta taittoviasta johtuvien silmälasien linssipinnassa ollut roska, mikä saattaa aiheuttaa näkijän muistikuvan lehmänkellosta roikkumassa Mustikin vasemmassa sarvessa.. Oli muistavinaan myös takapenkillä jonkun, ja epäilee että olisi ollut Nyyrikki![]()
Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli
-
Still love
- Jane Marple
Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006
Onhan se enempi ku todennäköistä että Ivalosta jo kahdella autolla lähdetty liikkeelle jos siellä kämpilläkin ollut porukkaa ku pipoa..
Onko tuo mätämäkelä muuten vielä virassa?
-
Still love
- Jane Marple
On. Ivalon hoodeilla jatkamassa hyvää työtään, rikollisien hyväksi.
Tuosta mökin ikkunasta olis helposti menty sisään auton konepelliltä jos siis Antin autolla tuonne ajettu 
Tän pätkän kopsasin ylikseltä omasta vastauksesta kun kysyin Antin jalan tuolloista kuntoa ja vastattiin että oli tosiaan leikkaukseen menossa ja oli tosi huonona. istumaan pystyi mutta kävely teki heikkoa..
"No se mua just kiinnostaisikin tietää, että jos se oikeesti oli niin huonossa kunnossa, niin jo sieltä autolta 5km kinttupoolkuja sinne murtomökille tekis kipeetä ja siitä olis pitäny kavuta toista metriä korkealla olevasta rikotusta ikkunasta sinne mökkiin? Muualta sinne ei päässyt ja jos rikotusta ikkunasta sisälle menee ilman huolellista karmien siivousta lasin palasista, niin verta tulloo ja paljon! Sisällä olis vetänyt tirsat ja jatkanut taas 5km vielä huonompaa polkua nousuineen sinne kanoottimökille, että pääsisi Norjan puolelle "metsään"."
edit: Olishan sen tosin jotenkin siitä ulkoa pystynyt ehkä avaamaankin, eli ei olis itseään verille asti teloa mutta akrobatiaa kuitenkin vaatinut..
Tossa linkkiä uusille yliksen sivuille missä keskustelua aiheesta: https://ylilauta.org/rikokset/129846889
Tän pätkän kopsasin ylikseltä omasta vastauksesta kun kysyin Antin jalan tuolloista kuntoa ja vastattiin että oli tosiaan leikkaukseen menossa ja oli tosi huonona. istumaan pystyi mutta kävely teki heikkoa..
"No se mua just kiinnostaisikin tietää, että jos se oikeesti oli niin huonossa kunnossa, niin jo sieltä autolta 5km kinttupoolkuja sinne murtomökille tekis kipeetä ja siitä olis pitäny kavuta toista metriä korkealla olevasta rikotusta ikkunasta sinne mökkiin? Muualta sinne ei päässyt ja jos rikotusta ikkunasta sisälle menee ilman huolellista karmien siivousta lasin palasista, niin verta tulloo ja paljon! Sisällä olis vetänyt tirsat ja jatkanut taas 5km vielä huonompaa polkua nousuineen sinne kanoottimökille, että pääsisi Norjan puolelle "metsään"."
edit: Olishan sen tosin jotenkin siitä ulkoa pystynyt ehkä avaamaankin, eli ei olis itseään verille asti teloa mutta akrobatiaa kuitenkin vaatinut..
Tossa linkkiä uusille yliksen sivuille missä keskustelua aiheesta: https://ylilauta.org/rikokset/129846889
-
persearska
- Martin Riggs
Sepä näissä onkin kun jokainen on oman elämän dekkareita ja jotkut on olleet rikollisten kanssa ja jotkut poliisien kanssa, osa ei kumpienkaan kanssa tekemisissä koskaan.Lukija2019 kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 2:33 pm Tää helvetin keskustelu menee ihan lainausten lukemisiin ja ihan typeräksi väännöksi, ärsyttää lukea jo kohta ellette pysy asiallisina.. En ymmärrä jutun jarruttelua tietenkään, mutta innokkaimmat ei huomaa pa:n joitakin pointteja joissa tutkinnallisesti usein umpikuja, ja sen maanpinnalle tiputtamisen olisi voinut kuka tahansa kirjoittaa, mutta nyt vaan tuntuu että luetaan kuka kirjoitti ja perään vaan hirveä kopiointi ja provo.. ryhdistäytykääs nyt vähän ja tsempit hyvään työhön.. ja ei, en ole perillä kaikesta, mutta lueskellut palstaa varmaankin Raisan tapauksen 19, tia 20vuotis uutisoinnista asti ja typerää vääntöä teillä..![]()
Moni arvailee ja monella on tietoa miten asiat todellisuudessa menee.
Jokainen varmasti haluaa tosissaan saada mahdollisimman paljon tietoa, mutta kun sekaan levitetään tahallisesti tai tahattomasti tietoa ja nekin vielä muuttuu matkans varrella niin se miten oikeasti asiat on mennyt ei tiedä muut kuin osalliset.
Itse olen yrittänyt selittää ettei pelkillä mutuilulla poliisit tee tutkinnan eteen mitään, ne etsii tutkinnassa samallalailla mahdollista vaihtoehtoa tapahtumiin onko näin voinut käydä.
Ketään omaisia ei ole tarkoitus loukata.
Onko kukaan useinkaan spekuillut sellaista, että Antti tosiaan olisikin ollut ralliautoilukyydissä ja jopa kävellyt johonkin metsän tapaiseen erottuaan ensin riidoissa Janin kanssa. Olen jo seonnut ilmansuunnista, mutta Jani olisi sitten tuoreen noutokuskinsa kanssa löytäneet Antin myöhemmin (tieltä), napanneet kyytiin ja rikos olisi tapahtunut jossain matkalla muualle. Tällaista teoriaa en ole missään nähnyt, vaikka kaikenlaista muuta kylläkin 
Ei puu rahassa kasva.
-
persearska
- Martin Riggs
Itse olen lähes alusta lähtien kun juorut alkoivat liikkua ja muuttua miettinyt miksi etsiä sieltä missä sanotaan kadonneen jos tiedossa on, että on joutunut henkirinoksen kohteeksi.Rahapuu kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 8:41 pm Onko kukaan useinkaan spekuillut sellaista, että Antti tosiaan olisikin ollut ralliautoilukyydissä ja jopa kävellyt johonkin metsän tapaiseen erottuaan ensin riidoissa Janin kanssa. Olen jo seonnut ilmansuunnista, mutta Jani olisi sitten tuoreen noutokuskinsa kanssa löytäneet Antin myöhemmin (tieltä), napanneet kyytiin ja rikos olisi tapahtunut jossain matkalla muualle. Tällaista teoriaa en ole missään nähnyt, vaikka kaikenlaista muuta kylläkin![]()
Ei kai ne ole sitä sinne metsään tappanu sinne mihin nähty kävelevän.
Anttihan on syötetty elukoille varmuudella, haudattu maastoon, silputtu teurastamolla, upotettu suohon, upotettu lampeen ja silti omaisetkin etsii erämaasta.
Maahan kaivettua on turha etsiä jos ei yhtään tiedä suuntia.
Erittäin kummallista kyllä. Eihän poliisi voi tällaisessa asiassa määrätä rajavartijaa. Miksi rajavartija sitten ylipäätään suostui tähän, eikä vaatinut asialle selitystä ja oikeaa protokollan mukaista toimintatapaa. Olisiko jotain painostusta ollut kuitenkin.Still love kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 3:41 pmLainauksia pätkitty.Helmie kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 11:26 amStill love kirjoitti: La Elo 22, 2020 8:51 pm Mielenkiintoinen yhteensattuma (-ko?) onkin, että juuri silloisen nimismiehen K. Fagerströmmin toimesta autohavainnon ja korvishavainnon tehnyt rajavartija joutui yllättäen siirtymään muualle suomeen töihin. Olen aiemminkin tämän seikan tuonut täällä esille ja on ihan faktatietoa.Hyvin erikoista, että pikkupoliisin johdolla tällainen siirtymäkehoitus on annettu, mutta mikäpä tässä Antin casessa ei erikoista olisi?
Olisi muuten kiintoistaa tietää tästä passituksen toiseen kaupunkiin töihin saaneesta rajavartijasta jotain. Onko hänet tosiaan jotenkin uhkailemalla passitettu muualle töihin?
No ei voi sanoa, että uhkailemalla passitettu muualle vaan annettu käsky siirtyä muualle. Ilman vaihtoehtoja, täysin yllättäen, eri puolelle Suomea. Nopealla aikataululla. Perusteluja ei saanut kysyessään. Ei siirrolle koskaan ilmennyt järkevää syytä, esim. siirtopaikassa ollessakaan. Hän itse ihmetteli, että poliisi käskyn antoi, tiesi kyllä ettei prosessin olisi pitänyt mennä niin. Koskaan ei selvinnyt, miksi poliisin kautta tuli tuo käsky ja ylipäätään, miksi.
Varsin erikoista on tuokin, että alkuun on kerrottu Antin yksin olleen autolla liikkeellä.. Onkohan vässykät korjanneet silminnäkijähavainnon jälkeen stooriaan.. Vai onko näillä ollut se kuuluisa muka- amnesia jo ennen kuin autoileen lähdetty![]()
Tämä kuulostaa hyvinkin erikoiselta, onko tästä mitään näyttöä että näin olisi rajalla toimittu että joku noinvain siirretään muualle...Erittäin kummallista kyllä. Eihän poliisi voi tällaisessa asiassa määrätä rajavartijaa. Miksi rajavartija sitten ylipäätään suostui tähän, eikä vaatinut asialle selitystä ja oikeaa protokollan mukaista toimintatapaa. Olisiko jotain painostusta ollut kuitenkin.
Onko yhteystietoja ko. henkilöön jollain. Onko joku ollu tähän henkilöön yhteyksissä ?
On, monesti. Mutta yhtä epätodennäistä kuin se että Antti käveli metsään.Rahapuu kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 8:41 pm Onko kukaan useinkaan spekuillut sellaista, että Antti tosiaan olisikin ollut ralliautoilukyydissä ja jopa kävellyt johonkin metsän tapaiseen erottuaan ensin riidoissa Janin kanssa. Olen jo seonnut ilmansuunnista, mutta Jani olisi sitten tuoreen noutokuskinsa kanssa löytäneet Antin myöhemmin (tieltä), napanneet kyytiin ja rikos olisi tapahtunut jossain matkalla muualle. Tällaista teoriaa en ole missään nähnyt, vaikka kaikenlaista muuta kylläkin![]()
Ite oon miettiny, että tuskin Antti huumeita ois etelään asti vieny. Toki tietysti enempi menekkiä siellä, mutta mitä etelämmäks menee nii huumeet vaan halpenee. (Esim. kukasta voi iisalmessa pyytää 25e/g ja sen saa kaupaks. Etelässä sitä saa 8-10e/g)
Tunnen ihmisiä, jotka savosta ajanu ensin etelään ostoksille ja sit Ouluun myymään ne. Saa paljon paremman hinnan ja ottavat aseita maksuna jos on saatavana. Aseiden hinnat taas nousee mitä etelämmäks menee. Mökkimurroilta varmasti saatu useita. Sodan jäljiltä, perikunnalta jääneet ja lailliset mitkä on varastettu. Siihe vielä jos jottai räjähteitä löytäneet.
Oulun korkeudelta saa perus rinnakkaispiippusta baikalia parilla sadalla. Täällä savossa pyytäävät 300-500e. Etelään myyneet niitä 600-1000e.
Toki en tiiä mikä tilanne oli 2006 mut uskosin, että etelässä paljo parempi tilanne ollu aineiden kanssa aina.
Silti oon sitä mieltä että Antti ei kävelly metsään.
Tunnen ihmisiä, jotka savosta ajanu ensin etelään ostoksille ja sit Ouluun myymään ne. Saa paljon paremman hinnan ja ottavat aseita maksuna jos on saatavana. Aseiden hinnat taas nousee mitä etelämmäks menee. Mökkimurroilta varmasti saatu useita. Sodan jäljiltä, perikunnalta jääneet ja lailliset mitkä on varastettu. Siihe vielä jos jottai räjähteitä löytäneet.
Oulun korkeudelta saa perus rinnakkaispiippusta baikalia parilla sadalla. Täällä savossa pyytäävät 300-500e. Etelään myyneet niitä 600-1000e.
Toki en tiiä mikä tilanne oli 2006 mut uskosin, että etelässä paljo parempi tilanne ollu aineiden kanssa aina.
Silti oon sitä mieltä että Antti ei kävelly metsään.
-
Still love
- Jane Marple
Aika monta kertaa olen tuon sanonut.. Käsky, pvm mihin mennessä siirto, ei vaihtoehtoja.Ballasti kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 9:21 pmErittäin kummallista kyllä. Eihän poliisi voi tällaisessa asiassa määrätä rajavartijaa. Miksi rajavartija sitten ylipäätään suostui tähän, eikä vaatinut asialle selitystä ja oikeaa protokollan mukaista toimintatapaa. Olisiko jotain painostusta ollut kuitenkin.Still love kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 3:41 pmLainauksia pätkitty.Helmie kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 11:26 am
Olisi muuten kiintoistaa tietää tästä passituksen toiseen kaupunkiin töihin saaneesta rajavartijasta jotain. Onko hänet tosiaan jotenkin uhkailemalla passitettu muualle töihin?
No ei voi sanoa, että uhkailemalla passitettu muualle vaan annettu käsky siirtyä muualle. Ilman vaihtoehtoja, täysin yllättäen, eri puolelle Suomea. Nopealla aikataululla. Perusteluja ei saanut kysyessään. Ei siirrolle koskaan ilmennyt järkevää syytä, esim. siirtopaikassa ollessakaan. Hän itse ihmetteli, että poliisi käskyn antoi, tiesi kyllä ettei prosessin olisi pitänyt mennä niin. Koskaan ei selvinnyt, miksi poliisin kautta tuli tuo käsky ja ylipäätään, miksi.
Varsin erikoista on tuokin, että alkuun on kerrottu Antin yksin olleen autolla liikkeellä.. Onkohan vässykät korjanneet silminnäkijähavainnon jälkeen stooriaan.. Vai onko näillä ollut se kuuluisa muka- amnesia jo ennen kuin autoileen lähdetty![]()
Suostui lähtemään, koska maisemanvaihdos ei häntä haitannut, yksityiselämän kannalta sopi hälle hyvin. Varmaan, jos ei olisi käskyyn suostunut, olisi alkanut painostus.
-
Still love
- Jane Marple
Olen kuullut hältä itseltään nuo asiat, mitä olen kertonut.Rei5ka kirjoitti: Pe Marras 19, 2021 9:44 pmTämä kuulostaa hyvinkin erikoiselta, onko tästä mitään näyttöä että näin olisi rajalla toimittu että joku noinvain siirretään muualle...Erittäin kummallista kyllä. Eihän poliisi voi tällaisessa asiassa määrätä rajavartijaa. Miksi rajavartija sitten ylipäätään suostui tähän, eikä vaatinut asialle selitystä ja oikeaa protokollan mukaista toimintatapaa. Olisiko jotain painostusta ollut kuitenkin.
Onko yhteystietoja ko. henkilöön jollain. Onko joku ollu tähän henkilöön yhteyksissä ?
No vissii iha hyvä että tuommonen vässykkä lähteny rajalta, mutta ois silti voinu enempi poliisia painostaa näkemisistään